Zit met dezelfde twijfel. 9 van de 10 keer dat ik heb gevlogen was ik binnen een uur door security en langs de douane.
1e keer was ik braaf 3 uur van te voren op het vliegveld en kon ik dus 2 uur me zien te vermaken op schiphol :)
Afdrukvoorbeeld
Zit met dezelfde twijfel. 9 van de 10 keer dat ik heb gevlogen was ik binnen een uur door security en langs de douane.
1e keer was ik braaf 3 uur van te voren op het vliegveld en kon ik dus 2 uur me zien te vermaken op schiphol :)
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wanneer en met wie je vliegt. Afgelopen zomer (zaterdagochtend) bij United ruim een uur in de rij gestaan om in te checken. Er gingen in de ochtend binnen twee uur 4 a 5 vluchten van ze weg en maar 5 balies open om in te checken. Dan sta je dus even in de rij te wachten. Security en paspoortcontrole ging prima en na een ontbijtje in de lounge konden we al aan boord. Die drie uur hadden we dus wel nodig, maar dit was onze ervaring. Het kan ook sneller gaan. Gelukkig is er op Schiphol nog wat te zien en kan je ergens rustig zitten. Dat was op Washington-Dulles wel even anders.
Ik denk zelf dat de security wel wat aangescherpt is. Daardoor langere wachttijden......wij zijn drie uur vooraf aanwezig. Meestal gaan we dan lekker even ontbijten en winkeltjes kijken. Geen straf hoor.
Ik vind Schiphol al vakantie op zich, dat is het voordeel dat we omgeboekt zijn van Brussel.
Ondanks de verwachte drukte in de meivakantie , gaan we gewoon drie uur van te voren. We hebben premier acces bijgeboekt, ben benieuwd of dit scheelt in wachttijd.
Ik ben sowieso niet zo van de drie uur van te voren, maar Fabian vindt het prettig om er alvast te zijn. Just in case zeg maar. Ik vind het op zich ook niet zo'n issue, rondje maken op de luchthaven rekenen wij al als vakantie! Wij hebben beide op Schiphol gewerkt dus we kennen de luchthaven uit ons hoofd, haha. Ik ben naar Florida pas 1 keer vanaf Schiphol gevlogen maar toen vloog ik samen met familie en toen waren we wel drie uur van te voren aanwezig. Als ik nu zou vliegen zou ik twee uur van te voren prima vinden. Kort rondje op Schiphol doen en dan 45 minuutjes van te voren bij de gate aanwezig zijn omdat dit meestal wel lang duurt :).
Ik heb er zo'n hekel aan om na aankomst al binnen 30 minuten bij de gate te kunnen zijn om daar vervolgens uren te wachten.
Dat moet iedere passagier Roshelle. Met de invoering van Centrale Security ondergaat iedereen deze controle. Niet alleen vluchten naar de VS.
Hoi allemaal.
We zijn nog steeds niet uit ons probleempje.
We komen dus donderdag 22;30 aan op JFK, en vrijdag vliegen we 21;30 terug vanuit Newark. Hoe en wat kunnen we het beste doen als we nog gebruik willen maken van die laatste dag?
Een hotel bij JFK zit je met je bagage die je daar achter moet laten als je naar het centrum gaat, en vervolgens weer terug en dan naar Newark. Hoop taxikosten ben ik bang :confused: Maar een hotel nemen bij Newark in de buurt moet je na die late avondvlucht weer een lange taxirit maken. Moeilijk... Weet iemand van jullie iets?
Ik zou een hotel in New York centrum nemen. Dan kun je de laatste dag nog in New-York doorbrengen. Receptie houdt koffers ook in bewaring als je hebt uitgechecked om bijv. 11 uur. Bij de receptie kun je vragen om een taxi en welk tijdstip ze adviseren. Bij ons was dat prima geregeld. Het hotel had connecties met een taxibedrijf.
Hieronder zie wat uitleg over de prijzen:
https://www.world-airport-codes.com/...ork/taxis.html
Als je van JFK naar NEWARK gaat kost je taxirit 120 dollar. Van JFK naar centrum en de volgende dag van het centrum naar NEWARK is dus opgesplitst maar even duur. Dan zou ik persoonlijk liever in het centrum verblijven.
Een beetje hotel kost al gauw 250 per nacht helaas. Pennsylvania heeft nog een kamer voor 115 dollar zie ik. Over dat hotel hoor ik alleen niet veel goeds. Aan de andere kant, het is een laatste nachtje en je zit centraal. Aan taxikosten zijn we dus ook al zeg maar 130 dollar kwijt, of we zouden met het openbaar vervoer moeten van Manhatten naar Newark. Is dat geen gesjouw met 1 ruimbagage koffer, handbagage koffer, rugzak?
Heb je al bij Priceline of hotwire gekeken?
ik kom voor een 4*hotel op 8 mei op €115, je weet wel niet niet welk hotel maar wel het aantal * en de ligging.
Bv bij hotwire, Time square South.
Misschien een optie?
Bedankt voor reactie. We hebben vanmiddag het Pensylviana geboekt. Het is een kort nachtje, dus als het echt slecht is, is het jammer maar niet echt storend. Andere nachten in New York zitten we gelukkig in een goed 4 sterren hotel.
Waar ik trouwens wel echt van baal is dat Summit Plummit in Blizzard beach voor onbepaalde tijd gesloten is. (Slush Gusher ook)
Hier baal ik van, daar wilde ik juist graag in.
Dan toch maar naar Typhoon Lagoon denk ik. (Of hij moet binnen een maand weer open gaan, maar dat zal wel niet :( )
Typhoon Lagoon vind ik op zich een leuker park door de meer tropische inrichting en het giga golfbad. Je kunt er met haaien zwemmen en koop in een Disney waterpark meteen een drinkbeker ( zo'n grote) en daar mag je dan de hele dag mee tappen!
Jeetje dit meen je niet! Zie net dat Sheikra ook al dicht is, in de periode dat wij gaan. Lekker is dat...
Toch maar naar een ander park dan? Wilde vooral daar in.
:(
Door de centrale controle is dit niet meer bij de gate aan tafeltjes, maar in de rij naar de check-in/bag drop balie. En doordat er vaak meerdere vluchten tegelijk ingecheckt worden (bij veel US airlines) kan dit voor enig tot behoorlijk oponthoud geven. Iets om rekening mee te houden.
Gelukkig was dat bij ons zo gepiept begin maart. 3 vragen (was een beginner, die de helft vergat en niet eens papieren vroeg om de reis te zien), koffers inchecken, douane... binnen 10 a 15 min stonden we in de taxfree zone. Nog nooit zo snel meegemaakt. Dat kan dus ook.
Hallo allemaal,
Nog 2,5 week en dan gaat onze eerste reis naar Amerika beginnen! Ontzettend veel zin in.
ESTA is aangevraagd, alle hotels zijn geboekt, vliegtickets zijn geboekt. Mist er nog iets?
Ter plekke willen we een 2 of 3 parken ticket kopen voor Seaworld, Busch Gardens, Aquatica. We twijfelen of 3 dagen nodig is, omdat we denk ik liever naar een Disney waterpark gaan.
Over New York: is het slim om zo'n pass te kopen? Wat we sowieso willen is Empire State building. We kijken ter plekke hoe druk het is, en beslissen dan of we een fast track ticket nemen. Top of the rock lijkt ons ook mooi. Verder willen we naar central park, langs de 9/11 vijver lopen, en over de brooklyn bridge. Dit kost geen geld.
Zo'n NY Pass kun je beter alleen kopen als de losse ticketprijzen duurder zijn de 3-daagse of 5- daagse pas.
Je kunt via internet heel eenvoudig de losse prijzen vinden en dan is het kwestie van vergelijken.
Wij hadden hem er net uit door gebruik van Watertaxi, toegang tot US Intreprid, Empire stare building overdag, Madame Tussaud, top of the Rock 's avonds, maar als je naar andere dingen wil zoals Freedom Tower kun je het misschien beter niet doen.....
We gaan Top of the rock overdag doen, en waarschijnlijk met zo'n vip pass rond zonsondergang het empire state building op. Zodat we de stad ook in het donker zien :)
Qua pretpark tickets willen we waarschijnlijk een 2-daagse combiticket seaworld en busch gardens kopen voor 90,- p.p.
Is deze website betrouwbaar? http://www.americanestates.nl/magicyourway7.asp
Kunnen toch ter plekke nog via die site e-tickets bestellen en printen?
Heeft het zin om op het vliegveld nog te vragen naar een upgrade? Zal zeker alsnog een flinke duit kosten?
We vliegen met Brussels Airlines vanaf Brussel.
Nog een week te gaan en het is zover, super veel zin in! :)
americanestates is heel betrouwbaar en heeft veel klanten op dit forum.
Bedankt voor reacties. Het is bijna zo ver :)
Kopen ter plekke dan het combinatieticket seaworld, busch gardens, aquatica.
Ik had nog een vraagje over de disney waterparken. Summit Plummit en Slushgusher zijn weer geopend :)
Eerst was het plan dus om naar Typhoon Lagoon te gaan, wegens twee attracties die gesloten waren in BB, maar die zijn nu weer open.
Klopt het dat je als je gewoon een ticket koopt voor een waterpark, je er die dag bij alle twee gewoon in mag? Dus in de ochtend naar BB, en daarna door naar TL op hetzelfde ticket? Ik dacht dat te lezen op de website van Disney World: https://disneyworld.disney.go.com/tickets/water-parks/
Alvast bedankt! Als het zo is, hoppen we gewoon halverwege de dag door :)
Volgens de beschrijving mag hoppen inderdaad:If both water parks are open, you may come and go between them, as you please!
Ja dat las ik ook. Maar vond het maar vreemd, omdat Disney bij reguliere parken ook speciale hop tickets heeft. Zorgen we gewoon dat we 10:00 bij Blizzard Beach zijn, en rond 13/14:00 naar Typhoon Lagoon. The best of both :)
Verder combineren we een dag Seaworld met Aquatica. Busch Gardens ligt op onze route :)
Heb er heel veel zin in :)
Hoi allemaal,
We zijn net een paar dagen terug. Ik heb nog last van de Jetlag.
Het was een fantastische vakantie en combinatie. New York was groots, indrukwekkend en druk. Veel gelopen en indrukken opgedaan.
Toen we in Miami aankwamen zaten we meteen in de vakantiesfeer. Heerlijke warme tropische sfeer. Veel genoten op het strand in Miami Beach, en veel grote villa's en auto's gezien.
Het rondtrekken in Florida was enorm gaaf in een cabriolet. Sanibel Island vonden we ontzettend mooi. Prachtig wit zand...
In Orlando hebben we een dag slecht weer gehad, veel regen. Zijn toen naar Seaworld geweest, en wat malls bezocht. We zijn qua waterparken 2x naar Aquatica geweest. De Disney waterparken hebben we niet meer gedaan. We vlogen in die avond, en het leek ons verstandiger om dicht bij accommodatie te blijven. Daarnaast kende we Aquatica al, dus je kent de weg.
De binnenlandse vlucht naar New York vanuit Orlando hadden we bijna gemist. We zaten midden in de spits, en uiteindelijk 1 uur en 15 minuten van tevoren op het vliegveld. We moesten onze auto nog inleveren, inchecken, koffer afgeven... Uiteindelijk nét gehaald, we konden meteen het vliegtuig in.
Kortom: het was een geweldige reis.
New York moet je een keer meegemaakt hebben, de drukte, de gebouwen, enz. In Florida had ik veel meer het vakantiegevoel, en het relaxen.
We vonden de Amerikanen trouwens heel erg behulpzaam en aardig. Op straat, in winkels, in restaurants.
Ik wil iedereen nog een keer bedanken voor de handige en goede tips.
Het was een fantastische eerste keer naar Amerika, en ik hoop zeker terug te komen! :)
Wat leuk dat jullie zo genoten hebben! Wat zal het stressen geweest zijn om de vlucht te halen. Gelukkig hebben jullie het gered. Cool ook om in een cabrio te rijden. Wij hebben ook 1 dag regen gehad in Florida. Op Islamorada op 4 mei in de avond. Verder gelukkig prachtig weer.
Leuk dat je het zo naar je zin gehad hebt! :up: