en het aantal dagen
Afdrukvoorbeeld
en het aantal dagen
Dat zeg ik; de aantallen 1:3 :-) (ongeveer dan)
Hallo,
Ik ben Joyce en ben getrouwd met Bouke.
Wij gaan 27 februari a.s 14 dagen naar Orlando, we gaan voornamelijk voor de Daytona bikeweek.
Nu vroegen wij ons af of er nog meer motorliefhebbers naar Daytona gaan en of mensen nog tips hebben m.b t ons bezoek aan Daytona, Kissimee en Orlando. het is de eerste keer dat we gaan dus het is helemaal nieuw !!
We hebben er zin in!
Hallo Joyce, ik heb je bericht maar even verplaatst naar een topic wat er al over ging.
Ook wij gaan dit jaar (uiteraard zou ik bijna zeggen) weer naar de Bike Week. Mocht je wat willen weten, lees dan dit topic even door, er staat al veel in.
En als er nog vragen zijn, en die zijn er vast wel, stel ze dan gerust.
Ook kun je nog wel wat halen uit onze reisverslagen, www.dilligaf.nl onder Florida.
Nog een paar weekjes en dan mogen we al weer, en jullie dus ook :-)
joh............volgens mij bedoelde ik Nederlanders.............
Goh volgens mij ben jij echt al heel vaak daar geweest, wat een zaligheid.
Wij zijn fanatiek chopperrijders en dit is DE reis die je een keer meegemaakt moet hebben toch!
Een vraag, hoe zit het met parkeren in Daytona, voor de auto dan, en wordt er veel kleding aangeboden, en dan doel ik meer op motorjassen dat soort dingen, zijn er motorzaken in de buurt waar ze het anders aanbieden.
Ik kom in het mekka van de bikers terecht geloof ik... Zijn er dingen die we beslist wel of juist niet moeten doen??
Ik hoor het graag.....Groeten, Joyce
Zo als ik al zei, een heleboel info staat al in de vorige berichten in dit topic.
Parkeren is betaald, maar er is plek zat. Je wilt niet weten wat je er allemaal kunt kopen.
Must sees zijn Destination Daytona, Main Street en nog een duizend dingen.
Houdt rekening met veel kilometers, de Bike Week is nog al verspreidt.
In het welcome-center, tegenwoordig in Beachstreet, ligt tijdens Bikeweek een gastenboek dat jaarlijks wel door zo'n 30 Nederlanders wordt getekend
In Mainstreet is elke winkel, behalve de kapper en een fotowinkel, omgebouwd als bikershop, bekijk eerst alle aanbod voor je iets koopt.
Wat ik beslist ieder jaar ga doen is Iron Horse en surroundings,Broken Spoke ed
Goede muziek gezellige sfeer
Om daar gratis te parkeren sla je vlak voor de verkeersopstopping bij het tankstation linksaf.
http://maps.google.nl/maps?f=d&sourc...,0.076475&z=14
Rijd ook een keer door Mainstreet, later in de week mag dat ook weer per auto.
Om daar gratis te parkeren kun je kijken of er bij "B"(zie kaart) nog plaats is, natuurlijk meestal niet
Naar Mainstreet moet je dan over de brug en ook de harleyshop en het welcome center zijn van hier op loopafstand.
Vooral de eerste keer is Bikeweek een ongelooflijke ervaring met als nadeel dat daarna de Europese bikerfestivals allemaal nogal tegenvallen.
Ga ook langs bij de Fleamarket op de Tomoka Farms road, tijdens bikeweek de hele week open
Het is tegenwoordig zo commercieel dat ik niet echt weet of je het nu het mekka van de bikers of het mekka van de wannabe lawyer biker moet noemen.
Tegenwoordig rijdt er wel ERG veel DUUR chroom rond dat waarschijnlijk maar een aantal keren per jaar op de weg komt (en het word ook wel trailer week genoemd).
Maar toch, het is nog steeds leuk.
Ja hoor, en behalve de Harley dagen in de diverse dorpen/steden hier vindt ik de clubtreffens ook altijd wel weer gezellig, maar niet te vergelijken natuurlijk.
Het enige wat een beetje in de buurt komt is de European Bike Week am Faakersee.
Daarentegen heb je in de US iedere week wel ergens een Bike Week(end) waar zo maar meer dan 100.000 man op af komt.
Dus ik moet nog veel reizen ;-) Ik wil i.i.g. de grotere toch een keer meemaken, al is het als fly-in biker. Maar die valt niet op, tussen al die tow-ins :-)
Dit jaar in oktober zijn we er ook weer bij :)
gisteren de ticketjes geboekt :)
Da's mooi, dus dan gaan we samen. Inmiddels al een tank gevonden ?
"Onze villa" is voor Oktober gecanceld (was bezet), dus de huisvesting is ook voor elkaar.
Dit jaar gaan wij in oktober na florida, mijn wil wil graag de laatste dag van oktoberfest mee maken ( zondag 17 -10), helaas komen wij pas de 16 aan dus we kunnen er niet eerder heen.
Hoe vullen wij deze dag zo efficient mogelijk in om toch nog wat van het hele gebeuren mee te maken?
Bedoel je biketoberfest in Daytona?
Helaas, de laatste dag stelt niet meer veel voor,everyone is packing.
Bezoekers gaan op weg naar huis, vendors beginnen al vroeg met opruimen.
Wil je het toch proberen, start dan op Mainstreet.
Ach so, Biketoberfest. Ik zat in gedachten al in München :lol:
Inderdaad, de laatste dag is niet zo spectaculair. Bij Bike Week is er dan nog de parade.
Maar er is vast nog wel wat te doen, en de T-shirts zijn dan wel spectaculair goedkoop :-)
6 of meer voor 25 dollar is dan geen uitzondering. Ik zou dan toch kiezen voor Riverfront Park, sinds dit voorjaar weer helemaal hot.
Of Destination Daytona in Ormond Beach. Wel voor de middag gaan, want ze gaan inderdaad pakken.
Main Street is ook altijd leuk, maar op de andere lokaties is meer te doen, de laatste dag.
Voor het echte slotfestijn moet je toch op Zaterdag(avond) naar Daytona.
Meer weten, kijk dan eens op deze site; http://www.biketoberfest.org/index.cfm
sorry, ik bedoelde biketoberfest in daytona.
Waar kan ik dan het beste de auto parkeren?
Bij alle lokaties is parkeergelegenheid genoeg. Riverfront, net achter de HD dealer, gratis, Ormond Beach, naast DD, op aanwijzing, gratis, Main Street, A1A één straat verder noord (Earl Street), grote parkeergarage, betaald, of net achter de winkels van Main Street, particulier, ook betaald.
Parkeergelegenheid te over, dus.
http://maps.google.nl/maps?f=d&sourc...,0.038581&z=15
Ik probeer altijd eerst A, gratis maar bijna altijd vol.
Als dat niet lukt ga ik naar de parkeergarage (B)
@Ta2Gerrit:
Is er voor woensdag of donderdag nog iets speciaals aan te bevelen?
Ik vlieg vrijdag laat terug, helaas.
Knaapje
Er is eigenlijk iedere dag overal wel van alles te doen, dus dat wordt keuzes maken.
Persoonlijk zou ik een combi doen van Main Street en North Beach (Riverfront Park) en dan door naar Ormond Beach, Destination Daytona.
De agenda is hier te zien, misschien dat er iets bijstaat. Hij is wel een beetje algemeen, vind ik, maar je krijgt een beetje indruk.
@ ietie; op Zondag is deze keer de Rat's Hole Chopper Show (ook vaak te zien bij Discovery) bij DD in Ormond. Heel aparte creaties en showstoppers van motoren. Erg leuk.
@ 6foot6; voor Riverfront staan wij vaak op 3rd & North Beach bij het oude DMV gebouw, ook gratis, of anders 1 block terug, bij de rechtbank (naast busstation).
Bij de laatste niet in het weekend, want dan wordt je wegesleept. Er mogen bij overheidsgebouwen geen "abandoned vehicles" staan op de lege parkeerplaatsen, werd ons verteld door een rechtbankmedewerker.
vrijdag 15 okt staat bj ons in de planning.
Nog nooit meegemaakt dit maar lijkt me geweldig.....
Bedankt voor de (gratis) parkeerplaatsen meer tips blijven welkom :)
ochja, en als je een betaalde P-plaats hebt, betaal je 10$ voor een hele dag.
Tenminste dat hebben wij al een paar keer gehad, vraag me niet waar het precies was, geen idee meer. Als ik al die motoren hoor, zie ik niks meer :razz:
Ja hoor, geen punt. Bij Main Street zetten wij hem ook altijd in de gemeentelijke parkeergarage voor 10 dollar. Lekker dicht bij.
Wij willen een dag naar daytona beach om motoren te zien en de sfeer te mogen meemaken, kom niet helemaal uit de kalender van de bike week wie kan ons advies geven.
De 2e Zaterdag de drukste dag, dus ook de meeste motoren. En ook de dag van de Rat's Hole Show, waar de mooiste en/of meest bizarre fietsen geshowd worden in de Lagoon, dicht bij locatie Main Street, naast de parkeergarage v.h. conventiecentrum. Wil je iets minder drukte, dan is de Speedway wat meer geschikt, wil je echte drukt, dan moet je naar Destination Daytona bij Ormond Beach. Naar die laatste gaan wij meestal in het begin van Bike Week, om files te omzeilen :D Meer weten ?? Vraag gerust.
Hier kun je allerlei info vinden:
http://articles.orlandosentinel.com/...and-bike-rally
Zie boven antwoord 103 op mijn vraag 102 aan Ta2Gerrit destijds.
Gewoon ergens naar toe rijden en met de stroom meegaan.
Er is overal wel iets. Persoonlijk vind ik Destination Daytona altijd interessant, hoewel ik eigenlijk niets speciaals met motoren heb.
Ben er in de laatste jaren meerdere keren geweest.