-
Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)
@ Fleurida.
Het is eigenlijk de bedoeling om helemaal geen apart kastje of sticker te kopen. We huren altijd bij Hertz en daar kun je zo gebruik maken van de tolwegen.
De kosten worden meestal een maand later door Hertz van de CC afhehouden.
@ Knaapje.
We kregen dit ondertussen ongeveer dit antwoord van Hertz zelf. Ze gebruiken Plate Pass nation wide maar ik moet het voor alle zekerheid vragen en melden bij de verhuurder in New York.
-
Transponder laatste keer gekocht bij de Publix. Netjes geregistreerd, maar retourtijd huurauto iets later gezet.. just in case, als er wat mis gaat met de vlucht of weet ik het.
Wat denk je... heeft iemand de auto alweer langs een sunpass tolpoort gereden. Op mijn kosten. :)
Hoewel het qua bedrag niet loont om er achter aan te gaan, ben ik het toch gaan doen. Kijken of ik het bedrag terug kan krijgen. Heb nu een faxje (gratis via internet) gestuurd incl. bonnetje van Alamo van retourtijd + kort briefje, op het bonnetje van Alamo staat echter geen kenteken. Ik wacht het rustig af, meer tijd ga ik er natuurlijk ook niet in steken, maar ben gewoon benieuwd wat er gaat gebeuren. Wel grappig dat je in de Sunpass portaal een foto kan zien van de kentekenplaat.
-
Best wel grappig dat we nu voor de 5e keer naar Florida gaan en dat ik dus helemaal niks afweet van bovenstaande mogelijkheden.
Wij huren meestal via Alamo en betalen altijd de tol contant. Maar als ik het goed begrijp kunnen we met een Alamo huurauto via de sunpass lane doorrijden en krijgen we de rekening achteraf?
Maar hoeveel kost dat ons extra? Stel we rijden in onze vakantie vanuit Bradenton zo'n 3 a 4 keer over de Skyway bridge. We betalen volgens mij iets van 1,25 dollar per keer. Stel dat we dus de sunpass lane kiezen, betalen we dan extra via Alamo?
-
Als je één bladzijde terug gaat op dit topic staat er info zat zoals dit:
https://www.sunpass.com/rentalcar
-
Ja, dat heb ik al gelezen. Ik begreep het niet helemaal. Echter heb ik nu via de Alamo website meer info gevonden. We zouden bij het afhalen moeten aangeven dat we gebruik willen maken van het plate pass systeem. Het kost ongeveer 15 dollar. We kunnen dan gebruik maken van de fastlane en de tolkosten worden achteraf in rekening gebracht.
ik vraag me alleen af of het voor ons wel handig is. Natuurlijk is het fijn dat je geen contant geld bij je hoeft te hebben. Maar zo vaak komen wij niet langs een tolpoort.
-
Dan kun je misschien beter kontant betalen. Je hoeft het trouwens niet aan te geven als je de auto afhaalt, als je door het eerste tolpoortje rijdt gaat het vanzelf in.
-
Ok, dat is wel fijn natuurlijk.
Nog even over nadenken hoe we het gaan doen. We blijven zeker wel binnen een straal van 80 km rondom Bradenton.
-
HELP! Wij zijn net per ongeluk de Florida Turnpike op gereden met onze Budget huurauto. Wij hebben de transponder in onze auto niet aan staan omdat wij alle met cash wilde betalen, het was namelijk niet ons plan om over deze weg te rijden. Nu vragen wij ons af of wij dit bedrag als nog kunnen betalen bij bijvoorbeeld een postkantoor of dat wij nu een fikse boete gaan krijgen omdat wij er door heen zijn gereden zonder te betalen? Iemand ervaring?
-
Je hoeft dit niet aan te zetten. Het gaat automatisch aan op het moment dat je met een huurauto door de electronische tollpoortjes rijd:
https://www.sunpass.com/images/rental/sunpassonly.gifhttps://www.sunpass.com/images/renta...only111x56.gifhttps://www.sunpass.com/images/renta...ONLY134x56.jpg
Kosten
$3.95 fee per rental day plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)
$16.75 maximum fee per rental month (30 days) plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)
Zie verder https://www.sunpass.com/rentalcar
-
Dus nu gewoon overal onderdoor rijden want die extra FEE betaal je nu toch al. :D
En de vakantie kost je nu ietsje meer, pech, maar vooral lekker verder genieten.
-
Volgens mij bij budget niet, daar zit een transponder in de auto die je aan moet zetten.
-
Een Sunpass transponder zit geen batterij in en kan je ook niet aan zetten..
Hij reageert op een soort radiostraling, die van de poortjes boven de weg komt.
-
@Marjoleine: lijkt erop dat je gelijk hebt. Ik haal het volgende van de Budget website @ http://www.budget.com/budgetWeb/html.../etollfaq.html
Citaat:
How to I sign up for e-Toll?
Majority of vehicles are equipped with e-Toll capabilities. Customers who wish to rent a vehicle with a toll transponder should request a vehicle at the time of reservation or at the rental counter. When driving an Budget vehicle, renters will opt-in to using Budget e-Toll when they swing open the transponder box and expose the actual transponder when traveling on toll roads.
-
Typisch, hier staat echt heel wat anders:
https://www.sunpass.com/rentalcar
-
Ons is uitgelegd dat we de transponder aan moesten zetten. En over toll by plate heeft ze het niet gehad.
-
@knaapje: Daar had ik mijn eerste post ook vandaan. Dus maar even afwachten of iemand met een Budget huurauto kan bevestigen dat er daadwerkelijk een transponder in zit die je moet open klappen. Maar ik denk dat Budget zelf het beste weet wat ze aanbieden :)
-
Wij hebben een budget auto gehad en op het raam zat die transponder.
Zo zag hij eruit
http://www.tripwheels.com/blog/wp-co...turned-off.jpg
-
Lijkt me duidelijk. Bedankt voor de toelichting.
-
Maar op de sticker staat ook dat de auto geschikt is voor "plate-based Toll", waarom zouden ze het dan dubbel op doen bij Budget?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
JKG
Transponder laatste keer gekocht bij de Publix. Netjes geregistreerd, maar retourtijd huurauto iets later gezet.. just in case, als er wat mis gaat met de vlucht of weet ik het.
Wat denk je... heeft iemand de auto alweer langs een sunpass tolpoort gereden. Op mijn kosten. :)
Om hier nog even op terug te komen; heb het bedrag teruggekregen op mijn account, na het sturen van een gratis e-fax.
"Toll credit Adjustment- System Issue/Double Charge for Plate FL-XXXXXX on 04/23/2015 03:53:43 PM at Seminole/Lake Jessup lane 50S Agency Turnpike District with 02 axles."
Die kosten zijn lekker voor Alamo, of eigenlijk... de volgende huurder. Die krijgt achteraf misschien nog een rekening. :)
-
Hoi
Ik ben bezig een account aan te maken voor de sunpass sticker, maar nu moet ik een kenteken invullen en kom dus nu niet verder. Hoe doen jullie dit?
Heb ook de app gedownload en kan evt op het vliegveld het juiste kenteken invoeren.
Gr
Anthonie
-
Als ik mij goed herinner, ik heb al jaren een transponder, heb ik gewoon kenteken en model van mijn Nl auto ingevoerd en toen z.s.m. weer afgemeld.
Is je account en de transponder eenmaal geactiveerd dan kan je gewoon gaan rijden en later de gegevens van je huurauto invullen.
Wil je zekerheid, dat alles goed is gegaan, rij je de eerste keer door de betaalrij en dan springt het licht op groen.
-
klopt doe ik ook altijd een nep nummer invullen en dan als ik de auto heb rijd ik naar de ville/hotel en vul dan de juiste gegevens in. Werkt prima
-
Volgens mij heb je na het passeren van het 1e tolpoortje 24 uur de tijd om op je account het kenteken aan te passen.
-
Oke bedankt voor jullie antwoorden. Ik de gegevens van mijn auto nu ingevuld en $10,- op de sunpass gezet. Wanneer zie ik die $5,- van de aanschaf van de sticker in mijn account?
Gr
Anthonie
-
De laatste keer dat ik een sticker voor familie activeerde was die $ 5,- er niet meer die je in het verleden wel kreeg na activeren. Kijk dus nog even goed op de beschrijving van de sticker of het daar nog wel bij zat.
-
Citaat:
PENPE
Volgens mij heb je na het passeren van het 1e tolpoortje 24 uur de tijd om op je account het kenteken aan te passen.
Zoals op dit forum al meer aangegeven hoef je je kenteken helemaal niet in te voeren.
Het werkt gewoon, alleen om calamiteiten met onterechte berekeningen e.d. voor te zijn is het wel aan te bevelen.
Het nummer van de transponder is leidend.
-
Hoi
Er staat niets meer op de achterkant van de verpakking over die $5.- zal dit wel zijn afgeschaft helaas....
Gr
Anthonie
-
klopt de 5 euro retour c.q. bij ej account is al een tijdje niet meer. Helaas, maar voor de rest zou het moeten werken.
-
Citaat:
knaapje
Zoals op dit forum al meer aangegeven hoef je je kenteken helemaal niet in te voeren.
Het werkt gewoon, alleen om calamiteiten met onterechte berekeningen e.d. voor te zijn is het wel aan te bevelen.
Het nummer van de transponder is leidend.
Ik zeg ook niet dat het hoeft, ik geef alleen maar aan dat de mogelijkheid bestaat om achteraf je kenteken in te voeren.
Zelf maak ik overigens al een aantal jaren gebruik van het 'Toll-by-Plate" systeem dat de diverse autoverhuurmaatschappijen aanbieden, bevalt mij tot op heden prima :p
-
Ach, het is op de totale kosten van een vakantie niet veel, maar toll by plate is gewoon duurder dan een transponder.
Jullie gaan meerdere keren per jaar al gedurende een reeks van jaren.
Met een transponder van nog geen $ 30 en een account krijg je ook nog eens korting op je toll.
Met alle systemen van de verhuurmaatschappijen betaal je en extra kosten en de volledige tollkosten. (Uitgezonderd Dollar)
-
wij hebben in april de ene keer gebruikt gemaakt van toll by plate en de ander keer zijn we door het sunpass poortje gereden. Een enkele keer hebben we contant betaald. Ik ging ervan uit dat het automatisch van mijn cc afgeschreven zou worden, maar heb (nog) niets gezien....Nu kan het misschien ook komen omdat mijn cc geskimd is tijdens deze vakantie en de bank em al tijdens de vakantie had geblokkeerd....
-
Even een kort vraagje; ik kom aan in Miami zaterdagavond en zou maandagochtend om mijn huurwagen gaan.
Kan ik de zondag bij Publix een transponder (sticker) kopen en mijn account activeren ZONDER de nr plaat te kennen van de gehuurde wagen?
Aangezien de activatie wat kan duren zou het zonde zijn als ik niet meteen door een toll gate kan via SunPass lane...
-
Ja.
Gewoon een fake nummer invoeren en later wijzigen in het juiste.
Ik heb hem gewoon in Nl geactiveerd (was door een bekende meegenomen uit Fl.) en toen mijn Nl auto type en nummer ingevoerd.
Als de transponder geactiveerd is en op de ruit zit doet het kenteken er eigenlijk niet meer toe. Hij werkt gewoon.
Voor de zekerheid kan je altijd de eerste keer door een betaalpoortje rijden, als het goed is gaat dan gewoon het poortje open en/of het licht op groen.
Edit: zo werkt het voor de transponder of het voor de sticker ook geldt weet in niet.
-
Sticker kun je ook testen bij het betaal poortje, dan gaat het licht op groen als hij functioneert.
-
Dus gewoon de cash lane nemen ipv de sun pass lane de eerste keer?
-
Dan weet je in ieder geval zeker dat hij werkt, zelf doen wij dat met de transponder ook de eerste tolpoort zodat we geen onaangename verrassingen krijgen na afloop van de vakantie.
-
Hoi mede Florida liefhebbers,
Ik heb besloten om dit jaar de Sun Pass Transponder aan te schaffen i.p.v. met cash te betalen. Nu zie ik op hun website dat ik een profiel moet aanmaken met daarin "je adres". Nu was mijn vraag kan ik daar het adres van ons hotel invoeren ? Werkt dat dan ook met het opladen via een Credit Card, omdat die gekoppeld is aan ons thuis adres natuurlijk ? Of kan ik ook mijn Nederlandse adres invoeren ?
Bedankt.
Walter :cool:
-
Ik heb er gewoon mijn Nl adres in staan.
Alleen moet je wat rommelen met de staat en de postcode.
Ik heb de postcode van een hotel ingevuld en als staat AE, dat is een code voor militairen overzee als ik mijn goed herinner.
Bij de woonplaats heb ik de NLpostcode erachter gezet.
Werkt in ieder geval al jaren.
-