-
Re: Help, ik zie door de bomen het bos niet meer!
Baluga,
Denk er eens aan om in orlando naar Gatorland te gaan i.p.v. de everglades... voor de kids beslist leuk.
http://www.gatorland.com/
En willen jullie nog iets anders dan pretparken en malls, zwemmen met manatees kan natuurlijk ook geweldig zijn.
Wij hebben het nog nooit gedaan, maar staat wel op het programma om te gaan doen.
Het is ook nog niet eens zo ver van Orlando af.
Succes met je schema.
Pascal
-
Re: rijden van miami naar orlando
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
A.Hofman
Via de turnpike(toll) is de snelste route. Als je er wat langer over kan(of wil) doen of geen toll wil betalen kan je ook nog kiezen voor de I95, A1, of A1A( touristische route door alle kustplaatsen met ontelbare stoplichten) Of met 1 of meerdere overnachtingen aan de oost-of westkust kan natuurlijk ook.
Nog een optie: US 27 door het Florida Heartland, nog altijd redelijk vlot en niet het verkeersinfarct dat I-95 nog wel eens wil zijn, en tolvrij. Begint vanaf US 1 linksaf; vanuit vliegveld Miami uitgang Lejeune Rd east en direct de fly-over naar Okeechobee Road (= US 27) op.
-
Citaat:
verwijderd
Druk maken moet je je vooral niet doen, het meeste wijst zich vanzelf als je eenmaal in Florida bent.
Belangrijk is even dat je niet vergeet op de luchthaven al wat quarters te regelen voor de tolpoortjes, overigens sparen wij die de hele vakantie op dan kom je in ieder geval niet snel tekort. :-D
.
ik spaar ook kwartjes, maar dan voor mijn album:
http://www.usmint.gov/mint_Programs/...n=designs_50sq
-
Citaat:
bem007
En daar is dan dit topic voor :)
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10152
-
Re: Welke plaatsen te bezoeken tussen Orlando en Miami?
Toeval of niet, ik wilde precies hetzelfde vragen.
S
Citaat:
luc
Hallo iedereen,
Wij (4 volwassenen) zouden op 12/11/08 vertrekken uit Orlando om op 15/11/08 's middags aan te komen in Miami. Wat lijkt jullie aangewezen om te bezoeken tussen deze twee steden ? (behalve Ft Lauderdale, want daar zijn we al geweest).
En hoe maken we het beste de verplaatsing (auto ?) of blijven we beter ter plaatse in Orlando om van daaruit excursies te doen?
Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Luc.
-
Citaat:
oosterhout
ik wilde precies hetzelfde vragen.
Ik ben bang dat je dan eigenlijk precies hetzelfde antwoord kan verwachten als hieronder al wordt aangegeven. Als je wat meer informatie geeft over de reis en de plannen, dan kan je vast ook een bruikbaar antwoord verwachten. Over het gebruik van een auto of openbaar vervoer zijn ook al goed gevulde topics waar je veel info kunt vinden en je de mening van voor- en tegenstanders vindt.
Heb je overigens gezien dat dit forum ook een rubriek Even voorstellen heeft. Helpt andere forumleden ook enorm bij het geven van een antwoord. 60 plussers maken immers vaak heel andere reizen dan twintigers of gezinnen met kleine kinderen, om maar een voorbeeld te noemen.
-
Ik zou zekers de mexicaanse golf doen die vind ik persoonlijk het mooist . Ik vind captiva island heel erg mooi en dan kan je door de everglades rijden naar miami . Ik zou maar 1 tussenstop maken aangezien je maar 3 dagen hebt zodat het allemaal niet te vermoeiend word . Anna maria strand vond ik ook erg mooi maar het is allemaal zo persoonlijk
-
Transport van Orlando Airport naar Miami
Heeft er iemand toevallig goede ervaringen met taxi/transport bedrijven?
Wij verblijven van 18 Sept tot 1 Okt in Orlando en daarna gaan we cruisen vanaf Miami. Ik zit nu al verschillende bedrijven te checken via google, maar ik vroeg me af of er iemand ervaring mee had.
Misschien is het wel helemaal niks en kan je beter met de auto daar heen rijden en je auto daar inleveren (zijn dan ook wel kosten aan verbonden)
Hoop graag op wat tips!
Alvast bedankt
Groetjes Natalie
-
Re: transport van Orlando Airport naar Miami
Heb je geen auto in Orlando dan? Als je auto binnen Florida aflevert dan heb je geen dropoff-kosten. Lijkt mij veel goedkoper dan met een taxi gaan.
-
Ja we hebben een auto in Orlando, maar wij wilden gewoon voor de economy gaan ,maar dat kan dan niet omdat je hem ergens anders inlever. Dan kwam er iets van €60 euro bij.
Ik zag ook dat je bussen had, maar of dat nou zo geweldig is met een kleine..
Oh en we konden hem alleen bij Miami Airport inleveren en niet ergens anders.
-
Welke verhuurmaatschappij heb je? Want dropoff kosten binnen Florida is erg raar.
-
Ik heb gesproken met Alamo.
Het zijn niet echt dropoff kosten, maar je bent verplicht om een compact of duurdere versie te huren ipv de economy.
-
Dan zou ik gewoon een grotere nemen. Is verreweg de goedkoopste en makkelijkste oplossing.
-
Of gewoon bij onze Duitse vrienden huren:
Citaat:
- Einwegmieten sind mit allen Fahrzeugkategorien möglich.
- Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen Seattle - San Francisco und umgedreht, Seattle - Los Angeles, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida.
Vertaald: met alle klassen mogelijk en geen drop-off binnen Florida.
-
Ik ga wel even bij de buurtjes kijken en denk dat dat inderdaad toch wel goedkoper is dan met een taxi.. voorlopig kom ik alleen maar uit boven de $240.
Bedankt voor jullie tips mannen! :wink:
-
Wel flauw van Alamo.nl dat ze eerst met dit popupje komen:
http://i40.tinypic.com/25z474k.jpg
maar vervolgens wel dit hanteren:
http://i42.tinypic.com/2mgsioj.jpg
Lijkt erop dat dit iets is wat ze zelf verzonnen hebben want Alamo.com hanteert het ook niet..
-
Ja klopt, eerst was dit ook niet hoor. Toen kon je gewoon boeken.
Maar ik heb dit keer gebeld met Alamo en toen zeiden ze dat het niet kon en dat als je toch de economy zou boeken dan kreeg je vanzelf een telefoontje dat je alleen vanaf Compact kon boeken. Erg vreemd allemaal.
Maar goed nu hebben ze dus hun site veranderd, raar ook dat alleen Nederland dit weer heeft.
-
Daarom is een overstap naar onze Oosterburen (ik dacht dat je daar huurde :-)) niet slecht.
Die zijn vaak nog wat goedkoper ook.
-
Mjah, ik zou gewoon vriendelijk bedanken :) Heb een hekel aan dit soort trucjes..
-
Niet zo negatief, bij Alamo Nederland huur je via "cadeaubon" rechtsonder een compact gold voor 1 dag voor € 26,50 vindt dat maar eens ergens anders
-
Route Miami en Cocoa Beach
Hallo,
Ik vroeg me af of iemand misschien een tip heeft voor een overnachting tussen deze twee plaatsen??
Het is namelijk zo;
van 11 t/m14 sept zijn we in Miami
daarna 1 overnachting op nog een onduidlijke plek :D
en die volgende ochtend willen we (15 sept) naar Kennedy Space Center
en dan de 16e de lancering zien, als deze doorgaat.
We vinden de afstand tussen miami en cocoa beach te groot om s'ochtends te rijden, we willen namelijk een beetje vroeg bij het kennedy space center zijn, en daarbij vinden we het ook leuk om wat plaatsjes te bekijken onderweg.
Iemand een leuke tip???
-
Re: Tussen Miami en Cocoa Beach
Wil je alleen slapen of ook een dagdeel doorbrengen ?
Dan zou Vero Beach met zijn Outlet center namelijk mooi op de route liggen.
-
Ik denk alleen slapen, maar daar zijn we nog niet helemaal uit.
We willen wel vanuit miami even naar Fort Lauderdale en west palm beach misschien?
Dus we zullen dan pas in de middag ergens arriveren.
en dan s'ochtends vroeg uit de veren om naar kennedy space center te gaan.
-
ft Lauderdale en West Palm op een dag is al een druk schema.
Volgens Google maps mag je van Miami naar Cocoa Beach een afstand van 208 mijl – ca 3 en half uur rekenen.
Dan zou ik toch een van de steden laten vallen en alsnog Vero Beach als slaap (outlet shop) plaats kiezen.
Vandaar uit is het nog 52 mijl oftewel een krap uur naar Cocoa.
-
Wij gaan vanuit Orlando naar Miami.......
Is het dan te doen om Cocoa Beach en Vero Beach op 1 dag te doen?
Zo niet, welke is dan in jullie ogen de beste optie?
Ciao,
Ed
-
Hoeveel tijd denk je door te brengen op Kenedy Space center ?
Dat is de grote vraag.
Zelf heb ik er een keer een lange ochtend doorgebracht en dat vond ik voldoende.
In dat geval zou je de middag en een avonddeel in de Vero Outlets door kunnen brengen.
Slapen in de regio Vero Beach en dan de volgende morgen de 150 mijl naar Miami rijden.
-
Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken.
Wij gaan in ieder geval 1 nachtje in Vero Beach boeken, en misschien even naar de outlet :D
-
Cocoa Beach zou ik gewoon 1 dagje doen vanuit Orlando...
Via de 528 is dat maar 5 kwariiertjes rijden...
Wil je dan Vero Beach erbij doen?? Wel een flink stuk verder... Vind ik wat zonde vam je dag worden...
-
Is er in Vero Beach nog meer te beleven behalve strand en outlet shops?
We verblijven in Costa D'este Beach resort, ocean Drive, Vero beach.
Groet,
-
Wat te doen tussen Fort Lauderdale en Cape Canaveral?
Hoi,
Wij arriveren 25 Maart in Miami, overnachten vervolgens in Plantation (Fort Lauderdale). De volgende dag willen we richting Cape Canaveral rijden, omdat we de dag daarna naar Kennedy Space Center willen gaan. We reizen met onze kleine meid van 20 maanden.
Wat is een leuke route en wat zijn de plaatsen van betekenis tussen Fort Lauderdale en Cape Canaveral? Ik dacht zelf aan 's morgens even downtown Fort Lauderdale te kijken en een stop in Palm Beach.
Overnachten in Cocoa Beach (iets proberen te boeken via Priceline).
Hebben jullie suggesties voor dit deel van de reis?
Alvast bedankt!
-
Ook hier de vraag waar de intresse ligt.
West Palm is behoorlijk groot en er is veel te zien.
Ft Lauderdale precies zo.
Dus wat wil je zien / meemaken ??
Dan kunnen er gerichte antwoorden gegeven worden.
-
Ik denk dat Vero beach ook een leuke tussestop kan zijn. Er is ook een Disney resort wat misschien weer leuk is voor de kleine. Daarnaast is er een vrij groot outlet centre gevestigd.
Veel pelzier met de voorbereiding.
-
Route Cape Canaveral - West Palm Beach
we willen graag vanaf Cape Canaveral langs de kust naar Westpalm beach
is dat makkelijk te volgen?
als ik de route vraag via googlemaps kom ik alleen maar langs tol/snelwegen
die van de kust lijn aflopen,ook als ik alle `badplaatsen` in geef
als ik vervolgens mijn route lijntje zelf verplaats geeft hij oa, State A1A S, A1A S/NE, ocean blvd en US 1 SE aan
wijst zich dat daar ter plekke zichzelf , want ik vrees dat de tomtom ook die zelfde routes aan gaat geven,die we nu juist niet willen
of word dat als we gewoon ons `neus` volgen dramatisch verdwalen
(vorig jaar van daytona beach naar st augustine hebben we dat op goed geluk gedaan ,en stelde de tomtom zijn route ook bij na verloop van tijd, nadat hij eerst 60 keer geroepen heeft MAKE a U-turn)
-
Re: route cape canaveral /west palmbeach
Wij hebben de A1A diverse malen gereden van Cocoa Beach naar Miami en de route is zeer makkelijk te volgen. Gewoon de bordjes volgen, die staan overal. En het is nog ee mooie route ook!
-
@moonlight91: goed idee! Wij gaan van Daytona Beach naar Miami en het lijkt ons ook wel leuk om zo te rijden.
Ik vraag mij daarnaast af of het goed te doen is om vanuit Daytona Beach naar Cape Canaveral te rijden, daar het een en ander te bekijken en dan door te rijden naar Miami.
Hoeveel tijd ben je kwijt in Cape Canaveral?
-
Citaat:
chippie
Hoeveel tijd ben je kwijt in Cape Canaveral?
ik denk dat dat verschilt wat je plannen daar zijn
wij vertrekken smorgens rond 10 uur/half 11 vanuit orlando direct naar cape canaveral,
en vandaar uit naar westpalmbeach waar we tussen 19.00/20.00 uur bij het hotel aan willen komen
dus al met al hebben we een uurtje of 9 de tijd om over de route te doen
volgens googlemaps is het ongeveer 4 1/2 uur rijden,dus ik denk dat we op cape canaveral een uurtje of 2 zullen vertoeven
-
Wij gaan het ook zo doen, vertrekken vanuit palmcoast en onderweg een stop bij cape canaveral, dan door naar miami, en inderdaad maakt het niet heel veel uit hoe laat we daar aankomen.
-
wij zijn ondertussen thuis, en het is idd een leuke route om zo te rijden
jeetje wat een huizen hihi ....
wat een jachten kom je tegen ...geweldig
cape caneveral vonden we niet zo, daar zijn we niet eens uitgestapt
nog even overwogen ,maar het trok ons toch niet echt
maar we hebben het gezien haha
-
Route Orlando - St. Pete - Everglades - Miami
Hoi Hoi,
Ik had een klein vraagje betreffende de route (kon zo snel geen bijpassend topic vinden:-P)
We gaan na een paar dagen orlando door naar st.petersburg en vanaf daar na een paar dagen naar miami.....
Nu wil ik graag door de everglades gaan....'de timiami trail' als ik het goed heb? Maar we willen ook graag de kust volgen vanaf orlando naar st. pete maar ik zou ook heel graag wat authentiek florida zien zeg maar... (dorpjes,en kleine shopjes en diners enzo een beetje zoals we het ook wel op den tv zien)
Heeft er iemand een mooie route die al die elementen bevat?
We hebben een kaart en stomstom tot ons beschikking :mrgreen:
Bedankt alvast!
-
Re: Mooie route Orlando - St. Pete - Everglades - Miami?
Citaat:
natascha666
dorpjes,en kleine shopjes en diners enzo een beetje zoals we het ook wel op den tv zien
Oei, oei, de romatiek viert hoogtij. Net als er in Nederland bijn a geen ventjes op klompen met hun vinger in de dijk staan, zijn de filmlocaties zoals jij ze zoekt, schaars.
En nog een teleurstelling misschien: Van Orlando naar St Petersburg langs de kust wordt ook al lastig, kijk maar eens op de kaart. Voor je op de 19 of de 595 (die min of meer vanuit het noorden langs de kust lopen) bent moet je toch een aardig endje rijden. Waarom probeer je niet eens met Google Maps bijvoorbeeld, zelf een scenic route te maken? Je stelt "mijd de snelwegen" in en je krijgt een voorstel. Dit kan je heel gemakkelijk naar je eigen keuze aanpassen. Je komt dan vast door kleine dorpjes, maar diners en kleine shopjes durf ik je niet te beloven.........Wel prachtige huizen, uitgewoonde trailers, shabby hutjes met onduidelijke nerinkjes in tweedehands grasmaaimachines en foeilelijke tuinornamenten, vervallen kerkgebouwen etc.etc.