-
Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)
Ach, je neemt een broodje mee van thuis en je bent klaar. Het kan mij niet uitgekleed genoeg zijn. Dan betaal ik allen maar voor wat ik gebruik. Die vliegtuigmaaltijdem zijn toch niet te eten. Neem een lege fles water mee en vulmdit op de luchthaven, dan heb je de hele vlucht drank bij je.
vanaf mid spetember zijn de 3 dreamliners aangepast qua stoelen. In economy heb je vanaf dan 32" (circa 81 cm) steolafstand..dat is best wel ruim in vergelijking tot anderen. (KLM, BA, Virgin, UA en DL hebben slechts 30/31" 76-78 cm) daarbij ook nog eens ergonimische stoelen die ter hoogte van de knieen extra ruimte creeren.
Voor mensen die wel eens naar de Spaanse of Griekse zon reizen met Transavia of Arke in een 737, daar heb je slechts 30"/76cm
stoelen reserveren altijd doen en als je meer beenruimte of service wilt kan je altijd comfort(meer beenruimte) of premium comfort (meer beenruimte, all in service) boeken. Daar hangt wel weer een prijskaartje aan. Dat is aan jezelf natuurlijk
-
@b767-300er nou wat je zegt en met kinderen neem je toch altijd extra koekjes, broodjes etc mee. Ja ik vroeg me dat af of dat dus kon want dan neem ik ook een lading lege flesjes mee ( kleintje drinkt super veel water)
Super bedankt voor alle info! Ik ben weer helemaal op de hoogte!
-
De dreamliner heeft geen watertap, crew komt regelmatig langs met water, je kan ook altijd halen. En inderdaad stoelen reserveren altijd doen, anders geen enkele
garantie op stoelen naast elkaar. ook niet met kinderen!
-
Hoeveel ruimte hebben de stoelen in de comfort class van de Dreamliner?
81 is idd al best netjes. Ik mag me volgende week weer in zo'n krappe stoel van Transavia proppen.
-
Volgens Seatguru:
83,8 cm beenruimte en 43,2 cm stoelbreedte in de standaard Economy
91,3 cm beenruimte en 45,7 cm stoelbreedte in de Premium Comfort ;)
-
De kisten van Arke staan niet op seatguru.
Je hebt wellicht bij Thomson gekeken maar die zien er van binnen nog iets anders uit (hebben 288 stoelen, Arke 300)
Voor de dreamliner van Arke geldt vanaf midden september:
economy 32"/81 cm
comfort 34"/86 cm
premium comfort 38"/98 cm
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nicolea
De dreamliner heeft geen watertap, crew komt regelmatig langs met water, je kan ook altijd halen. En inderdaad stoelen reserveren altijd doen, anders geen enkele garantie op stoelen naast elkaar. ook niet met kinderen!
Dat is niet helemaal waar Nicolea. Voor een groot gedeelte met je eens, maar als je kinderen jonger dan 13 jaar zijn zullen ze altijd naast minimaal 1 van de ouders geplaatst worden.
Als je dus met 3 reist, 2 volwassenen en 1 kind, zal het kind altijd naast minimaal 1 van de ouders geplaatst worden. De andere ouder kan dan inderdaad wel een paar rijen verderop zitten. Je zal in dat geval nooit verspreid over 3 plaatsen in het vliegtuig terecht komen, maximaal 2.
dit heeft asl doodsimpele reden dat kinderen tot en met 12 niet" alleen" mogen reizen.
mijn tip, altijd reserveren! Voorkomt gezeur.
-
Hoi, even een vraagje. Als je een ticket boekt van Arke via een andere site, gevonden op Skyscanner, zie ik dat je niet kan kiezen voor Economy of Comfort, automatisch boek je dan Economy. Kan je dan later via Arke zelf nog Comfort boeken? Hetzelfde voor bagage, kan je dat ook apart later bijboeken?
M.a.w. kan je dan ook een Mijn Arke aanmaken, en daar je services bijboeken?
Alvast bedankt!
-
@b767-300er;
Klopt, dit was overigens een advies wat ik zelf van je gekregen heb. :D:D:D
@Cindy1969;
Volgens mij moet dat laatste allemaal kunnen. Ik heb dat ook gedaan. Zoals eerder geadviseerd, is het verstandig om stoelen van te voren te reserveren omdat je anders geen garantie hebt dat je naast elkaar komt te zitten. Ik heb zelf later een upgrade geboekt naar Economy Comfort en natuurlijk extra kilo's bagage bijgeboekt voor de terugvlucht. :D
-
Dank je wel Bullyleo! Voorheen boekte ik altijd via Arke zelf, en daar kan je Comfort en bagage direct meeboeken, vandaar.
En ik reis in mijn uppie, maar reserveer wel altijd een stoel van te voren, zit graag aan het gangpad, hoef ik niemand lastig te vallen als ik naar het toilet ofzo wil, of even de benen wil strekken ;-)
-
@Cindy1969;
Jazeker. Elke passagier, waar geboekt dan ook, kan dat zelf regelen. inloggen met je boekingscode en achternaam. Gaat geloof ik 24 uur overheen en je moet via Skyscanner je Arke boekingscode achterhalen.
@Bullyleo;
Klopt. Alleen worden de Arke dreamliners komende 2 weken vertimmerd!
-
Hoi b767-300er,
Wij vliegen in November op een maandag rond 16 uur vanaf Schiphol en we komen dan rond 23:30 in Miami aan. Weet je toevallig of deze tijden ook veranderd zijn? En zo ja wat het nieuwe tijdschema is? Thanx! :-D
-
Dat klopt Niels, maar je kind zal net 13 zijn! Die wil ook echt niet alleen reizen hoor ;-) en aan boord ruilt bijna niemand.
-
@sunnyilly;
Zie een pagina terug in dit topic. Daar heb ik alle tijden genoemd welke gelden vanaf de laatste zondag in oktober.
vertrek af Schiphol 08.50. Aankomst Miami 15.40 uur.
@nicolea;
Mee eens. Echter in de praktijk hanteert Arke de leeftijdsgrens van 18. Een 17 jarige die met zijn ouders reist zal ook naast 1 van de ouders geplaatst worden. Over het ruilen aan boord heb ik andere ervaringen. Stoelreservering lost het probleem echter geheel op en lijkt mij, net als jou, de beste oplossing!
-
Aan de telefoon zei de persoon dat ook dat mijn dochter nooit alleen komt te zitten. Ik ga zeker proberen te reserveren voor de stoelen! Maar als dat niet lukt dan laat ik baby meisje even haar keeltje even open zetten kijken of de derde persoon op onze rij dan nog niet wil ruilen met papa hahah ;) ( dat is natuurlijk een grapje, ik hoop hoop hoop echt dat ze lekker rustig is tijdens de vlucht hahah)
-
Waarom zou dat reserveren niet lukken?
-
Kan iemand niet gewoon een seat map van de Arke 787-800 online zetten?
Want Tomson heeft geen Premium Comfort.
Zou een hoop vragen van forummers oplossen. :cool:
-
Thomson heeft wel Premium Comfort. Ze noemen dit echter Premium Economy/Premium Club
Aan het einde van het jaar zijn allen TUI dreamliners gelijk aan elkaar. Ik zal eens kijken of ik eens een seatmap online kan zetten. Heb hem wel ergens, maar ben niet thuis nu.
(Btw, het is een 787-8, geen 787-800 ;) )
-
-
Dank voor je aanvullende info @b767-300er!
-
Thanx b767-300er! Wat fijn. Ik wist niet dat dat ook op mijn vlucht sloeg. Er zit zo veel verschil in tijd tussen. De tijden zijn voor ons nu iig vele malen beter. Met ons kleintje komen we dan tenminste niet meer snachts aan :-D
-
Vandaag de knoop door gehakt. Hoewel ook United vandaag met goede aanbiedingen kwam via Cheaptickets toch weer voor Arke gekozen.
Via Vliegtarieven.nl.
Het ideale vind ik het rechtstreekse vliegen.
Op de bevestiging staat dat ik op 15-2-16 heen vlieg om 15.00 uur en terug om 22-2-16 terug om 20.55, met de Boeing 767-300 maar dankzij
de info hier weet ik dat dat anders is geworden. Zal uiteindelijk wel aangepast worden.
-
Dat klopt ;-)
Wat heb je betaald en welke klasse vlieg je?
-
Oh te gek Cin! Je hebt gewoon al geboekt!!
-
@b767-300er;
Hoi, ik heb EUR 373 betaald, voor Economy, moet alleen nog even kijken hoe ik Comfort voor de terugweg bij kan boeken. Heb Vliegtarieven gemaild of ze een reserveringsnummer voor me hebben, waarmee ik in kan loggen in "Mijn Arke". Mits dat mogelijk is ;-)
Kan wel al bagage bijboeken, via zo'n 6 cijferige code.
Citaat:
mijnie
Oh te gek Cin! Je hebt gewoon al geboekt!!
Yes Mijnie, ik mag weer aftellen :D
-
Das dezelfde code die je nodig hebt op in te loggen op mijn arke. 6 digits. Veelal beginnend met een B.
De door mij hier genoemde ombouw van de 2 oudste dreamliners van Star Class naar Premium Comfort Class is voorlopig uitgesteld. Nadere info volgt later.
Voor de vluchten naar Florida staat de PHTFM dedicated op deze vlucht tot eind oktober. Deze heeft 47 premium seats. Als u premium vliegt, en u reserveert stoelen, doe dit dan altijd op rij1 (alleen AC en GJ) of 2 of 3. (Beiden gehele rijd)
Bij een toestelwisseling naar een toestel met 18 star class seats blijft u dan in ieder geval ruim zitten (star Class eindigt bij Rij 3 en heeft geen 1 DEF.)
Gratis tip van mij -;)
-
Citaat:
b767-300er
Das dezelfde code die je nodig hebt op in te loggen op mijn arke. 6 digits. Veelal beginnend met een B.
Ik heb een code bestaande uit 6 tekens, 3 cijfers, en 3 letters. Beginnen met een cijfer. Voor mijn vakantie onlangs naar Spanje (pakketreis daar geboekt)
had ik een 10 cijferig boekingsnummer. Met die code voor de bagage kan ik niet inloggen. Kan wel 3 weken van te voren services bijboeken met deze code, wellicht
kan ik dan nog Comfort bijboeken.
Maar goed, heb gemaild, wacht nog wel even af.
-
Aha oke. Dacht dat je alles met die 6 tekens code kon doen. Anders loop je even een Arke reiswinkel binnen. Die kunnen je ook altijd uitstekend helpen (gratis) of je belt met Arke met die 6 tekens, dan lukt het vast ook.
-
Ja, ga ik ook even doen, mocht een antwoord van Vliegtarieven.nl lang uitblijven. Ben altijd ontzettend tevreden over de service van Arke dus daar komen we wel uit :-)
-
Na boeking heb je volgens mij toch een Confirmatie- bevestigingsnummer...
Dit zijn 6 tekens bestaande uit een combinatie van cijfers en letters.
Met dit nummer kun je met de airline communiceren, aan dit nummer zit immers jouw vlucht gekoppeld.
-
Dat is exact wat ik hierboven ook schreef ;-)
-
Niels, ik zat naar de stoelindeling te kijken van de Dreamliner maar klopt het dat voor in het toestel de zijkanten Comfort Class zijn en het middengedeelte Economy? Klinkt niet zo logisch nl.
-
Dat klopt inderdaad. Comfort klasse zit in het midden gedeelte van het vliegtuig (tussen de 2e en 3e deur) als het goed is (uit mijn hoofd) op de gehele voorste rij en dan een rij of 5 erachter alleen de 3-tjes aan de beide raamzijden. Stoel 15C (aan het raam)!zit danbijvoorbeeld niet direct naast 15d (middensectie) maar verspringt daar een stukje.
Verder zijn er ook nog comfortplaatsen in het achterste gedeelte (tussen deur 3 en 4) op de voorste 5 rijen, waarbij in die laatste van de 5 het middelste gedeelte ook afwijkt van de raamgedeelten. Ik kan er een rij naast zitten. Doenhet uit mijn hoofd.
ze zijten dus in 2 clusters verspreid door het vliegtuig. Insteek was om zo veel als mogelijk comfort seats te creeren zonder stoelen in te leveren. Doordat je vast zit aan bepaalde elementen als wc's galley's en deuren kom je zo tot de meest efficitente oplossing. Logisch? Nee. Wellicht niet. Maar aangezien de service voor zowel economy als comfort gekijk is maakt het in feite niet uit waar die stoelen allemaal wel en niet gesitueerd zijn
ik zal eind september een duidelijke plattegrond online zetten met duidelijk de economy comfort premium en star stoelen erin en duidelijk aangeven hoe de stoelen op een rij gesitueerd zijn.
-
Citaat:
corrus
Na boeking heb je volgens mij toch een Confirmatie- bevestigingsnummer...
Dit zijn 6 tekens bestaande uit een combinatie van cijfers en letters.
Met dit nummer kun je met de airline communiceren, aan dit nummer zit immers jouw vlucht gekoppeld.
Ja klopt die heb ik, daar kan ik bagage mee bijboeken, maar niet Comfort Class. Tenminste, niet online. Maar kan het altijd telefonisch nog proberen.
-
Ik ben op de facebook pagina van Arke die vraag ook tegengekomen Cindy, was niet zo gemakkelijk om te wijzigen naar comfort als je niet via arke zelf had geboekt. Meisje had via ebookers geboekt, en werd daar ook naar terugverwezen. Super dat je weer gaat trouwens!
-
Dank je wel Nicolea! Het is ook geen halszaak hoor, dat comfort, dus mocht het niet lukken jammer dan. Ga wel even in de rondte bellen ;-)
Zal ook eens even kijken op de FB pagina van Arke.
-
Weet iemand of Arke op de vlucht naar Orlando ook de mogelijkheid bied voor een bassinet ( "babybedje" ) aan te vragen?
Is dit beschikbaar?
-
Zover ik weet niet, maar je zou even kunnen bellen met Arke
-
Nu het over babybedje gaat, had ik nog wel een andere vraag, Niels. Klopt het dat er bepaalde plaatsen zijn waar mensen met kinderen ingedeeld worden of is dat niet zo? En als dat zo is, weet je toevallig welke rijen dan kunnen we daar zo ver mogelijk vandaan gaan zitten ;) Of werkt dat sowieso niet met stoelreservering?
-
Ja dat klopt. Dat heeft te maken met de zuurstofmaskers. Boven elke rij van 3 stoelen hangen 3 zuurstofmaskers. Enkele hebben er 4, daar worden mensen met kleine kinderen ingedeeld die geen eigen stoel hebben.
Op de pagina van de stoelreservering is dat lastig te zien. Mensen met kinderen zien het wel, want die kunnen alleen die speciale rij reserveren, maar mensen zonder kinderen zien dat niet.
Ik weet uit mijn hoofd niet op welke rijen een en ander wel zit en welke rijen niet. Als je wilt dat ik dat eens informeer?
Het gaat om de dreamliner neem ik aan?
-
Yep, het gaat om de Dreamliner. Als je erachter zou kunnen komen zou dat mooi zijn! Of er moet hier iemand met kleine kinderen zijn die stoelreservering doet en kijkt welke rijen ze kunnen boeken ?