Key West voor de sfeer. De andere Keys heb je mijns insziens weinig te zoeken tenzij je er wilt gaan duiken oid.
Afdrukvoorbeeld
Key West voor de sfeer. De andere Keys heb je mijns insziens weinig te zoeken tenzij je er wilt gaan duiken oid.
hier even een site waar je wat info per eiland kan vinden ,
http://www.thefloridakeys.com/
Wij kiezen voor Marathon (25 dgn) beetje in het midden van de keys en relatief veel winkels en restaurants
Daarnaast is Marathon kindvriendelijk en dat is met 4 kids natuurlijk belangrijk.
Zonder kids is denk ik Key West wel heel erg leuk, mooiste snorkelplekken vind ik toch wel Key Largo en Looe Key.
Big Pine key zijn we ook 2 weken geweest ook leuk (meer natuur) wat ook erg relaxt is, is Key Colony eigenlijk is het allemaal leuk.
:o
Beste, is het doenbaar om 1 dag uit te rekken voor the Keys?
Op mijn planning heb ik dus de activiteit snorkelen aan John Pennekamp Coral Reef State Park.
En dan nog Key West zelf, het dorpje lijkt me een echt gezellig Zuid-Amerikaans sfeertje, dus dat is waarschijnlijk wel een must-see?
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar ben ook bezig met een planning ^^
Naar wat ik tot nu toe gelezen heb, zou het jammer zijn maar 1 dagje de Key's te bezoeken (maar natuurlijk: wat wil je zelf he?).
Als je wil snorkelen (gaan wij ook doen in John Pennekamp) en naar Key West wil (gaan wij ook doen :P) dan ga je toch een drukke dag hebben :P
Key Largo tot Key West is zeker 2 uur rijden en dan stop je nog nergens op mooie plaatsjes zoals voor de Key Deer en Islamorada, ...
Wat ook relevant is, is van waar je vertrekt? Zoals wij van Orlando afzakken is het helemaal banaal maar 1 dag de Keys te doen, maar zelf vanaf Miami (waarbij de afstanden in 1 trek goed te doen zijn). Zou ik persoonlijk, na alles hier te lezen en op te zoeken toch een nachtje Key West boeken :)
je moet voor het snorkelen op John Pennekamp toch al gauw een ochtend of middag uittrekken en daarna nog naar key west is zeker ruim 2 uur rijden.wil je daar toch een beetje sfeertje proeven trek dan ook maar zeker 3 uur minimaal er voor uit.
Dan de lange rit weer terug, nou of dat genieten is dat betwijfel ik.Probeer een nachtje op Key west te blijven dan is het wel te doen.
Hallo Angelique,
Wat valt er voor de kids te doen in Marathon?
Grapies, hier een topic met enkele fantastische tips!
http://www.floridaforum.nl/showthrea...6-Marathon-Key
Hoi,
Wij gaan in de zomer van 2013 voor de eerste keer als gezin naar Florida. De tickets zijn geboekt en ook een aantal hotels. De eerste twee dagen verblijven we in Miami en daarna gaan we richting Key West. We willen daar tussen in voor twee dagen nog of naar Key Largo of naar Key Marathon. Wat raden jullie aan? We zijn met zessen (vier kids erbij) en willen graag ook met dolfijnen zwemmen en ik heb gelezen dat dit leuk is op Key Marathon dus op dit moment ligt onze voorkeur daar of zouden jullie toch naar Key Largo gaan?
Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven.
Heidi
<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het onderwerp waar het goed bij past: Eerste keer Keys.>>
Vergelijk ook de hotelkosten. Op de Keys zijn er niet zoveel hotels. Wij hebben in 2011 bij het Islander Resort op Isla Morada geslapen.
Was ook aardig aan de prijs met $126 per nacht.
Welke dolfijnen zwemmen bedoel je? Er zit op Grassy Key het Dolphin Research Center.
http://static.findrentals.com/new_im...keys_r1_c1.gif
Hoi,
Inderdaad moet ik nog de hotels vergelijken, dat heb ik nog niet gedaan. Ik dacht gelezen te hebben dat er het dolphin research center zit waar je met dolfijnen kunt zwemmen. Ook de turtle hospital lijkt me misschien wel iets om met de kids naar toe te gaan. Het snorkelen is misschien op key largo weer mooier maar ik weet niet of onze kinderen dat durven.
Dolphin Research zit officieel op Grassy Key maar als adres hebben ze Marathon staan :) Wij zijn daar in 2007 geweest. Ze zijn wat minder commercieel ingesteld dan bijv. Theater of the Sea. Dat vond ik zelf wel prettig.
Zie ook http://rondreisflorida2007.wordpress...enterkey-west/
mijn moeder wil graag kaartjes versturen als we op vakantie zijn
....maar heb werkelijk geen idee, waar ik postzegels kan halen ,en waar we ze kunnen posten ...(begin daar zelf allemaal niet aan,dus heb er nog nooit op gelet )
ik ga er vanuit dat ze dat in het begin van de vakantie wil doen ,dus vandaar dat ik de vraag in het topic van Key West plaats
uiteraard zijn adviezen voor Orlando ook welkom hoor
(het postkantoortje in de everglades weet ik te zijn)
Postzegels kun je in ieder postkantoor halen in Florida. Google op US Post en dan kun je het postkantoor zoeken dat het dichtstbij is. Je kunt daar ook je kaartjes op de post doen. Het is handig om de kaarten dan al geschreven te hebben: postzegels kopen , op de kaart plakken en meteen versturen. Soms kun je ook bij de receptie van een hotel je kaarten versturen, maar wij geven de voorkeur aan het postkantoor zelf, dan wordt de post meteen gestempeld en verder gestuurd.
oke, dank jullie wel
het zal dan vast wel lukken
wij zijn daar zelf nooit mee bezig op vakantie, maar tja als er een 65+ meegaat :rolleyes:, dan word kaartjes sturen ineens heel belangrijk haha
*deze 2764 North Roosevelt Boulevard Key West zit 300 meter van ons hotel ...
Ik heb ook nog een klein snorkel vraagje ! Ondertussen gaan we al 4 dagen naar de keys ipv 3 (en misschien nog meer, enkel de eerste 2 hotels zijn geboekt :P).
En aangezien we grote snorkelfans zijn: is het de moeite om een snorkel toer te doen in Key West? We gaan sowieso in het John Pennekamp snorkelen op Key Largo. Dus ik twijfel nog een beetje of 2 niet te veel is, zeker als er Key West qua snorkelen niet zoveel te zien is?
Ik zou zeggen als je snorkelfan bent en toch ook een paar dagen op Key west zit zou ik daar ook zeker een snorkeltrip doen.
Je kan het dan bijvoorbeeld combineren met een zonsondergang op het water vanaf de catamaran, borreltje erbij en genieten maar.
www.sunsetwatersportskeywest.com
even klikken op Reef Snorkel dan zie je daar de Snorkel/Sunset combo staan.
ook aangeboden door www.furycat.com daar kun je de combo vinden onder de rum & reggae sunset combo.
Wij zijn met beide partijen meerdere keren op pad geweest, allebei goed verzorgd maar wij vonden SunSet wat persoonlijker.
ENJOY!!!!!
wij hebben over een kleine 2 weken een snorkeltour bij furycat op key west in de planning
we hebben er wel al eens een glassbottomtour bij gedaan
en die beviel prima bij hun
ik zal bij terugkomst een update doen over onze ervaringen
Beste allen,
Mijn vriendin en ik willen medio februari op vakantie.
Ons ideale vakantie is een warm land, zo min mogelijk cultuur (in de zin van musea/ gebouwen enz..), heel veel ontspannen/ snorkelen op mooie stranden en met de auto/ scooter door een mooie omgeving rijden.
Europa, Azie en de Antillen hebben we nu wel gezien, tijd voor iets nieuws.
Wij zijn allebei graag in de VS.
Is Key West geschikt voor ons en is twee weken voldoende om alles te zien/ te doen?
En zo ja; Als we op Miami vliegen en een auto huren, zijn de afstanden te overbuggen in twee weken?
Alvast heel veel dank.
Hallo Moos,
Hier even mijn keuring voor jullie eisen voor een vakantie op de key,s (gebied miami/key lagro - key west, en alles daartussen in natuurlijk)
Een warm land : CHECK!! gemiddeld 24 gr en 8 zon uren per dag in februari
Veel ontspannen : CHECK!!
Snorkelen : CHECK!! John Pennekamp State Park Key Lagro ( www.pennekamppark.com ) Key West ( www.sunsetwatersportskeywest.com ) ( www.furycat.com ) eigenlijk medio mogenlijkheden vanaf Key Lagro t/m Key West
Stranden : CHECK!! Bahia Honda State Park (www.bahiahondapark.com ) Anne,s Beach, Sombrero Beach Marathon, Smathers Beach Key West ( www.floridakeystreasures.com/beaches/ ) ( www.fortzacharytaylor.com )
Met een auto door een mooie omgeving rijden : CHECK!! De US1 vanaf Miami naar Key West blijven wij na meerdere keren nog steeds Amazing vinden
Zijn de afstanden te overbruggen : CHECK!! de afstanden zijn voor amerikaanse begrippen heel goed te doen zeker als je 2 weken in deze streek verblijft en dus niet alles in een paar dagen gehaast hoeft af te raffelen.
Is twee weken voldoende om alles te zien/te doen : Heb tot nu toe alles bij elkaar zo,n 5 weken hier doorgebracht maar zou hier zo mijn leven kunnen slijten, maar 2 weken is een mooie tijd om de Key,s te kunnen ontdekken.
Ik zeg DOEN!!!
Op Key West verblijven wij bijna altijd op de volgende locatie : Villa Nomade ( www.islandnomade.com )
Veel succes met jullie keuze
Haha, thanks voor de keuringSjaakie.
Mooi stukje. Daar kunnen we wat mee!
Wat is mooier cq. leuker snorkelen: john pennekamp zelf of Sundiver? Ik kom er even niet uit. Het leuke wellicht van Sundiver is dat je voor 10 dollar een onderwater wegwerp camera kan kopen.
In juni volgend jaar gaan we naar Florida en brengen we ook een bezoekje aan de keys. Maar welke key raden jullie aan?
uiteraard gaan we ook naar key west, maar we willen ook lekker kunnen zwemmen en ff relaxen.
Om te zwemmen en te relaxen raden wij Bahia Honda State Park aan gelegen op Big Pine Key.
Je kunt ook zwemmen en een ligbedje huren op Key West bij Southernmost Beach Café
Zie ons reisverslag van afgelopen zomer:
http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl/2013/08/dag-20-15-aug-key-largo-key-west-vv.html
Op Key Islamorada bezoeken wij altijd http://www.theaterofthesea.com om te zwemmen met dolfijnen of sealions.
Hoelang verblijven jullie altijd rondom the keys?
Las eerder op forum
key west met 1 dag genoeg.???
Wij komen meestal tegen de middag aan op Key West en hebben daar dan een overnachting, de volgende dag in de loop van de ochtend vertrekken we weer en maken dan de stop in Islamorada.
Thanks en daar ook dus met de dolfins zwemmen ipv orlando etc
Wij gaan inderdaad bij Theater of the Sea met dolfijnen zwemmen. O.a. Omdat je in Orlando al genoeg kunt doen, leek het ons qua spreiding handiger om dan op de Keys met dolfijnen te gaan zwemmen.
Twee keer DC (Orlando) geweest, wat een fantastische ervaring. Dit jaar voor het eerst naar TotS geweest, ook een absolute aanrader, maar heel anders. Kleinschaliger, veel leuke dierenshows, niet zo massaal en professioneel als Seaworld/ Discovery Cove. Maar dat heeft absoluut z'n charme, veel persoonlijke aandacht. Kan moeilijk kiezen, beide op een andere manier de leukste ;-))
Maar de vraag gaat over de leukste key: onze ervaring: hoe verder naar het westen, hoe sfeervoller. Key West is leuk voor een (paar) keer, de echte (?) eilandsfeer hangt rond Marathon, Islamorada, ... Prachtige vakantie gevierd op Key Colony Beach.
Knap hoor, de vraag is welke Key raad je aan en het eindigt weer met de discussie waar je het beste met dolfijnen kunt zwemmen :p, iets waar TS niet eens om gevraagd heeft. Alle Key's zijn om diverse dingen leuk om aan te doen, maar het meeste vermaak ligt toch op Key West, de Key.
Zwemmen met dolfijnen kan geweldig in de Golf van Mexico, op grote afstand, zonder daarbij de dieren te gebruiken als circusdier.
vissen
hoi! Mijn man en ik blijven 3 nachtjes in september op Islamorada en we willen daar gaan vissen. Mijn man is echt een fanatiek sportvisser en zou graag veel verschillende ( en vooral grote ) vissen willen vangen. Iemand dit al gedaan en tips over goede charters en/of kapiteins? Via groupon staan er ook nog wel eens aanbiedingen, maar mijn man is een kenner en met een toeristen bootje mee om een klein visje te vangen, maar vooral veel zo'n vangen is niet echt zijn bedoeling ;-). Dankjewel!
Wij huren zelf altijd een boot en gaan dan de Gulfstream op maar je kan natuurlijk ook met een captain mee voor een privé trip. September is een rustige periode op de Keys als je naar de haventjes gaat zul je genoeg Captains zien waar je in overleg mee mee kan. Je zou eens bij Doug Kelly kunnen informeren (Marathon) maar er zijn er zo ontzettend veel meer. Wij hebben zelf (standig) al van alles gevangen, Dolphins (heel vaak en veel) alle veel voorkomende haaien, Grouper (regelmatig) Tuna (3x) Wahoo, Barracuda's alle soorten snappers en nog heel veel meer zelfs 1 x een Tarpon. Wij gaan niet alleen de zee op maar ook regelmatig naar de Bay side. (zijn wel eens naar Flamingo gevaren). Wij huren zelf altijd bij https://www.keysboatrental.com/keys-...n/keys-fishing op deze site staat ook veel info over waar op te letten bij het zelf varen en welke vissen er zijn welke periode. Als ik me niet vergis kost een privé trip tussen de 1000 en 1500 ex tip (word ook je vis schoongemaakt). Geen vis is niet betalen (maar je vangt altijd wel). Ik weet niet wat het kost als je onderhandeld over de prijs in een rustige periode. Mocht je zelf een boot huren: wij nemen meestal de Angler 230 maar hebben ook wel eens de Ranger genomen dan kun je zowel naar de Bay als naar de Gulfstream (als het water heel kalm is) (met de Angler gaat dit zeker heel goed ook met flinke golven) Ik zou gewoon alvast een beetje rondkijken op internet en daar besluiten met wie je mee gaat het moet tenslotte ook een beetje klikken met de Captain..en er zitten best vreemde types bij :)
Dankjewel Angelique! Dat is natuurlijk ook een optie, zelf een bootje huren. Nadeel daarvan is dus wel dat je zelf al je visspullen mee moet sjouwen, haha. Op zo'n begeleide charter is de vergunning, rods&reels, aas en de kennis van de kapitein wel aanwezig. maar als ik het prijsverschil zie!! Jemig, voor ca. $1100,- p.p. ben je dan 1 dagje onder de pannen. En zelf een bootje huren is 'maar' $295,- voor een dag, per boot (!). Hmm, toch nog even goed in verdiepen dus.
Brachten jullie eigen hengels mee uit Nederland of huurde/ kocht je daar iets?
Wij nemen zelf de hengels mee, wij hebben de eerste keer dat we naar de Keys gingen hengeltjes gekocht bij de Kmart en die hebben we nog steeds, waren hengels van 12 $ per stuk (onverwoestbaar) en we gebruiken daar Okuma molentjes bij ook van de Kmart. Ik weet dat je eventueel ook (zee) hengels kan huren voor weinig bij keyboatrentals mochten jullie je eigen spulletjes mee willen nemen moet je dit even checken bij de vliegtuigmaatschappij of je deze mag meenemen, soms mag het als handbagage soms moet je deze inchecken(gratis) of moet je ervoor betalen of is het gratis maar ipv een koffer. Ik doe de hengels dan in een snowboard tas met een paar hockey sticks voor de stevigheid en dan tape ik het in, maar je kan ook gewoon een koker gebruiken of een speciale tas (voor die paar dollar hengels van ons doe ik dat niet). vergunning voor een paar dagen zijn de kosten niet kun je ook halen bij de Kmart. Het leuke van de Keys is dat wanneer je een bait en tackel winkel inloopt je advies krijgt voor de komende 10 jaar. Je moet wel ongeveer rekening houden met 150 $ aan benzine wanneer je naar de Gulfstream gaat. Voor beide is iets te zeggen...natuurlijk is het ook wel heel fijn om een captain bij je te hebben..is het voor 1 dagje dan is het prijs verschil het overwegen waard mocht je meerdere dagen gaan vissen zou ik zelf gaan varen. Ik denk wel dat je kan onderhandelen met de captain het is tenslotte heel rustig in september. Wat ook heel leuk is..je eigen gevangen vis meenemen naar het restaurant daar afgeven en daarna krijg je het geserveerd. (In Nederland eet ik nooit vis maar daar is het heerlijk vooral de Mahi Mahi (Dolphin).:up: )
Ga ik even later terug lezen, wil binnenkort graag richting de Keys
Je kan niets met key west vergelijken ! Andere keys zijn mooi en je kan op elke key wel iets verschillend vinden maar key west is het wildere amerika vind ik . Islamorada om de tarpon feeding en het snorkelen met een catamaran , bahia honda om de oude brug en het fabelachtige strand en key largo om het john pennekamp park . Daartussen is het genieten van de prachtige uitzichten .