-
Re: Vliegen met United Airlines
Voor het wegen van je koffer moet je bij bv ACTION even kijken naar zo'n visweegschaaltje, past makkelijk in je koffer en kan je veel geld besparen op de terugweg : http://photos1.blogger.com/blogger/5...0/DSC_1326.jpg
Het weegschaaltje op de foto hadden wij overigens bij de WalMart gekocht ( +/- $4 ) maar deze is onlangs gesneuveld en hebben wij een digitale aangeschaft : http://1.bp.blogspot.com/-ffynVPzdz98/Tb3Tseu0KNI/AAAAAAAAGa4/ZErHG-lqUys/s1600/16-01%2BDSC_1794.JPG
Groetjes,
Pieter
-
Je kan ook in Florida een goedkope weegschaal kopen . Je gaat er dan met en zonder koffer opstaan . Is niet echt nauwkeurig , ...
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Bqtje
Je kan ook in Florida een goedkope weegschaal kopen . Je gaat er dan met en zonder koffer opstaan . Is niet echt nauwkeurig , ...
Zoals ik al zeg, dat 'vissersweegschaaltje' bij WalMart kost maar $4.... :-D
-
Wij hebben ook zo'n visweegschaaltje, vanmorgen mocht ik alles weer even checken :mrgreen: ! En wij nemen ook altijd twee van die Samsonite tassen mee; makkelijk leeg meenemen en ook flexibeler in auto te proppen. Wij hadden er 3 bij ons, eentje gaat leeg weer in de koffer mee terug.
-
Net EUR 9 (afhankelijk van de $$ koers) inclusief port.
Duurt 2 a 3 weken voor je het hebt, maar voldoet prima.
http://www.dealextreme.com/p/travel-...er-2-aaa-39758
Knaapje
-
Citaat:
knaapje
Of je haal het bij ANWB voor € 14,95 dan heb je het ook meteen. (prijs is voor alleen leden, niet leden is € 19,95)
-
Dank je voor je tip. Het blijkt dat m'n zoon nog zo'n weegschaal had. Precies tot 50 lb / 23 kg. Dat is best wel zwaar.
-
En anders heeft elke publix ook een weegschaal staan bij de ingang/uitgang waar je je koffer gratis kan wegen.
-
Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dit type koffer nameten. Veel belangrijker is dat het gewicht van de volle koffer niet boven de 23 kg uitkomt.
-
Re: Vliegen met US Airways
@jess85
..........Heb mailtje verstuurd om te vragen of wielen inbegrepen zijn in de hoogte..........
.....en de uitkomst is?
Knaapje
-
Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht
Citaat:
Ebelix
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dit type koffer nameten. Veel belangrijker is dat het gewicht van de volle koffer niet boven de 23 kg uitkomt.
Ik ben het met je eens wat betreft nameten en gewicht.
Als je echter de huidige trend ziet, dat er meer en meer op afwijkingen naar boven van van alles gelet wordt om maar meer te kunnen berekenen is het, denk ik, wel verstandig om er rekening mee te houden.
Je koopt dit soort koffers toch ook niet voor een of twee keer.
Voor je het weet staat er naast het bekende bakje om je handbagage te meten een apparaat om je koffer na te meten.
Nog iets, de koffer weegt al haast 4 kilo, de inhoud is meer dan 100 liter.
Dit betekent, met het huidige maximum van 23 kg vrij, je er 19 kg bagage in kunt doen, die dus maximaal 200 gram per liter mag wegen.
Ik vraag me daarom af of je niet beter een maatje kleiner kunt kopen.
Maar ieder moet het voor zich beslissen. Zolang het gaat heb je geluk.
Knaapje
-
@knaapje;
De maten zouden inclusief de wieltjes zijn...
-
Citaat:
Jess85
De maten zouden inclusief de wieltjes zijn...
Dan is'tie te groot.....
Passagiers voor ons in Brussel kwamen geheel onverwacht in aanmerking voor een boete. Kwam geen centimeter aan te pas, de grondstewardess 'wist' het gewoon omdat ze het in een oogopslag zag. Die zijn ook niet gek. "Meet u het maar na, uw koffer is te groot." Luidkeels protest: "Wat een gezeur, en wat maken die paar centimers nu uit.....?" Het mocht allemaal niet helpen. "Betaalt u niet, dan kunt u uw bagage niet inchecken, doei......"
En eigenlijk hebben ze natuurlijk gelijk. Als er afmetingen bepaald zijn, zijn ze niet een beetje bepaald. Als de luchtvaartmaatschappij de stoelen 2 centimeter dichterbij elkaar zou zetten, zeggen we toch ook niet "wat maakt dat nou uit...."
-
Die zullen van de populaire koffers wel precies weten welke wel en welke niet te groot zijn.
Knaapje
-
@Teleton;
Teleton, je hebt inderdaad gelijk hierin. We weten nu wel niet echt meer welke koffers we zouden nemen gezien de kleinere versie direct 66cm hoog is (en dus 30l kleiner). Gezien jij zo vaak gaat naar florida, zou ik mogen weten welke koffers jij gebruikt?
bedankt voor de reacties
-
Koffers waar een hele hoop ingaat verwacht ik als antwoord ;-)
-
-
Citaat:
Jess85
zou ik mogen weten welke koffers jij gebruikt?
Wij hebben ieder een zachte Samsonite met ritsen. En TSA slotjes, die we nooit gebruiken omdat we liever met een plastic tie-ripje werken. De inhoudsmaat weet ik niet zo precies, maar ze zijn 72 cm hoog, inclusief de twee (:oops:) wieltjes. Wij zijn dus nog ouderwetsch, met onze tweewiel aandrijvers.
Deze koffers bieden plaats aan onze trolleys die we zo op de heen reis meestal fijn in het ruim mee laten vliegen, maar die op de terugweg als handbagage mee mogen. Vliegen we in de winter, dan gaat er ook op de heenreis een trolley met jassen en een verschoning in de handbagage mee. Zoals ik al zei, wij zijn ouderwetsch.....:wink:.
-
Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen
In de koffers die net iets kleiner zijn dan de maximale maten kun je vaak al meer gewicht kwijt dan je mag meenemen. Zelf hebben we ook van die zachte trolley koffers zowel voor in het ruim als de kleinere voor in de cabine.
En het gebeurt mij nog wel eens dat ik dus de ruimbagage koffer iets lichter moet maken omdat ik al aan het max. gewicht zit, gelukkig hebben wij een koffer weger en doen we dit dus al in ons appartement/hotel. Wij hebben ook nog een koffer die iets te groot is maar helaas wordt die niet meer gebruikt nadat het gewicht van 32 kg naar 23 kg ging. :???:
-
pff lastig die maten en gewichten dus. Snap de airlines wel maar ok.
We moeten ook nog opzoek naar nieuwe koffers voor oktober.
Ik heb een koffer, mn vriend niet. Als ik op de heen weg 1 koffer meeneem met al onze spullen mag ik dan op de terugweg wel 2 koffers mee terug nemen van ieder 23 kg.
Hoorde namelijk dat koffers in de USA goedkoper zijn...en overal te koop.
En hoe zit t met handbagage?
-
Is per persoon (voor de gewone toerist althans) 1 koffer dus geen enkel probleem.
Hetzelfde met handbagage 1 stuks per persoon.
Inderdaad zijn koffers goedkoper in de VS, zeker als je naar de outlets gaat.
Knaapje
-
Al heel veel koffers gezien, outlets, malls, specialty stores, souvenirshops, maar toch al weer een paar keer geslaagd bij Luggage Superstore - 5627 I-Drive FL32819, bij Kirkman Road.
Zeer ruime sortering, alle merken, gunstige prijzen, met ruimte voor afdingen ;-)
Ook handig, opvouwbare weekendtassen. Die halen we altijd bij de Wal*Mart.
-
Handbagage geen gewichts- of afmeting beperking. Kan ik een weekendtas als handbagage mee terugnemen, bijv. die van Wal Mart?
-
Citaat:
Belle1974
Handbagage geen gewichts- of afmeting ...................
Nou?
Dat zou ik toch maar even goed checken.
Meeste luchtv.mijen hebben een gewichtsbeperking en vele ook een max. maat.
Ik meen dat je Delta vliegt:
http://www.delta.com/traveling_check...ryon/index.jsp
max.115 cm dus. (56*36*23)
Knaapje
-
Er zijn van die apparaatjes daarvoor. Een paar maanden geleden in een folder van de Aldi gezien. Was ong 6 euro. Misschien op marktplaats te koop?
-
Citaat:
i.westdijk
Er zijn van die apparaatjes daarvoor. Een paar maanden geleden in een folder van de Aldi gezien. Was ong 6 euro. Misschien op marktplaats te koop?
vis weegschaal te koop bij een dierenwinkel
-
Koffer weegunsters hebben ze ook bij de Walmart, liggen ze niet bij de koffers dan kun je ook de weegunster voor het vissen meenemen bij de Walmart.
En anders even bij de Publix je koffers wegen op de weegschaal bij de ingang (gratis).
-
Toch wel grappig dat in dit topic steeds weer dezelfde vragen en antwoorden terugkomen....
Please don't take this personally :mrgreen:
-
Tja we hebben denk ik gewoon geen zin om extra te betalen als we overbagage hebben.
Ik ga in ieder geval proberen zo min mogelijk heen mee te nemen (kleren voor ong een week terwijl we 4 weken gaan) want dan kan ik wat winkelen daar en dat mee terugnemen en hopelijk onder de 23 kg per persoon per koffer te blijven. Gaat nog lastig worden maar ok.
Als handbagage hebben we ieder een dagrugzak denk ik.
-
.........Tja we hebben denk ik gewoon geen zin om extra te betalen als we overbagage hebben...................
Of weinig zin (lees: te lui) om oudere postings te lezen.
........Please don't take this personally :mrgreen: ............
Knaapje
Off topic: BTW ik mis het internationale rijbewijs in dat opzicht al een poosje.
-
Oh... Heb je die nodig dan??? 8-[
-
Knaapje,
Ik lees meestal wel alle berichten bij een topic hoor maar zelfs dan kom je er nog niet altijd uit als NEWBIE.
En er staat vaak ook oude achterhaalde info bij. Trouwens ik zou voor de bagage beperkingen ook altijd bij de luchtvaartmaatschappij checken en op het reisburo navragen hoor.
Bellle
PS Internationaal rijbewijs is toch niet nodig!?
-
De pagina van de luchtvaartmaatschappij is de enige betrouwbare bron. De rest kan verouderd, incompleet of gewoon incorrect zijn. Daarom verwijzen we meestal ook naar die pagina's. Ook het reisburo zou eigenlijk naar die pagina's moeten verwijzen. Maar wellicht is het wel een idee om een FAQ te maken waarin we de links naar de diverse luchtvaartmaatschappijen verzamelen.
En nee, IR heb je niet nodig. De enige staat waar men er om kan vragen is Georgia.
-
Wij hebben voor een extra stuk bagage bij Airberlin in het heen gaan 50€ betaald en bij het terugkomen hebben we maar 40$ betaald. Op hun website staat 70$. Het is nu voor ons wel weer duidelijk geworden dat de Verenigde Staten wel weer goedkoper is dan bij ons. :D
-
Wij overwegen ook om bij de retourvlucht een extra koffer mee te brengen, handig wel dat ik hier zonet gelezen heb dat we beter ter plekke een nieuwe koffer kunnen aanschaffen :smile:
Heeft er iemand zeer recentelijk nog met United gevlogen, want op hun site is het nogal ingewikkeld omdat er kennelijk een reeks wijzigingen zijn.
Ik ga er van uit (als ik het goed begrepen heb [-o< ) dat er per persoon 1 koffer (check-in) van max. 23 kg mag meegenomen worden, Plus per persoon handbagage met de voorgeschreven afmetingen + gewicht, en 1 "personal item" per persoon. Ik kon niet zo onmiddellijk terugvinden of de check-in bagage ook aan afmetingen is gebonden? (vroeger was dit toch niet zo, maarja, times change...toen mocht je ook nog met 32 kg rondzeulen :razz:)
-
United staat hier:
Ruimbagage: http://www.unitedairlines.nl/core/du...r_checked.html
Handbagage: http://www.unitedairlines.nl/core/du...e/carryon.html
De pagina is niet heel duidelijk maar er staat dat de koffer max 23kg mag wegen en aan bepaalde maten voldoen. De maten vind je hier: http://www.unitedairlines.nl/core/du...oversized.html
-
Bedankt voor de linken, vooral die i.v.m. de afmetingen van "check-in" bagage
Het is inderdaad niet zo simpel op de site van United, zeker met al die "tickets gekocht vanaf datum x" met vertrek vanaf datum Y...tis bijna een puzzelke leggen :mrgreen:
Maar aangezien we geen militair zijn, veronderstel ik dat we in het tabelletje van de afmetingen vallen onder "niet lid" en dat het dus gaat om een "lineaire" afmeting van 157 cm...nu nog even "lineair" gaan meten dus :-k
-
Ik ga gewoon wachten tot een paar weken voor de reis. Geen zin om eventueel nog onnodige kosten te maken. Ik zie wel welke koffer het gaat worden. Bedankt voor de tips iedereen.
-
Als je vanuit miami een extra koffer mee wilt nemen voor 70 dollar, kun je die dan gewoon bij het inchequen presenteren en ter plekke betalen of moet je dit van te voren ergens aanmelden of doorgeven?
-
Dat hangt af van de airline waarmee je vliegt. Het beste kijk je dat even na op je bevestiging of bij de bagagebepalingen op de website van de airline waar je geboekt hebt.