Gebruik nu al 2 jaar TT in Florida en ben zeer tevreden. Soms wel wat problemen in de buurt van Clearwater maar verder de moeite waard.
Afdrukvoorbeeld
Gebruik nu al 2 jaar TT in Florida en ben zeer tevreden. Soms wel wat problemen in de buurt van Clearwater maar verder de moeite waard.
Ja maar ik kom denk ik niet jaren achter elkaar in Florida dan is 60 dollar uitgeven weer wat teveel geld in verhouding
Kijk, dat is nou interessant.
In 2003 durfde ik amper te rijden, bang om te verdwalen zeg maar... vond die borden lezen/volgen ook altijd moeilijk. Jammer, hierdoor zijn we helaas niet naar de kust enz. gegaan. :(
Nu ben ik gelukkig ook in het bezit van een PDA met GPS. Echter, ik heb overal gezocht voor een kaart van Florida, of zelfs die van
South-East US.... maar die zijn helaas niet zo 1 2 3 tweedehands te koop.
60 dollar betalen voor iets wat ik misschien 1x in de 6 jaar ga gebruiken vind ik zonde. Wij zijn sowieso al 3 jaar aan het sparen om weer naar Florida te kunnen gaan, dan is dit veel geld.
Misschien is er iemand die zijn kaartje wil verkopen?? Niks illegaals of zo hoor... maar het kan zijn dat sommige nu zo vaak zijn geweest dat ze het toch niet meer nodig hebben. :) Dus, gewoon een legaal kaartje op een cd.
Ik weet niet hoe jou vrouw navigeer, maar een een Tom Tom zou inderdaad makkelijk zijn voorl okaties waar je nog niet geweest bent. Heb zelf altijd het gevoel dat als ik weet waar ik naar toe moet rijden en ik heb toch de TT aan staan, hij anders navigeer als ik zou rijden. Het is verder ook handig als je niet meer weet waar je auto staat. Parkeer je auto en sla het op in je TT. Je kan dan altijd terug komen bij je auto.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers
Grz
Dr. Phlox
PS. Mijn vrouw kan zelfs het einde van de straat niet vinden :lol:
Ik heb zelf versie 3 van TT USA en het werkt perfect.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horndoctor80
Van Miami Ft Lauderdale via de Keys naar Orlando en daar in de omgeving sightseeing. Via kleine weggetjes kwamen we bij een citruskweker terecht, waar we de sinaasappels zo van de boom kregen.
Bij aankomst of onderweg adres van hotel ingeven en je wordt er vlekkeloos naartoe gebracht.
Aan te bevelen.
Knaapje
Ikzelf heb TomTom 5 Met de Kaart SouthEastern daar zit Florida bij.
Het voordeel va tt5 is ik kan nu de route al bekijken. alle adressen van de hotels zijn inmiddels ingevoerd dus alleen nog plaatsen in de huurauto en gaan met die banaan :lol:
Vergeet niet zou gauw mogelijk je navigatie aan zetten. Het kan tot zo'n 10 a 15 minuten duren voordat je een "fix" met de satellieten hebt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deh78
Heeft te maken met de grote afstand die je je verplaatst hebt sinds je hem uiitgeschakeld hebt.
Goede reis
Knaapje
zal ik hem afentoe aan zetten in het vliegtuig weet ik ook welke koers we vliegen :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knaapje
Hallo heeft iemand ervaring met navigatie voor de mobile telefoon in florida?? hier gebruik ik tomtom of route 66
Ik gebruik TomTom op mijn pda versie 5.21 met de kaart van Florida
Het mooie is ik heb al mijn hotels er al in staan de pretparken in Orlando en meer dingen die ik wil zien of wil mee maken onderweg.
Ik kan nu al precies de route demo zien en rijrtijden.
Mooi systeem TomTom
Dennis
Ik heb een Nokia met TT5 en de Florida kaarten op een 1 GIG kaartje
Heb ik al een paar jaar trouwens...
Ik ben in het bezit van een Tom Tom one. Nu heb ik op de site van Tom Tom gezien dat je verschillende kaarten van Orlando kunt downloaden. Heeft hier al iemand ervaring mee. Wij verblijven in Kissimee. Welke kaart(en) zouden wij dan moeten downloaden?
Groetjes Peter
(still 11 days to go)
Even via vde zoekfunctie op "tom tom" zoeken en je vindt een schat aan informatie.
Volgens mij ben je het beste af met de kaart waar Florida op straatniveau in zit. Je kunt dan in de omgeving oook terecht.
Deze dus:
Map of US - Southeast region Gedetailleerde regiokaart van de staten Tennessee (TN), North Carolina (NC), Mississippi (MS), Alabama (AL), Georgia (GA), South Carolina (SC) en Florida (FL).
Bevat ook New Orleans (Louisiana).
bestandsgrootte: 217.7 MBprijs: € 59.95 selecteer:
Zie de TT site
Succes
Knaapje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MyFlorida
Hee hoi, ga over 2 dagen naar clearwater en wilde net kaartje kopen. Wat zijn precies je problemen ?
Greetz
Ok dit is niet direct een Florida vraag zul je denken maar toch hoort het hier voor mijn gevoel.
Ik zie vaker hier in de reisverslagen dat mensen hun TomTom meenemen naar florida en er gebruik van maken.
Nu ben ik waarschijnlijk de enigste in Nederland ie nog niet zo'n apparaat heeft en vraag me dan ook af heb je er wat aan?
Tot nu toe heb ik alles gewoon meet een normale kaart of d tourist kaarten gedaan die je overal gratis krigt.
Ben ik eens gaan rondkijken en ik zie dat alleen de Tom Tom 910 kaarten van USA heeft, maar hoe gedetaileerd zijn deze??
En nog beter kun je op de andere Tom Tom's ook deze kaarten krijgen want ik vind de aanschafprijs van die 910 wel erg prijzig.
Zijn er ook losse kaarten van bv. Florida te krijgen?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met deze vragen.
Zelf heb ik een Mio A201 PocketPC. Hier heb ik TomTom Navigator 6 op met de Europese kaarten. De US kaarten heb ik ook. Deze zet ik erop als we op vakantie gaan.
De kaarten zijn voor gebieden verkrijgbaar of als complete kaart van de USA (dit is dezelfde kaart als op de GO 910 staat). Deze kun je ook los aanschaffen via de TomTom shop (Online).
Werkt allemaal prima. We hebben er in het Noord-Oosten al gebruik van gemaakt, in Florida hebben we er nog niet mee gereden (maar het principe is hetzelfde).
Ik zelf heb tomtom 5 en 6.
Voor de 5 heb ik de vs kaarten. = een hele dvd vol.
Voor de 6 alleen europa.
Florida werkt perfect.
Als ik mij goed herinner = dit een bestandje om de nabij 60 MB.
Ik heb deze tijdens onze hele vakantie gebruikt.
We hebben overal de weg gevonden en weer heelhuids thuis gekomen.
Ik ga ervanuit dat tomtom6 (usa) nog gedetailleerder is en alle nieuwe wegen toegevoegd.
TZT zal ik gaan winkelen voor de 6 software....
Pascal
Ik heb zelf een wat oudere versie van TomTom USA. Ik meen 3 of 4 op een PDA.
Het werkt in Florida fantastisch. De kleinste weggetjes kan je vinden.
Een voordeel vind ik, naast het navigeren als je ergens naar toe wilt, navigeren om "thuis" te komen. Je zwerft de hele dag door de omgeving en verder, over kleine weggetjes en door dorpjes, je bent het zat en geeft het adres van je hotel of villa in en je wordt via de kortste/snelste weg weer naar huis gebracht. Geen ergernissen door verkeerd rijden/fout kaart lezen/vermoeidheid.
Als je een nieuwe versie van TT hebt kan je altijd de kaart van 1 of een paar staten bij kopen voor een paar tientjes. Zie de site van TT.
Echt aan te bevelen.
Knaapje
Wij waren ook van plan om de routeplanner mee te nemen, wij hadden een navigon (van anwb)
Ja ik zeg het goed, hadden.
Schoonvader lief had dat ding in de taxi laten liggen, dashbord kastje,
's ochtends raam in diggelen, navigon weg.
En het lullige is, ze hadden deze aangeschaft omdat al eerder het gehele pioneer systeem, met ingebouwde routeplanner, ook al uit de taxi was gestolen.
Dus ik ga kijken of ik niemand in de vriendenkring heb van wie ik hem 3 wkn mag lenen.
En anders kan je toch wel ergens een tomtom huren?
Groetjes Patries
TomTom huren kan wel maar als je dat 3 weken doet kun je net zo goed een nieuwe kopen...
Zoals bijvoorbeeld hier. Voor 3 weken ben je 180 euro kwijt.
Ik vind het vooral handig als het bijvoorbeeld donker is. Vaak vergeten we een zaklamp mee te nemen in de auto (of degene die er dan in ligt, heeft weer eens energie te kort) en dan leest een kaart niet zo heel erg handig.
Ook als we ergens rijden waar we de weg niet van weten, lukt het me niet om van kaart te lezen: "we moeten naar de kerkstraat, waar zitten we nu? Tja, ik kan die naambordjes ook niet lezen. Rijdt eens wat langzamer (auto's achter ons: toet toet). Weer het bordje voorbij gereden. Nee, nu weet ik nog niet hoe deze staat heet. Goh, waar zouden we nu zijn". Bladiebladiebla.
Nee, voor ons is de TomTom echt geen overbodige luxe :lol:
Allereerst allemaal bedankt voor julie reactie's
Zo te zien is het wel makelijk om een Tom Tom te hebben.
Ik zie wel dat veel mensen dus de TomTom PDA software gebruiken ipv, de orginele TomTom. Dus moet eens kijken of dat ook iest voor mij is misschien. Ik heb namelijk een Palm Treo600 en zover ik weet kan ik daar ook deze software op laden.
Huren vind ik inderdaad geen optie, is gewoon te duurvoor dat geld kan ik beter zelf eentje kopen, dat had ik zelf ook al uitgezocht.
Je kunt gewoon de allergoedkoopste TomTom one aanschaffen en los de kaart van zuidoost USA, dan ben je nog redelijk goedkoop uit.
Ik ben zowel met een PDA met TomTom software, als met bovengenoemde combinatie in Florida geweest, en vond zelf de originele TomTom iets prettiger, ofschoon we met het andere systeem ook alles hebben kunnen vinden.
Tot dit jaar deed ik ook alles met een kaart, maar ik ben nu overstag, en wil niet meer zonder TomTom, ofschoon ik toch altijd nog een kaart meeneem.
Eric
Hebben al die auto's in de USA wel een sigarettenaansteker om je TT op te laden tijdens een lange rit ??
Grz
Dr. Phlox
Er zit geen aansteker meer in tegenwoordig maar elke amerikaan heeft wel wat gadgets die hij wil opladen in de auto. Meestal zit er 1 voor en nog een paar achter.
Hallo Calypso,
wij hebben een PDA van HP gebruikt met de software v6.1 van Tom Tom. In oktober hebben we er echt heel veel aan gehad. Vooral op gebied van het ontwijken van tolwegen. Toen we naar Tampa reden konden we zelfs ook kijken of het echt sneller was via een tolweg of niet (bleek 5 min te schelen). Wij hebben op dat gebied geld uitgespaard. Wij gaan in ieder geval niet meer zonder!
Greetz Jill
Ja ik zal toch ook altijd wel een oude vertouwde papieren kaart meenemen, is toch wle makelijker om eens dinge op te zoeken en zo.
En je kunt die kaarten ja gratis bij de VVV daar krijgen. Ik heb ze zelfs al bij disney en Universal studio grekregen. Gewoon elk jaar een nieuwe kaart halen en je bent weer up-to-date.
De kaart die ik van Universal had meegenomen in 2005 gebruik ik nu hier om mijn planning to doen
Wij hebben in Florida ook gebruik gemaakt van tomtom, ik moet eerlijk zeggen dat ik blij was dat ik hem bij me had het is veel rustiger in de auto geen stress met zoekken usa kaarten zelf lezen is best moeilijk.En vooral savonds, de tomtom gebruiken is perfect ik ga volgend jaar weer naar amerika en dat is mischien het eerste wat ik in pak.
Dennis
Nou Eric, vergeleken met koffers die niet of te laat aankomen valt het idd mee. Maar je weet, ik werk op SPL, en ik heb ze toch geregeld aan de telefoon hoor, de mensen waarvan eea uit de koffer verdwenen is. En niet alleen uit arme landen. Afgelopen week nog iemand met een overstap in JFK. Ik wil niemand bang maken, maar ikzelf neem iig nooit waardevolle spullen (fotocamera, mob. telefoon, etc) mee in de koffer.
OK, uiteraard kan het een keer gebeuren, maar één op de hoeveel?
Per dag tienduizenden reizigers, en dan bv. een keer in de week?
En verder, wie zegt me dat die mensen de spullen niet op de hotelkamer vergeten zijn?
Maar natuurlijk, overal zijn oneerlijke mensen, en zal best wel eens iets verdwijnen, maar over het algemeen is je ruimbagage erg veilig, terwijl handbagage regelmatig ergens blijft staan en vergeten wordt, ga maar eens kijken bij de afdeling gevonden voorwerpen op Schiphol....
Dus ik denk dat de kans dat iets kwijt raakt misschien wel net zo groot is bij ruimbagage als bij handbagage....
Maar iedereen moet gewoon zelf doen waar hij zich het lekkerste bij voelt, als je liever je waardevolle spullen bij je houdt, moet je dat zeker doen.
Eric
Natuurlijk moet iedereen gewoon doen waar hij zich het lekkerst bij voelt.
Maar om er nog ff op terug te komen:mrgreen: Het verschil met ruim- en handbagage: handbagage ben je zelf verantwoordelijk voor.
En idd Lost&Found op Schiphol ligt vol met gev.voorwerpen en dit is nog niets eens de helft van wat er zoek raakt en nooit meer boven water komt.
Door de ervaringen die ik elke dag hoor ben ik altijd weer blij als mijn koffers op de band aankomen op plaats van bestemming. (tip: verdeel je bagage als je met meerdere personen reist over div. koffers)
Om even een voorbeeld te geven: Als je toevallig afgelopen donderdag (mist) via LHR had moeten reizen ben je blij als je nu je koffers hebt. (er staan er nl. nog 100-en te wachten op hun eigenaar)
Ik zelf gebruik een Mio P350 (PDA) met MioMap en kaart voor Florida, deze is wat gedetailleerde dan TomTom. Ik gebruik beide versies na believen. Ze hebben elk hun voor-/nadelen.
Waardevolle spullen neem ik zoveel mogelijk mee in de handbagage.
Hee sympathieke mede verslaafden: De volgende vraag borrelt in me op: de eerste 10 dagen zitten we op een vaste plek (KIssimmee) daarna gaan we rondtrekken, hoe nuttig is een tomtom of iets vergelijkbaars?
Wie geeft raad??
:idea:
Wat wil je nu eigenlijk precies weten?
Of TomTom het doet in Amerika ? Ja dus.
Eric
Een Tomtom is zeker aan te raden, ook al blijf je op 1 plek.
Je kunt op alles zoeken, dus ook restaurants en winkelcentra en dat is reuze handig hoor. En altijd de snelste weg weer terug.
Ok, na al die verhalen over TomTom's toch maar eens in de winkel gekeken naar de prijzen van zo'n ding. Als ik er 1 zou kopen dan niet alleen met de kaart van Nederland, want ik rijd veel in Duitsland dus dat moet er ook minstens op zitten. De One in de duurdere versie was 389. Dan kost het downloaden van de kaart van Florida en op een kaartje zetten ook nog eens zo'n 140 euro. Bij elkaar dus 530 euro.
De duurste versie van TomTom was 585 euro. Daar zaten dan alle kaarten van Europa, Amerika en Canada op. Plus dat dat een veel uitgebreider systeem is met filemeldingen ed.
Maar dat is wel heel erg veel geld! En ik heb de oudejaarsloterij al weer niet gewonnen (al geef ik niet op hoor). Ik denk er nog heel diep over na.....
Als ik je wat mag aanraden: Ga voor de TomTom 910, dus de meest uitgebreide.
Ik heb spijt van het feit dat ik de goedkopere heb genomen, nu heb ik heel Amerika erbij gekocht en voor iets extra had ik de complete gehad, met alle extra voorzieningen !!
Eric