Wij hebben afgelopen jaar de cruise gedaan en onze mobiel werkte 90% van de tijd wel. Dus dat is makkelijk, maar het is wel duur dus niet te lang bellen...;)
Afdrukvoorbeeld
Wij hebben afgelopen jaar de cruise gedaan en onze mobiel werkte 90% van de tijd wel. Dus dat is makkelijk, maar het is wel duur dus niet te lang bellen...;)
Inderdaad, mobiel doet het gewoon aan boord. Het grappige was, dat op zee we steeds (vol) bereik hadden, en in de 'ports' zoals Castaway Cay en Nassau, geen bereik hadden ;-) ! Er staat ook in je 'hut' dat je op zee bereik hebt met een speciale mobiele operator voor op zee. Zal vast duur zijn. Ik heb het een aantal keer gebruikt, maar omdat we vaak 's avonds en midden in de nacht bereik hadden, hadden we niet noodzaak om naar familie te bellen in NL, dat waren tijden waarop zij sliepen.
En je hebt een 'gewone' telefoon op je kamer (al waren wij daar niet zo vaak), waar je op bereikt kan worden en waarmee je naar 'land' kan bellen. Dus als je Disney belt, kunnen ze je zonder problemen doorverbinden.
Floridacollega's
Wij hebben bedacht dat we een disney cruise gaan doen en heb al rondgekeken naar een goede deal...\
we hebben de sites die al eerder zijn genoemd bekeken en geraadpleegd maar tot nu toe vind ik de deals niet echt goedkoop (van 2800 dollar tot 3400 voor 2 personen voor een 7 nacht cruise). Dat kan mijn inziens goedkoper....wie heeft er nog tips? wij zijn flexibel qua tijd maar de qoutes die ik tot nu toe heb gehad zijn gewoon duur. kan het zijn dat er al veel vol is of moet je echt last minute boeken?
wie weet raad????
Voor een dubbeltje op de 1e rang zitten is er bij Disney niet bij.
De prijs die jij opgeeft is een vrij normale prijs, ligt er aan wanneer je wilt gaan en welke cat kamer je neemt..... Dat zet je er nu in je vraag niet bij maar als jij voor die prijs de Roy Disney suite kan krijgen en je noemt dat duur dan ben je.... Maar dat zal vast niet zo zijn en het zal vast een lagere cat kamer zijn.
De vraag is dus welke cat kamer vraag je op deze prijsopgaves en welke periode.
Ja Disney is duur en nee ze hebben geen last minutes.
Is ook niet nodig. Disney is bijna altijd zo goed als vol als ze gaan varen, ze werken dan ook met tearprizing en niet met last minutes. Tearprizing is dat ze beginnen bij tear o dat is de goedkoopste prijs, naarmate er meer boekingen zijn gaat de tear omhoog en worden de prijzen dus hoger.
Overal zal dus de prijs zo goed als gelijk zijn, het enige waar je een beetje verschil in kan maken is de onboard credits die je krijgt, wel of geen tip incl enz enz.
Je betaald veel, maar de service is dan ook werkelijk 110%
Wil je een deal, wil je goedkoper of goedkopp dat kan maar niet met Disney dan moet je met bv Carnival ofzo gaan. Dan is de prijs iets lager (ja de boekingsprijs is veel alger maar je betaald bijna overal nog voor en Disney daar zit vrijwel alles in) en de service is zeker lager...... Geeft niks, maar het is net wat je wilt en waar je voor kiest en daar betaal je dan ook naar.
Ik ben het met Yvet eens.
Ik vind de prijzen die hebt aangegeven niet extreem hoog. Oke, het is niet goedkoop maar lage prijzen voor een Disneycruise zul je echt nergens vinden.
Toen wij rondkeken om te boeken zat het verschil van de verschillende aanbieders niet in de totaalprijs van de cruise want die was overal hetzelfde maar het verschil zat in de on-board credits. Bij de ene kreeg je $ 100,00 credits en bij de ander waren bijvoorbeeld de fooien inbegrepen. Maar nogmaals de prijzen voor de cruise zelf zijn bijna overal hetzelfde.
Het is echt super om mee te maken dus als je het kan doen dan zou ik zeggen; ga er voor!
nog aanvullende info:
de prijs was voor de goedkoopste categorie en de data waren van maart tot en met april.
Hmm jammer at het wrslk echt niet goedkoper kan...
Wij hadden voor onze 4-daagse cruise bij meerdere partijen een opgave van de prijs gevraagd. Bij bijna iedereen (ook Disney zelf) was de prijs hetzelfde, en kreeg je onboard credits (ook redelijk vergelijkbaar). Dat was voor 2 volw en 2 kinderen $ 4.500. Bij The Magic For Less konden ze het aanbieden voor $ 3.800, ook plus onboard credits. Blijkbaar hadden zij al ver van te voren hutten 'ingekocht' bij Disney, waardoor ze het goedkoper konden aanbieden.
Dus ik zou gewoon bij meerdere een prijsopgaaf vragen. Of het gaat lukken om het ergens echt substantieel goedkoper te krijgen, dat is maar afwachten ...
De tip die ik je kan geven is boek zo vroeg mogelijk dan heb je de beste prijs!
Heb zelf in augustus (2008) een cruise geboekt voor september 2009.
Deze tip kreeg mijn vriendin van Americanen die dit al jaren zo doen.
Ben voor een cat 10 (op 2 na goedkoopste) voor 2 personen een Cruise van 4 dagen 1200 dollar kwijt. Heb het direct allemaal betaald omdat ik de dollar zag terug komen en moest uiteindelijk 796 euro betalen!!!
Dat is nog geen 100 euro per persoon per dag!!
Lijk mij met alles wat je er voor krijgt SUPER GOEDKOOP.
Heb via Disney zelf geboekt en kreeg ook nog credits voor aan board.
Het wordt mijn eerste Cruise maar heb er echt super veel zin in.
Mijn vriendin is mei dit jaar geweest en was helemaal enthousiast over de cruise.
Verder moet je even goed kijken of je alle verzekeringen ed die in de totaalprijs zitten wel nodig heb.
Ik had bijv geen transprt nodig en geen reisverzekering, daardoor werd de totaalprijs 200 dollar goedkoper.
Groetjes Disney fan.
Wij hebben ook voor een goede prijs geboekt.En niet echt vroeg juist laat.
We hebben 4 weken geleden geboekt voor 2 november 2008 We betalen voor kajuit (12) 314 euro p.p en we gaan met 3 personen.En dan de 4 nachten cruise ook zonder transport.Maar wat ons op viel dat er een hoop vastgehouden word en dat het later weer op de site staat.Dus je moet constant kijken of er weer iets vrij gekomen is.
GR Yvonne
O.k. even weer een reactie op jullie reacties.
Allereerst direct boeken via Disney is nooit slim, je krijgt dezelfde rpijs als ergens anders, alleen met veel minder onboard credits dan bij ta in Amerika.
Je bent dus een dief van je eigen portemonnee als je bij Disney zelf boekt.
De enige manier om een goedkopere prijs te krijgen zoals bv Mattrob heeft gehad is (voor zover ik weet de enige manier) dat het reisburo een aantal hutten heeft ingekocht en daardoor een lage prijs krijgt, groepboekingen worden dit genoemd, je hoeft dan zelf geen groep te zijn maar het reisburo boekt jou gewoon als boeking binnen die groepsboeking.
Daarnaast wil ik de opmerking maken dat er niks vastgehouden wordt (juist niet) maar Disney heeft een geweldig systeem waarbij je tot 75 dagen voor vetrek kosteloos mag annuleren en daar wordt nogal flink gebruik van gemaakt en dat is dus de reden dat er vaak later ineens weer beschikbaarheid is waar dat eerst niet zo was.
Ik heb inmiddels dus al geboekt via Disney maar voor een eventueel volgende keer "Wat is ta in Amerika?"
Hoe regel je dat, ook online?
Altijd handig om te weten!
Ben trouwens met mijn 4 daagse cruise voor 2 personen in een luxe hut voor 796 eurie en ik dacht 50 dollar onboard credit nog wel steeds in mijn nopjes!
Heb er ook heeeel veeeel zin in maar wil voor een volgende keer inderdaad geen dief van mijn eigen potomonee zijn!
Alvast bedankt voor de tip!
Groetjes Disney fan
Een TA is een travel agent. Als de huidige reservering via DCL nog niet volledig betaald is, kun je de reservering overdragen naar een TA. Je blijft dan dezelfde reservering houden, maar kan van de 'perks' van de TA meegenieten. Dus als men ingekocht heeft tegen de zogenaamde tier1 prijs (goedkoopste prijs), dan krijg je die alsnog. Bovendien krijg je de op dat moment geldende shipboard credit voor de category stateroom die je geboekt hebt. Dit is zelfs handig om te doen. Je krijgt eerst de credit van DCL, de TA gooit daar nog wat bovenop. Dubbelop dus.
Shop wel even rond, het kan per keer verschillen welke TA het aantrekkelijkste is. Wil je zeker weten dat je bij een ok bedrijf zit met gedegen kennis? Check op CLIA, IATA en disney authorized. De eerste 2 zijn keurmerken op gebied van TA en TA voor cruisen en de laatste dat men volgens disney kennis werkt.
Contact met een TA verschilt per bedrijf. Elk bedrijf heeft de optie tot mailen. Sommigen doen alleen dat of ontmoedigen min of meer andere vormen dan mailen. Er zijn ook TA's waar je zowel telefonisch als per mail contact kunt hebben.
Zelf ben ik uiteindelijk gegaan voor een TA die me enerzijds de laagste prijs kon bieden en een leuke shipboard credit (welliswaar niet de hoogste, maar hogere shipboard credits van andere TA's betekende acuut eenzelfde verhoging of zelfs meer van de prijs) maar bovenal waar ik een gevoel van service en vertrouwen bij heb. Ik heb mijn agent ook bewust eerst telefonisch gesproken. Ik ben wat dat betreft een mens die graag een stem hoort van iemand waar ik mijn reis wellicht aan ga toevertrouwen.
Shockblade is volkomen juist.
Als je zoekt op disney cruise in google komen er zo een hele hoop bekende en wrs ook eerder genoemde TA's tevoorschijn.
Mailen kan altijd en vaak kan bellen ook, maar soms is het echt alleen mailcontact en pas na boeking belcontact, dat hoeft dus niet per definitie niet in orde te zijn.
Zo werkt mijn TA bv ook (dreamsunlimited).
En je krijgt bij een TA idd de credits van hun plus die van Disney als je je boeking tranfert, anders bij directe boeking bij de TA moet je er even om vragen sommige doen dit wel, sommige niet (de mijne dus wel).
Heb even rondgeshopt bij disney:
een 7 disneycruise kost op:
- 11 april 2009: 3900 dollar voor 2 personen
- 4 juli 2009: 3900 dollar
- 26 september 2009: 2300 dollar
- 19 december 2009: 4300 dollar
dit is alle voor 2 personen in categorie 11 (1 na laagste)
kennelijk is september een goedkope tijd... zo scheelt het natuurlijk wel veel... en ik maar denken dat boeken voor afvaart in april-maart al erg vroeg was maar kennelijk loont het om de cruise iets uit te stellen naar later in het jaar.
het scheelt al met al nog al =D>
September is inderdaad de een van de goedkoopste tijden, omdat het dan huricane season is. Dit jaar zie je daar relatief veel invloeden van, maar ook nu cruist men er lustig op los (waar nodig met wat aangepast itinerary). Daarnaast schelen de prijzen soms ook per itinerary. Zo is voor 2009 St. Croix populair net (zoals altijd) de double dip cruise. Die schieten als gevolg daarvan een stuk sneller in prijs omhoog. (wat te omzeilen is als je voor de van te voren ingekochte staterooms van bepaalde TA's gaat)
Tielemans, uit nieuwsgierigheid heb ik even de prijzen voor 26 sept 2009 gecheckt. Ga zelf met die cruise mee, en vond het een pittige prijsstijging terwijl de prijzen tot op vorige week niet zo snel leken te stijgen. De combinatie september en deze itinerary is nog niet enorm populair.
Ik snap nu de prijs die jij post wel. Die is zelfs nog 'te hoog'. Men quote standaard incl. reisverzekering en transfer. Reisverzekering hebben wij hier sowieso niet nodig, die regel je immers zelf al. Dat scheelt al $218,-. De transfer is ook weer 2 maal $69,-, mocht iemand daar geen gebruik van willen maken.
Zelf heb ik dit voorjaar geboekt voor deze cruise, category 6. De prijs voor 2 volwassenen was toen bij mijn TA $2522,08 (excl reisverzekering en excl. transfer) en is dat nog. Al twijfel ik nu acuut of de sindsdien ingevoerde fuel surchage niet doorgerekend zal worden.
Het is idd wel handig om naar de prijs te kijken die idd de prijs is, niet de extra's erbij waar je geen gebruik van maakt en dat scheel toch al snel een kleine $400.
September is idd hurricane season, je cruise wordt heel erg zelde afgelast door een hurricane maar je hebt idd de kans niet de dingen te kunnen bezoeken die je wel had willen bezoeken, dus dat is een keuze die je maakt.
Vroeg boeken voor de cruise is dat je volgende maand boekt voor geheel 2010, dan komen de prijzen uit en dan boek je vroeg alles na januari 2009 is al laat...... Dan ben je zeker al voorbij tear 1 qua prijzen.
Voor de data van - 4 juli 2009 en 26 september 2009 is er bij Dreamsunlimited een groepsboeking mogelijk, je moet dan wel een rpijsquote aanvragen via hun (waarbij je gelijkl kunt aangeven in hun quoteformulier dat je geen reisverzekering en geen transfers wilt hebben).
http://www.dreamsunlimitedtravel.com...se-pricing.cfm
Daarnaast krijg je als je voor 30 september boekt dubbele onboard credits voor een 7 day is het dan $100 bovenop de credits die Disney je geeft.
bedankt voor de info.. we gaan zeker een keer boeken.....
en ook via dreamsunlimited want die zullen vast wat goedkoper zijn.....
het lijkt me echt helemaal geweldig die cruise!!!
voor de liefhebbers: op walt disney world website kun je allemaal videotjes bekijken van een cruise mom die alles uitlegt... je krigt gewoon zin om meteen te boeken!!!!!
:-\"
wij zijn nu drie weken terug van onze laatste Disneycruise.
We zaten midden in het hurricane season en hebben dat ook zeker gemerkt.
We zouden eigenlijk 2 dagen naar castaway cay gaan, maar de tweede keer zijn we niet gegaan, omdat het schip onmogelijk aan kon leggen vanwege de storm.
Ik vond dat geen grote ramp, een extra dagje op zee is ook wel lekker.
Ze hebben nog even gekeken of ze naar een andere haven konden (Key West), maar dat gingen ze niet meer redden.
Ik zou zeker weer in hurricane season boeken. Het is enorm goedkoop, en je zult echt nooit in een orkaan terechtkomen. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn.
Ze hebben hele goede apparatuur, waarmee ze een orkaan al dagen van tevoren aan zien komen en varen er dan gewoon omheen.
We hebben wel hier en daar last gehad van ruwe zee, maar omdat het schip zo groot is valt het allemaal nog reuze mee en merk je er niet veel van.
Vorig jaar hebben we een 15 daagse transatlantische cruise gedaan eind augustus.
We hebben hier toen $1100 per persoon voor betaald, echt super goedkoop dus!
Ik zag laatst nog een aanbieding voor een 7 daagse cruise voor $599
het beste kun je de website www.vacationstogo.com in de gaten houden. Daarop kun je precies zien wat de cruises op verschillende data kosten.
Bij de zoekvelden alleen even Disneycruise invoeren en het aantal dagen dat je wilt. Dan krijg je een lijst met alle cruises van Disney en zie je in een oogopslag welke datum de beste prijs heeft.
Wisten jullie dat in 2010 Disney Cruise Line Noord-Europa gaat doen? Ik heb me aangemeld om meer info te ontvangen (had het op DIS gelezen). Ben wel benieuwd welke route het wordt, in ieder geval werd Oslo genoemd.
Ik heb me aangemeld voor meer info t.z.t. op www.smallworldvacations.com en ik had het hier gevonden
ik ben die geruchten al een tijdje aan het volgen en dit zijn de laatste ontwikkelingen op rumor gebied ;)
2010 SAILINGS - RUMORS, RUMORS, RUMORS
We want to "dish some dirt" about the 2010 sailings. Keep in mind, these are just rumors, but that's how most of this begins.
It looks like the Wonder will be doing 5 and 4 night sailings in June, July and August of 2010. They won't alternate, it will be two 5's and a 4 night. No idea of where it will be going, but it should "ease the pain" for those wanting to sail while school's out and want more than 3 night sailings when the Magic is expected to be overseas.
We already got the glimpse of the Magic being scheduled to be in the Baltics. However, there appears there's a twist to this as it may not be heading there straight away.
From what we've heard, on April 10, the Magic heads on a 14 night Transatlantic voyage. It arrives on 4/24 and begins with an 11 night sailing. On 5/5 there's a 10 night, on 5/15 an 11 night and on 5/26 a 10 night.
Here's where it gets interesting. On 6/5 there's a 7 night. Hmm...could the Magic be traveling from say, Barcelona to England? Are those 10 and 11 night sailings in April and May in the Mediterreanean? It would appear so.
From England, the Magic is scheduled for four 12 night sailings starting on 6/12. These are rumored to be the Baltics, including Copenhagen, Oslo and Warnemunde, Germany.
On July 30, it appears that there's going to be an 8 night sailing. We're speculating this is back to Barcelona. The schedule from there is an 11 night on 8/7, a 10 night on 8/18, an 11 night on 8/28, and a 10 night on 9/8.
Finally, on 9/18, the Magic should be heading "home" on a 14 night Transatlantic voyage.
Again, none of this is confirmed, these are "rumors."
Shh....let's be sure this is kept just among friends.
6 of 7 oktober maakt Disney het officieel bekend en vanaf 21 oktober kun je het boeken
Bedankt. Ben erg benieuwd als het officieel naar buiten komt. Gezien de vakantie data in 2010 (zuid 2010, maar dan speciaal die van Nijmegen, is dan 1 week eerder), is die van 21-07 haalbaar, start van Kopenhagen.
En die van 7 augustus vanaf Barcelona. Heeft iemand die van Barcelona de een paar jaar geleden gedaan ? Zoja wat was de richtprijs toen?
Jeroen
Small World is een travelagent. Als je op de hoogte wilt blijven; gewoon de DCL-website checken. Het gerucht (en tot nu toe heeft men het goed gehad, dus nu ook goede kans) is dat men de special itineraries voor 2010 op 7 oktober aanstaande bekend zullen maken, incl. een algemene rate.
Een of twee weken later zal de daadwerkelijke verkoop beginnen. Als 2007 (en het enthousiasme tot nu toe) een voorspelling mag zijn, dan zullen de itineraries voor de Med en die voor Scandinavië/Baltische Staten erg populair zijn. In 2007 was het binnen no time (eerste dag geloof ik) uitverkocht. De transatlantische ging toen bepaald niet zo'n vaart, men had zelfs voor DCL's doen moeite om het schip gevuld te krijgen.
Weet je nu al wat je wilt op basis van geruchten en geen zin om zelf in de enorme drukte en idioterie die ongetwijfeld weer uitbreekt te moeten bellen? Er zijn travelagents die zogenaamde waitlists bijhouden. Small Worlds, Dreams Unlimited, MouseFan Travel etc. zijn daar voorbeelden van. Kwestie van aangeven wat je wil, wanneer en tot welke prijs en afwachten wat ze binnen hebben kunnen slepen.
Disney Cruise Line has announced the first ever Northern European Capitals Cruises for 2010. Additionally, the popular 10 and 11 night Mediterranean Cruises are returning.
In addition to the Transatlantic Cruises, there will be two more repositioning voyages from Barcelona to Dover, England for the Northern European cruises and a return to Barcelona from Dover for the Mediterranean cruises.
THE DISNEY MAGIC 2010 EUROPEAN ITINERARY:
14 Night Transatlantic Cruise departing from Port Canaveral: April 10
Ports of Call: Castaway Cay - Madeira, Portugal - Cadiz, Spain - Gibraltar, UK - Barcelona, Spain
10 Night Mediterranean Cruise Dates: May 5, May 26, August 18. September 8
Departing from Barcelona with Ports of Call: Valletta, Malta - Naples, Italy (Pompeii) - Civitavecchia, Italy (Rome) - La Spezia, Italy (Florence, Pisa) - Ajaccio, Corsica - Villefranche, France (Monte Carlo, Cannes, Nice) - Return to Barcelona
11 Night Mediterranean Cruise Dates: April 24, May 15, August 7, August 28
Departing from Barcelona with Ports of Call: Valletta, Malta - Tunisia, Tunis - Naples, Italy (Pompeii) - Civitavecchia, Italy (Rome) - La Spezia, Italy (Florence, Pisa) - Ajaccio, Corsica - Villefranche, France (Monte Carlo, Cannes, Nice) - Return to Barcelona
12 Night Northern European Capitals Cruise Dates:June 12, June 24, July 6, July 18
Departing from Dover, England with Ports of Call: Oslo, Norway - Copenhagen, Denmark - Warnemunde, Germany (Berlin) - St. Petersburg, Russia - Helsinki, Finland - Stockholm, Sweden - Return to Dover, England
7 Night from Barcelona to Dover: June 5
Ports of Call: Gibraltar, UK - Cadiz, Spain - Lisbon, Portugal - Arrive at Dover, England
8 Night from Dover to Barcelona: July 30
Ports of Call: Cherbourg-Octeville, France - Vigo, Spain - Lisbon, Portugal - Cadiz, Spain - Gibraltar, UK - Arrive at Barcelona
Bron: wdwinfo.com
Ik heb er zelf 2 favorieten tussen staan in de zomervakantie (een Scandinavische en die van 30/7 van Dover naar Barcelona)... wat zou zoiets nou kosten?
Kijk op hun pagina : http://disneycruise.disney.go.com/dc...?name=HomePage
En je weet de vanaf - tot prijzen, en reken dan in het zomerhoogseizoen meer op de hoogste prijzen. Ik zal je alvast voorbereiden.. het kost veel.. erg veel geld :(
Jeroen
Haha... daar was ik al bang voor... nou dan gaan we maar gewoon heel erg genieten van Florida over een half jaartje en stellen we dit nog maar uit tot de kids wat groter zijn!
Edit: de eerste vanaf prijzen staan ook online, de transatlantische vanaf $999, de rest tussen de 1800 voor de 7 daagse en 2700$ voor de 12 daagse (vanaf prijzen).
Ik kreeg intussen ook een mail van SmallWorld Vacations, met de vraag of ik wilde intekenen voor een cruise.
Ik voel me net een idioot. Ik heb voor 2 Middelandse zee cruises gereserveerd, die van 24 april en die van 5 mei. Met de mogelijkheid om er één te annuleren als de data van de schoolvakanties bekend zijn.
En ik vond al dat ik vroeg was met de reservering van de meivakantie 2009:smile:
Maar misschien dat het met de huidige malaise niet zo'n vaart zal lopen met de boekingen?
ja wij hebben al geboekt. :D Ik had twee quotes, eentje van Mousefantravel en eentje van Dreamsunlimtedtravel. categorie 10 stateroom was bij Mousefantravel $2705 voor twee personen terwijl ie bij dreamsunlimited $2020 was! Een verschil van $700 dollar dus! bij beide agency's was de onboard credit $100 en we hoefden trouwens ook maar 50% van de aanbetaling te doen dat is een actie die nu loopt
we wilden eigenlijk ook die transatlantische van April boeken, maar ik vind de ports of call van die van september toch leuker
Zeker gezien wij al een transatlantische gedaan hebben vorig jaar, die van april had veel dezelfde aanleghavens
Ik heb een quote binnen vandaag voor de 7 daagse van Dover naar Barcelona, stateroom 11 voor 2 volwassenen en 2 kids:
Cruise Price:$5,326.64 (All Taxes, Fees & Port Charges Included)Shipboard Credit:$150 per stateroom
Ik denk dat we toch maar overslaan... hiervan kunnen we ook naar Florida (al zou het wel een ervaring zijn :)
heb toch nog een vraagje:
we zijn nu superclose om onze 7 night cruise te boeken in september 2009 en had nog een vraag over de diningtijd.
erzijn 2 tijden. wij hebben nu de 2e staan maar kan dit wel ivm de shows on board? of missen we die dan? kon het niet zo snel vinden op de sites
Net zoals het eten in 2 tijden begint, geldt dit ook voor de shows.
Heb je vroeg eten dan kun je naar de late show en heb je laat eten dan kun je naar de vroege show.
Disney laat je niet kiezen....
Disney laat je alles meemaken.
Wij boeken bij Dreams Unlimited:
http://www.dreamsunlimitedtravel.com/cruise/index.htm
Ik snap niet wat er moeilijk is om te vergelijken.
Je vraagt namelijk overal specifiek om de bepaalde cruise die je wilt maken met de categorie waar je in wilt slapen.
Daarnaast kun je aangeven of je wel of geen transfers wilt hebben en er wordt ook gevraagd of je een reisverzekering wilt (dat wil je niet want die kun je beter zelf in Nederland regelen).
Hiervoor krijg je dan een quote opgestuurd, die is dus hetzelfde overal waar je hem aanvraagt.
Er zal niet of weinig prijsverschil in de quotes zitten, Disney heeft namelijk evrboden om kortingen te geven op hun cruises, het enige waar je het verschil mee kunt maken zijn 2 dingen.
1: als jouw ta toevallig een groepsboeking heeft genomen kan de prijs lager zijn. (zij boeken dan van te voren een groep kamers in dezelfde cat. en daardoor krijgen ze korting, die korting wordt dan doorberekend naar jou als klant).
2: het aantal onboard credits, bij de 1 krijg je $25 bij de ander $50 en weer bij een ander $100, onboard credits krijg je van je ta.
Dit is dus eigenlijk gewoon een verkapte korting.
Sonja: United raadt zelf aan om een retour te boeken en dan de terugreis te cancellen.
Waarom er dan uberhaupt nog enkele reizen worden aangeboden geen idee, maar dit zeggen ze zelf en ik heb nu zelf al 2x gebeld en iemand anders heeft ook al gebeld en iedere keer krijgen we hetzelfde antwoord, boek een retour en cancel de terugvlucht.
Dus dat is ook wrs wat we gaan doen.
Bedankt Yvet, het is inderdaad niet moeilijk (had dus al een keer een quote aangevraagd) maar in NL weet ik welke touroperators en maatschappijen er zijn en van dit soort reizen dus niet....bovendien ben ik meer van het zelf uitzoeken via internet en hier moet je prijsopgaven aanvragen. Da's dus het verschil, je kan dit dus niet zelf 'opzoeken', daar was ik benieuwd naar.
Karen
Bij de amerikaanse TA's kun je het een beetje van te voren bekijken.
Omdat dus de prijzen gelijk zijn en er vaak de onboard credits op de internetsites vemeld staan kun je dus je eigen rekenwerk doen.
Voor de gewone cruises hoor je vaak pas na een aanvraag voor een quote of er een groepsboeking is bij dat bedrijf.
Voor de 2010 zijn die in ieder geval tot op heden nog niet....
Ik heb rechtstreeks bij Disney geboekt voor dezelfde prijs als de quotes die ik (later) kreeg via de TA's. Alleen op de site van Disney kon ik niks vinden over een onboard credit?? Er staat ook niks over vermeld bij de boekingsbevestiging
Als je al krijgt bij Disney (ligt er aan hoe je boekt) dan is het $25 (alleen bij online boekingen).
Onboard credits is voornamelijk iets van de TA's zo kunnen ze iets aan "korting" geven.
Ohw BTW, je kunt ook nu nog je boeking laten overschrijven naar Dreams Unlimited (en nee, ik heb er geen aandelen in).
Ga naar hun site en daar staat dat je hun kunt emailen, dan zetten zij de boeking over naar hun. Voordeel voor jou: jij krijgt van hun de onboard credits en voordeel voor hun, zij krijgen commissie.
Zo te zien wil Disney echt overal mensen naar toe trekken, vond het volgende bericht op Mousesavers, toch een redelijk betrouwbare site;
There's a strong rumor that a new "Kids Sail FREE" offer for Disney cruises will be released on December 10. Reportedly this offer will be for 3-night sailings only, 1/22/09 - 5/28/09 in Category 4-12 staterooms. Children 12 and under will sail FREE in the same cabin with two paying adults. More details when the offer is released.
Het is nu officieel:
Kids Sail Free this Winter and Spring on most 3-Night Cruises
Kids 12 and under sail FREE on most 3-Night cruises between 1/22/09 - 5/28/09 with two full-fare guests in the same stateroom. Available in Categories 4-12 only. Government taxes (Kids 5 and under $22.48, Kids 6-12 $37.48) are not included.
No deposit is required for kids that are free. Two paying passengers must be in the stateroom. You can have up to 3 children in the stateroom for free (if you choose a stateroom with that capacity).
This offer applies to new reservations only. No refunds apply to anyone already paid in full and within cancellation penalty period. Anyone outside of the penalty period would have to be rebooked at current rates. Money can be transferred from the existing reservation to the new one. However, you may lose your stateroom and dining time.
This offer is NOT combinable with a Land & Sea package or any other discount including the Disney Visa Onboard Credit. However, this offer can be combined with a room-only deal at the Dolphin or the Swan. You can add a room only reservation for $244/night (plus any taxes and fees) in a standard room at the Dolphin or the Swan.
Castaway Club members get their normal benefits.
The Romantic Escape package, Weddings and Vow Renewals can be added to this offer if you wish.
You must book by 2/15/09.
Ja, maar niet op de cruise die ik zou willen om de een of andere reden. (de 3 nachten van 30 april 2009)
Heb al een quote gevraagd, maar deze valt niet onder de aanbieding.
Toevoeging:
woohoooo het is toch gelukt!! Voor $930 met 2 volw en 2 kinderen. Nu kunnen we toch! Toen ik vliegtickets boekte in september had ik al diverse quotes opgevraagd, maar kwam toen steeds rond de $2200 en vond dat toch een hoop geld.
Ik las op disboards dat als je nu een cruise doet kun je aan boord verschillende 2010 cruises boeken met 20% korting en $400 OBC.
Ik denk dat ik straks mijn boeking ga omzetten (hopende dat de aanbieding nog geldt)
Wij zijn nog aan het boeken bij de Toerkoop (mag ik dat zeggen?) en de disneyworld reis die we ook aan het boeken zijn komen redelijk overeen met de prijzen op het internet.
Het is trouwens goedkoper om een 14 daagse transatlantische reis te maken dan een europeese tour. Het is voor de goedkoopste kamer ongeveer 3500 dollar. Maar dat is wel alles inclusief en voor 2 volwassenen en 1 kind...
Mijn advies DOE HET NIET!!!!!!!!!!
Boek niet bij toerkoop of welke nederlandse reisburo dan ook.
Boek je cruise direct bij een amerikaanse ta bv Dreams unlimited.
Voordeel: de prijs is zo goed als gelijk ja maar je krijgt onboardcredits en die krijg je niet als je bij een nederlands bedrijf boekt.
Onboard credits is eigenlijk een tegoed dat ze storten op je account en dan heb je bv $100 staan die je kunt gebruiken voor het betalen van foto's, alcoholische drankjes of excursies.
Scheelt toch weer iets geld.
Pkus het grote voordeel is dat wanneer je cruise goedkoper wordt je bij bv Toerkoop je geld kwijt bent t.o.v de amerikaans ta die je cruise dan voor de goedkopere prijs kunt krijgen.
Plus de prijs die aangegeven wordt op de disney cruiseline site is incl een reisverzekering die je niet nodig hebt (je moet hier vandaan een reisverzekering afsluiten) want het is een amerikaanse reisverzekering......
Dat scheelt ook weer $477 dus komt de prijs op ongeveer $3000 uit en geen $3500, deze prijs is dan wel inclusief transfers (wil je deze niet dan is dat weer -$200).
Wil je meer info dan kan dat, stel je vragen hier gerust en ik zal ze zover als ik kan beantwoorden.
Maar bedenk wel dat boeken in Amerika altijd goedkoper is dan boeken in Nederland.
Welke cruise gaan jullie doen in 2010??
En waar heb je dit gelezen, kan het op de Disboards zelf even niet zo snel vinden, dus graag hulp gewenst.