Ik laat mijn boeking nog effe staan
Kan toch tot 8 dagen vantevoren annuleren en wacht nog effe tot autoeurope met een goede aanbieding komt
Afdrukvoorbeeld
Ik laat mijn boeking nog effe staan
Kan toch tot 8 dagen vantevoren annuleren en wacht nog effe tot autoeurope met een goede aanbieding komt
De laatste dagen zijn de prijzen voor as september ineens absurd geworden bij alamo voor een suv, verschil van 650€ naar +1000€ Met tweede bestuurder
maar hopen dat het een tijdelijk iets is, want dat zijn geen leuke prijzen....
Mag toch hopen dat je al een reservering hebt staan....
nee dus, vorig jaar had ik eerder wat geboekt en uiteindelijk alsnog in augustus omgezet naar een andere maatschappij.
Het rare prijsverloop heb ik vorig jaar ook gezien maar niet zo extreem als nu. Vage is dat als je via anderen bij Alamo boekt de prijs _veel_ lager is, voor 635€ Kan ik een Alamo auto bij AutoEurope boeken, maar heb liever via Brits omdat daar een tweede driver standaard bij in zit.
Dan boek je die additional driver toch gewoon los bij? Dan ben je alsnog goedkoper uit.
Niks zo veranderlijk als auto huur matschappijen, gistern was een full size suv nog goedkoper dan een intermediate, deze was via Brits over de 1000 pond, zojuist diezelfde intermediate geboekt voor 598 pond :)
we zijn er klaar voor !
De prijzen variëren sowieso enorm; voor mijn periode (31/7 t/m 21/8) heb ik €612 betaald voor een intermediate SUV (Alamo Gold) via de link op pagina 1 van dit topic. De AirBerlin-link op pagina 2 komt met €730 en via alamo.co.uk/brits zou ik maar liefst GBP 1262 betalen.
Ik zou die eerste link toch niet gebruiken, zoals al eerder gezegd is deze voor de reisindustrie en moet je mogelijk een bewijs overleggen dat je recht hebt op deze korting.
Ik heb de link zelf ook gebruikt en mij is niets gevraagd, maar dat geeft geen garanties natuurlijk.
Voor reiswereld of journalisten. Laat ik nu dat laatste zijn.
Dezelfde redenatie gaat overigens ook op voor de "brits"-boekingen.
Klopt, 'brits' heeft (mijns inziens) hetzelfde risico.
Brits is toch anders, omdat zo lang GB nog in de EU zit de rijbewijzen hetzelfde zijn. En dat boekje, ach, dat kun je voor een paar euro aanschaffen op Amazon.
'brits' mag toch gewoon als extra voorwaarde stellen dat je een brits rijbewijs hebt ? Heeft er niks mee te maken of dat rijbewijs buiten UK rechtsgeldig is (als rijbewijs).
Sixt heeft ook als voorwaarde dat je in de USA niet buiten de staat waarin je gehuurd hebt en de aangrenzende staten mag rijden. Ieder bedrijf mag zelf zijn voorwaarden bepalen.
Maar je moet het voor jezelf bepalen of je er gebruik van wilt maken. Voel je je er goed bij dan doen. Voel je je er niet goed bij dan niet doen.
Er staat trouwens in mijn voucher noch in de voorwaarden iets over speciale bepalingen, dus het is een volstrekt normale overeenkomst. Ook geen vermelding van een overkoepelend contract.
Sanook die discussie is al eerder gevoerd. Alle EU rijbewijzen staan gelijk aan het Britse.
Wij zoeken ook nog een auto voor de periode vanaf half augustus tm begin september, maar de prijzen rijzen de pan uit. Via de eerder genoemde linkjes van Air Berlin of Alamo Deutschland gaat het nog, maar ja in hoeverre kun je hier gebruik van maken aangezien dit alleen voor mensen uit de reisbranche geldt. Zou transportbranche ook gelden :)
De airberlin link kun je gewoon gebruiken hoor, je moet alleen lid worden van het gratis airberlin topbonus programma.
Je krijgt dan een kaartje en deze zou je eventueel moeten laten zien bij Alamo (ze zullen er vast niet naar vragen)
kies wel voor gold, anders geen extended protection
Hoezo geen extended protection? Volgens mij het verschil bij Gold dat je niet hoeft af te tanken.
Vollkasko/diebstahlschutz
(usa:ohne Selbstbeteiligung) Enthalten / Included
Customer Facility Charge 2.50 Pro Tag Pro Tag Enthalten / Included
Priv Fee Recov Chg 10% Enthalten / Included
Tire Battery Fee .02 Day Enthalten / Included
Florida Surcharge 2.00 Pro Tag Pro Tag Enthalten / Included
Kfzzulassungsgebühr
Enthalten / Included
Steuern Enthalten / Included
Unbegrenzte Km Enthalten / Included
Staatliche Haftpflichtversicherung Enthalten / Included
Dit stond op de bevestiging.
Waar zie je in je bevesting dan de duitse vertaling van extented protection staan? Er staat bij jou STAATLICHE HAFTPLICHTVERSICHERUNG dit betekent dat je voor het minimale wettelijk bedrag verzekerd bent, volgens een snelle google search in Florida $10.000,-
met extended protection ben je verzekerd tot 1 miljoen.
Extended protection is een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering en een dekking van $10.000,- is wel heel gauw op, het algemeen geldende advies is om deze te verhogen.
Normaal gesproken zit dit in het tarief verwerkt, maar hier dus niet.
Je kunt kiezen voor reservieren (in het rode vakje links onder) en dan geen EP, kies je voor GOLD ( het plaatje met de SUV en gold) dan heb je automatisch EP, en een volle tank en een extra bestuurder
Van Alamo.de
Staatliche Haftpflichtversicherung
In vielen Ländern ist die Kfz-Versicherung mit unbegrenzter Haftpflicht gesetzlich
vorgeschrieben. In den USA ist das nicht der Fall. Jeder Staat schreibt eine gesetzliche Mindestdeckung vor, die bei nur US $ 10.000 liegen kann!
Die staatliche Haftpflichtversicherung (gesetzlich vorgeschriebene Mindestdeckung) ist bei Vorausreservierung internationaler Kunden immer inbegriffen. Verursachen Sie ganz oder teilweise einen Unfall, deckt diese Versicherung nur Ansprüche ab, die von Dritten an Sie gestellt werden, keine Schäden am Mietwagen oder Personenschäden der Mietwageninsassen.
Ihnen stehen folgende Versicherungen gegen eine zusätzliche Gebühr zur Verfügung:
Erhöhte Haftpflichtversicherung (Extended Protection – EP / SLI)
Die erhöhte/erweiterte Haftpflichtversicherung (Extended Protection-EP = EP/SLI)
ist eine Zusatzversicherung und deckt Ansprüche, die von Dritten an Sie gestellt werden, bis zu einer Höhe von US$1.000.000 (LIS).
Sofern nicht im vorausgebuchten Paket enthalten betragen die Kosten der EP (optional) in Florida und in den anderen Bundesstaaten ca. 12,95 US $ pro Tag.
Bitte prüfen Sie Ihre Paket-Inklusivleistungen im vorausgebuchten Angebot.
Wat ben ik blij met dit forum. bedankt Kevin voor het beter lezen dan ik heb gedaan.
We hebben eerder via Autoeurope geboekt en daar was de huur inderdaad inclusief de Extended Protection. Natuurlijk hoop je dat er niets mis gaat, maar in dit soort gevallen loopt de schade vaak snel erg op.
De boeking is nu geannuleerd en wij gaan weer even prijzen vergelijken. We hebben nog even
Volgend jaar april/mei gaan we 2 weken naar Florida. Wanneer en waar kunnen we het beste kijken ook i.v.m. de tol?
Alamo is qua toll het goedkoopst. Kijken kun je altijd en direct een pay on arrival reservering maken die je kan cancellen als je in de tussentijd een goedkopere aanbieding tegenkomt.
Wat houdt via Alamo "fuel service option" in in het gold pakket?
Je kunt de auto met een lege tank terugbrengen, er zit dus een volle tank benzine in het gold pakket.
Jazeker. Gaat wel even overheen.
Ik had het pasje met een week of 3 binnen
Aangezien ik in April een auto nodig heb meng ik me ook maar eens in de discussie.
Ik vergelijk zojuist even Alamo met de volgende gegevens:
-Pickup en Return: Miami
-Pickup: 20 April 16:00
-Retuen: 11 Mei 16:00
-Type: SUV
Via https://www.alamo.de/angebote/suv/ kom ik op 566 euro.
Via https://www.alamo.nl/auto-huren/amerika/ kom ik op "Op dit moment zijn er geen tarieven beschikbaar voor de door u geselecteerde periode".
Via https://www.alamo.de (dus zonder achtervoegsel) is diezelfde SUV 672 euro.
Allemaal met standaard pakket. Kijk ik bij economycarrentals dan ben ik met all-in verzekering voor 575 klaar. Ik mis dan wel road assistance maar goed die bel ik wel als ik die nodig heb.
EDIT => De airberlin optie geeft nu (een paar minuten later) het standaard pakket voor €534,72. Het master pakket kost dan wel even $234 extra. Je mist dan de uitgebreide verzekering natuurlijk die nog eens een ruime 200 dollar extra kost.
Citaat:
- Vollkasko/Diebstahlschutz
(USA:ohne Selbstbeteiligung)- Concession Recoup Fee 11.11%
- Rental Car Facility Chg 4.85 Pro Tag Pro Tag
- Tire Battery Fee .02 Day
- Florida Surcharge 2.00 Pro Tag Pro Tag
- Kfz-Zulassungsgebühr
- Steuern
- Unbegrenzte KM
- Staatliche Haftpflichtversicherung
Ik denk dat het nog even wachten is tot de prijzen dalen. Aangezien Alamo zelf nog geen prijzen op de NL site heeft.
Neem je, via welke link van Alamo dan ook, het uitgebreide verzekeringspakket dan kost het mij zo'n 700-800 euro voor 3 weken Florida in april/mei komend jaar.
Pasje van Air Berlin binnen, Midsize suv gehuurd voor 20 dagen, +- 600 euro. Dat gaat nog wel.
VIa Alamo Brits gehuurd, gratis 2e bestuurder.
Net iets boven de 600 euro voor 3 weken april/mei
kent hier iemand https://www.usacarsrental.com
deze komt voor mij voor de meivakantie volgend jaar voor een standard suv via alamo 21 april tot 4 mei op 394 euro
dat is het goedkoopste wat ik tot nu gevonden heb
Zijn de tarieven omlaag gegaan, dirkmuis? Want ik zat steeds op 460,- . Vond dat echt teveel voor slechts 2 weken.
Die wisselen voortdurend. Ik heb gewoon de 3 tientjes extra betaald zodat ik kan annuleren / wijzigen. Zie ik een beter aanbod dan doe ik dat.
Ik zie nu bij https://www.usacarsrental.com dat ik hetzelfde kan boeken voor 30e minder. Alleen moet je dan wel aanbetalen.
Ook zie ik daar niet of je een 2nd driver erbij hebt gratis, zoals bij Alamo. Dus dat heb ik even nagevraagd: Dit geld alleen als het je partner is.
Vipcars.com is trouwens dezelfde.
je krijgt je aanbetaling wel terug bij annulering als ik het goed lees
Klopt, maar bij Alamo zelf is het net zo duur en annuleerbaar.
Waarom zou je dan een broker kiezen? Een van deze 2:
alamo.co.uk/partners/members/brits/
www.alamo.de/angebote/suv/
voor een standard suv is duitsland veel duurder
alamo brits komt op 377 pond bij pay later (425 euro)
vipcars/usacarsrental 394 euro
394 euro met downpayment. Je vergelijkt appels met peren natuurlijk.
En zijn de verzekeringen gelijk en de voorwaarden (dus 2nd driver).