-
Re: Het Character Dining topic
Een vraagje, kan je ook eerder dan 180 dagen van te voren reserveren? Of kan dat echt niet. Ik word namelijk een tikkeltje neurotisch als ik overal lees dat binnen 15 minuten de helft is volgeboekt. Wij gaan in December pas naar Disney toe (tussen Thanksgiving en kerst) en ik wil graag een aantal character dinners met mijn dochtertje gaan doen.
Ik baal ook dat ze geen online reserveringen doen zeg, een van de "moms" op de mom panel had gezegd dat ze daar eind 2008 misschien verandering in wilden brengen, maar dat is dus niet het geval zo ver ik weet.
-
180 dagen? Het is tegenwoordig maar 90 dagen:
http://disneyworld.disney.go.com/dining/
-
Tuurlijk mag je dat vragen maar ik moet het zelf eerst even opzoeken omdat de prijs nog niet eens zo relevant is (je betaalt pas ter plekke).
Tusker House (animal kingdom) Donalds Safari Breakfast
Guests 10 and up $18.99, guests 3 - 9 are $10.99
Crystal Palace (Magic Kingdom) Lunch Winnie the Pooh & friends
Guests 10 and up $20,99 , 3-9 are $11.99
-
In Crystal Palace zijn wij vorig jaar ook geweest, ik vond het erg leuk. Wel met characters trouwens, Pooh & friends :)
Hier staan wat foto's.
Hollywood & Vine heb ik geen ervaring mee.
Overigens is drinken nooit duur in Amerika, je krijgt altijd gratis refills... zolang je maar geen alcohol gaat drinken ;)
-
Als je ontbijt in Cinderella's Royal Table wil reserveren, dan moet je er direct bij het openen van de call-desk bij zijn; die plaatsen zijn elke dag binnen een paar minuten uitverkocht.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
FrankS
Als je ontbijt in Cinderella's Royal Table wil reserveren, dan moet je er direct bij het openen van de call-desk bij zijn; die plaatsen zijn elke dag binnen een paar minuten uitverkocht.
Volgens mij is dat het voordeel als je in een Disney hotel logeert, dan mag je gelijk voor 10 dagen reserveren toch? Dan heb je dat probleem niet?
-
Het is misschien ook handig als je kunt inschatten (als je met kinderen gaat) hoe zij erop reageren. Wij schaamden ons dood in elk restaurant toen onze lieftallige dochter (3.5 jr) het hele restaurant bij elkaar schreewde om help bij het zien van een character. We hebben het 3 keer geprobeerd en toen hebben we de rest van de character meals maar afgezegd
-
Het helpt als je ziet hoe je kind reageert op characters in bijvoorbeeld Nederlandse attracties. Onze dochter was een jaar geleden nog doodsbang voor Bert en Ernie en nu hangt ze ze om de nek ;)
-
Voor wie een restaurant wil reserveren in WDW, dat kan sinds 16 juni ook online (bellen kan ook nog natuurlijk): disney dining
-
Citaat:
cloggie68
Voor wie een restaurant wil reserveren in WDW, dat kan sinds 16 juni ook online (bellen kan ook nog natuurlijk):
disney dining
Ja- en de ellende is hierdoor niet te overzien. Toen je alleen nog kon bellen, werd het wat lastig om dubbele reserveringen (in meerdere restaurants op hetzelfde moment) te plaatsen. Dan ging de operator toch wel vragen stellen over het hoe en waarom. Het online systeem accepteert dit probleemloos, waardoor veel (planningszieke) mensen het systeem hebben overladen met reserveringen en diverse opties voor dezelfde dag hebben. Met als gevolg dat de restaurants nu overbooked zijn - en de no-shows zullen veel hoger zijn dan in het verleden.
-
Ja dat geloof ik graag...maar toch denk ik dat het op zich wel handig kan werken, je ziet ook gelijk welke andere 'opties' er zijn (andere tijden en dagen), dit geeft het systeem aan als 'suggestion'. Dat leek met toch handig plus dat het bellen naar de States toch voor veel mensen een drempel kan zijn.
-
Misschien een gekke vraag maar kun je ook een Character lunch reserveren als je niet in een WDW hotel zit?
Weet iemand waar je een leuke Character lunch kunt doen?
Wil wel heel graag dat Mickey er is.
Had ooit wat gezien in Epcot (dacht in the Land maar weet dit niet zeker)
Kun je daar leuk lunchen of is dat alleen Diner?
Het gaat ons echt om een luch met Disney figuren.
Iemand leuke tips?
-
Ja, je kunt zo'n lunch doen, dat is niet afhankelijk van je verblijfplaats.
Voor de leuk(st)e plaatsen: Lees dit topic een helemaal door, er staan een heleboel tips in.
-
Rond 1 november komt er een verandering (volgens AllEars) in het reserveringssysteem. Eerst was het 180 dagen van te voren, vorig jaar is het gewijzigd naar 90 dagen.
Vanaf 1 november kun je weer 180 dagen van te voren gaan reserveren, dus je moet op tijd gaan reserveren als je ergens binnen Disney wilt gaan eten.
-
Volgens mij gaat dit al op 27 oktober in.
-
Waarschijnlijk wel ja, er werd alleen gediscussieerd op TGM of dit (weer?) een gefaseerde doorvoering zou worden...men voorziet nogal een 'rush' op reserveringen natuurlijk (zeker omdat dan ineens Spring Break binnen de 180 dagen grens gaat vallen).
-
poeh hé, gisteren hebben we een aantal dingen gereserveerd en dat is best een gedoe zeg.
Ik probeerde voor onze eerste dag Chef Mickey te reserveren en die was al vol. Just my luck is ons hotel in 2 fases gereserveerd, dus ik mag 9 september nog een keer proberen. Maar jeetje zeg... van de telefoon rekening alleen zou ik een avondje kunnen eten denk ik ;)
-
Het online reserveren heeft al voor flink wat uitwassen gezorgd. Gisteren hadden we een character breakfast in Crystal Palace; voor ons checkte een man in, hij had online gereserveerd. Het was ongeveer kwart over 9 en hij had 3 reserveringen gemaakt; 1 om 9.15 uur, 1 om 9.30 uur en 1 om 9.45 uur. Hij zei vrolijk dat de reservering van 9.15 en die van 9.45 uur mochten vervallen, want die had hij alleen maar gemaakt om zijn opties open te houden... Zo schijnen er heel veel reserveringen te worden gemaakt die puur als planningsoptie dienen en nooit gebruikt.
-
Dat ze daar nou niks op verzinnen he?
-
De oplossing is heel simpel: een reservering kost $2, die je terugkrijgt als je daadwerkelijk komt.
-
Citaat:
FrankS
De oplossing is heel simpel: een reservering kost $2, die je terugkrijgt als je daadwerkelijk komt.
Disney News
Disney World Dining Booking Window Moves to 180 Days
08.07.09 |
Starting October 27, 2009, Walt Disney World will move the booking window for Advanced Dining Reservations to 180 days, from the current 90 days. Walt Disney World resort guests will be able to book all dining reservations 180 days in advance of the day they check in, up to 10 days at a time. Non-Disney World Resort guest can make dining reservations 180 days in advance of their dining date. In addition to all restaurant reservations, all Disney resort venues will be 180 days as well, such as Fireworks Cruises, Tee Times and Fishing Trips. If you can make a reservation for it, you will be able to do so 180 days in advance.
Currently, some popular restaurants such as Le Cellier and Cinderella’s Royal Table are nearly impossible to find, even calling first thing 90 days in advance. This move should allow those who plan well in advance plenty of opportunity to book the reservations they want.
Starting on October 27, 2009, guests will be able to book dining reservations up until April 25, 2010.
Rumor is that at the time of the change, all dining reservations will require a credit card guarantee. No official announcement has been made, I will update this post if/when that change is announced.
Bron :http://www.mousemisers.com/
-
Als je je CC moet geven bij reservering is het wel afgelopen met die onzin....
-
@ Cloggie68.
Gewoon 20 dollar per reservering rekenen.
-
Ook prima, als we maar van die spookreserveringen afzijn zodat iedereen een kans maakt.
-
We zijn gaan eten in het Akershus in Epcot en vonden dit een aanrader. Het aantal prinsessen is afhankelijk van het aantal reserveringen en zullen er 4 tot 6 zijn. Wij heben 5 prinsessen gezien (wij vinden het ook de top 5 van prinsessen) zijnde: Belle, Assepoester, Doornroosje, Sneeuwwitje en de favoriet van onze dochter Ariel.
Het is niet goedkoop maar daar staat tegenover dat de kwaliteit van het eten zeer goed is en absoluut genoeg. Ook nemen de prinsessen heel veel tijd per tafel (in ieder geval toen wij er waren). Je krijgt een aantal foto's die worden gemaakt bij binnenkomst met één van de prinsessen cadeau.
-
wij gaan 3 weken naar disney en hebben echt een heel rijtje character maaltijden gereserveerd. We hebben nog nooit een character maal gedaan, dus het is helemaal nieuw voor ons :)
We hebben (verspreid over onze vakantie) ontbijt en diner bij Chef Mickey's, diner bij Akershus, Cinderella's royal table, ontbijt en diner bij 1900 Park Fare, Donalds Safari breakfast, lunch at the crystal palace, ontbijt bij Ohana's en Chip and Dale's Garden grill. (Een behoorlijke lijst dus zoals je kan zien)
Ik ben ook zo benieuwd hoe onze dochter het gaat vinden. Ik hoor dat de meesten zo leuk zijn, dat er zelfs mensen zonder kinderen naar toe gaan. Het lijkt me echt leuk allemaal.
Wel een gedoe om te reserveren zeg!!
-
Citaat:
Chanti
We hebben (verspreid over onze vakantie) ontbijt en diner bij Chef Mickey's, diner bij Akershus, Cinderella's royal table, ontbijt en diner bij 1900 Park Fare, Donalds Safari breakfast, lunch at the crystal palace, ontbijt bij Ohana's en Chip and Dale's Garden grill. (Een behoorlijke lijst dus zoals je kan zien)
WOW je hebt bijna alle character dining restaurants geboekt.
straks ben jij hier de echte expert :D
Geniet er maar van.
ik vond het ieder geval altijd heel erg leuk.
Pascal
-
Favouriete character dining
Ik weet dat er een characterdining topic is, maar ik zou graag weten wat de favoriete character restaurants zijn van de mensen. Ik heb nog nooit een character dinner, lunch of breakfast gedaan en we hebben er nu een hele boel op onze lijst staan.
Wat zijn jullie ervaringen en welke zijn de leukste?? :-({|=
-
Citaat:
pascalbrouwers
WOW je hebt bijna alle character dining restaurants geboekt.
straks ben jij hier de echte expert :D
Geniet er maar van.
ik vond het ieder geval altijd heel erg leuk.
Pascal
hahaha, ik voelde me mentaal ook lichtelijk onstabiel toen ik het aan het boeken was. Nu maar hopen dat mijn dochter het zo leuk vindt als ik denk dat ze het vindt... die heeft erg veel geluk gehad met een oma en een moeder die niet konden kiezen (arme paps) :-\"
-
Wij hebben er 2 gedaan de laatste keer, ontbijt (Tusker House in AK) en lunch (op mijn verjaardag) in Crystal Palace, met Pooh. Ik vond het allebei wel ok maar niet echt 'a dream come true'. Tusker House zit je aardig opeengepakt, alles gaat redelijk snel voorbij omdat wij voor rope drop (9 uur) weer buiten wilden staan, net zoals bijna iedereen. Crystal Palace was lunch en ik denk dat we een ongelukkig moment hadden want er stonden megalange rijen bij het buffet, waardoor we niet samen konden eten. Meestal gaat een van ons eerst met de kids en daarna de ander even langs het buffet. Even teruggaan om nog wat te halen kon hierdoor ook niet. Toen we net weg wilden gaan kreeg ik nog 'snel' even een cupcake en kaart voor mijn verjaardag. De characters gingen snel van tafel naar tafel en er wordt een duidelijke 'routing' aangegeven, je dient dan ook gewoon aan je tafel te wachten. Volgend jaar doen we geen character meals meer... we vonden het minder leuk dan in Parijs, misschien toeval maar daar was het allemaal een stuk rustiger en leuker voor ons.
-
Re: Favouriete character dining?
Het verschilt natuurlijk al naar gelang wat men zoekt. Voorkeuren voor soorten eten en karakters kunnen een invloed spelen. Dat gezegd hebbende, mijn voorkeur gaat uit naar Akershuys en het ontbijt in Tusker House.
Waarom? Akershuys is een goede combinatie van lekker eten en de prinsessen maar dan op een relaxtere manier dan bij Cinderella's Royal Table en meer prinsessen in 1 klap.
Tusker House vanwege de grote namen; Donald, Goofy en consorten in safari-outfit. Uitgebreid ontbijtbuffet en als je de laatst mogelijke tijd om ontbijt te reserveren neemt, dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Je betaald ontbijtbedragen, ontmoet de karakters -die vaak meer tijd voor je kunnen nemen op het einde- en kunt vervolgens nog even leuk meeprikken van het lunchaanbod, waar ook een aantal zeer lekkere keuzes tussen zitten. Bovendien is het niet zo'n kippenhok zoals bijv. Chef Mickey's.
-
Dat lees ik idd vaker dat Chef Mickey's een kippenhok is. Hij staat bij ons wel op de lijst. Op de foto's krijg je die indruk dus helemaal niet. Ik weet nog dat ik als klein kind in de monorail reed door the Contemporary resort en dat ik het zo bijzonder vond om die mensen daar beneden te zien. Het zal wel anders zijn als je daadwerkelijk beneden zit.
Ik moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar 1900 Park Fair. Ben vooral benieuwd naar Anastasia en Drizzella (zal het wel verkeerd geschreven hebben) zijn. Ik ben sowieso nieuwsgierig naar de character dinners.
Akershus en Tuskerhouse staan alletwee op ons lijstje (hebben al ADR's) dus ik ben benieuwd!!
-
Zo en ik zie ineens mijn afgrijselijke "denglish-spelling" van het woord favoriet (favourite (uk spelling) / favoriet) Ik schaam mij diep...
-
Citaat:
Chanti
Dat lees ik idd vaker dat Chef Mickey's een kippenhok is. Ik moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar 1900 Park Fair. Ben vooral benieuwd naar Anastasia en Drizzella (zal het wel verkeerd geschreven hebben) zijn. Ik ben sowieso nieuwsgierig naar de character dinners.
Chef Mickey's is niet groot, maar om het nu meteen een kippenhok te noemen vind ik heel overdreven hoor. wij hebben het er zeer naar ons zin gehad... (wij hebben er een zeer uitgebreid ontbeten).
Citaat:
Akershus en Tuskerhouse staan alletwee op ons lijstje
Tuskerhouse vonden wij zeer goed, maar Akerhus is niets meer. (vergeleken bij een paar jaar terug)
Er zijn best wel genoeg characters maar de menukeuze ind ik helemaal niets... tot een paar jaar geleden was het menu heel erg uitgebreid, maar tegenwoordig vind ik het heel matig en klein.
-
Het is grappig hoe de meningen zo verdeeld zijn over de character dinners. Wat de een absoluut aanraadt vindt de ander niets, terwijl waar de ander lyrisch over is, raadt de een beslist weer af ;)
Wij gaan echt een belachelijk aantal van die character dinners doen (leek me een leuk alternatief dan met een ongeduldige peuter in de rij gaan staan wachten op een handtekening) Dus ik ben benieuwd met wie we het eens zijn *grijns*
-
Wij zouden het ook niet zo snel meer doen. We hadden hele leuke ervaringen in Parijs bij Café Mickey en Lucky Nugget Saloon. Hiermee vergeleken vonden we het in Florida veel massaler (Pooh & friends) en onpersoonlijker (Tusker House). Het eten was op zich prima hoor maar we vonden de sfeer gewoon minder en de characters hadden ook weinig tijd.
-
me zusje en ik zijn dit jaar voor het eerst naar wdw geweest en echt een geweldige tijd gehad. volgend jaar gaan we weer maar nu nemen we onze ouders mee zijn dan 25 jaar getrouwd. we hebben een villa gehuurd maar willen wel graag bij chef mickey ontbijten kan je dan ook gewoon van buiten af reserveren? heb het dit jaar niet gedaan maar vond het eigenlijk wel zonde. dus volgend jaar doen we het goed, maar ja hoe gaat dat dan in zijn werk?
als jullie me willen helpen alvast bedankt
-
Ja dat kan, ik heb het net gisteren zelf gereserveerd. Je kunt Disney bellen maar je kunt ook via de Disney site reserveren. Wachten tot 180 dagen van te voren en invullen maar. Je hoeft niet aan te betalen en ook geen creditcardgegevens achter te laten.
-
ik zat dit jaar in een disney hotel en we moesten ons pasje laten zien voor we het terrein op mochten ik weet niet of dat ook bij contemperary is?
-
Met een print van je reservering of het nummer (als je telefonisch hebt gereserveerd) mag je volgens mij parkeren!