-
Re: Sanibel, Captiva en Anna Maria Island
In het memorial weekend is het overal vreselijk druk. Wij hebben het een paar jaar geleden, toen wij er waren, heel rustig gehouden en zijn niet te ver weg geweest. Je ziet overal op stranden en in parken hele families die zitten te barbecueen e.d., wel gezellig natuurlijk. Op (regionale) tv zenders is iedereen vol van dit weekend, speciale weerberichten en wat al niet meer.
-
Re: Cape Coral, Fort Myers, Sanibel INFO
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moonlight91
We gaan het proberen in Juli 2012!! Thanx voor de tip.:smile:
-
Naar aanleiding van onder andere deze thread ga ik toch onze trip van augustus aanpassen. We wilde weer naar Naples maar Sanibel hebben we nog niet gezien. Ik denk dat we dit jaar Naples overslaan en in plaats van Naples naar Sanibel gaan. Ziet er allemaal heel leuk uit.
-
Sanibel Island
Wie weet wat de afstand van Kissimee naar Sanibel Island is ? En is het de moeite waard ?
-
Re: Sanibel Island
Lang leve Google maps :) Zie http://goo.gl/maps/GfQ7r . Ca 3h30 dus..
-
Sanibel en Captiva is leuk om te doen....we zijn nog bij Bowmans Beach geweest...beetje mensen kijken die schelpen lopen te zoeken.....want dat doen wij natuurlijk niet (dus!...). Je komt over een mooie brug ...kost je eenmalig 6 dollar aan tol.....raad je wel aan bij binnenkomst gelijk even het visitors center te bezoeken...altijd handig als je ff een kaart van de omgeving hebt...wel is 3h30 heen en dan ook weer terug wel erg veel van het goede...ik zou daar nog wel even over nadenken...
-
Sanibel is heerlijk, wij zijn gek op dat eilandje
De relaxte sfeer, de zee, de dierenwereld, het tropische, eigenlijk vinden we alles fijn.
Kissimee lijkt mij wat ver rijden op 1 dag, ik zou zeker een overnachting overwegen.
-
-
Is er iemand die zowel op Sanibel als op Captiva is geweest? We twijfelen erg tussen deze twee en op het forum lees ik zo weinig over Captiva? Wie kan helpen met de keus ;-)
-
Wij zijn op beide geweest.
-
Hans, welke had je voorkeur? Zijn er veel verschillen?
-
De 2 eilanden lopen in elkaar over via een klein brugje dat je het eerst bijna niet door hebt dat je al op het andere eiland bent.
Wij vinden ze beiden echt wel prachtig, om er één uit te kiezen zou ik de andere oneer aan doen.
-
Kijk daar heb ik echt wat aan! Ik wist niet dat ze zo naadloos in elkaar over gingen ;-) als het zo erg op elkaar lijkt maar het voor ons niet meer uit ;-)
-
@hylke Wij huren een villa in Cape Coral want daar is er veel keuze en prachtige accomodaties te vinden voor soms wel een leuke prijs.
Het is dan niet ver naar de eilanden.
-
Bedankt voor de tip Hans. Wij gaan dit jaar slechts 1 nachtje omdat we eigenlijk de villa in Kissimmee al geboekt hadden en toen pas Sanibel/Captiva ontdekte. Als het ons bevalt gaan we er volgend jaar zeker dichter in de buurt zitten en dan is dit een handige tip
-
In de zomervakantie verblijven we 5 nachten op Sanibel Island.
Wie heeft wat leuke tips qua bezienswaardigheden/uitjes en leuke restaurantjes? We houden ervan om bijv kleine musea oid te bezoeken.
Onze kinderen zijn 6 jaar en (dan bijna) 3 jaar
-
Via Groupon kun je leuke dingen vinden daar in de buurt. Zoals:
- dierenpark: http://www.groupon.com/deals/shell-f...-nature-park-1
- boottocht (dolfijnen spotten): http://www.groupon.com/deals/calusa-queen-4
- wilderness eco-tour: http://www.groupon.com/deals/babcock...s-adventures-3
Kijk zelf af en toe eens, er komen geregeld nieuwe activiteiten bij!
http://www.groupon.com/browse/fort-myers-cape-coral
-
Afgelopen zomer vonden wij op Sanibel het Seashell Museum erg leuk en in Ft Myers Beach hebben we bij Goodtime Charters de dolfijnen boot tour gedaan.
Horeca en winkels zitten op Sanibel vnl. aan de hoofdweg Perinkle Way. Wij hebben heerlijk gegeten bij Seagrille, Island Pizza Company en Cheeburger Cheeburger. We hadden nog willen eten bij the Island Cow, maar hier was een wachttijd van 45 min. Een goed teken leek ons. Veel horeca was gesloten op zondag.
Je kunt het nalezen in ons reisverslag van 2013.
-
We hebben lekker heel veel schelpen gezocht en het eiland Sanibel over gefietst, echt geweldig !Je kan dan naar het Ding Darling reservaat toe fietsen. Lekker ijsje eten bij Pinokkio ! We hebben gegeten bij Mucky Dug op Captiva en daar de zonsondergang gezien ! Ik vond het een heerlijk rustpunt in onze rondreis !
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
KiekenMich
We hebben lekker heel veel schelpen gezocht en het eiland Sanibel over gefietst
Je weet toch wel dat de schelpen beschermd zijn? En dat je deze niet mag meenemen?
-
Hi allemaal,
Wij willen graag een huis/villa huren in Anna Maria Island voor 1 week. Kan iemand iets meer vertellen wat het beste strand is van het eiland en waar de beste plaats is? (Bradenton, Holmes, Anna Maria village)?
alvast bedankt!
-
Anna Maria Island is nu ook weer niet zo groot, dus je kunt makkelijk op 1 dag van de ene naar de andere plaats. Wij vinden daar altijd een beetje een Key West sfeer terug. Ook de stranden liggen dicht bij elkaar. Je kunt elke dag wel naar een ander strand. Wij vinden Holmes Beach erg leuk en Coquina Beach. Bradenton ligt vlak bij, ook daar is van alles te doen en Sarasota is ook prima. Siesta Key Beach moet je ook zeker niet vergeten (heel fijn wit zand). Wijj hebben daar nu diverse keren een vakantie in die buurt doorgebracht, kijk ook maar eens in onze reisverslagen.
-
We zijn net terug van o.a. Captiva Island, we logeerden in Tween Waters Inn. Een mooi eiland met Dolfijnen en Manatee`s. Persoonlijk vond ik de mensen nogal kouwe kak, veel rijke Amerikanen met boten e.d. Ook de prijzen in de restaurants zijn behoorlijk hoog, we zijn een keer zo weer het restaurant uit gelopen daar, ik meen dat het iets was met Bubble Room nogiets.....
Leuk voor een dag of 2. We hebben ons vooral vergaapt aan de asosiaal grote huizen aan Captive Drive, echt niet normaal meer!
-
Wij hebben ook twee dagen geboekt in Tween Waters Inn. Hoe beviel het complex? Lees in de verslagen dat het wat verouderd aan doet maar is dat zo? Maar wel mooie stranden, lijkt me.
-
Tween Waters was zeker de moeite waard, deed in mijn ogen niet echt verouderd aan. Wel bestaat het complex al heel wat jaren (100+) en heeft daarom, althans sommige bijgebouwen, een wat verouderde aanblik maar dan meer vanuit nostalgisch oogpunt. De kamers zelf waren redelijk schoon en de omgeving was schitterend! Het zwembad was mooi groot. Geen klachten maar wij stellen dan ook geen echte hoge eisen en je hoort ons zelden klagen. Je krijgt meestal waarvoor je betaald, niet meer en niet minder. Uitzondering daarop was overigens Ocean Point Suites in Key Largo, met stip het mooiste appartement waar we ooit in hebben verbleven, echt super....en voor weinug;-)
-
Wij gaan al ettelijke jaren naar deze streek. We huren altijd een villa in Bradenton en van daaruit ben je binnen een half uur op diverse stranden. Anna Maria Islands is duur om te huren en Bradenton is ene goed alternatief.
Voor tips zoals stranden zie: http://www.floridaforum.nl/showthrea...l-t-m-mei-2014
-
Sniper, volledig met je eens, wij vonden ook ocean point suites echt te waanzinnig!!!
Verder een algemeen vraagje
Sanibel lijkt ons super, maar is het ook nog mooi in november?
En dan vooral met het oog op slangen, alli's, reptielen, vogels, schilpadden en ander wildlife?
-
Zojuist een huis geboekt in Anna Maria Island voor 1 week voor volgend jaar Mei.
Omdat het huis nog niet af is, kon ik het boeken voor een lagere prijs. Over 2 of 3 weken is het huis dan af en de eerste huurders zullen binnentreden. Dan gaat de huurprijs omhoog. Daarom hebben wij besloten om nu te boeken.
Voor de eerste keer geboekt via een een rental company. Anna Maria Island Rentals. Iemand hier heeft ervaring met dit bedrijf? Ik heb alleen via facebook & tripadvisor iets over dit bedrijf kunnen vinden. Daarvan alleen maar 1 slecht review. Dus ik hoop dat het goed komt!
Hier de link naar het huis: http://www.annamaria.com/rns/rental/OceanWalk/
Volgens mij is die in een goede locatie en volgens Google maar een blok van het strand. :o
-
Ziet er goed uit. Hoop wel dat het af is als jullie komen :)
-
Mooi gemaakt filmpje van de accomodatie waar wij verblijven op Sanibel Island, Sanibel Moorings: http://vimeo.com/realty3d/sanibelmoorings
-
http://s1.postimg.org/aqge5180f/1047...82920325_o.jpg
Citaat:
Scenic tour over Fort Myers Beach, Sanibel.,Captiva, Cayo Costa and Useppa Island.
$300 one hour tour seats 3 passengers
Mention
FMB facebookpage for 10% off
Beaver Aviation 239-939-6010
-
Anna Maria Island is echt wel een super locatie, echt mooi hoor!😃
-
Wij gaan in april naar Florida en hebben een stop onderweg gepland in Anna Maria Island. Ik ben me al een beetje aan het inlezen, maar vind veel oude informatie terug. Wat is daar het mooiste strand? En heeft iemand tips voor leuke (lunch) restaurantjes?
-
AMI is prachtig! Je moet een beetje naar het noordelijke gedeelte rijden, daar kun je het beste parkeren in de buurt van de Sandbar of bij de Pier bij het Waterfront Restaurant. Het is prachtig daar met uitzicht op de Skyway Bridge!
(zie ons reisverslag 2014)
Succes!