-
Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
trails
Dat klopt niet. Dit staat op de site:
Swimming or diving with the manatees is NOT permitted.
Volgens mij is er alleen in de wintermaanden een echt afgesloten gebied, de periodes daarbuiten lijkt het wel te kunnen/mogen. Overigens, net buiten dit 'afgesloten' gebied, kan je wel met boot, kayak, etc door Blue Spring State Park varen. Of je nu, in deze winterperiode, ook mocht zwemmen of snorkelen, dat weet ik niet. Maar ik had echt het idee dat het verbod alleen gold voor het 'designated' gebied. Daar kunnen ze dus rustig liggen, zonder gestoord te worden. Wij zagen genoeg bootjes, kayaks, etc net naast dit afgesloten gebied.
Ik heb overigens geen tours of groepen zien snorkelen of duiken toen wij er vorige week waren.
-
Viatorcom zwemmen met manatees
Hoi, kan iemand mij vertellen of het vertrouwd is om online te beoken voor het zwemmen met manetees in Crystal river bij Viatorcom. Ik heb het gevonden via google. Of weet iemand anders een goed adres we gaan op 23 november 2012 naar Orlando. Alvast bedankt.
-
Re: Viatorcom zwemmen met mannetees
Hoi,
Vorig jaar heb ik voor mijn man en zoon online gereserveerd bij River Ventures. Je betaald met je creditcard en krijgt daarna een bevestiging via email.
Het zwemmen was verder ook prima. We waren er in april, maar ze hebben gelukkig wel wat manatees gezien. Vooral mijn zoon van 9 was helemaal enthousiast. Het was wel de eerste keer dus we hebben geen ervaring met andere aanbieders.
Bij groupon komen er ook nog regelmatig aanbiedingen voorbij.
Succes.
-
Wij zijn 22 maart (zie ons reisverslag) bij Crystal river met Snorkel with Manatees erop uitgegaan. Het stikte van de boten in de omgeving voor het zwemmen en op enkele boten na was iedereen droog. We hebben wel 4 manatees gezien, helaas waren er al enkele springbreakers mee in de weer geweest, die dusdanig veel lawaai maakten dat de beesten snel vertrokken.
Na 3 uur zoeken, zoeken, en nogmaals zoeken kregen we het aanbod voor een raincheck van de kapitein. Helaas zat het bedrijf tot diep in april vol (wegens de groupon actie, en ik zag er van de week weer 1 voorbij komen van hun). We kunnen wel de bonnen van Groupon annuleren, dus dat is erg netjes. Misschien hadden wij pech, en zaten we op de verkeerde dag. Maar door het grote aantal mensen die droog op alle boten zaten, en het feit dat de mensen die wel hebben gezwommen, dit puur deden om er toch even in te liggen, betwijfel ik of het de komende tijd wel zinvol zal zijn. De latere tocht annuleerde onze kapitein dan ook, omdat het in de middag al veel rustiger is met de manatees, en het dus zonde zou zijn voor de mensen.
Voor de mensen die toch de komende tijd gaan, ik hoop dat ze er wel (weer) zijn en anders hopen dat je, je geld terug krijgt! Het dagje op het water was wel heerlijk dus da scheelt wel ;-)
-
Mijn vrouw en ik zijn 29 maart wezen snorkelen met mantees. We hadden een combo incl overnachting en de volgende ochtend er vroeg uit. http://www.plantationoncrystalriver.com/
Na 4 minuten varen kwamen we de eerste manatees tegen (ik zag ze als eerste). Heb ze gefilmd: http://www.youtube.com/watch?v=OxncmEgcoAc
Daarna zijn we met ze gaan zemmen. Eerst gingen ze verder, en zijn we na 20 minuten weer in de boot geklommen. Daarna zijn we weer in het water gegaan en toen kwamen ze wel dichtbij met ons spelen. Ik aaide er 1 over zijn rug en hij rolde hij om om over zijn buik geaaid te worden. toen kwamen nog 2 andere langszij om ook even te kijken. Een geweldige ervaring. Vervolgens zijn we gaan snorkelen in herder water, toen we terugkwamen zagen we er nog een paar. In totaal hebben we er zo'n 7 gezien.
Onze gids was vrij professioneel, heeft 3 uur lang alles verteld wat er te vertellen is over manatees. Hij vertelde dat er zo;n 30 manatees in Crystal SPrings verblijven en dat ze nu ook vertellen dat mensen nu op snorkel tour gaan en niet op manatee tour. Het zien en zwemmen met manatees is dus een bonus. Wanneer je ergens dus wil zwemmen met manatees is dit de juiste plek in Florida. In de winter liggen er zo'n 350 gemiddeld, maar afgelopen jaren lagen de aantallen boven de 500. De meeste zijn nu dus vertrokken en komen later terug.
Het stomme is dat wij 1 van de weinige boten waren die met manatees hadden gezwommen, we kwamen veel boten tegen met droge mensen, zelf waarbij de manatees op een afstand zwommen van 50 meter van de boot en niemand het in de gaten had. Onze gids vertelde precies waar we naartoe moesten zwemmen, maar ook met duidelijke instructies dat we ze niet achterna mochten zwemmen. Ze moesten zelf naar ons willen komen en dat lukte.
Al met al een geweldige ervaring mede dankzij onze gids, dus deze kan ik van harte aanraden. Ze doen ook maar 1 snorkel tour in de ochtend.
Ik moet wel zeggen dat als we niet met de manatees hadden gezwommen, het snorkel tripje erg tegen valt. Dus denk hier goed overna.
-
Wij gaan in jullie zwemmen en snorkelen met manatees
heb gehoord dat het water dan troebel is en er minder manatees zijn
wie heeft er ervaring hiermee in jullie of raden jullie aan deze trip te cancelen en iets anders te gaan doen
-
Ik denk dat het een beetje is zoals wverdonk zegt, als je geluk hebt zie je manatees. Wij hadden de pech dat ze op enkele na onvindbaar waren. Heel erg jammer, maar we hebben ze wel in het wild gezien. Dat kon ik van menig andere boot niet zeggen. Het blijft de natuur. Wil je "zekerheid" dan moet je midden in de winter gaan.
-
Je kunt ook met ze zwemmen in Ft. Lauderdale. Nou ja zwemmen, volgens mij hebben ze meer aandacht voor elkaar dan voor de omgeving ;-)
-
Mag je ze in Ft Lauderdale wel aanraken en met ze in contact komen? Dacht dat dit alleen mocht in Crystal River.
We zijn in april met River Ventures wezen snorkelen met manatees. Het is geen winter meer, dus veel zijn er al weg. We hebben er denk ik 5 gezien. 3 of 4x in het water geweest. Het water is nu al troebel, behalve bij Three Sister Springs natuurlijk. Maar daar zaten ze niet. Wel een prachtige omgeving.
In het troebele water zie je ze pas een halve meter voor je, maar ze komen echt wel op je af om te zien wie/wat je bent en ik heb er nog wel eentje kunnen aanraken. Vanaf de boot kregen we instructies waar ze waren en hoeveel er onze kant op kwamen. Gewoon rustig blijven liggen, ze komen vanzelf wel. :) Ik had m'n Kodak Playsport (HD pocketcam) mee, die kan tot 3m onder water, dus ik heb nog wel wat kunnen filmen, ondanks dat het water troebel was. In de Three Sister Springs heel mooi kunnen filmen.
Ik ga nog een keer terug in de winter, om in de TSS dus te kunnen snorkelen met die beesten.. zit te denken aan januari-februari.
-
Geen idee JKG, maar dit is een filmpje aan de kust, waarbij het meer lijkt alsof de Manatees verdwaald zijn, dan dat ze contact zoeken. ;-)
-
Afgelopen jaar in juli een paar dagen in Ruskin gezeten aan de baai van Saint Petersburg. de manatees zaten elke dag bij ons hotel voor in de haven. Prachtig om te zien...
-
Rolandino, ik had je link niet bekeken, ik dacht even dat het om een site ging van een bedrijfje wat dat soort tours doet. ;) Nu zie ik idd dat ze daar ook even van het strand aan het genieten waren. Nouja, genieten... er is daar echt niets te eten voor ze. Vraag me af hoe dat is afgelopen...
-
Vrijende Manatees aan de kust van Fort Lauderdale
-
[Video] Zwemmen met manatees
Deze film gemaakt op 17 juli jl. tijdens onze Groupon trip van Native Vacations. Naast de ruim 10 manatees hadden we ook nog eens een fiks aantal dolfijnen bij en achter de boot. Wel even het geluid aanzetten, je hoort de communicatie tussen de manatees. Wij hadden echt een TOPDAG!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=OKo7pN0_ypU
-
Re: [Video] Zwemmen met manatees bij Crystal River
Leuke film :D Wij hebben op 10 juli gezwommen in Crystal River en wij vonden het ook zo'n bijzondere ervaring ! Zeker voor herhaling vatbaar
-
zeekoeien / manatees
vraagje:
hoe groot is de kans dat ik nog zeekoeien kan zien half Mei? Mvg, ilona
-
Re: zeekoeien
Ligt eraan waar je naartoe gaat..... Op sommige plaatsen (zoals bv Crystal River) blijft een aantal het hele jaar aanwezig.
2009 eind mei meer dan 10 manatees tegengekomen tijdens een excursie....
-
Re: zeekoeien
Wij hebben ze in crystal river gezien midden april
-
Manatees: ja of nee... (kleine kinderen, april)
Hallo
Wij hebben een reis van 2 weken gepland in April volgend jaar. "Wij" dat zijn: m'n man en ik en onze drie zoontjes (dan 10-7-4). Het schema ligt grotendeels vast, maar ik twijfel of we nog naar manatees zouden gaan kijken in Crystal river.
Voorlopig zit het niet in het schema: waarom niet?
- Omdat we dan geen rustdag hebben tussen St. Petersburg en het feestgedruis in Orlando (WDW en Seaworld).
- Omdat ons zoontje van 4 waarschijnlijk toch te klein is om er iets aan te hebben.
- Omdat we dan wel heel vroeg moeten opstaan.
- Omdat er in april toch niet veel manatees zijn (misschien wel geen).
- Omdat we al gaan varen bij de Keys op zoek naar dolfijnen.
Maar ik blijf het toch een gemiste kans vinden. (Als alternatief zouden we naar Homossassa park kunnen gaan. Is dat een goed alternatief?)
Graag jullie advies! Wel of niet?
Katrien
-
Re: Manatees: ja of nee... (kleine kinderen, april)
Tjsa , ik zou het niet doen met een kindje van vier jaar ?
De three sisters spring kan je bekijken via houten bruggen maar dat vind ik niet de moeite om daar nu zover om te rijden .
Wel vind ik kelly park super voor jouw kinderen de jongste kan met zand en water spelen en de andere kunnen lekker de rivier afdrijven en nog eens met wat geluk dieren bekijken .
-
Doen! mijn kinderen waren 7 en 9 toen wij met de manatees gingen zwemmen. reddingsvest aan en meedobberen! een wereld ervaring!
-
Je kan het speuren naar dolfijnen op zee eigenijk niet vergelijken met het zwemmen met manatees. Beiden is bijzonder. Maar het zwemmen met de manatees vonden wij wel heel speciaal. Je hebt daadwerkelijk interactie met de manatees en dat is natuurlijk niet het geval bij de dolfijnen op zee. Hoe leuk het ook is als ze meezwemmen met de boot, je kan ze niet aanraken.
Persoonlijk zou ik niet met de manatees gaan zwemmen met een peuter. Er zijn best wel regels waar je jezelf aan moet houden. Een van de regels is dat je rustig moet blijven, je mag bijvoorbeeld niet met je armen en benen gaan spartelen. Het is echt de bedoeling dat je drijft op het water. Ik kan mij voorstellen dat dit voor een peuter moeilijk is. Je kan natuurlijk wel met je partner ruilen, dat een van jullie het water ingaat met de andere kinderen en dat jullie na een bepaalde tijd wisselen.
Het is wel een ervaring die je nooit meer gaat vergeten !
-
-
Wij willen op 1 mei gaan. Zijn er dan wel Manatees?
We komen op koninginnedag aan in Orlando, en willen meteen doorrijden naar Crystal River. Met de jetlag zijn we zeker op tijd voor de boot van 06:15
-
http://www.youtube.com/watch?v=goC_GBBLq2w
Op 27 januari met Riverventures vanuit Crystal River....prachtig!!
-
Re: [Video] Zwemmen met manatees
Hebben jullie deze video's zelf gemaakt of laten maken door de organisatie?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Zuiril
Ik heb dit met mijn eigen onderwatercamera gefilmd (Pentax Optio)..ook heb ik foto's gemaakt. Daarnaast hebben we voor 16 dollar de foto's genomen van de captain die tijdens de tour ook foto's maakt.
-
In mei durf ik niet te zeggen , wij zijn aangewezen op het hoogseizoen.
Weet iemand iets over de helderheid van het water want het schijnt dan helemaal niet helder te zijn, weet iemand iets over zwemmen met manatees in juli en heeft iemand misschien foto's van Crystal River in juli?
-
Wij hebben het in de zomer gedaan, het water was behoorlijk troebel en het was lang zoeken voor we een manatee zagen, nou ja zagen.. ik heb ze gevoeld...
We zijn ook in november geweest en dat is een wereld van verschil, voor we de haven uitvaarden zagen we de eerste Manatees al het water was veel helderder en er waren zoveel manatees die je nu echt goed kon zien. Ik weet niet of ik het weer zou doen in juli.
http://rondjeflorida2009.wordpress.c...-27-juli-2009/
-
Wij zijn in 2010 in augustus geweest, het water was inderdaad erg troebel en we hebben lang moeten zoeken voor we een manatee zagen. Toch vonden we de ervaring zo bijzonder dat we dit jaar in juni nog een keertje gaan.
Hieronder het verslag van die dag, helaas geen foto's van manatees.
http://www.familygoesflorida2010.blo...rijdag-20.html
-
http://www.youtube.com/watch?v=goC_GBBLq2w
Nog maar ff de link van 26 januari jl.....was mooi om te doen....helderheid wat prima...als we weer in Florida komen....is dit zeker iets wat we weer gaan doen!!
-
-
Kan iemand adviseren welk tijdstip het beste is om de tocht te gaan maken. Het bedrijf waarvoor wij via Groupon coupons à $20,- hebben gekocht(http://www.manateetoursusa.com/index.html) heeft tochten om 6:30am, 7:30am,10:00am, 11:00am, 1:00pm and 2:00pm. Onze coupons zijn nog tot maart '14 geldig. Wij zijn vanaf volgende week 2,5 week in Clermont en willen de coupons in principe de komende weken gaan verzilveren, (als er nog plaats is) maar dat zien we wel als we er zijn. Als het vol zit of slecht weer kunnen we altijd nog uitwijken naar eind dit jaar.
-
Citaat:
Kan iemand adviseren welk tijdstip het beste is om de tocht te gaan maken.
Niemand een goede tip?
-
Hoe vroeger hoe beter ,hoe later het wordt is het steeds drukker.
Wij hebben de vroegste tour genomen en toen waren er maar twee bootjes.
-
Een goeie tip .....doe het op het eind van het jaar . Wij. Hebben dit twee maal gedaan in april en dit jaar hebben we er juist 1 gezien en vorig jaar twee die op doortocht waren . Ze zijn er wel met grote getallen als het kouder is . En ja als je dan toch wil gaan ga voor zeven uur om zeven uur is iedereen er . Wij waren er met vijf boten veel te veel volk
-
Dank voor de tip. Wordt dus vroeg op staan en waarschijnlijk beter om de (gr)coupons te bewaren tot onze 2e trip eind dit jaar.
-
Dat zou ik ook doen, zoals Cindy al zegt is het nu gewoon rustig. Dat hebben wij vorig jaar ook gemerkt, en dat was in maart. Toen was het om 7 uur ook al erg druk, 20+ boten denk ik wel.
-
hmmz wij gaan in juli.....
-
Weinig kans op manatees al is het niet onmogenlijk er zijn er die heel het jaar blijven . Maar three sister springs is zo mooi dat het zonder manatees ook al de moeite is om te snorkelen .