Nog niet nodig. Wellicht later wel.. maar als je pas over een tijdje gaat dan zou ik dat ding nog niet gaan halen..
Afdrukvoorbeeld
Nog niet nodig. Wellicht later wel.. maar als je pas over een tijdje gaat dan zou ik dat ding nog niet gaan halen..
Het is inderdaad zo gehaald, je krijgt het meteen bij ANWB. Dus wachten we nog maar even af.
En daarom is het Florida Forum zo geweldig! Altijd wel iemand die de juiste(re) info boven tafel haalt.
Thanks A3!
Ok, voorlopig dus niet nodig, zou er vandaag 1 halen, maar kan mijn tijd even beter gebruiken. Vertrek zondag, dus ik laat het even zo. Bedankt voor deze info!
En mocht het tijdens je vakantie veranderen dan zullen ze er vast niet moeilijk over gaan doen ;)
Forumgenoten,
Er is wederom nieuws aan het front, een internationaal rijbewijs is voorlopig NIET nodig!! Het is in strijd met een VN verdrag. De Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles heeft alle handhaving op internationale rijbewijzen per direct opgeschort. Voor meer info: https://ffdhsmv.custhelp.com/app/ans...etail/a_id/118
Je Nederlandse of Belgische rijbewijs is dus meer dan genoeg!! (ik werd hierop geattendeerd door een collega uit Florida, ook het op AllesAmerika forum is het te lezen nu)
Stond al een pagina eerder: http://www.floridaforum.nl/showthrea...l=1#post182146
Nou, daar ga ik dus ook vanuit Njit ;)
Dus? Wat doe je? geef het even aan in de poll: https://www.facebook.com/FloridaForum#!/FloridaForum
deze mail kreeg ik van uscarhire.com, de tweede mial dat het voorlopig niet hoeft zie hieronder (dezelfde melding die al een paar andere hiervoor weergeven);
Further update: It's confirmed an IDP is NOT required for car rentals in Florida
Our apologies for yet another email from us, but the situation with IDP's has been somewhat fluid over the last few days, but now seems to have reached a good conclusion:
You do not need an IDP to rent a car in Florida after all as the legislators have backed down and abandoned the new law.
As per the news and advise from both the FCO and ABTA, the new law introduced in Florida has now been deferred, and customers no longer need to purchase an international drivers permit in order to drive a car in Florida. Please see below information as per the FCO website today.
'The State of Florida has suspended enforcement of a recently introduced driving law requiring non-resident drivers to be in possession of an International Driving Permit and a UK driving licence. Following the change, a valid UK driving licence, or licence issued by another foreign government or US State, is the only requirement for driving a car in Florida.'
We will continue to closely monitor the situation, and in the event that this law is re-introduced at a further date, will again advise accordingly with as much notice as possible.
In the meantime, we will post any further updates to this page on our website as and when we have news confirmed. We don't exect any further news on the matter as it now looks to be resolved to everyone's satisfaction though.
Sincerely
The US Car Hire Team
Ik ga het toch voor alle zekerheid halen, je weet nooit wat voor een agent je eventueel aanhoudt langs de weg.
Moet je een pasfoto meenemen voor zo een int. rijbewijs ?
Ja, een pasfoto en je eigen rijbewijs.
Nog even een aanvulling bij het bovenstaande topic;
Allereerst is er iets in de maak om de IDP rechtstreeks bij de RDW te betrekken, en dan wordt ook de geldigheid uitgebreid naar 3 jaar (volgens internationale verdragen). Op de website van de RDW is er niks over terug te vinden, maar op Vakantiechecklist stond de volgende link; http://www.vakantie-checklist.com/ge...-comments.html
Dat er meer wegen naar Rome (of Orlando) leiden blijkt uit de volgende link. Je kunt via de RDW een "echtheidsverklaring rijbewijs" aanvragen, een document in het Engels dat aangeeft dat jouw rijbewijs echt is. Voor een paar euro's en net zolang geldig als je eigen rijbewijs. Het stuk gaat weliswaar over emigratie naar Australië, maar zou ook voldoende kunnen zijn voor andere Engelstalige landen, het document geeft immers hetzelfde aan als de IDP, bevestiging in het Engels.
Misschien iets om nader te onderzoeken (voor diegene met goede contacten).
De IDP in België is trouwens 3 jaar geldig en voor "echt" verklaard in het gemeentehuis met desbetreffende stempels.
De offerte die ik van USA Fun Vacations heb ontvangen noemt nadrukkelijk de noodzaak om een Int. rijbewijs (via de ANWB) in bezit te hebben in Florida. Ik ga er toch maar (weer) een aanschaffen want ook ik heb geen zin in eventuele moeilijkheden aldaar.
Ik denk dat USAFV achter de feiten aanloopt. Zou ze even mailen of ze van de laatste ontwikkelingen op de hoogte zijn. Ben wel benieuwd naar hun antwoord :)
Interessant om allemaal te volgen. Jaren geleden heb ik een internationaal rijbewijs aangeschaft voor Amerika. Ik verbleef toen in Massachussetts en dat was in '98 de enige staat die een internationaal rijbewijs vereiste. En ja hoor, ik werd stilstaand voor een stoplicht aangereden door een Amerikaanse die een proef rijbewijs had (was duidelijk nog niet toe aan een echte!). De agent die al onze gegevens noteerde wilde natuurlijk mijn rijbewijs zien. Ik gaf hem ook mijn vodje met vertaling (meer stelde het internationaal rijbewijs toen niet voor) en hij bladerde er even door en gaf het toen weer terug met de opmerking dat hij niet wist wat daarmee te doen!
Ik hoop dus echt dat Florida het niet verplicht gaat stellen want ik vind het zo zonde vh geld en daar heeft die ene ervaring ook aan meegewerkt. Ben ook benieuwd hoe veel Florida agenten een Nederlands internationaal rijbewijs herkennen.
Maar als het echt moet schaf ik het vodje gewoon weer aan, er zit dan niets anders op.
Ik heb in 2011 en 2012 in Georgia een auto gehuurd bij Alamo. Er is toen niet gevraagd om een internationaal rijbewijs bij het ophalen van de huur auto.
Uit de voorwaarde van Alamo haal ik de volgende tekst:
- IDENTIFICIATION REQUIRED FOR RENTAL
A full valid Driver’s License from the Renter’s country of origin and passport in Renter’s name is required for each rental.
In addition, for rentals in the State of Florida an International Drivers Permit is also required for each driver of the vehicle.The International Drivers Permit must be issued by the driver’s country of residence.
Renters cannot be residents of the United States or Canada. Additionally, Renters must present a valid non-US/non-Canadian driver’s license and a valid non-US/non-Canadian Passport.
Renters must provide a valid credit card unless the Renter meets the debit/cash qualifications set forth herein. If the driver'slicense is in a language other than English, an International Driver’s Permit in conjunction with the Renter’s country ofresidence driver's license is required.
Dus wil je zeker zijn van je zaak, schaf dan een internationaal rijbewijs aan bij de anwb, voor de prijs hoef je het niet te laten als je het afzet tegen de totale kosten van een vakantie in Florida.
Better safe then sorry :)
Tja ieder voor zich hè??
Ik geef die 18 euro liever aan zinnige zaken uit, zeker nu de staat Florida al aangeeft dat het waarschijnlijk in strijd is met de Geneva conventie.. en nog meer omdat t mi echt weggegooid geld is voor iets wat maar 1 jaar geldig is.. wat een bureaucratie en geldklopperij.. ik wacht nog wel even tot duidelijk is hoe en wat... heeft er iemand al bij het RDW geïnformeerd??
Ik wacht het RDW verhaal ook nog ffe af. Ik heb nog tijd tot 1e week van April.
Eigenlijk wel heel raar;je haalt je rijbewijs, krijgt daar een wettelijk bewijs van de Nederlandse overheid van... en dan is het niet internationaal geldig... alhoewel het is wel geldig, want als je het bij de anwb toont, krijg je zonder test een internationale versie! Kan de overheid niet gewoon een rijbewijs maken wat INTERNATIONAAL bekend is??? In het kader van de globalisatie, we kunnen het niet leuker maken wel makkelijker, terug dringing van bureaucratie en andere onnodige geldverspilling... nog ff en ik moet ook een internationaal verzekeringsbewijs hebben?? OF weet ik veel waarmee men je geld uit je zak kan kloppen.... aaaarghh frustrerend die overheden!
Tja, het leven is hard!
Nee, nee, nee... want dat scheelt 2 ijsjes... :D
Persoonlijk vind ik het niet erg dat het 18 euro zou kosten, maar vind het wel jammer dat het dan weer bij zo'n commercieel bedrijf moet zijn. Bedoel, in België haal je het gewoon bij de gemeente en in Frankrijk wordt het gewoon gratis verschaft.
Waarom kan het in Nederland dan niet gewoon via de gemeente. Komt het minder commercieel over...
Inderdaad, maar je bent het toch gewoon kwijt...
Persoonlijk vind ik het geheel niet bezwaarlijk dat iemand iets aan verdient...
Voor niets gaat de zon op... (En tegenwoordig zelfs dat niet eens meer)
Ik geef graag geld aan leuke en/of nuttige dingen uit. En daar valt het internationaal rijbewijs niet onder. Het voelt alsof je geld weggooit en dat is gewoon zonde, ook al is het geen groot bedrag. Maar wat moet dat moet. Voorlopig wacht ik nog even af en een van ons heeft al een internationaal rijbewijs dat nog geldig is.
Dat komt omdat de gemeenten (VNG) dat zelf uitbesteed hebben aan de ANWB. De ambtenaartjes mochten eens moe worden :p, en zodoende is het ook duurder dan elders, de ANWB werkt tenslotte niet voor niets,het is een commercieel bedrijf. Maar er wordt aan gewerkt, en dan wordt het uitgegeven door de RDW, en is dan ook (zoals in andere landen) gelijk 3 jaar geldig. Hoelang dat nog gaat duren ? Schiet mij maar lek.
Heb deze avond mijn IDP afgehaald bij de gemeente en heb het gewoon bij reisdocumenten gestoken voor de volgende Florida reis.
JEUJ antwoord van het RDW.... NOT
Citaat:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Ik begrijp uit uw e-mail dat u wilt weten of de RDW binnenkort internationale rijbewijzen gaat afgegeven met een langere geldigheidsduur dan het huidige.
Ik heb uw e-mail doorgestuurd naar de medewerkers van de afdeling die uw vraag kunnen beantwoorden. U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformee
Ik hoop dat het je nog lukt om voor je vakantie antwoord te krijgen, maar de RDW kennende is dat waarschijnlijk ijdele hoop :mad:
weer een mail... wat een.... aarghhh... ik kan die tekst nergens meer vinden dat er wel een wijziging aan zit te komen... als iemand me die kan tonen, dan antwoord ik ze nog ff....
Maar bij het RDW weten ze van niks....
Citaat:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Hierover is nog niets bekend.
De internationale rijbewijzen worden niet afgegeven door de RDW
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
@Monique: deze link: http://www.vakantie-checklist.com/ge...-comments.html
ach ja.... het blijven ambtenaren.
Bleuhhh wordt heel erg narrig van die bureaucratie ik stuurde het RDW onderstaande....
Citaat:
Bijzonder vreemd.... op internet kwam ik het onderstaande tegen. Wellicht bent u niet volledig geinformeerd en kunt u nog eens verder vragen...
of de minister bellen....
http://www.vakantie-checklist.com/ge...-comments.html
Kreeg net ook een berichtje van mijn reisbureau:
"De verplichting van het "Internationale Rijbewijs" is voorlopig van de baan.
Wij houden u op de hoogte.
Team USA Fun Vacations"
Daar waren we het toch al over eens?