-
camperreis door florida
Wie o wie heeft goede tips over het reizen door florida in januari= Wij denken eraan om te gaan met camper maar begrijpen dat dat niet perse gemakkelijker is dan motels. Wel zijn we met twee kleine kindjes van 4 en 2 jaar.
Iemand ervaring hierin? Verder zou ik graag enkele bijzondere tips willen krijgen van de er zoal te doen-beleven en zien is buiten de bekende atracties.
Mandy
-
Re: Met een camper door Florida?
@mandyB
Wij hebben geen ervaring met een camper in Florida, wel met verblijven in januari, afgelopen jaar erg koud geweest, 's avonds heel vroeg donker, veel campings zijn bezet met snowbirds die daar dan maanden staan, niet te vergelijken met campings in de andere staten die wij bezocht hebben.
Wij zouden zelf niet met een camper Florida bezoeken.
Groetjes Henke.
-
Re: Met een camper door Florida?
Persoonlijk zou ik het niet doen, het aanbod van hotels in Florida is uitstekend. Een groot nadeel van een camper is dat de campground altijd ver van de bezienswaardigheden is. Zeker op de Keys. In vergelijking met de westkust van Amerika zie je ook relatief weinig campers in Florida. Zeker als je in de omgeving van Orlando gaat zitten zou ik een poolhome adviseren, dan heb je gewoon een lekker thuis komen aan het einde van de dag.
Maar nogmaals dit is mijn mening!!!!:D
Sjon, Bianca en Romy
-
Kwaliteit vast bed camper
Weet iemand hoe de kwaliteit van het vaste bed is in een camper. (Moturis R25) bv: binnenvering of een stuk schuimrubber op een harde bodem.
Graag reaktie
-
Re: Kwaliteit vast bed camper
Meestal zijn dit matrassen met schuimrubbervulling.
Dit geldt trouwens in de regel bij alle huurcampers...
-
Re: Kwaliteit vast bed camper
Hoi,wij hadden een camper van Cruise America ook met vast bed,dat lag op een lattenbodem,gewoon een schuimmatras in een soort plastick hoes(afwasbaar),het lag wel redelijk.
-
Campings Reserveren???
Hallo,
Wij gaan in april 8dagen naar florida.
We huren daar 7dagen een camper 25feet, maar nu is mijn vraag of ik de campings moet reserveren in deze perioden?
2jaar terug hebben we 4weken aan de westkust rond gereisd en toen waren er eigenlijk overal plaatsen genoeg en dat was in september.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ryan
<<Moderator Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over campers en campings.>>
-
Re: Campings Reserveren???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
houbs
Wij gaan in april 8dagen naar florida.
nu is mijn vraag of ik de campings moet reserveren in deze perioden?
Misschien is het beter als je de exacte data noemt, april heeft 30 dagen, het is de hele maand redelijk druk maar tegen de Pasen hangen ze met de bekende, beroemde en beruchte bruine benen buiten.
Daarnaast is 'de campings' ook een breed begrip. Florida is best groot en het maakt m.i. nogal een verschil of je een camping rond Ormond Beach of Sebring of op Key West bezoekt.
Verder is de drukte natuurlijk ook afhankelijk van de lokale activiteiten. Je zou voor je stopplaatsen natuurlijk ook even kunnen googelen om te zien of er iets speciaals te doen is.
-
Re: Florida per camper / campings
Wij gaan van 30 maart tot en met 8april.
Maar omdat ze eigenlijk al vanaf april niet meer het hoog seizoen noemen dacht ik dat het qua drukte misschien wel mee zou vallen.
Zover ik nu kan zien zijn op de meeste rv campings nog plaats genoeg, en kan tegen die tijd nog altijd een paar dagen van te voren reserveren.
Greetzz
-
Nuttige tips bij campergebruik
dag alle
zijn er onder jullie ook mensen die ervaring hebben bij het gebruik van een camper
daar het voor ons de eerste keer is dat we zoiets huren zij wij een beetje onervaren en kunnen wel wat tips gebruiken
we hebben een c30 gehuurd voor twee gezinnen met totaal 4 volwassene en 3 kinderen
we maken enkel een trip door florida en dit voor 24 dagen
graag wat nuttige tip, kwa gebruikscomfort , noodzakelijke dingen, verplichtingen en andere
alles kan ons helpen
bedankt alvast
paull
-
Re: Nuttige tips bij campergebruik
hallo PAULL,
wij gaan dit jaar ( 6 juni 2011) ook voor het eerst naar Florida met de camper, vorig jaar 4 weken california gedaan met de camper en dat was echt helemaal geweldig, zo verslavend dat we dit jaar weer met de camper gaan. de vrijheid die je hebt met zo'n ding en alles zit er op en in wat je nodig hebt.
Ik weet zeker dat je het ook geweldig gaat vinden.
gr
John:sun::sun::sun:
-
Hier staat zoveel informatie over campers in de US, er slingeren daar zelfs boodschappenlijstjes rond ;-).
Have fun!
-
Een C30 voor 7 personen???
Ik vind dit een beetje klein, het best kun je altijd een Camper nemen voor 2 personen méér dan het eigenlijke aantal personen... (dus eigenlijk 9)
Gewoon een advies hoor...het wordt al snel erg krap in een camper.
-
#johndenhaag;
dag john
daar het voor jullie de tweede keer is dat jullie voor een camper kiezen, kan jij ons misschien een beetje sturen
het is voor ons een grote uitdaging, en we willen ons goed voorbereiden
zijn er dingen die je dit jaar anders zou aanpakken, of zaken wat je zeker niet mag vergeten, de goude tips dus
alvast bedankt voor de moeite
groeten
paull
-
Citaat:
corrus
Een C30 voor 7 personen???
Ik vind dit een beetje klein, het best kun je altijd een Camper nemen voor 2 personen méér dan het eigenlijke aantal personen... (dus eigenlijk 9)
Gewoon een advies hoor...het wordt al snel erg krap in een camper.
hoy daar
we zijn 2 jonge families
de 3 kinderen zijn 7 jaar en 2x 9 jaar
moet wel kunnen lijkt ons
bedankt
paull
-
Hallo, wij hadden een C30 voor 4 volwassenen en dat was al krap. Je hebt dan een bed achterin, één boven de cabine en één in het zitgedeelte. Dit kan als je de kinderen boven de cabine laat slapen en als de volwassenen allemaal tegelijk naar bed gaan, zo niet heb je een probleem. Een idee is misschien om een tent erbij te zetten. Heb je iets meer ruimte en ook wat meer privacy.......
-
He Paull, een goede item geopend.
Ook wij gaan dit jaar voor het eerst met een camper op stap (MH25 El MonteRV). Eerst een paar dagen in hotel in Miami en dan 1 week lang met camper op stap, in ieder geval 3 nachten op Key West, Boyd's Campground - Waterfront campsite. Verder nog niets besproken. Ik weet niet of het verstandig is om dit alvast wel vast te leggen, wil in elk geval wel full hook-up kamperen. Na die week 2 nachten hotel St. Petersburg en dan 1 week villa in Kissimmee. Maar goed, ook ik ben benieuwd naar goede tips, die van "1250" was waardevol. Wij zijn wel voornemens om wat pannen mee te nemen en beddegoed en bestek enz. mee te nemen, ik vond de personal kits/vehicle kits nogal prijzig. Wel alvast extra mijlen ingekocht. TomTom met USA kaart al thuis, zodat ik de bestemmingen alvast kan instellen. In afwachting van nog vele tips, do's and don'ts.
groeten, Henk
-
bedankt 1250
site was nuttig, nog zo eentje en we zijn al ervaren
groetjes
paull
-
Mee van huis nemen.. Naar mijn mening kan je het veel beter daar kopen, ga naar een Dollar Store en je bent redelijk voordelig klaar :wink:.
-
Je kunt bij de verhuurmaatschappij pakketten huren met potten en pannen en slaapzakken of dekbedden etc. Dit vond ik bij Cruise America op de site.
- The Personal Kit costs $50 per person, for the duration of the trip. It includes a sleeping bag or comforter, pillow, pillowcase, flat sheet, bath towel, washcloth and dishtowel. All items must be returned at end of trip.
- The Vehicle Provisioning Kit costs $100 per vehicle, also for the duration of the trip. It includes a flashlight, can opener, broom, spatula, cooking spoon, cooking fork, coffee cups, tumblers, plates, soup bowls, silverware, tea kettle, colander, mixing bowl, and a cookware set. All items must be returned clean at end of trip.
-
hallo alle
nog een vraagje
in amerika mag je geen alcoholhoudende dranken in de wagen vervoeren in passagiersruimte, enkel in de kofferbak, als ik het goed voor heb
maar hoe zit het voor een camper, mag er in de koelkast bevoorbeeld een fles wijn zitten, en wat als deze dan nogeens open is , wie heeft hier een antwoord op
dat de bestuurder geen alcohol mag nuttigen weten we , maar zijn medereizigers toch, of niet
we zijn gelegenheidsdrinkers en drinken graag 1 glas wijn bij het eten,
wie kent de wetgeving
dank bijvoorbaat
paull
-
Er is nogal een verschil in wat in de wet staat en wat in de praktijk wel of niet wordt toegestaan. Een "open container" in de auto is niet toegestaan. Als je je afvraagt of dat in de camper mag, vraag je dan meteen af of een politieman ook die afweging gaat maken. Of je het risico wil nemen dat een politieman die afweging gaat maken!
Ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Gewoon niet doen. Een camper heeft meestal wel een opslagruimte die alleen van de buitenkant bereikbaar is; stop daar je (open en gesloten) flessen alcoholische drank in.
Los van de wetgeving: heb je al gekeken wat de voorwaarden van de camperverhuur daarover zeggen? In veel gevallen stelt de camperverhuurder daar beperkingen aan, of geeft er adviezen over.
-
hoy florida kenners
wie kan er mij helpen aan enkele tip voor een camper veilig te kunnen achter laten op een parking, of welke tips kunnen we beter volgen tijdens ons slapen snachts
zijn er bepaalde campgrounds of ander overnachtingsplaatsen die voorkeur krijgen kwa goede veiligheid
een tip die ik al gekregen heb is, bij het verlaten van de camper, een radio of dergelijke laten spelen, om aan te geven dat er toch iemand aanwezig zou zijn en schoenen achterlaten buiten aan de deur
wie helpen kan alles is welkom
paull
-
Wij hebben tijdens onze camperreis nog nooit een seconde nagedacht over de veiligheid van het achterlaten op een parking. De waardevolle spullen (papieren + geld) gaan zowiezo altijd mee, en voor de rest leven ze zich maar uit :D
Als je ergens een boodschap moet doen, zou je, voor je eigen gevoel, een deel van het gezelschap achter kunnen laten in de camper.
Ik denk dat het met diefstal uit auto's wat minder is dan in NL. Daar nemen ze liever de hele auto mee :lol: De geregistreerde campgrounds zijn m.i. velig genoeg, behalve die met veel vaste bewoners, misschien.
Daar wil oom agent nog wel eens regelmatig op bezoek komen, weet ik uit ervaring.
Tip voor Kissimmee; er zit een KOA aan de US192. Geen supercamping qua fasciliteiten, maar wel dicht bij Disney, Old Town en dergelijke.
Ben je van plan meerdere KOA's aan te doen, neem dan een ledenpas. Dei geeft je recht op kortingen op vernachtingen en heb je er met een paar nachten al weer uit.
-
Citaat:
paull
en schoenen achterlaten buiten aan de deur
Hou er wel rekening mee dat die schoenen wel eens gestolen zouden kunnen worden......... Misschien toch maar wat landmijnen rond de camper leggen?
Bekijk het eens van een andere kant: heb je misschien liever dat ze de boel weg komen halen als je thuis bent? Dan zijn de rapen pas goed gaar!
Als je zo angstig en achterdochtig bent, kan je je afvragen of je wel lekker van je reis kan genieten. Wat wordt de volgende ramp die kunt verzinnen? De keuze is gemaakt; jullie reizen per camper. Met alle voor- en nadelen van dien. Je hele handel kan ook uit een hotelkamer, villa, koffer of condo worden gestolen. Dat je misschien een lampje laat branden, vooruit. Maar radio's laten spelen? Lekker voor je buren op de campground.
Wat heeft het voor zin om allerlei rampscenario's te bedenken en er dan ook nog achterlijke voorzorgsmaatregelen te bedenken? Schoenen voor de deur, dan blijft het gespuis wel uit de buurt.......#-o.
Het topic heet " nuttige tips", dus vooruit: Gebruik je gezonde verstand, trek de deur achter je dicht en laat de boeren maar dorsen! Het is vakantie......
-
dat is pas gesproken
ik zal het mijn vrouw laten lezen
bedankt
he
-
hoy camper gebruikers
wie kan me een beetje wijs maken over het gebruik van een generator bij een camper
wat lijkt jullie het best koop, bij de huur een dagprijs te betalen, of achteraf gewoon de uren van gebruik te laten verrekenen
heb ik het goed voor dat de generator enkel nuttig is bij gebruikt van airco en de magnetron
de andere elektriciteitsvoorzien kunnen we hebben van de batterij, beperkt gebruik natuurlijk
of denken jullie hier anders over
graag me wat inlichten
groeten
paull
een koelkast werkt bij een camper op gas
wat moet ik me daar bij voorstellen
deze blijft automatisch door koelen, ook wanneer we de camper voor heel de dag verlaten
hoe houden we deze operationeel
een vraag voor de kenners
groeten
paull
-
Ik zou de generator per gebruikte uren afrekenen. Maar dan wel indien je op de campings full hookup neemt. Dan draait alles op de campingstroom, ook de airco.
En dat is geen luxe in Florida.
Een koelkast op gas draait de hele dag door, totdat de fles leeg is, natuurlijk. Ik kan me trouwens niet herinneren dat wij in de camper (is wel een tijd geleden) een koelkast op gas hadden. We hebben i.i.g. nog nooit een fles hoeven wisselen.
-
Wij hebben tot nu toe altijd gewoon een open fles wijn in onze RV gehad, in de koelkast. Toen wij één keer zijn aangehouden in Utah om alles te checken, werd er niks van de fles wij gezegd. Bij mijn weten mag het gewoon (maar ik ben nog even aan het Googelen, naar officiële regelgeving hierover).
-
Citaat:
paull
dat de bestuurder geen alcohol mag nuttigen weten we , maar zijn medereizigers toch, of niet
In aanvulling op eerdere reacties: Niet, dus! Vergeet niet dat in de VS een zero tolerance beleid wordt gevoerd. Het gaat niet eens om nuttigen, maar om het beschikbaar hebben van alcohol in een open container. Nee is nee, niet een beetje nee.......... Soms zie je wel eens een vergeten leeg bierblikje op de achterbank van een auto liggen; nooit doen!
Citaat:
Florida Law prohibits the possession of open containers of alcoholic beverages by the driver and passengers of most motor vehicles.
An open container is defined as "any container that is immediately capable of being consumed from, or the seal of which has been broken". Open containers must be carried in a locked glove compartment, locked trunk, or other locked non-passenger area of the vehicle. The driver of a vehicle with an open container anywhere else in the vehicle, yet not in the physical control of the container, is guilty of a non-criminal moving violation and subject to a fine. A passenger found in possession of an open container of alcohol is guilty of a non-moving violation, punishable by a fine.
-
dank u wel teleton
een duidelijk antwoord
bedankt hiervoor
we gaan uw raad opvolgen
paull
-
Florida per camper / campings in Juli
Hallo,
We hebben een reis van de oostkust geplant in Juli waarvan een groot deel in Florida.
We verblijven 1, maximum 2 dagen op dezelfde camping.
Is reservatie in die periode nodig?
Hoelang op voorhand? Volstaat het 's morgens te bellen voor 's avonds?
-
hallo alle
wie heeft er ervaring met de reservaties van campgrounds voor de nacht door te brengen,
zijn deze noodzakelijk, of is er keuzes genoeg
het is welliswaar vanaf 11 juli tot 3 aug
we zouden graag willen reserveren, maar we weten niet of we ons kunnen houden aan ons reisschema
welke ervaringen, goed of slecht, zijn jullie rijker geworden bij de verschillende ketens van campgrounds
mogen we alsnog langs de weg halt houden, op een veilige plek natuurlijk,of is dit verboden
graag de mening van mensen die er weet van hebben
zijn er onder ons, vakantiegangers die per camper reizen door florida,
het gaat voor ons de eertse keer zijn met een camper c30 voor 7 personen, 4 volwassennen en 3 kinderen van 7 ,9 en 9
wie kan me wat tips geven, practische tips, maar ook niet te missen ervaringen bijvoorbeeld, een bepaalde route, of bepaalde overnachtingsplaats dat verrassend was
graag jullie ervaring
dank bijvoorbaat
paull
<<Mod. Ta2 Gerrit; @paull; ik heb je vragen samengevoegd in het ook bij jou bekende topic waar het over campers en campings gaat. Zo houden we het forum wat meer overzichtelijk.>>
-
Ha die Paull,
Wij gaan ook in juli met de camper door Florida, net als jullie gaan we drie weken rondtrekken. Daarna nog drie weken in een poolhome.
Ook wij hebben een C30 gereserveerd ( vijf personen).
Er zijn volop campings te vinden op heel mooie plaatsen. Kijk maar eens op de site van Florida campgrounds. Je kan dan ook online reserveren, maar in juli is er volop plaats volgens een kenner.
Je kan het beste de eerste campground vlakbij het verhuurbedrijf nemen, dan kan je eerst gaan winkelen, en de camper op je gemak inrichten en verkennen.
De Florida Keys mag je niet missen, en natuurlijk ook de Everglades is leuk.
groet,
duin 62
-
hoy duin
hebben jullie ervaring met een camper , of is het ook de eerste keer
we hebben eentje gehuurd bij cruise america, af te halen in miami north,op 12 juli
rondreisen per huurauto op vakantie is ons niet vreemd, maar met een camper zal het een hele ervaring zijn, we zijn beniewd
heb jij nuttige gebruikstips, alles is welkom
bedankt
paull
-
Rijden in in camper, daar wen je snel aan. De wegen zijn daar breder dan hier, en men rijdt ook minder gehaast.
Ik zou campgrounds met full hookup nemen omdat je dan de generator niet nodig hebt.
Even alles inpluggen ,en de rest gaat vanzelf.
Ook de tom-tom met VS kaartje is handig.
groet,
Duin.
-
dank voor antwoorden
misschien heb je nog een antwoord op mijn vraag
de muggenplaag
kan je in een camper voorzorgen nemen tegen de muggen
in hotel zijn er continu airco s, die de muggen een beetje weghouden, maar in een camper,,,,
een toestelletje meenemen van hieruit zal ook niet optimaal werken op 110v
misschien andere middeltjes die kunnen helpen
alles is welkom
bedankt
-
Je hebt toch hopelijk wel een camper met airco?
Ook een op het stroomnet of op een aggregaat, niet alleen op de motor .
Bij een buitentemperatuur van 30 a 35 graden ( binnen 40 a 50) en een luchtvochtingheid van 85 a 100% drijf je anders vanzelf de camper uit.
Knaapje
-
uiteraard heeft de camper een airco,
maar ik had al begrepen dat deze te veel lawaai maakt voor snachts continu te laten werken
daarop zoeken we naar andere middeltjes om de muggen te verdrijven
een vraag voor mensen met ervaring
groeten
-
Wij hebben de ervaring dat je met zulke temperaturen snachts graag de airco aanhoudt, en de deuren en ramen stijf gesloten. Dan blijven de muggen ook mooi buiten.
Het lawaai (een betrekkelijk begrip) neem ik graag voor lief, en je went er aan, en slaapt lekker fris.
En anders zijn er bij de Wal*Mart ongetwijfeld "muggenlampen" voor weinig te koop.
En smeermiddeltjes met Deet.