-
Re: Waar kan je tegen aan lopen bij het afhalen van je auto
De auto moet minimaal uit dezelfde klasse komen of hoger. Een 2 deurs auto is vrijwel nooit aanwezig. Hiervoor krijg je meestal gelijk de 4 deurs versie aangewezen. Dit is een klasse hoger dan de 2 deurs. Je mag de auto weigeren als hij vies, kapot of van een lagere klasse is.
Op sommige luchthavens staan ze per klasse en mag je er een uitkiezen. Op andere luchthavens krijg je een vak toegewezen waar je auto staat.
Succes.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ebelix
Op sommige luchthavens staan ze per klasse en mag je er een uitkiezen. Op andere luchthavens krijg je een vak toegewezen waar je auto staat.
Succes.
Bedankt voor de snelle reactie!
Is het jou bekend hoe dit bij Alamo bij Miami Airport geregeld is?
-
Citaat:
Ebelix
Succes.
Hoe is dat geregeld in fort Lauderdale?
-
Helaas kan ik je hierbij niet helpen. Ik heb helemaal geen ervaring met Fort Lauderdale en op Miami heb ik alleen ervaring met Dollar (vak met 1 auto) en Hertz (vak met 1 auto). Wat betreft Miami is wel 5 jaar geleden. Hoe het nu is weet ik niet.
-
Ik heb op advies van Guus even een e-mail gestuurd naar Alamo om te informeren welke autp's er nog in deze klasse thuishoren.
Blijkt dat de Chevrolet Impala in dezelfde klasse thuishoort als de 2-deurs Pontiac Grand Prix.
Ben benieuwd welke ik krijg aangeboden bij Alamo.......
-
Je hebt zelfs kans op een cheverolet Monte Carlo.
Je kan er nooit van uit gaan welke auto je krijgt toegewezen. 2 deurs zijn een zeldzaamheid. Van alle keren (8 keer) dat ik een twee deurs heb besteld heb ik maar 2 keer daadwerkelijk een 2 deurs gekregen.
Focus je niet te veel op een type auto.
-
Nou, het gaat mij gewoon om het feit dat ik een type auto krijg, althans uit die klasse, die ik geboekt heb. Het zou natuurlijk niet eerlijk zijn als ze je voor een bepaalde klasse laten betalen en je dan een auto meegeven welke in een lagere klasse valt. Daarom heb ik dus even contact opgenomen met Alamo......
-
Die oplaadstekkers voor een gps, passen die ook op Amerikaanse auto's?
-
Als je met "die" een gewone sigarettenaanstekerplug bedoelt: Ja.
Knaapje
-
Wij vliegen sinds lange tijd weer op Orlando, zit het verhuurkantoor van Alamo op de airport ? Of moeten we met de shuttle?
Krijg je hier een auto aangewezen of een rij waar je eentje kunt uitzoeken?
Marina
-
Ja!
Nee!
Je mag zelf uitzoeken!
Fijne vakantie gewenst!
-
Lezen de mensen eigenlijk wel op dit forum ? Of stellen ze alleen maar vragen......
-
Mag je nog vragen stellen of wordt je gelijk afgekat???
Gebeurd m.i. steeds meer door de z.g. florida experts
Ik stop er in elk geval mee..
-
Volgens mij lees je het een beetje "te serieus".
Je vragen zijn volgens mij toch wel beantwoord?
-
Ik vind van niet.
Je hebt net een aantal dagen geleden geschreven dat het forum is voor vragen te stellen en niet om "afgeblaft" te worden als je een vraag stelt.
Als iemand een vraag stelt en iemand anders is genegen om die te beantwoorden , dan is dit toch oke.
Waarom moet er dan nog door sommige forumleden altijd negatief commentaar gegeven worden.Dit zijn van die nodeloze opmerkingen
Maar dit is een andere discussie.
-
Moderator Mickey99; Om in dit topic niet helemaal off-topic te gaan heb ik je een PB gestuurd.
-
Citaat:
knaapje
Als je met "die" een gewone sigarettenaanstekerplug bedoelt: Ja.
Knaapje
Dankje!!
Minervi
-
Citaat:
laanvdj
Wij vliegen sinds lange tijd weer op Orlando, zit het verhuurkantoor van Alamo op de airport ? Of moeten we met de shuttle?
Krijg je hier een auto aangewezen of een rij waar je eentje kunt uitzoeken?
Marina
Het verhuurkantoor van Alamo zit inderdaad op de airport, de onderste verdieping.
Daarna kun je de straat oversteken, naar de parkeergarage. Je hoeft dus niet meer met de shuttle
In de parkeergarage kun je bij Alamo (er zitten meer verhuurders) in de rij van de autoklasse die je gehuurd hebt een auto naar keuze uitzoeken.
Daarna geef je bij de slagboom je papieren af en kun je op weg.
Deze informatie had je ook via de zoekfunctie kunnen vinden, maar om niet als een negatieveling over te komen die ALLEEN maar commentaar geeft, heb ik hem nog maar een keer beantwoord. Zo goed ? \\:D/
http://www.floridaforum.nl/showthrea...o+auto+airport
-
-
Ik heb gister contact gehad met usafv, ik had gevraagt voor een economie catergorie auto, maar omdat ik nog niet geboekt had, heb ik gevraagt of het niet slimmer was om een compact te huren (ivm 2 kids). Zij gaf mij toen het antwoord, dat ze in Orlando helemaal geen economic auto's hadden en dat ik automatisch een (gartis upgrate) compact kreeg en omdat wij zo laat aankomen, was de kans ook groot dat deze compacts op waren. Heeft iemand hier ervaring mee?? Want een economic lijkt mij echt te klein...
-
Dat is een prima advies. Die Economy auto's hebben ze inderdaad niet. Ze hebben je dus geld bespaard =D>
Marjol en Gerbert hebben ook al 2x achter elkaar een Economy gehuurd via USAFV en 2x een mooie upgrade gehad. Zie hun reisverslag.
-
Ik bij USAFV ook de 1e keer economy 2 deurs... bestaat daar helemaal niet. Kreeg dus een special, PT Cruiser (zie andere Orlando topic haha) voor hetzelfde geld.
Nu de 2e keer bij USAFV weer een economy 2 deurs besteld, ben benieuwd wat we nu krijgen. Bevalt het me niet, dan neem ik wat groters.. of wat mooiers.. ik blijf zo'n Ford Mustang GT een gave auto vinden, maar daar mag je denk ik aardig wat voor bijbetalen.
USAFV weten wel waar ze over praten Jeny, gewoon economy 2 deurs nemen en laat je verrassen op het vliegveld hoe groot je auto wordt! :)
-
Hahaa! zo'n mustang is idd een juweeltje! tijdens onze trip vorig jaar naar californie hadden we een full-size, dus werd geupgrade naar een chrysler 300. daar begon vervolgens een lampje te knipperen op het dashboard en die konden we kosteloos omwisselen voor een Mustang convertible...... ons hoorde je niet klagen :)
in orlando hopen we volgende week ook weer een leuke auto te kunnen krijgen: ik wil graag een pt cruiser, maar vriendlief ziet meer in een muscle-car......
-
Auto in Miami nodig?
Hoi,
na een trip van Key West zullen we aankomen in Miami. Daar blijven we 2 dagen om dan naar huis te vliegen. Nu is de vraag of we niet best éérst naar de luchthaven (dropoff auto) rijden, en dan een shuttle/taxi nemen naar Miami Beach en onze bagage in het hotel afzetten? Twee dagen later dan weer de taxi/shuttle nemen naar luchthaven Miami. Of gewoon de auto houden tot einde van de reis? Ik heb namelijk gelezen dat parkeren heel moeilijk en duur is, en dat je de wagen niet echt nodig hebt daar.. ?
dank je
-
Re: Auto in Miami nodig?
Voor parkeren in Miami moet je "tot" $25 per dag rekenen. Kan iets goedkoper uitvallen. Afhankelijk van je eigen wensen m.b.t. vervoer in die twee dagen kun alleen jij zelf beslissen wat het beste is om te doen. Taxikosten bij de verschillende taxibedrijven kun je vinden door te googelen op
:miami taxi
-
Ligt er idd aan wat je nog wilt doen. Wil je naar bijv. Aventura Mall, daar gaat ook een shuttlebus heen. Wil je 2 dagen aan het strand liggen, dan is geen auto nodig.
Als je valetparking hebt bij een hotel, moet je niet het 'tip'geld vergeten elke keer als je je auto vraagt. Naar Ocean Drive met de auto.... ik zelf zou dat niet zo snel doen ivm weinig parkeerplekken.
-
Eigelijk puur een kostenbaten analyse maken... Het lijkt me echter veel praktischer om in Miami geen eigen vervoer te gebruiken. Ik merk dat er veel wordt gereplied met links naar google; ik kan ook perfect opzoeken wat de kosten van alles is, maar ik vraag niet echt om prijsgegevens, eerder advies uit eigen ervaringen. Ik ben zelf nog nooit in miami geweest en heb er maw geen beeld over. Wat luieren, ocean drive, outlet store om mss het laatste geld op te doen, toeristische dingen,....
-
Tsja, zoals je zelf al aangeeft kun je het eigenlijk alleen maar zelf bepalen wat het beste voor je is. Waar wil je nog naar toe, wat wil je doen, welke vrijheid wil je hebben ... allemaal variabelen die wij niet voor je kunnen bepalen of inschatten, vandaar onze "hulp" met links en dergelijke om je zelf makkelijker je eigen keus te kunnen maken.
Maak je eigen keuze op basis van je eigen wensen en eisen, verwijt ons niet het aanreiken van info ... Eigen ervaringen zijn en blijven eigen ervaringen op basis van andere "eigen" eisen en wensen. Ik denk dat dat de boodschap is.
-
Persoonlijk was ik erg blij dat wij een auto hadden in Miami. Maar wij sliepen dan ook niet op Miami Beach, maar in de wijk Coconut Grove (tegenover de Cocowalk). Parkeren was 5 dollar per keer. Met de auto zijn we rondje Coral Gables gaan rijden en naar het restaurant Rusty Pelican geweest (waar je heerlijk kunt eten met uitzicht op de skyline van Miami). Ook een bezoek aan Monkey Jungle was geweldig!
We zijn ook een dagje naar Miami Beach geweest en hebben daar inderdaad 'de hoofdprijs' aan parkeren betaald.
Qua openbaar vervoer heb je niet zoveel in Miami. Alleen de Miami Metromover (die overigens gratis is), maar op Miami Beach heb je geen metro of iets dergelijks. Ik vermoed dat je het daar alleen redt met bussen, taxies en shuttles.
Maar als je van plan bent om alleen maar op Miami Beach rond te hangen, is een auto natuurlijk overbodig. Maar als je ook nog iets van Miami zelf wilt zien, is een auto geen overbodige luxe :)
-
-
Citaat:
SpaceAce
We zijn ook een dagje naar Miami Beach geweest en hebben daar inderdaad 'de hoofdprijs' aan parkeren betaald.
Overdrijven is ook een kunst. Hoewel de parkeertarieven recentelijk fors zijn verhoogd, betaal je op Miami Beach nog steeds een redelijk bedrag voor parkeren. Zeker als je het vergelijkt met wat je in Nederland voor parkeren moet betalen. Bij public parking betaal $1 per uur voor de eerste 4 uur. Na 4 uur schiet het tarief ineens door naar $15. Dat laatste is overigens wel iets om rekening mee te houden als je maar een paar uurtjes op Miami Beach wilt verblijven.
Public Parking Garage Rates
0 - 1 hrs: $ 1
1 - 2 hrs: $ 2
2 - 3 hrs: $ 3
3 - 4 hrs: $ 4
4 - 24 hrs: $ 15
Toen jullie in Miami Beach zijn geweest was het maximale tarief $8 per dag. Niet echt de hoofdprijs dus.
-
Ligt er maar aan waar je gaat staan. Quote uit ons reisverslag:
Citaat:
We reden via de ingangpoort van de route (ja, we begonnen graag ergens middenin de route) naar Miami Beach. We reden het eiland op en zagen dat het behoorlijk druk was. Toen we bijna op de weg welke parallel loopt met het strand waren, zagen we een parkeerplaats waar nog bijna niemand stond. Toen we zagen wat het kostte, snapten we ook waarom. Maarja, om nou een uur in de auto te blijven zitten en te vechten voor een parkeerplek, was natuurlijk ook niet prettig. We besloten om de dure parkeerplaats op te rijden (30 dollar!! Maar wel voor de hele dag).
En dat vonden wij dus wel aan de dure kant. Als je de weg weet en er bekend bent zul je vast wel goedkoper kunnen parkeren. Maar gezien de drukte hadden wij geen zin om dat uit te gaan zoeken.
-
30 dollar voor een hele dag (24 uur? of bedoel je van s' morgens tot s' avonds ?) valt nog vrij goed mee... dat is iets meer dan €10 per persoon als je met 2 bent! Hier in België betaal je ook €15/dag om in de ondergrondse parking van Ladeuzeplein in het centrum van Leuven te parkeren....
Citaat:
Guus
Public Parking Garage Rates
0 - 1 hrs: $ 1
1 - 2 hrs: $ 2
2 - 3 hrs: $ 3
3 - 4 hrs: $ 4
4 - 24 hrs: $ 15
Dus als ik het goed begrijp, betaal je $15 voor 24uur te parkeren in deze parkings?
-
Citaat:
michachael
Dus als ik het goed begrijp, betaal je $15 voor 24uur te parkeren in deze parkings?
Dat klopt. Voor Ocean Drive en omgeving zijn de parkeergarages op 7th St (tussen Washington & Collins Avenue) en 13th St (tussen Collins Avenue & Ocean Drive) het handigste. Indien je daar niet kunt parkeren dan heb je nog de optie om uit te wijken naar de 17th St (tussen Pennsylvania & Meridian Avenue). Ik zag overigens net dat ze ook een early bird special hebben (Monday thru Friday: enter between 6am and 10am and depart by 7pm at a rate of $ 8). Of dit klopt weet ik niet. Het staat in ieder geval niet aangegeven bij de ingang van de pakeergarages.
Citaat:
Njit
Ligt er maar aan waar je gaat staan. En $30 vonden wij dus wel aan de dure kant. Als je de weg weet en er bekend bent zul je vast wel goedkoper kunnen parkeren. Maar gezien de drukte hadden wij geen zin om dat uit te gaan zoeken.
Bij drukte spinnen de particulier parkeerplaatsen garen. Op zich is $30 niet weinig, maar als je voor dat bedrag gelijk je auto kwijt kunt, dan is dat die paar dollar extra m.i. wel waard. Rondjes rijden op Miami Beach als het druk is, is ook niet alles.
-
Er werd me aangeraden om voor de "valet" parking te gaan die bij het hotel is.
Is soms wel duur naar ik hoorde...
-
Citaat:
utah
Er werd me aangeraden om voor de "valet" parking te gaan die bij het hotel is.
Is soms wel duur naar ik hoorde...
De prijs hangt erg af van het hotel waarin je verblijft en de locatie hiervan. Gemiddeld zal ‘valet parking’ op $20 tot $35 uitkomen. Niet overdreven veel meer dan wat je betaalt voor ‘self parking’ (als die mogelijkheid er überhaupt al is). Voor die paar dollar extra kun je echter altijd je auto voor de deur van het hotel kwijt en staat je auto altijd voor de deur klaar indien je weg wilt. Persoonlijk zou ik niet anders meer willen.
-
Tankstations genoeg in Miami en omstreken?
Is er iemand die me kan aangeven of er in Miami en omgeving Key Largo - Key West genoeg tankstations zijn of moet ik "iedere keer" als ik een tankstation zie maar gelijk tanken omdat ze nagenoeg niet te vinden zijn?
-
Re: Tankstations genoeg in Miami en omstreken?
Er zijn overal voldoende tankstations. In een land als Amerika is dat altijd goed geregeld.
-
En is het niet goed geregeld, dan staat er wel een bord tot hoeveel mile het nog is naar de volgende pomp.. net als in Nederland ;)
-
RaceTrac is lekker goedkoop, het is best wel even oppassen met de prijzen, daar waar Shell zich bijv 4.39 vraagt voor een gallon regular op sommige plekken kreeg ik deze bij RaceTrac voor 3.89.