-
Re: Uit eten
Afgelopen vakantie heb ik behoorlijk uitgebreid bijgehouden wat we uitgegeven hebben aan ons eten. Alleen ging onze vakantie niet naar Florida, maar van Chicago naar Atlanta. En het is omgerekend naar euro's (voor twee personen in totaal - dus de taxes zitten er dus ook bijgeteld).
Ook moet je weten dat we bij het avondeten eigenlijk nooit een voorgerecht of toetje hebben gehad. Dat is eigenlijk ook niet nodig bij Amerikaans eten, want van een hoofdgerecht zit je behoorlijk vol! En we waren tijdens onze vakantie natuurlijk ook nog wel wat aan onze kilo'tjes aan het letten :lol:
Maar wellicht kun je iets met onderstaande bedragen. Het is maar om een idee te krijgen, toch?
Overigens kun je in Florida ook heel goed ontbijten bij ontbijtbuffetten als: Ponderosa, Golden Corral of Sizzler. Voor een dollar of 4 zoveel eten als je wilt!
http://img291.imageshack.us/img291/6...merika2010.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/2...merika2010.jpg
-
Er zijn tegenwoordig steeds meer hotels die een continental ontbijt erbij leveren. Stel je er niet té veel van voor. Je kunt genoeg eten om een bodem te leggen.
Wij gingen met vijven bijna elke dag uit ontbijten, meestal Sizzler en betaalden dan $ 29 samen, incl. drank. Paar dollar fooi komt er nog bij. Er zijn diverse buffetontbijten te krijgen waar je ook kortingsbonnen van vindt ik de boekjes. Wij hebben bij Sizzler geen enkele keer de volle prijs betaald, van de waitresses kregen we elke dag nieuwe bonnen :D.
Je kunt eten zo goedkoop en duur maken als je zelf wilt.
Ook ik schrijf alles op wat we uitgeven, altijd handig om later na te kijken.
-
:lol:
Heb je op de site van Sun Dial naar de menu kaart gekeken? Dan weet je dat we helaas geen rondje hebben gegeven... Vrij luxe restaurant (we mochten daar eigenlijk niet naar boven, met onze korte broeken. Gelukkig hadden we van die afritsbroeken aan en de pijpen in onze rugzak zitten, dus mochten we tóch naar boven om te eten). Wat een uitzicht, zo mooi! En dat 'uitzicht' zit natuurlijk ook in de kosten van het menu verwerkt...
En The Melting Pot is gewoon een vrij relaxte tent. Heerlijk op een Europees tempo eten! Kost wah, maar dan hedde ook wah!
-
Als je even googled op de naam van de bekende restaurantketens zie je bij de meesten ook een menukaart. Je krijgt dan een indruk van de prijzen, tel er echter wel ongeveer 20 a 25 % bij voor tax en bediening. Bijv. in dit draadje kom je veel namen en ook sites tegen:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1334
Wil je het niet te gek maken kan je ook bij een supermarkt wat kopen voor ontbijt of lunch.
Probeer een hotel met koelkastje/magnetron op de kamer te krijgen.
Eet ze, van de menukaarten loopt je het water al in de mond.
Knaapje
-
Re: Gemiddelde kosten voor uit eten
Wij hadden in 2008 een budget van $30,-- p.p.p.d. (2 volwassenen, 2 tieners en 1 kind
We bleven hier nog goed onder.
Het bedrag bestond uit de hele dag eten en drinken.
Grz
Ton
-
voor een paar dollar eet je al een 6 inch sandwich bij Subway, dat deed ik als ontbijt in Miami Beach. Minder dan 5 dollar en dat was dan voor een broodje en een vruchtensapje.
-
TIP:
Koop de eerste dag bij de Walmart een koelbox en knikker die elke dag vol met ijsblokjes.
Dan kun je gewoon broodbeleg en yoghurtjes kopen voor het ontbijt of onderweg picknicken.
Heerlijk relaxed en nog goedkoop ook.
Wij wisselen dat meestal af met af en toe een IHOP of Dennys.
Iedere dag een Grand Slam Breakfast is ook niet goed voor de lijn. :mrgreen:
Zelfde geldt voor de lunch.
's Avonds wel lekker uit eten, maar dat kost je de kop ook niet.
Bert
-
Ontbijt in de hotels
We gaan met z'n vijfen naar Florida en verblijven twee weken en verschillende hotels. Het is mij aangeraden om niet in het hotel te ontbijten. In een restaurant is het goedkoper en beter. Ik heb echter geen zin om elke dag met 5 man in een restaurantje te zitten. Ik denk eraan om zelf wat borden en bestek te kopen en op de hotelkamer te ontbijten. Graag tips en/of ervaringen.
-
Re: Ontbijt in de hotels
Soms heb je gratis ontbijt in je hotel. Wij hebben vorig jaar ook zelf broodjes en beleg gehaald in de supermarkt en deze op de hotelkamer opgegeten. Meteen op de eerste dag een koelbox kopen bij de supermarkt om je boter en beleg koel te houden. Bestek had ik van thuis meegenomen. Als bordje gebruikten wij meestal het dienblaadje die op veel hotelkamers aanwezig is. Van thuis ook een klein flesje afwasmiddel meegenomen.
-
Wij zijn ook met zijn vijven maar huren voor 3 weken een villa. Echter ik kook NIET op vakantie. Wij gaan lekker elke morgen uit ontbijten bij de Sizzler en daar verheugen we ons alle 5 op. En dat voor maar $ 30 (wel met kortingscoupon).
We hebben ook regelmatig in hotels ontbeten tijdens een rondreis door Florida. Bij steeds meer hotels wordt gratis ontbijt aangeboden (inbegrepen in de kamerprijs). Soms een full breakfast en soms wat minder. Er staat altijd koffie/thee/chocomel/melk, cereals, yoghurt, danish en vers fruit. Ook niks mis mee, dan eten we tijdens de lunch wat gezonder.
Maar zo te lezen heb je al besloten om het op je hotelkamer te doen.
Koop dan gelijk op de eerste dag een goedkope koelbox. In veel hotels vind je ijsmachines. IJsklontjes in de koelbox en aan het eind van de dag weer legen in de badkuip.
Wegwerpbordjes, bekertjes en wegwerpbestek kosten geen drol en dan hoef je ook niet af te wassen.
-
wij bekijken eerst wat voor onbijt er te krijgen is in het hotel
want daar word je soms niet vrolijk van ... over het algemeen is het ontbijtbuffet inbegrepen en eten we vers fruit met yochurt en nemen fruitsap (als dat van goede kwaliteit is) en af en toe een bagel met creamcheese of roerei
als je ontbijt a la cart kunt eten in het hotel zit het niet bij de prijs inbegrepen en is dat meestal niet echt goedkoop (maar naar mijn ervaring erg lekker!!)
als het aangeboden ontbijt niet aan onze eisen voldoet nemen we alternatieven
kopen we brood en beleg bij publix,
en ontbijten we in onze kamer
of we stoppen onderweg en kopen dan een grote bak fruitsalade en yochurt (zorgen dat we wegwerp bestek in de auto hebben) bij walmart of publix.
als we die dag naar een pretpark gaan ontbijten we daar
wel nemen we DE koffie mee van thuis zodat we in iedergeval voor we het hotel verlaten een goeie bak koffie binnen hebben
-
wij hebben vorig jaar ook brood gehaald en op de kamer opgegeten..
in heel veel hotels heb je koelkast op de kamer...
Ontbijt in diverse hotels ook echt niet slecht incl. de kamerprijs...
ook wij gaan supergraag bij sizzler eten....doen we in november ook weer als we in de villa zitten in orlando...
avond eten doen we altijd buiten de deur is echt veel duurder om boodschappen te doen...
nemen altijd koffiesticks mee die je met warm water oplost dus koffie kunnen ze drinken voor we de deur uitgaan..
-
Ook wij nemen koffiesticks mee maar gebruiken die om de koffie in de restaurants/parken een beetje mee aan te sterken.
Wij doen verder niet moeilijk met eten tijdens onze vakantie. Zo hebben wij ook geen moeite met buffetrestaurants en met het vliegtuigeten. Wat kun je daar trouwens van verwachten... er is tenslotte geen professionele keuken aan boord. Als we weer thuis zijn koken en eten we weer zoals het hoort. Op vakantie doen we niet moeilijk.
Waar we wel moeite mee hebben en dus ook nooit meer zullen halen: Starbucks koffie. Dat vinden wij pas echte troep.
Maar... ieder zijn meug!
-
Je kunt zelf kijken hoe je omgaat met je ontbijt. Wij gaan vaak voor het ontbijt even langs een Waffle house, waar ze absoluut niet alleen Waffels serveren.
Hier eten en drinken we voor c.a $6 pp en daar ga ik niet moeilijk voor doen op de hotelkamer. Maar zo zijn er ook andere tentjes waar je voor weinig kunt ontbijten.
Je kan ook 's morgens gewoon verse broodjes halen bij de supers en dan in de auto even op smikkelen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
trails
Waar we wel moeite mee hebben en dus ook nooit meer zullen halen: Starbucks koffie. Dat vinden wij pas echte troep.
Maar... ieder zijn meug!
Bij Starbuck's moet je vooral genieten van de aparte dingetjes, Frappuccino's bijvoorbeeld.
Bij de Mac hebben ze tegenwoordig heel acceptabele koffie (McCafé) en ook aardige ontbijtjes voor weinig (als de nood aan de man komt)
Zelf geniet ik de hele vakantie van een perfect geserveerd ontbijt in de villa. Daar kan geen Sizzler's of Denny's (hoewel ook lekker op z'n tijd) tegen op, plus dat je er erg opvalt, ongewassen en in zwembroek.
Nee, mijn eega regelt dat allemaal perfect, iedere dag weer. Thuis is het andersom, daar gaat de broodvoorziening dagelijks via mijn handen.
De rest van de vakantiemaaltijden worden door derden bereidt :mrgreen:
-
Ik kan me voorstellen dat je geniet van een perfect geserveerd ontbijt in de villa. Je hebt tenslotte vakantie.
Nou, ik kan wel aan de eettafel gaan zitten maar geen ander die me dan een ontbijtje serveerd en daarna ook weer de rotzooi opruimt. Dus... ik kook NIET, geen enkele maaltijd. Ik heb ook vakantie. Dus lekker langs het buffet bij de Sizzler. Daar hebben ze voor ons vijven wat we maar willen en de rotzooi wordt zomaar voor me opgeruimd.
Nee, ook met die speciale smaakjes bij Starbucks doe je ons echt geen plezier. We vinden de koffie bij McDo lekkerder.
Gelukkig maar dat iedereen een andere smaak heeft. Stel je voor... anders zaten we elke dag met zijn allen in dezelfde restaurants.
Zie onderstaande link: 10 % korting op ontbijt, lunch en diner.
http://www.orlandosaving.com/sizzlercoupon.htm
Deze, en vele andere, kortingscoupons zijn ook te vinden in de vele couponboekjes die o.a. bij de supermarkten en restaurants liggen (meestal bij de ingang).
Wij maken veel gebruik van coupons. Veel restaurants hebben ze maar ook winkels en attracties (Gatorland, Boggycreek, etc.).
Op deze site is ook ergens een topic waarbij een heleboel coupons te vinden zijn (weet even niet meer waar).
Hier is de link:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3181
-
Re: Ontbijt in hotels
Wij hadden speciaal een hotel genomen waar ontbijt bijzat. Daar kon je wafels bakken, bagel eten, cornflakes en koffie, dat was voor ons het belangrijkste. Zijn wel een keer gaan ontbijten bij de IHOP, maar dat is leuk voor 1 keer. De een wil ontbijt met vanalles erbij zoals eieren en spek, de ander wil alleen een broodje en koffie.
-
Let goed op bij het in-checken in je hotel of er een "complementary" ontbijt bij inbegrepen zit. Ketens als Comfort-inn, Holliday-Inn Express en Hampton Inn hebben in 99% van de gevallen een (volgens onze standaard) uitstekend ontbijt. Best Western bied ook regelmatig een ontbijt aan. Tegenwoordig letten wij bij de keuze van ons hotel erop dat er een ontbijt bij zit. Vroeger toen wij nog onervaren waren en dit totaal niet wisten haalden wij broodjes bij één van de vele aanwezige super markten en aten dit op in de hotelkamer. Om dit te vergemakkelijken hadden wij de caravan van mijn schoonouders ontdaan van diverse mepal spullen(lekker licht) en die namen we mee. De al eerder genoemde ice-chest(tempex versie van +/- $5,00) is ook al ontbijt je niet op de kamer onmisbaar tijdens een rondreis om drank koel te houden. Ice kan je gratis halen in ieder hotel waarin je verblijft.
Sjon, Bianca en Romy
-
Wat betreft het eten als je met een gezin van 5 reist. In tegenstelling tot wat ik verwachtte, zijn de prijzen in de supermarkt niet echt laag. Dit betekend dat je, ook als je zelf je eten voor het ontbijt en lunch maakt, niet goedkoop uit bent. Maar altijd nog goedkoper dan eten bij de IHOP. Met 5 man waren we daar over de 50 dollar kwijt. Wat we nu doen, is van alles proberen en ervaren hoe het er in Amerika toe gaat en daarnaast zo veel mogelijk zelf broodjes maken. Publix vind je op zowat elk winkelcentrum. Ze verkopen lekkere harde bolletje (Chicago's). Zoet beleg is wat beperkt tot jam, nutella en pindakaas. Voor de rest hebben we gebruik gemaakt van het 'complementary breakfast' en de IHOP. We moeten Wafflehouse nog proberen. Deze schijnt iets goedkoper te zijn dan IHOP. Ook nog een keer bij de Diary Queen (DQ) een lekkere hotdog gegeten. Voor 's avonds hebben we nieuwe ervaringen opgedaan in de Outback Stakehouse en Rib City. Natuurlijk regelmatig naar de Mac geweest.
Groeten Piet
-
Wij betaalden met ons 5-en $ 28,80 bij Sizzler (wel met kortingscoupon).
Dochter wilde een keer naar IHOP vanwege de pancakes en daar waren we veel meer geld kwijt en de pancakes vond ze toch hetzelfde smaken als bij Sizzler. Dus toch maar weer naar Sizzler. Met een buffet hoef je tenminste geen keuze te maken en kun je van alles wat proberen, als je dat wenst.
-
Citaat:
pkoole
We moeten Wafflehouse nog proberen. Deze schijnt iets goedkoper te zijn dan IHOP.
Hoewel het topic over ontbijt in hotels gaat: Kijk ook een bij de Golden Corral, vergeet de 10 % kortingbon niet, vind je in ieder couponnenboekje. En als je een voordeeltje zoekt, is CiCi's Pizza voor lunch of diner ook niet verkeerd, al houdt niet iedereen van kunststof servies en flexibel bestek.... vergeet ook de bon niet.
-
Ontbijten in Coconut Grove
Wij gaan van 26 t/m 30 dec 2011 naar Miami en verblijven in Hotel Sonesta Bayfront in Coconut Grove. Ons ontbijt is niet inbegrepen. Waar kunnen wij lekker, leuk en niet te duur ontbijten?
Groet Jetty
-
Re: Ontbijten in Coconut Grove, waar??
Op 300 meter van jullie hotel ligt de CocoWalk Shopping Center met diverse restaurants:
http://cocowalk.net/?page_id=17
Op 200 meter ligt:
http://www.atchanas.com/Atchanas/Home.html
Op 4-5 km liggen 2 Denny's.
-
Sonesta! Echt een heel fijn hotel. Er zit een Starbucks om de hoek waar je croissantjes kunt halen. De meeste restaurants in Cocowalk zijn volgens mij pas later open.
-
Hey bedankt voor jullie reactie. Inderdaad vroeg ik me af of die tentjes wel "ontbijtvroeg" open waren. Maar blijkbaar is dat zo. In Nederland hebben we geen traditie van buiten de deur ontbijten, maar hier waarschijnlijk wel.
Citaat:
Njit
Sonesta! Echt een heel fijn hotel.
Leuk om te lezen dat je Sonesta kent en een fijn hotel vindt! We hebben uitzicht op de baai, ik ben erg benieuwd!
Dan kun je mij vast ook vertellen hoe het zit met parkeren. We hebben een huurauto en ik lees dat het parkeren ongeveer 25 dollar per dag is. Moeten we daar sowieso gewoon rekening mee houden, of kun je bijvoorbeeld in een zijstraat parkeren?
-
De vorige keer dat wij er waren (2007) had je de keuze uit Valet voor $19 en een garage waar je $5 moest betalen elke keer dat je erin reed. Geen idee of die er nog steeds zit.
-
Ontbijten, waar, hoe goed, prijs, ...
We gaan in augustus voor de eerste keer naar Florida. Uit ervaring met rondreis in het Westen van US weet ik dat je op sommige plaatsen uitgebreid kan ontbijten.
Wat zijn jullie beste ervaringen in Fort Lauderdale, Miami, Orlando en Satellite beach?
We zijn van het soort dat op vakantie 's morgens graag uitgebreid ontbijt om 's middags met een snack genoeg te hebben tot 's avonds. We verliezen 's middags niet graag tijd om te eten. Zeker niet als we op uitstap zijn.
Informatie, zoals plek, openingsuren, prijs, menu, hoeveelheid, kwaliteit is welkom.
-
Re: Ontbijten, waar, hoe goed, prijs, ...
In Miami kan ik je de 11th Street Diner aanraden. Die ligt, juist ja, op de 11th street.
Zie http://www.eleventhstreetdiner.com/
De hele dag kun je er ontbijten. En beter betaalbaar dan aan het strand.
http://img408.imageshack.us/img408/184/img0607thumb.jpg
-
met stip: Keke's!
4192 Conroy Road; Suite 100, Orlando
Helaas kwamen wij hier pas aan het eind van de vakantie achter, maar wat hebben we heerlijk gegeten daar! :)
-
Bij Denny's kun je ook fatsoenlijk ontbijten: http://www.dennys.com/
Meld je 2 dagen voor vertrek aan bij Denny's reward programma en je krijgt een kortingscoupon voor 20%. Dit kun je natuurlijk op meerdere e-mail adressen (namen) doen.
Wijzelf gaan tegenwoordig altijd bij Sizzler ontbijten. Dit is in buffetvorm en wij betalen voor 5 personen rond de $30: http://www.sizzler.com/
Ook bij Golden Corral is het in buffetvorm: http://www.goldencorral.com/locator/
Kortingscoupons zijn er genoeg te vinden in de couponboekjes.
À la carte doen wij niet meer voor het ontbijt omdat we het te lastig vinden om een keuze te maken en bij een buffet kun je van alles wat nemen. Bovendien kun je dan zelf je tijd bepalen, aangezien je niet hoeft te wachten op de levering van je bestelling.
-
Op 26 lokaties in Florida: Souplantation & Sweet Tomatoes. Let op: Alleen op zondag voor een Buffet Brunch vanaf 9:00 uur. Niet de goedkoopste, wel kwaliteitje..\\:D/
-
Bij Waffle House kun je ook prima ontbijten.
-
In Miami, ga je natuurlijk ontbijten bij Jerry Famous Deli (Collins Av.)of bij Nexxt Cafe (Licoln Road). Bij Nexxt Cafe kan ik het proteïne ontbijt aanbevelen.
-
Citaat:
Teleton
Op 26 lokaties in Florida:
Souplantation & Sweet Tomatoes. Let op: Alleen op zondag voor een Buffet Brunch vanaf 9:00 uur. Niet de goedkoopste, wel kwaliteitje..\\:D/
Dat ontbijt ziet er heerlijk uit (heb even gekeken bij Kissimmee). Maar wat is niet goedkoop?? :wink:
-
Re: Ontbijten
En de rest van de week pas open om 11 uur, wel erg laat voor een ontbijt. Als je naar de parken wilt dan, anders zou het op zich wel kunnen. ;)
-
........Maar wat is niet goedkoop?? :wink: .....................
Zeker niet als het in de Oprah Winfrey show is aanbevolen.
Ongeveer 1 1/2 jaar geleden uitgebreid in een show aanbevolen.
Knaapje
-
Geen prijzen op de menukaart. Dat geeft al te denken :lol:
-
ontbijt buffet orlando tips
hallo,
wij zitten nu in orlando aan niet ver van de west bronson highway.
we zoeken een leuk buffet waar we kunnen ontbijten een van deze dagen.
iemand tips??
hoeft nietecht buffette zijn grote portieszijn ook ok.
grts sven
-
Hi Sven,
Ik heb je bericht toegevoegd aan een bestaand onderwerp over ontbijten. (dat kan ik als moderator)
Misschien kun je hier al tips vinden!?!
Eet smakelijk!
-
Golden Corral, Sizzlers, Pondarosa, IHOP, Perkins, Cracker Barrel, Denny's Wafflehouse zijn zaken waar of in buffet vorm of in grote porties kan gaan eten.
Veel plezier