Wanneer er voor de verzekeringsmaatschappij wel een valide reden is worden dan de boekingen die bij Hotwire en Priceline zijn gemaakt wel vergoed? Hier ben ik benieuwd naar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Afdrukvoorbeeld
Wanneer er voor de verzekeringsmaatschappij wel een valide reden is worden dan de boekingen die bij Hotwire en Priceline zijn gemaakt wel vergoed? Hier ben ik benieuwd naar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Waarom zou dat niet vergoed worden? Je boekt toch gewoon een hotelovernachting? Losse hotelovernachtingen vallen bij ons wel gewoon binnen de annuleringsverzekering.
Niet helemaal te vergelijken, maar wij hebben bv. bij een geannuleerd weekend London met valide reden ook onze concertkaarten vergoed gekregen, die we niet via de officiële site hadden gekocht maar via een veel duurdere site (doorverkoop zeg maar). Ondanks dat de officiële verkoopprijs op de tickets veel lager lag, kregen wij toch het complete bedrag dat wij ervoor betaald hadden terug.
...................Losse hotelovernachtingen vallen bij ons wel gewoon binnen de annuleringsverzekering.............
Je schrijft het precies goed: bij JULLIE.
Er zijn echter duidelijke verschillen in dekking tussen een kort - en een doorlopende verzekering en dan nog tussen de maatschappijen onderling.
Niet duidelijk is of hier sprake is van een doorlopende verzekering.
Te denken valt aan: Moment van boeking, moment van afsluiten verzekering, waar je geboekt hebt, maximaal bedrag en reden van annulering.
Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering waarin losse onderdelen gedekt zijn. Dus geen zorgen om moment van boeken e.d. Loopt het hele jaar door. En die breid ik dan tijdelijk uit met werelddekking op het moment dat we naar de USA gaan.
Het aan en uit zetten van de werelddekking zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je op moment van annuleren NIET gedekt bent door de verzekering. Meestal dekken verzekeraars de boekingen pas als op dat moment de reis-/annuleringsverzekering al liep of vlak daarna is afgesloten. Ik vraag me dan dus af of je wel dekking hebt voor je hele reis als je hem ver vooruit boekt en dan pas als je gaat de dekking aan zet?
Bij ZLM (unigarant) waar ik mijn verzekering heb lopen is dat niet aan de orde, heel specifiek na gevraagd. De wereld dekking gaat dus weer in voor dat we op reis gaan, de annuleringsverzekering kijkt niet naar de bestemming, er zit een maximum bedrag aangekoppeld. Werelddekking kan ik niet "uitzetten" bij terugkomst, die geldt weer voor een jaar!
Gisteren nog een hotel geboekt in het noorden van Florida. Precies het hotel dat we wilden maar dan een stuk goedkoper. :)
Hotel in Crawfordville $ 64 via Hotwire (inclusief ontbijt) en bij hotel was de prijs $ 88.
Hotwire
Plaats:Miami Beach
Datum geboekt:19 jan 2016
Voor periode:26 mei
Aangeboden prijs:$98
Getoonde amenities:Free Internet, Boutique hotel, Near beach, Restaurant(s), Business center, Internet access, Accessible for visually impaired, Accessible path of travel, In-room accessibility, Wheelchair accessible, Accessible bathroom, Roll-in shower
Verkregen hotel (incl. ster en area):Casa Claridge's 4* Miami South Beach
Betaald (incl. taxes)$121
Normale prijs via hotel website:$229
Ik ben benieuwd hoe het zit met parkeerkosten. Bij de meeste hotels in Miami zit er parkeerkosten bij maar dit kan natuurlijk van de voren niet zien. Is er een manier om hier achter te komen ik zie het op hotwire zelf niet staan...
Daar kan je denk ik pas achter komen als je weet welk hotel het is. Dan kun je ze bellen of mailen of misschien staat het op de site van het hotel.
Bij ons hotel waren de parkeerkosten duur, $35 pd. Gelukkig waren we er maar 1 nacht.
Bij Hotwire kun je in de zoekfunktie aangeven dat je Free Parking zoekt. Dit kun je aanvinken bij "amenities".
Het ligt er wel aan waar je een hotel zoekt in Miami. In een aantal gebieden waaronder South beach zul je niet onder parkeerkosten uit kunnen komen.
Zijn er nog recente ervaringen met hotwire?
Wij gaan in juli/augustus weer naar Florida. Behalve huur van villa en cruise hebben we vijf dagen hotel Wyndham Orlando Resort geboekt aan de International Drive in Orlando. We boeken al jaren hotels via Hotwire en zijn daar erg tevreden over.
Voor vijf overnachtingen betalen we € 398, vinden we een prima prijs.
Voorwaarde voor ons was shuttle service en dichtbij Universal, dat is allemaal makkelijk te selecteren via Hotwire.
Ja, onlangs een drietal hotels voor onze rondreis eind juni via Hotwire geboekt. Baymont Inn & Suites Celebration in Orland $ 122,10 voor 3 nachten, dit is $20,35 p.p.p.n incl. ontbijt ;), Fort Myers Beach, Wyndham Garden Hotel voor € 97,- per nacht. en Quality Hotel on the Beach in Clearwater Beach voor € 92,- per nacht. Ik vergelijk vaak met Booking.com en kies dan waar ik het goedkoopste uit ben! In alle drie de gevallen kregen we ook het hotel dat op overeen kwam op de lijst van Betterbidding.
Ja, 2 hotels geboekt via Hotwire voor afgelopen maand (Canada).
We boeken vaak via Hotwire, tot volle tevredenheid.
Fijn dat er nog recente ervaringen zijn.
Ik ga mij er toch meer eens in verdiepen.
Hoe vergelijk je als je niet weet welk hotel je krijgt ? Of gok je dat je een bepaald hotel krijgt ?
Als je (gratis) lid wordt van abnsave.com kun je met die kortingscodes ook goedkope rates krijgen bij alle hotels van de wyndham en choice ketens. + goede annuleringsvoorwaarden, want dat is bij hotwire sowieso niks.
Je kunt van alles aangeven:
aantal sterren
voorzieningen
aanbeveling
bedden
abnsave is een goede inderdaad heb ik ook.
Als je garantie wil, moet je niet via Hotwire of Priceline boeken.