Even off topic, maar hoe maak je deze screengrab, aannemende dat je bedoelt dat dat die plaatjes zijn die je vaak bij je berichten hebt staan zoals bovenstaand grafiekje van Daniël. Dankbaar !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Njit
Afdrukvoorbeeld
Even off topic, maar hoe maak je deze screengrab, aannemende dat je bedoelt dat dat die plaatjes zijn die je vaak bij je berichten hebt staan zoals bovenstaand grafiekje van Daniël. Dankbaar !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Njit
Zelf gebruik ik altijd Snagit (http://www.techsmith.com/snagit.asp).
Hier kun je ook de randen mooi mee maken etc.
Dit is wel een commercieel pakket.
Zouden de volgorde van de hoofdpagina ook veranderd kunnen worden?
Eerst het 'Forum', dan het 'onderwerp', dan 'auteur', dan 'antwoorden', dan 'bekeken' en dan 'laatste bericht'?
Ik moet nu behoorlijk zoeken en kan maar niet wennen :(
Daniel, dit is op zich met een simpele Template Edit mogelijk.
Zie http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=170698
Het lijkt qua volgorde dan meer op phpBB2..
Bij nieuwe spullen hoort bij definitie dus perse een nieuwe lay-out? Vind ik niet. Heb nog meer fora waar ik op zit (stuk of 7, allemaal dezelfde volgorde en niet eens allemaal phpBB2-dinges. Tis voor mij persoonlijk gewoon makkelijker als in ieder geval deze volgorde hetzelfde is).
:-k Ikzelf hoef er niet aan te wennen cq vind het overzichtelijk/duidelijk genoeg zo. Daar komt bij dat na alle ellende op het vorige forum met mods en andere aanpassingen, ik het allemaal zo simpel mogelijk wil houden. Hoe meer van dit soort wijzigingen ik aanbreng, hoe ingewikkelder het updaten straks wordt...
Als nu blijkt dat een overgroot gedeelte van de gebruikers de volgorde een probleem vind, dan pas ik het uiteraard aan. Technisch is het, zoals Njit al opmerkte, niet zo'n probleem...
Misschien kun je het wennen nog wat meer tijd geven...8-[
Daniel en Njit,
Het nieuwe forum ziet er goed uit!
Ik heb van dichtbij gezien hoe enorm veeeel tijd het heeft gekost om het forum probleemloos over te zetten (als vriendin/verloofde! van Daniel weet ik dat hij dagen en avonden niet aanspreekbaar was...) maar het resultaat mag er zijn!
Ik zie dat veel mensen de kleurstelling nog graag anders zouden zien en weet dat Daniel dat t.z.t. ook zeker wil aanpassen maar voorlopig mogen we heel trots zijn op de verbeteringen die er al zijn en nog volgen!
Patricia
Het ziet er heel mooi uit hoor!
Er zitten veel mogelijkheden op en ik heb nog lang niet alles ondekt maar dat gaat zeker goed komen;)
Wat ik erg fijn vind is dat de Avaters zo makkelijk zijn om te plaatsen, Daar had ik voorheen nog wel eens problemen mee.:-({|=
Het ziet er goed uit, maar ik vind het wel minder overzichtelijk.
Ja hoor. Ik vind het onrustig, te druk. Een forum is voor mij op de eerste plaats een informatiepunt, dus de inhoud is voor mij belangrijker dan de opmaak. Snel kunnen zien waar interessante informatie staat, wat nieuw is. Eenmaal in een thread valt het wel mee, maar vooral de forumvoorpagina en het topic-overzicht binnen een subforum bevat teveel informatie.
Bijvoorbeeld het "snel reageren" scherm dat er altijd onder staat, de regels voor berichten , soortgelijke discussies, de talenkiezer. Mijn voorkeur zou het hebben om die (op gebruikrniveau) uit te kunnen schakelen.
Ik ben het wel een heel klein beetje met Frank eens.
Ik voor mij zou het liefst een forum hebben, met alleen het draadje en zo min mogelijk tierelantijntjes.
Maar aan de andere kant, besef ik dat het forum er voor iedereen is, en dat andere mensen heel andere ideeën hebben.
Conclusie: Doen jullie maar wat zelf het beste lijkt.
Eric
Geen van de dingen die je noemt zijn helaas op gebruikersnivo in te stellen, maar wel op algemeen nivo. Maar het nieuwe forum staat er nog geen week op en er gaat nog wel het e.e.a. veranderen. Zo zit ik er nu al over te denken om de soortgelijke discussies toch maar weg te halen...
Misschien moet over een aantal dingen ook maar gestemt(d?) worden, want het is wel een kwestie van smaak natuurlijk. B.v. jij wil de quickreply weg en anderen maken er misschien veel gebruik van.... (heb je hem zelf al geprobeerd? Best handig als je even snel wil replyen!).
Edit:
Overigens kun je zelf bepaalde onderdelen uitzetten (bijv. soortgelijke discussies) met het tekentje in de rechterbovenhoek...
Nog even een opvallertje van mij:
Als je een reactie hebt geplaatst zie je jericht terug helemaal onderaan de pagina. Om dan terug te gaan naar "nieuwe berichten" moet je helemaal naar boven scrollen en op nieuwe berichten klikken, of naar onder scrollen, op Florida Forum klikken en dan naar Nieuwe berichten.
Dit zou een stuk makkelijker gaan als de menubalk ook onderaan het laatste bericht "herhaald" zou kunnen worden. Zie als voorbeeld het crapforum.
Yep, maar ook een menubalk onderaan het laatste bericht op een pagina.
Met één klik sta je weer bij de "Active topics".
http://img450.imageshack.us/img450/1313/crap1rg3.png
Michael,
Ooit wel eens gedacht aan het bekende rechtermuisknopje?
Daar kan je een hoop mee doen (replyen of nieuw bericht aanmaken) zonder uit het actieve forum of wat dan ook te geraken. Hoef je niet terug te scrollen naar wat dan ook. Handig dat men dit heeft uitgevonden.
Trainspotters
Eerlijk gezegd werkt die rechtermuisklik bij mij ook niet, behalve het standaardmenu.
Eric
Bedoel je dat je in Nieuwe berichten met de rechtermuisknop op het betreffende bericht klikt en dat dan opent in een nieuw venster?
Dat werkt inderdaad ook goed.
Maar mijn idee is er puur op gericht om het gebruik voor iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken, met zichtbare mogelijkheden die geen uitleg nodig hebben.
Misschien bedoelde Trainspotters dat je op een willekeurige plaats in het scherm "rechts" klikt en dan in het "standaard" rolmenu "vorige" aanklikt.
Zo kom je weer bij je vorige pagina, dus "Nieuwe berichten" , mits er geen pagina meer tussen zit; dan herhalen.
Eigenlijk hetzelfde als de "vorige" knop in je browserbalk. Voel meer voor de optie van Michael66
Thanx!
(da's eigenlijk het enige woord dat ik wilde plaatsen, maar ik moet nog wat extra tekst plaatsen om aan het minimum aantal letters te voldoen)
Nee, gewoon laten staan wat mij betreft. Dat voorkomt smiley-uitwisselingen en slowchat, en die ene keer dat ik er tegenaanloop .... dan type ik mijn frustratie op dat moment wel weg (zoals een paar minuten geleden).
Life is a bitch (and me too).
Ik kom net nog een engelse tekst tegen.
Ik probeerde een nieuwe avatar vanuit een website te plaatsen en kreeg het fout-bericht
Remote file is too large
Hier moet Daniel een keer naar kijken. Gezellige avatar trouwens...
Nog eentje dan:
Als je op "inloggen" klikt met verkeerde of geen inloggegevens, dan krijg je de volgende engelstalige systeemmelding:
You have entered an invalid username or password. Please press the back button, enter the correct details and try again. Don't forget that the password is case sensitive. Forgotten your password? Click here!
You have used 2 out of 5 login attempts. After all 5 have been used, you will be unable to login for 15 minutes.
De forumsoftware is standaard in het Engels. Je kan vervolgens een language pack installeren voor de Nederlandse taal. Dat heb ik dus ook gedaan, maar het language pack is gemaakt door hobbyisten en is dan ook niet perfect. Helaas kan ik dus niet gaan klagen over onvolkomenheden. Ik probeer wel elke keer de laatste versie te installeren, zodat de meeste fouten eruit zijn.
Maar gelukkig is het een Florida forum en spreken de meeste mensen wel een paar woordjes Engels!
Ik had het idee dat je zelf dit soort zaken ook kon aanpassen. Is dat dan niet zo?
Dat is ook wel zo... Maar dan doet zich een ander probleem voor: bij elke update moeten die wijzigingen weer worden gemaakt. Ik heb helaas niet de tijd om die vertalingen elke keer weer te doen...
Zoals ik al schreef is de vertaling niet perfect zoals ook wel blijkt uit dit stukje:
Kennelijk horen daar ook de foutmeldingen onder die jij ziet. Ik zal zo snel mogelijk de laatste versie van het language pack installeren in de hoop dat daar nog wat onvolkomenheden mee verholpen worden.Citaat:
Onze Nederlandse vertaling bevat uitsluitend de teksten die aan de publiekskant van vBulletin worden getoond, niet de teksten in de control panels. Die blijf je dus in het Engels zien. Dat is een bewuste keuze. Daarmee bespaarden we vertaalkosten, maar bovendien vinden wij het prettiger in de control panels de oorspronkelijke terminologie te zien, die je ook aantreft in de Engelstalige handleiding en vBulletin-supportforums. In de control panels verschijnen in en tussen de Engelse teksten echter wel bepaalde Nederlandse woorden en teksten. Dat is helaas onvermijdelijk, omdat het vertaalsysteem in vBulletin geen onderscheid maakt tussen publiekskant en control panels.
Daniel, maak je geen zorgen, degenen die zich op dit forum bewegen kunnen een enkel woordje Engels wel vertalen.
Ik ben in ieder geval hardstikke tevreden met het forum op deze wijze, voor mij hoef je er nooit meer iets aan te veranderen.
Eric
Hardstikke goed. Ben ook allang tevreden met hoe het nu is, het waren alleen wat puntjes die me opvielen. En het is toch altijd goed om te signaleren?
Zeg nooit nooit. Da's een groot woord. Maar in de basis ben ik het er wel mee eens: http://www.smiliez.nl/smiliez/anders/OLA.gif