Voor iedereen die de zomeropeningstijden wil weten:
We are pleased to hear you are planning an Aquatica experience.
Starting Saturday, May 24th and running thru September 1st, our regular park operation hours will be 9am-10pm. Please note that pre-ticketed guests will be permitted into the park up to one hour early every day.
On behalf of the Aquatica team, "sea" you soon!
16-05-08, 15:02
pascalbrouwers
Re: Aquatica: SeaWorld’s Waterpark
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seca
Een aanrader is wel om voor € 19,50 een " all you can eat and drink all day" te kopen.
Dit vind ik dus absoluut niet wij hadden hem ook gekocht.
Kost een hoop geld voor een hamburger of hotdog.
Je krijgt natuurlijk ook salades toetjes etc.
Maar de kwaliteit heeft meer weg van de mac donalds en burger kings.
Je kunt wel zo vaak gaan als je wilt.
Wij zijn gisteren nog een keertje terug gegaan naar hert park, en hebben toen in het grill restaurant gegeten.
Nou dat smaakte toch effe anders.
Je kunt dan wel niet de hele dag "gratis" refills halen.
Nog effe een tipje als je een locker neemt. Kost 8 dollar, 5 dollar voor de locker en 3 dollar borg.
De borg krijg je niet terug in geld, maar in een waardebon......
Dit is natuurlijk geen probleem, maar de bon is maar 2 dagen geldig nadat je het park hebt verlaten.
Je kun hem overigens gebruiken voor o.a seaworld enaquatica aankopen of voor het betalen van het parkeren.
Ben je te laat dan heb je 3 hele dollars verloren ;-)
16-05-08, 15:08
Marjol
En het leuke is dat je voor die 3 dollar natuurlijk geen enkel souveniertje kunt kopen... ik heb uiteindelijk maar een dollar bijgelegd voor een sleutelhanger.
wij zijn 13 en 15 mei geweest en wij vonden het een super leuk waterpark.
Glijbanen gaan allemaal net even sneller als bij disney. Wij zijn beide dagen rond 11.00 aangekomen en hadden een parkeerplaats vlak bij de ingang.
Onze kinderen vonden dit park leuker als de beide disneyparken. De wachttijden vielen ons erg mee. Als je blijft tot het park dicht gaat kun je van 5 tot 6 overal zo doorlopen.
Het tegoedbonnetje wat je terugkrijgt bij het inleveren van je kluissleutel is volgens mij en jaar geldig en niet maar twee dagen.
Wij gaan er volgend jaar zeket weer naar toe,
wendy:D
17-05-08, 16:53
Daniel32
Ik las iets over die cabanas. Was benieuwd hoe deze eruit zien:
17-05-08, 19:54
famdr
Citaat:
Nog effe een tipje als je een locker neemt. Kost 8 dollar, 5 dollar voor de locker en 3 dollar borg.
De borg krijg je niet terug in geld, maar in een waardebon......
Dit is natuurlijk geen probleem, maar de bon is maar 2 dagen geldig nadat je het park hebt verlaten.
Je kun hem overigens gebruiken voor o.a seaworld enaquatica aankopen of voor het betalen van het parkeren.
Ben je te laat dan heb je 3 hele dollars verloren ;-)
Die ervarig hadden wij niet, wij zijn op do 1 mei geweest en zijn op maandg 5 mei in seaworld geweest en toen mocht ik het kaartje inwisselen, bij een aankoop van een shamuknuffel en werd ons niks gezegd/verteld over deze vooorwaarden.
Gr Astrid
12-07-08, 10:08
moakea
foto aquatica
Hallo,
Ik ben benieuwd of er iemand is die dit jaar in het pretpark geweest is van seaworld aquqtica ik had namelijk graag een paar foto's gezien van dit park. Ik ben namelijk van plan om volgend jaar naar florida te gaan en wil dit park graag bezoeken. Informatie over dit park is ook welkom.
12-07-08, 10:26
RdP
Re: foto aquatica
Op de website van Aquatica staan heel veel foto's, heb je die al bekeken ??
/Rien
12-07-08, 12:50
cloggie68
Of typ eens Aquatica als zoekopdracht in op de fotowebsite van Flickr, daar kom je vast veel tegen.
12-07-08, 12:54
Marjol
Of kijk eens in mijn reisverslag (zie link in signature). Wij zijn er woensdag 30 april geweest. Leuk park, doe alleen wel waterschoenen aan!
12-07-08, 18:32
Mickey99
12-07-08, 20:26
Minervi
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjol
Of kijk eens in mijn reisverslag (zie link in signature). Wij zijn er woensdag 30 april geweest. Leuk park, doe alleen wel waterschoenen aan!
Waarom waterschoenen?
12-07-08, 23:23
Marjol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minervi
Waarom waterschoenen?
Gewone schoenen worden zo snel nat ;)
Ik bedoelde dus gewoon: Doe iets aan je voeten. Ze verbranden daar echt enorm, de stenen zijn echt heel erg warm!
13-07-08, 11:45
Seca
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjol
Ik bedoelde dus gewoon: Doe iets aan je voeten. Ze verbranden daar echt enorm, de stenen zijn echt heel erg warm!
En.... dat was 30 mei.......komende tijd wordt het nog warmer ben net terug (werken) het was echt ouderwets warm en benauwd.... maar eigenlijk toch wel heeeeel lekker !!!:p
10-08-08, 05:31
Barney180
Kan iemand mij vertellen of aquatica druk is vanaf 10 augustus zijn we in de buurt
misschien hebben jullie tips (hoe laat daar zijn b.v)
en of het de moeite waard is
gr. Ray
10-08-08, 21:07
mac
Wij zijn vorige week in Aquatica geweest. waterschoenen zijn echt niet nodig, ze sproeien water over de paden heen.
Het is een mooi aangelegd park. De wachttijden voor de waterglijbaan waren echter wel 3 kwartier!!
10-08-08, 21:15
nancy1
Wij zijn in april/mei in Aquatica geweest.
Erg leuk park. Drukte viel wel mee, tussen 13.00 en 16.00 uur bij de glijbanen iets drukker. Maar nog steeds goed te doen. Alleen in het weekend veel drukker.
Vind het park zelf veel overzichtelijker dan Typhoon Lagoon.
01-09-08, 10:08
edenanita
Fl fans,
Iemand al naar dit park geweest en wat zijn de ervaringen??
Gr,
Ed.
01-09-08, 10:10
aeroxerel
Re: Aquatica by Seaworld
Even de zoekfunctie gebruiken.
Moderator Mickey99: Link naar eerdere topic verwijderd en topics samengevoegd. Met dank aan aeroxerel.
01-09-08, 19:39
Sabine_1979
Even een ander aquatica vraagje: Iemand enig idee welke dagen over het algemeen het beste zijn om dit park te bezoeken? Heb van alle andere parken wel mooie lijstjes gevonden maar van dit park is er natuurlijk nog weinig bekend qua rustige periodes (die moeten volgens mij nog komen... ;-)).
x
sab
01-09-08, 19:53
Michael66
Maandag was erg rustig toen ik er was. Wel vroeg gaan.
03-09-08, 00:12
NormanP
Misschien voor de hand liggend, maar heeft vaak met het weer te maken, op de echt mooie dagen was het behoorlijk druk, maar niet te. Wel vroeg komen want anders heb je geen parasol, en die heb je echt nodig als het zonnetje volop schijnt :razz:
Iemand al naar dit park geweest en wat zijn de ervaringen??
Onze ervaringen met dit park, heel erg positief, met ontzettend veel leuke attracties. Enige tegenvaller is de glijbaan langs de kleine orcas waar ze groots mee adverteren, je gaat veel te snel om daar iets van te zien en de orcas zwemmen ook op plekken waar je ze niet ziet. Als je daarentegen in de rapid river gaat, daar hebben ze een glaswand geplaatst waar je de orcas perfect kan zien. En een golfslagbad met golven van ca. 1 meter hoog. Moet je zeker doen dit park \\:D/
03-09-08, 07:12
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NormanP
Enige tegenvaller is de glijbaan langs de kleine orcas waar ze groots mee adverteren, je gaat veel te snel om daar iets van te zien en de orcas zwemmen ook op plekken waar je ze niet ziet.
Orca's? Die vind je alleen in Sea World. In Aquatica zijn er Commerson's dolphins. Deze fraai zwart-wit getekende dolfijn die wat aan een orka doet denken is een snelle zwemmer. Een volwassen Commerson's dolfijn weegt maximaal 85 kilogram, en orca 4000...........
03-09-08, 08:21
Michael66
... en ze zwemmen het merendeel van de tijd ondersteboven .... :shock::razz:
03-09-08, 11:09
NormanP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teleton
Orca's? Die vind je alleen in Sea World. In Aquatica zijn er Commerson's dolphins. Deze fraai zwart-wit getekende dolfijn die wat aan een orka doet denken is een snelle zwemmer. Een volwassen Commerson's dolfijn weegt maximaal 85 kilogram, en orca 4000...........
Ok dat wist ik niet, bedankt voor de info, ik vond ze qua tekening op een orca lijken :razz:
21-11-08, 21:55
rembrandt
Is dit park meer de moeite waard dan Typhoon Lagoon of Blizard Beach?
We twijfelen er nog over om naar Aquatica te gaan te meer omdat we een 10 dagen Disnisney magic your way plus extras te nemen. en verder alleen naar Studios en Islands willen.
21-11-08, 22:08
Michael66
De keuze voor een waterpark is natuurlijk altijd heel persoonlijk. Je kunt gewoon niet vragen wat "de beste" is, da's zo ontzettend persoonlijk. Dus om je eigen keuze te bepalen kun je het beste wat websites bekijken en daar je keuze op baseren. En misschien ook wat reisverslagen lezen. Zoals de mijne van afgelopen zomer. Zie maar.
21-11-08, 22:22
rembrandt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
. En misschien ook wat reisverslagen lezen. Zoals de mijne van afgelopen zomer. Zie maar.
Dan wordt het dus Aquatica, jouw zoon is een echte fan geloof ik :razz:
21-11-08, 22:30
Michael66
Understatement!! Ik ben blij dat ik jaarkaarten heb gekocht, en dus volgend jaar weer onbeperkt daar heen kan. Maar ook voor de Disney-zwemparken hebben we nog wat toegangsdagen tegoed. Elk park heeft zijn eigen fun en gelukkig hebben we voldoende tijd om van alle fun genoeg gebruik te kunnen maken. Dat wens ik alle andere FL-gangers ook ttoe.
12-06-09, 14:26
damian08
Ik zit op de plattegrond te kijken op de site van Aquatica, want er wordt gezegd dat er genoeg te doen is voor de kleinste kinderen, maar weet iemand wat er dan te doen is ? En waar op het park?
Nog even het stukje uit het citaat wat Njit had gemaild:
Speaking of the children’s areas, they claim that there will be special options available for even the smallest of children not even able to walk yet.
12-06-09, 18:08
Michael66
Kijk eens in mijn reisverslag van afgelopen zomer. Zie linkk onderaan dit bericht. Dan kun je een boel foto's zien van wat er voor kids te doen is.
12-06-09, 22:26
disney fan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
Kijk eens in mijn reisverslag van afgelopen zomer. Zie linkk onderaan dit bericht. Dan kun je een boel foto's zien van wat er voor kids te doen is.
Ik ben overtuigd!
We gaan in september dit waterpark bezoeken.
Leuk verslag trouwens ik ga de rest van je verslagen ook nog eens rustig lezen.
30-12-09, 21:47
FloridaFrankie
Dit park is absoluut een aanrader. Zijn er dit jaar geweest: het is schitterend aangelegd, er is ontzettend veel te doen voor groot en klein, rustig dobberen of voor de waaghalzen. Wat mij opviel was dat het eten van prima kwaliteit was.
25-04-10, 13:58
mrloes
hallO
Ik heb m'n vraag een tijdje terug ook in een ander topic gesteld maar geen reactie dus ik probeer t hier even. Heeft iemand ervaring met t huren van een 'private cabana' in Aquatica of t reserveren van de 'sun lounchers' ?
Is dit de moeite waard of gaat de voorkeur uit naar zelf een plekje zoeken, handdoek in t zand (?) en genieten maar?
25-04-10, 14:26
pascalbrouwers
effe googlen en wat vind je dan :wink:
Citaat:
Enjoy your day in one of two premium cabanas located on the island between our two wave pools. These cabanas feature upgraded furniture on this private island. This exclusive area can only accommodate a maximum of four guests per rental.
Price includes a maximum of 4 guests total. This cabana may also be purchased at the park upon check in or by calling 1-888-800-5447 – subject to availability.
Seasonal Prices From $174.99
Nou voor dat geld, never en te nooit niet :) Ik moet wel zeggen ziet er leuk uit zo'n party tentje haha Ik zou gewoon vroeg naar het park gaan en meteen doorlopen naar het zwembad.
Probeer daar bedjes onder de grote parasols te krijgen.
Is een stuk goedkoper,en zeker niet slecht om tge liggen.
Per slot van rekening zul je toch veel in het water liggen of de glijbanen onveilig maken.
Groet,
Pascal
25-04-10, 14:49
mrloes
Pascal,
Dankjewel voor je reactie. Ik had de info & prijzen ook gevonden maar vroeg me af of t de moeite waard is, of iemand t ooit eens gehuurd heeft.
De bedjes-onder-de-grote-parasols bij t zwembad kun je niet reserveren, begrijp ik?
Ben er nooit geweest en heb geen idee v hoe zoiets gaat.
We zullen zeker merendeel vd tijd druk zijn met v alles maar t is wel handig om een vaste plek te hebben denk ik, ook voor de kids.
25-04-10, 16:07
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrloes
Is dit de moeite waard of gaat de voorkeur uit naar zelf een plekje zoeken, handdoek in t zand (?) en genieten maar?
't is meer "handdoek in het zand en verbranden maar". Kom op tijd en zoek een parasol...... . Nadeel van Aquatica is dat er relatief weinig beschutting is, je moet het van de parasols hebben. Zand en paden worden zo heet dat je echt niet op blote voeten kunt lopen. De Disney parken bieden veel meer natuurlijke schaduw en beschutting.
25-04-10, 16:33
mrloes
Thanks again, das info waar we iets mee kunnen; zal mijn broer toch iets van slippers aan moeten schaffen ... ooh wat zal ie balen :)
25-04-10, 17:18
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrloes
Thanks again, das info waar we iets mee kunnen; zal mijn broer toch iets van slippers aan moeten schaffen ... ooh wat zal ie balen :)
Hoeft niet hoor, juist leuk voor de toeschouwers; al die tough guys die van de ene op de andere voet staan te wippen.....Ennne...de flipflops kosten 2 dollar bij The Old Navy.
25-04-10, 18:22
Michael66
Wij gaan ook altijd vroeg. Voordelen: Parkeren vooraan en een plek uitzoeken waar je maar wilt.
Voor ons de beste plek: tussen het grote kinderspeelklimspuitding en de ingang van de wildwaterbaan. Onder een gewone stoffen parasol, want onder die gaasparasols verbranden we nog steeds levend.