-
Re: Huis kopen in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Hans Welbergen
Doe een proggnose en reken prijsstigingXdollarstijging en neem een tijdsspanne van 5 jaar . Investeren is vooruitzien .
Welke prijsstijging, nogmaals ik zie die momenteel alleen maar op de levens kosten, de Amerikaan heeft geen cent te makken en de banken willen ook niet meer, het is afgelopen met al die verkapte hypotheken die de downpayment verzorgde, waar haalt men nu dan toch die 20% vandaan?
Als de 2004 kopers nog goed zitten, dan zullen die huizen binnenkort ook wel te koop komen, ik kan me niet voorstellen dat die kopers lang wachten tot ook hun investering de grond ingeboord wordt.
Nog meer huizen op de markt en we hebben nog steeds geen geld om te kopen, lekker probleempje.
Brandstof duur, duizenden mensen op straat van de vliegmaatschappijen , nu hebben ze tijd genoeg om voor een huis te gaan winkelen zou de makelaar hier zeggen.
Teleton, het maakt niet veel uit voor de makelaar dat ze nu nog half verkopen vergeleken met 4 jaar terug.
Wat in Key West echter veel minder is dan half, hun grootste probleem is dat zij de grootste aas gieren in de real estate markt waren en dus nu met heel veel huizen in hun mik zitten en de rekeningen niet meer kunnen betalen.
Zij (in Key West) kruipen op zoek naar andere baantjes.
The realtor is back in reality en dat is echt en niet een of andere prognose.
-
Teleton
Ik sprak overigens over de algemene huizenmarkt. Vakantiehuizen maken daar maar ongeveer 100 per maand van uit op dit moment .
Alhoewel ,de kopers die in 2001 en 2002 vakantiehuizen voor spotprijzen kochten zaten in 2004 nog steeds goed zelfs als je de dollar in de rekening betrekt, het zijn de mensen die in de hausse kochten die in de problemen zijn gekomen maar dat was te voorzien. Gezond verstand heeft altijd de voorkeur.
Een contrarian aanpak werkt beter zeker als je de Euro - Dollar koers in de gaten hebt. De technische dubbele bodem in de laatste twee maanden en de trendwijziging kan wel eens het eind betekenen van de val van de dollar.
Het is natuurlijk koffiedik kijken maar ik wil er wel een goede fles wijn met je om verwedden dat als je de rekensom maakt van het aantal huizen overgedragen in de Orlando regio July 2008 vermenigvuldigd met het dollarvolume en dat wisselt naar Euro's en datzelfde ook doet met de overdrachten in July 2011 dat je een hoger bedrag in Euro's ziet in 2011.
Een lokale huizenbouwer had een goede advertentie "Het is alleen een kopersmarkt als je ook werkelijk iets koopt"
-
Key West heeft een heel ander,uniek, probleem . Te duur en kwalitatief niet altijd te best onroerend goed. Hoge kosten van levensonderhoud niet te veroorloven door de werkers in de voornamelijk toeristische branche. Key West is alleen snel te bereiken per vliegtuig en de hogere brandstofprijzen hakken er in.
En .... blijft Key West boven water met de stijgende zeespiegel ?
-
Citaat:
Hans Welbergen
Een lokale huizenbouwer had een goede advertentie "Het is alleen een kopersmarkt als je ook werkelijk iets koopt"
Dat klopt als je het echt zelf koopt zonder die peper dure partner. (de bank)
Die huizenbouwer snapt het, jammer dat er zo weinig Amerikanen zijn die dat kunnen.
Dit is nu een voorbeeld van investeren en kun je goed geld verdienen, je hebt geen haast, je huurinkomsten kun je al van je aankoop bedrag aftrekken en mocht je het later verkopen dan is de kans groot dat je geld verdiend hebt.
Een heel ander verhaal dan dat je met hypotheek kosten, verzekeringen etc zit.
Tevens een situatie waar je niet wakker zal liggen als je een verhuur probleem hebt.
-
Wetenswaardigheden voor huizenbezitters
Wij hebben sinds mei 2008 een villa in Florida. Cape Coral. Op dit moment zijn we het huis aan het inrichten en ik heb een hoop vragen zonder antwoord. Ik hoop dat er huizenbezitters op dit forum zijn die mij kunnen helpen.
Waar ik nu tegenaan loop is:
- Als we naar Cape Coral gaan nemen we onze laptop mee met WIFI. Ik wil in de villa internet. Alleen het signaal, geen provider met alle axtra's zoals email adressen enz. Ik heb al een provider. Waar kan ik dit het beste aanvragen en hoe heet dit product?
- Ik heb een tv maar ik hoef niet veel kanalen. Heb ik dan toch een kabel abonnement nodig. Is het net zoals in NL dat je Ned 1-2-3 (of hoe die kanelen dan ook heten in Florida:-)altijd kunt ontvangen? Ook zonder abonnement?
Maar ik loop de komende maand vast nog tegen meer vragen aan...dus als er iemand is op dit forum die meer ervaring heeft...graag!
-
Re: Wetenswaardigheden voor huizenbezitters
Dat signaal moet door iemand geleverd(provided!!) worden en dat gebeurt soms gratis bij een bedrijf.
Zoiets wordt meestal een hotspot genoemd maar thuis moet je toch echt zelf(laten)providen, tenzij je het op een akoordje gooit met de buren.
Een provider is dus nodig, de meestal meegeleverde homepage en email adressen hoef je niet te gebruiken, de SMTP server soms wel
Ik hoop dat je TV een digitale ontvanger heeft want met ingang van
17 februari 2009 is in de US alleen nog digital broadcasting toegestaan.
http://www.fcc.gov/cgb/consumerfacts/digitaltv.html
Vraag bij de lokale Radio Shack welke "Free to Air" channels er nog te ontvangen zijn en of ze hier een antenne voor hebben.
Ik vrees echter dat dit ook Cable of Satelite moet worden.
-
Wij hebben een abonnement van Brighthouse... (kabel)
Volledig abonnement incl. Digital TV, Digital Telephone en 16MB Internet.
Zoals zovelen in Orlando www.brighthouse.com
Werkt als een speer...
Nu weet ik uiteraard niet of je in Cape Coral ook Brighthouse kunt krijgen.
Een goed alternatief is ADSL, één van de betere hierin is Embarq (voormalig Sprint) www.embarq.com
Ze hebben pakketten mét en zonder telefoon... ook weet ik niet of je persé een telefoonlijn nodig hebt van Embarq... (in de US werken dat soort regels anders)
Trouwens Dat je in Nederland een internet provider hebt is alleen maar nuttig voor het ophalen van je mail, maar e-mail verzenden, vanuit de US met je NL provider, zal niet gaan lukken... maar ja, dan heb je altijd nog Hotmail of Gmail... :)
Kijk eens rond op beide bovenstaande internet sites...
Succes... :mrgreen:
-
Wil je je eigen internet zul je dus moeten kiezen of je het via je telefoon lijn , kabeltelevisie of satteliet je huis in haalt.
Ik heb ze zelf over de jaren allemaal gehad, uiteindelijk heb ik een tv/internet pakket van comcast (Kabel).
Ik weet niet of ik een e-mail address heb van comcast, die zal ik dus nooit gebruiken, stel dat je ooit je service nog eens veranderd met iemand anders, dan moet je al je e-mail zaken weer veranderen.
Ik gebruik bijv gmail om de volgende redenen, het is gratis, werkt met outlook en perfect op mijn mobile phone en meer belangrijk is dat ik van Google verwacht dat zij heel lang zullen bestaan en hoef ik hopelijk nooit meer te veranderen.
Even ter duidelijkheid, ik zie dat je het over Comcast alles in 1 pakket hebt, dat is een optie met natuurlijk wat kortingen, je kunt echter alles apart krijgen.
In jullie geval kijk naar local tv only en internet.
Kijk inderdaad wie de provider is in de buurt.
-
I weet niet of je nog een tv moet kopen, als dat zo is zorg er dan voor dat er een digitale tuner inzit.
Bij de wet is het zo dat iedere tv die je nu koopt dat heeft tenzij het apart is aangegeven dat het een analoge tuner is op het moment van aankoop.
Alle tv zenders worden vanaf 17 Feb 2009 digitaal, ook die je met een antenne in de lucht op pakt.
Heb je geen digitale tuner dan is er een box te koop die je analoge tv toch nog te gebruiken maakt.
Alleen internet via de kabel zal je toch snel zo'n $45.00/mnd gaan kosten.
Alleen internet via telefoon lijn, zonder telefoon zo'n $24.00/mnd
-
Ine,
Ik heb een antenne op mijn dak gezet. De kosten zijn nogal afhankelijk van waar je zit (hoever van de zenders af). Wat dat betreft had ik pech in Sebring en was ik zo'n 700 dollar kwijt voor een gigantische constructie met versterker en rotor. Maar daarna heb je geen maandelijkse kosten en stromen de digitale zenders zo je huiskamer binnen. Handig als je zoals wij niet al te vaak daar bent en geen zin hebt in een kabelabonnement dat je niet gebruikt. Bij afwezigheid laat ik het geheel zakken of, tijdens hurricane season, gaat het meest kwetsbare onderdeel in de garage.
Koen Kamphuys
-
Vragen na aankoop huis Kissimmee, Florida
Ik heb 2 a 3 weken geleden in huis gekocht in Florida.(Kissimmee/pantheon dr): Ik heb nog steeds een paar vragen die mij niet helemaal duidelijk zijn:
- Achter mijn huis is water (rivier/kanaal), hoe zit het met alligators in Kissimmee?
- De definitieve afhandeling van de koop moet ik vanuit Nederland regelen(geld overmaken, contract tekenen, wire instructions enz enz), ik heb een amerikaanse "broker", waarmee ik goede contacten onderhoud............wie heeft ervaring met het kopen van een huis op afstand; met name op het gebied van de financiële afwikkeling. Ik heb het huis wel gezien en bezichtig, maar moest na anderhalve week weer terug naar nederland in verband met mijn werk.
Fredke
-
Re: aankoop huis Kissimmee, Florida
In ieder water (waar ook in florida) kunnen gators zitten, wij hebben daar een huis dichtbij water... en zien ze dan ook geregeld...
Als je geen kans wilt maken om gators tegen te komen, kun je beter een huis in de Rockies kopen... (ook erg mooi trouwens) :mrgreen:
-
Gewoon lekker Brighthouse network nemen. Idd een strak en snel internet signaal. Draadloze is krachtig genoeg voor in en rondom je villa. Via de digitale ontvanger pak je honderden zenders waaronder tientallen higfdef. kanalen. Alleen daarom al de moeite waard vergeleken met die ellende hier in nl.. LOL=D>
-
Wij hebben een snowbird abbonement bij Brighthouse, dat betekent minimaal 3 maanden aaneengesloten je abbonement gebruiken, de resterende 9 maanden op rust te ztten, met behoud van nummer en e-mail adres.
-
Jullie zeggen dus dat het nu interessant is om een huis te kopen in florida?
Kunnen jullie dan eens wat links verstrekken van de makelaars en aangeven welke regio's huizen interessant zijn?
Hebben jullie ook ervaring met het verhuren van je huis en hoe dat verder allemaal werkt?
Toegevoegd:
Het gaat om een goed bekend staande wijk in Orlando, met een hus wat interessant is op de huurmarkt (heb me daar nog niet echt in verdiept) voor de korte verhuur, dit zodat ik er zelf ook regelmatig gebruik van kan maken.
-
Man, man, man, wat een vraag ?!
Florida is haast zo groot als Nederland en België tesamen.
Wil je bos, strand of stad?
Wat wil je spenderen?
Meer dan een miljoen makerlaars in de States, wil je echt alle links?
Met alle respect, maak éérst eens even uit waar, in welke regio, in welk budget je wil kopen en of je een hypotheek nodig hebt of niet.
Als je dat voor jezelf al uitgemaakt hebt zou ik het vliegtuig opstappen en ter plaatse komen kijken of je er zelf zou willen wonen/kopen en dan een beslissing nemen of je het al dan niet gaat doen.
Als je er zelf niet zou willen gaan wonen waarom zou een huurder het dan willen huren?
Geloof me, ik bedoel het goed maar je vraag lijkt me wat kort door de bocht...#-o
-
Re: aankoop villa omgeving orlando
Citaat:
probits
Hello,
Mijn vrouw en ik zijn van plan om een villa aan te kopen in de omgeving van Orlando.
Het is de bedoeling om iets aan te kopen dat we gedurende het jaar kunnen verhuren en waar we dan ook zelf elk jaar voor een paar weken naartoe kunnen trekken.
Ik zou, als ik jou was, dit topic eens helemaal vanaf het begin (post nr.: 1 goed doorlezen...
Dan zal het je vast wel duidelijk worden... :D
Even een heel klein advies dan... meer een waarschuwing...
Nóóóóóóit je huis in Nederland inzetten (ook geen overwaarde) om de aanbetaling van het huis in Florida te betalen...
Want als er iets misgaat (om watvoor reden dan ook) met het huis in Florida... zit je dubbel in de ellende... Dáár EN hier...
En dát wil je echt niet...
De aanbetaling voor een hypotheek van een Florida home is 30%
Maar... denk nu niet dat je met je verhuuropbrengst "even" je hypotheek kunt betalen...
Je hebt op dit moment een bezettingsgraad van 65% nodig om "Break Even" te draaien...
M.a.w. Je moet je huis 65% van het jaar verhuren...(dat zin een heleboel weken) en dat is veel... héél veel... de meesten komen niet verder dan 35%... Dan moet je ezelf gaan afvragen waarvan je je maandelijkse hypotheekaflossing van moet betalen voor de maanden die je niet verhuurt.
Dus dát werkt niet... de verhuurmarkt daar is dermate verzadigd, dat je dát gelijk uit je hoofd kunt zetten...
Ik heb al zoveel mensen gesproken die dit dachten...
Hun huizen gingen de For Closure in... terug naar de bank...
Dat kom je er slechter uit dan toen je begon...
Vergeet niet dat er ongeveer "slechts" zo'n kleine 60.000 villa's in Orlando staan, waarvan 99% Short Term Rental zijn (dus voor de verhuur)
Wat de Realtors (makelaars) met geweldige verkoopverhalen ook zeggen.
En vergeet niet... Er bestaan géén mooie verhuur programma's met gegarandeerde verhuuropbrengsten.
Ga je akkoord met zo'n hemels programma dan ben JIj degene die de dupe wordt... NIET de Realtor of de Managemant Company!
Whatever they tell you...
Een huis kopen als investering is uitstekend, maar dan moet je het contant kunen betalen... anders (zeker zolang de huizencrisis daar voorduurt) niet doen...
Groeten,
Een trotse eigenaar van een Orlando hut.
-
ik heb heel de discussie hier eens doorgenomen en het geeft me vooral het idee dat er veel mensen een aankoop gewoon 100% afraden....wegens de economische situatue e.d.
Nu, ik denk er eerlijk gezegd anders over, maar dat is natuurlijk ieder zijn mening hé.
Waar ik eigenlijk nog wel wat meer over wil weten zijn de vaste kosten die we daar gaan hebben eens we een huis hebben aangekocht.
Ik lees hier bijvoorbeeld dat je al blij mag zijn dat je uit de vaste kosten raakt , als je je huis verhuurd...maar worden de meeste kosten niet juist gemaakt doordat je het huis wilt verhuren , of zie ik dat totaal verkeerd?
Kunnen jullie mij eens vertellen met welke kosten ik daar allemaal moet rekening houden?
-
Ik zal proberen je een kleine opsomming geven.
Property tax, H.O.A., verzekering, electriciteit, gas, zwembad en tuin onderhoud, kabel televisie en telefoon, alarm centrale, property manager.
Deze opsomming is niet limitatief maar zet je wel ongeveer $15.000 per jaar achteruit voor een 4/3 huis.
Tenzij, en hier gaan we dan, je het als belegging ziet.
De huisprijzen gaan gegarandeerd terug stijgen en als je je Dollars reeds gekocht hebt aan 1.60 heb je nu reeds 25% verdient.=P~
-
zijn er eigenlijk verschillen in kosten als je een huis verhuurd op lange termijn of op korte termijn...of zijn die ongeveer hetzelfde?
-
Hallo
Wij wilden dit ook ooit eens doen,de huizen staan goedkoop,en zeker stukken goedkoper dan in Nederland of Belgie,maar,het brengt een hoop papierwerk met zich mee.
Terplaatse moet je met een notaris werken,dus één van daar zelf.
Je moet zeker over een bepaald bedrag beschikken wand in een bank terplaatse,als niet Amerikaanse staatsburger kan je geen lening krijgen voor een huis.
Vergeet niet dat je slechts 3 maanden na elkaar daar mag verblijven,de overige tijd moet of kan je je huis verhuren aan vakantiegangers,anders word het een heel dure zaak,je huis moet tenslotte afbetaald worden he.
Informeer je heel goed,eventueel bij reeds andere eigenaars,zodat je voor geen verassingen komt te staan die je veel geld uit de zakken laten smijten.
mvg
Harley
-
Hallo
Eventuele kosten;onderhoud bij je afwezigheid terplaatse,onderhoud zwembad indien je dit hebt,security algemeen,opkuis na verhuring aan reizigers,onderhoud tuin.
En er zullen er nog wel wat zijn zoals verwarming van huis en zwembad,water,gas,alle soorten van entertainment zoals TV,Kabel,Radio enz....
Hou wel de situatie in de gaten,de USA is de laatste jaren een kruidvat geworden.Als de nieuwe president zijn wensen kan doordrijven zou het een zeer dure zaak kunnen zijn om er nog naartoe te gaan.
aan u de keuze of het een slimme zet word of niet.
mvg
Harley
-
Citaat:
Harley
Vergeet niet dat je slechts 3 maanden na elkaar daar mag verblijven,de overige tijd moet of kan je je huis verhuren aan vakantiegangers,anders word het een heel dure zaak,je huis moet tenslotte afbetaald worden he.
Indien je een B1/B2 Visum hebt mag je een half jaar verblijven.
Deze kun je aanvragen bij het consulaat.
-
Denk s.v.p. ook aan aansprakelijkheid bij verhuur, vergeet de pestcontrol niet als kostenpost en het aanvragen van een TAX ID nummer.
Groetjes Henke.
-
Wij hebben ook een villa gekocht,ik heb er nu al spijt van.De kosten die wij per maand hebben zijn 2200 dollar per maand.Bij 4 volle weken verhuur pak je 1600 terug heb ik nog een tekort van 600 dollar bijna 500 euro per maand.Plus dat ik hier mijn hypotheek heb verhoogd betaal ik ook 400 euro meer.Echt rijk word je er niet van ben van mijn hele leven nog nooit zo arm geweest als nu.Daar komt nog de nodige belasting bij die schijnt 4000 dollar per jaar te zijn voor de ontroerend goed,want die is 4 keer zo duur dan in nederland.Maar ja wie niet waagt die niet wint je moet weleens risicos nemen in het leven.Maar ik zou er wel heel heel goed over nadenken.
-
Citaat:
lucas
Maar ik zou er wel heel heel goed over nadenken.
Wat eerlijk van je om dit zo te schrijven. Veel kopers willen ons maar al te graag doen geloven dat het al rozengeur en maneschijn is. Jammer dat je jezelf zo misrekend hebt. Hopelijk leidt het risico dat je hebt genomen niet tot meer rampspoed.
-
Citaat:
Teleton
Veel kopers willen ons maar al te graag doen geloven dat het al rozengeur en maneschijn is.
Je bedoelt zeker verkopers??
Ik heb hier namelijk nog geen eigenaar gezien die zegt dat het allemaal rozegeur en maneschijn is... :D
-
Citaat:
lucas
Wij hebben ook een villa gekocht,ik heb er nu al spijt van.De kosten die wij per maand hebben zijn 2200 dollar per maand.Bij 4 volle weken verhuur pak je 1600 terug heb ik nog een tekort van 600 dollar bijna 500 euro per maand.Plus dat ik hier mijn hypotheek heb verhoogd betaal ik ook 400 euro meer.Echt rijk word je er niet van ben van mijn hele leven nog nooit zo arm geweest als nu.Daar komt nog de nodige belasting bij die schijnt 4000 dollar per jaar te zijn voor de ontroerend goed,want die is 4 keer zo duur dan in nederland.Maar ja wie niet waagt die niet wint je moet weleens risicos nemen in het leven.Maar ik zou er wel heel heel goed over nadenken.
Dit klinkt niet echt alsof je je er goed in verdiept hebt toen je het huis kocht. Dan reken je toch uit wat de kosen zijn en of dit opweegt tegen het voordeel die je er van ga genieten? Bijna alle informatie (belastingen, taxatiewaarde, energiekosten) is publiekelijk op internet beschikbaar (in tegenstelling tot in Nederland).
Ik ben wel benieuwd hoe je met dit probleem omgaat, want verkopen lijkt mij nu geen optie vanwege het slechte klimaat (financieel gezien dan, het weer blijft prima :) ?
Een huis kopen -zeker als het in het buitenland is- moet nooit een gok zijn, maar iets waar je goed over nadenkt. En, bij twijfel - nooit doen! Wij hebben zelf net een huis gekocht in Florida en zijn er erg blij mee.
-
Ja ze hebben mij verteld dat het 700 dollar per week zou opleveren als ik het door hun laar verhuren dat zou dus 2800 zijn dus een winst van 600 dollar bij 4 weken verhuur.Maar het is knap als je het 4 weken achter elkaar verhuurt.Plus ik heb vanaf 5 dagen minimale verhuur dus heb ik wel eens 5 gezinnen in mijn huis dat is 5 maal 80 dollar alleen al aan de schoonmaak is al 400 .Dan wordt er ook gelijk tax afgehouden dus blijft er niet veel over en dat hadden ze ons niet verteld.Ja zeg eerlijk je leeft in een roes en ben blij dat je de hypotheek rond hebt.Plus hadden we ook de pech dat ze de watermeters verkeerd hadden ingesteld we verbruikte 85000gallon dat is 320.000liter water dat verbruik ik niet eens in twee jaar in nederland.Kosten vielen dus ook tegen 1 keer een rekening gehad van 779 dollar 1 van 941 dollar en 1 van 445 dollar alleen de laatste was eindelijk 89 dollar hoe het moet zijn.Zijn zelf ook nu bezig met een advocaat om het te veel betaalde bedrag door hun fout terug te krijgen .Maar daar zijn ze daar niet erg vlot mee,alleen als ze geld van je krijgen .
Ik weet niet of er meer mensen zijn die dit hebben mee gemaakt.Want rekenen is niet hun sterkste kant ja naar hun eigen toe.Ga nu met onze makelaar kijken op de beurs in utrecht wat de huizen op dit moment doen.Ben benieuwd.
-
Vorig jaar heb ik het idee gehad om een huis te kopen. Ben wat locaties wezen bekijken en let wel!!! de koers was toen rond de 1,60?!!!?
Inmiddels is wel bekend wat er gebeurt met het onroerend goed in Florida. Het verhuren (kijk maar eens naar de beschikbaarheidskalender) van de verhuurders is over een geheel jaar lastig.
Vorig jaar heb ik een lijstje samengesteld met maandelijkse kosten die ik alsnog zal publiceren. Daar komt natuurlijk je hypotheek nog bij!
Management Fees $125
Electriciteit $150
Water* $45
Afvaldienst $15
Telefoon $35
Kabeltelevisie $35
Tuinonderhoud $95
Zwembadonderhoud $85
Insektenbestrijding $25
Schoonmaken** PM
Huiseigenaren Vereniging*** $133
Totale Kosten per maand $743
Kosten per jaar $8.920
O.G.belasting $4.500
Verzekering $1.000
Roerend Goed Belasting $175
Reparatie & Onderhoud $1.000
Jaarlijkse Kosten $6.675 : 12 = 556,2
-
In de huiseigenarenvereniging worden kosten als water (niet altijd), zwembadonderhoud, tuinonderhoud, afvaldienst en insektenbestrijding al betaald. Dat is bij ons in ieder geval zo. Heb je een huis die niet binnen een gated community valt, dan betaal je geen huiseigenaren vereniging maar wel alle genoemde kosten.
Wat telefoon betreft, is dat belangrijk om te hebben? Wij gaan geen aansluiting regelen. Internet vonden we belangrijker en dat hebben we gratis omdat er minimaal 3 unsecured WiFi netwerken beschikbaar zijn. Scheelt ook weer 45 per maand.
-
Citaat:
Marco Stern
In de huiseigenarenvereniging worden kosten als water (niet altijd), zwembadonderhoud, tuinonderhoud, afvaldienst en insektenbestrijding al betaald. Dat is bij ons in ieder geval zo. Heb je een huis die niet binnen een gated community valt, dan betaal je geen huiseigenaren vereniging maar wel alle genoemde kosten.
Wij hebben een huis in een niet gated community, en betaal een fors bedrag HOA fee... en de dingen die jij hier opnoemd...
Citaat:
Wat telefoon betreft, is dat belangrijk om te hebben? Wij gaan geen aansluiting regelen. Internet vonden we belangrijker en dat hebben we gratis omdat er minimaal 3 unsecured WiFi netwerken beschikbaar zijn. Scheelt ook weer 45 per maand.
Los internet heb je al voor US$ 19,- p.m.
Wij hebben telefoon, HDtv en kabel internet van BrightHouse... kost ons iets van US$ 99,- p.m. geloof ik...
Wil je de stek verhuren? (if any)
Zou ik toch wel telefoon nemen, maar dan een standaard telefoon aansluiting...local calls free... de rest kun je laten afschermen.
Alleen heb je er dan zelf ook niets aan...
-
Citaat:
corrus
Wij hebben een huis in een niet gated community, en betaal een fors bedrag HOA fee... en de dingen die jij hier opnoemd...
Waar betaal je dat dan voor, wat krijg je er voor terug? Zijn er gedeelde faciliteiten in het gebied waar je je huis hebt?
Citaat:
Los internet heb je al voor US$ 19,- p.m.
Helaas in Cape Coral niet, daar is DSL niet beschikbaar en kabelinternet van Embarq of Comcast kost zo'n $45-$55/m.
Citaat:
Wij hebben telefoon, HDtv en kabel internet van BrightHouse... kost ons iets van US$ 99,- p.m. geloof ik...
Ik vind dat toch aardig wat geld. Je kan vanaf 12 juni ook digitaal tv ontvangen zonder dat je ergens een abbo voor nodig hebt. Uiteraard heb je dan geen HBO en dergelijke zenders. In eerste instantie gaan we het aankijken met DTV en een DVD speler.
Citaat:
Wil je de stek verhuren? (if any) Zou ik toch wel telefoon nemen, maar dan een standaard telefoon aansluiting...local calls free... de rest kun je laten afschermen.
Jep dat is wel de bedoeling om te verhuren, maar we verwachten niet dat het het komende jaar storm zal lopen. Wat telefoon betreft, iedereen heeft tegenwoordig een mobiel. Vakantiegangers zullen vrijwel nooit lokaal willen bellen. Ik heb mij zelf nooit druk gemaakt over of een verblijf telefoon heeft of niet en kan mij niet voorstellen dat iemand anders dat wel doet en zijn beslissing daar van af laat hangen. Weggegooid geld vind ik.
-
Je ziet wel steeds in meer villa's (hadden wij ook) gratis (wereldwijd) bellen. Was geregeld via internetbellen of zo. Misschien dat in zo'n totaalpakket dat ook zit ? Maar goed, voor mij is telefoon absoluut ook geen vereiste, zal nergens op mijn lijstje staan. Lokaal bellen ook zeker niet. Maar internet toegang is voor mij wel harde eis overigens 8-[
-
Re: Villa kopen in Florida
@Pzomerdijk; jou berekening klopt! Kijk eens naar een vorig berichtje van mij, daar kom ik op 15.000$ per jaar.
@Lucas; hoe kom je aan 2.200$ per maand? dit maakt 26.400$ per jaar!
Betaal je dan 11.400$ aan hypotheek?
@Corrus; 99$ voor brighthouse?! ik betaal 279$/maand maar heb wel een DVR box en alle beschikbare kanalen. Zou hier het verschil kunnen zitten?
-
Hallo ik kom aan 2200 dollar
1256 dollar hypotheek
109 dollar bright house
350/400 dollar progress energy
200 water polk county
300 management incl pool tuin en ongedierte exclusief schoonmaakkosten
Soms zitten er 5 gezinnen per maand in is 5 maal 80 dollar is 400 aan schoonmaak
dus dan kom ik er ruim boven zelfs.
O ja ik vergeet nog de H.O.A. die is 320 dollar per kwartaal.
En dan komen er ook verzekeringen bij 1500 dollar per jaar voor de meest uitgebreide verzekering die er is umbrella alles in 1.
En zonder belastingen ontroerend goed bedoel ik dan want het management bedrijf staat de toeristen tax automatisch af.
-
@Lucas,
Ik heb gevonden wat je verkeerd doet, het zit in je verhuurprijs!
Reeds 2x geef ik aan dat een huis in Florida ongeveer 15.000$ per jaar kost als je het verhuurt.
Als ik jou berekening nakijk maak je 400$/week waar 80$ aan schoonmaak afgaat is 320$ hiergaat nog 13% tax af maakt 278,4$
Als je huis voor maximaal 75% per jaar verhuurd is (39 weken) maak je 10.857,6$ en geef je al jaarlijks meer dan 4.000$ toe! (ter vergelijk een hotel rekent op 70% bezetting)
En dan hou ik nog geen rekening met de hypotheek en sleet van je woning!
Mijn advies aan jou is, los wat de management haaien jou vertellen, maak je eigen berekening!
Verder kan ik enkel vergelijken met wat ik betaal en zie dat je factuur aan progress aan de hoge kant is en je waterfactuur is absurd (maar dat had je zelf al aangegeven)
Zou het kunnen dat je thermostaat van de airco/verwarming defect is?
Een kennis van mij had ook een hoge progress factuur en dat kwam hierdoor.
De airco werkte continu en waar de thermostaat zorgt voor het uitschakelen was hier de beveiliging van het systheem dat deze taak overnam.
Resultaat: torenhoge electriciteits rekening.
Een Florida woning is echt wel de moeite waard om te hebben maar als je het verhuurt wordt het een business en dan is centjes tellen belangrijk om het niet in een nachtmerrie te laten veranderen...[-X
-
Huh!!???!! Schakel jij de Aircon dan uit???
-
Maar neen Corrus!
Wanneer je de temperatuur op vb. 25° C zet zal de thermostaat ervoor zorgen dat de compressor aanslaat wanneer je boven deze temperatuur komt en de compressor weer laat afslaan als je er onder komt.
(Als de compressor continu draait gaat de boel vastvriezen)
Wat er is gebeurt bij mijn kennis is dat hij dacht dat de thermostaat werkte maar de beveiliging van de compressor sloeg aan om bevriezing te voorkomen.
Wanneer de temperatuur van de compressor terug veilig was liet de beveiliging de werking van de compressor weer toe.
Dus dacht hij dat alles normaal werkte.
In werkelijkheid daalde de temperatuur tot het niveau dat de verwarming opsloeg (ook electrisch) om aan de ingestelde temperatuur te komen.
Op dat ogenblik sloeg ook de airco aan omdat de beveiliging het toeliet en omdat de temperatuur terug te hoog was. (en ga zomaar door)
Resultaat torenhoge electriciteits rekening door het continu (op maximale kracht) werken van airco en verwarming.](*,)
-
Hallo Disney golf
Ja ik ga er in juni zelf heen om pols hoogte te nemen.Het is ook zo dat als je de schuufpui open laat bij warm weer blijft de airco lekken aanslaan natuurlijk want dan komt er warmte binnen.Terwijl in spanje heb je een systeem dat als de balkon deuren open gaan de airco niet aanslaat dat is een mooi systeem.
Verder even over de verhuur inkomsten ,ik heb net de februari accounts binnen van 4 weken verhuur er zat geen dag tussen,dan denk je dat is lekker 2000 dollar verdient.Daar is de tax al afgestaan.Maar dan komen de 5 maal kosten schoonmaak plus zwembad onderhoud ,tuinman en managment dus had ik nog maar 1300 over 700 dollar vaste kosten van die maand inclusief dan die 400 schoonmaak dan.Plus als er groote gezinnen inzitten van 10 mensen die verbruiken ook meer stroom en water dan als er maar 5 mensen inzitten en vorige maand was het behoorlijk koud dus gebruiken ze ook je zwembadverwarming vandaar had ik ook een rekening van 429 dollar voor electrisch .Het aller mooiste is als je twee maal twee weken verhuur hebt voor 5 personen dan ben je met alles goedkoper uit,als dat je 5 maal 10 man in je huis hebt.Maar je mag blij zijn dat je het nog verhuurt het aanbod is hoger dan de verhuur op dit moment en ben je al blij.