Re: kajakken in de everglades
Vanuit het hostel waar wij zaten werd elke dag evergladestours georganiseerrd met kajakken e.d. Zowel voor hostelgasten als "buitenstaanders". Zelf hebben wij hier niet aan meegedaan maar de reacties die we kregen van andere hostelgasten waren positief.
http://www.evergladeshostel.com/toursandrentals.htm
Re: Everglades in de zomer
wij zijn laatst in Juli in shark Valley geweest en hebben inderdaad wel veel insecten gezien maar zijn niet gestoken omdat we ons heel goed hadden ingesmeerd. Geen idee dus of je zonder kan.
Goede insecten spray kun je halen bij Walgreens, Eckerd of Publix. Je hebt daar middeltjes met een hoog percentage DEET, en dat helpt ! Er is er een bij met 90% DEET voor sporters in de Woods.
De meeste muggen gaan overigens 's avonds op jacht.
Re: Everglades in de zomer
Onze ervaringen in de Everglades zin als volgt; In mei Shark Valleij met een gids ( tram) bezocht. Heel veel dieren gezien w.o. veel alligators daar het het droge seizoen i s verzamelen de dieren zich in modderpoelen.
Was erg leuk en zeer de moeite waard. Tevens een airboatride gedaan, veel herrie wel grappig maar vonden wij niet super.
Een ander jaar zijn we in juli geweest. Nooit meer; je wordt belaagd door wolken muskieten. Ook met lange broeken en regenjasjes aan zoveel mogelijk lichaam bedekt werden we echt lek gestoken.( Ondanks insmeren met Deet) We wilden daar een boottocht maken door het moerasgebied. Dit ging niet door vanwege onweersdreiging. Achteraf gelukkig maar. Want het was niet vol te houden door de muskieten. We zagen zelfs mensen met een soort imker mutsen op. Rennend zijn we de auto ingegaan en in de auto als gekken de achtervolgende muskieten doodgeslagen. We hebben dagenlang last gehad van grote jeukende rode bulten.:x
Everglades - waar een boottocht doen?
Zou ga ik bijna naar florida en de everglades sla ik zeker niet over. Aan dit forum heb ik heel veel en ik heb veel over de everglades gelezen, maar nu komt het op mijn over dat je op de everglades verschillende boottochten bij verschillende organisaties kan maken.
Als dit zo is, welke is dan het beste/ leukste.
PS bedankt over de tip van de alligator farm. Leuk!
Re: Everglades - waar een boottocht doen?
Hoi, we hebben een boottocht gedaan in everglades city bij captain dougs. een echte aanrader... duurde lang, ging snel en was dus spannend en bleven zoeke nachter aligators tot ze er eentje vonden!
Wij hebben de eerste beste genomen die we tegen kwamen op de Tamamitraile en vonden hem geweldig.
En verder hebben ze daarna nog een uitleg over de crok's zelf en kan je nog wandelen langs de crok's die ze gevangen houden/hebben.
Ik geloof dat het the everglades safaripark hete maar weet niet meer zeker?
Veel plezier daar,
Gr. Monique
Je komt zat foldertjes tegen van Tours. Kun je rustig uitzoeken waar je heen wilt gaan.
Zelf zijn we bij deze geweest: Everglades Island Boattour.
Zie ook ons reisverslag: http://rondreisflorida2007.wordpress...tourkey-largo/
Wij zijn afgelopen Juli bij het Everglades Safaripark geweest.
http://www.evsafaripark.com/exclusive.htm
De gewone tour is wel leuk. Verder kun je nog eea in het park bekijken.
Wij hebben de IslandHopping tour gedaan. Dat is best wel duur, maar je krijgt wel een hele leuke (prive)tour voor terug. Zie blog.
Mvrgr,
Hans
Wij zijn dit jaar naar de alligator farm geweest. De boottocht daar valt erg tegen. Ze laten zien wat ze met zo'n boot kunnen. Alligators in het wild wordt niet naar gezocht. Dus kan je beter langs de 41 een tochtje maken (in 2004 gedaan).
De farm zelf is wel een aanrader en ze verkopen ook kaartjes zonder de boottocht.
wij hebben een tour gedaan in Everglades city en onze tour geboekt bij Everglades Private Airboat Tours ik had de tour echt nooit willen missen, we haden een goede gids bij ons en zaten alleen in het bootje.
Paar echt Kroks van heel dichtbij gezien en natuurlijk stunten met de boot paar mooie donuts gemaakt...echt leuk.
Dennis
http://aycu06.webshots.com/image/258...2033858_rs.jpg
Wij zijn ook bij captain doug geweest aan de I41. Was super leuk, goede uitleg en veel krokodillen gezien en een heel 'lief' wasbeertje!
We vertrekken donderdag richting Florida.
Het huiswerk (:-P zoals sommigen het hier mooi omschrijven) is zo goed als afgerond, alleen hebben we weinig zicht welke firma ons prijs/kwaliteit de beste "airboat tour" kan bieden.
Weinig prijzen op Internet te vinden!
Iemand die al aardig wat ervaring heeft?
Ik ben in het verleden een keer op een airboat ride geweest bij de Miccosukee indianen, beviel mij prima. Hier staan wat reviews . Het is weliswaar even geleden dat ik daar ben geweest. Ben ook wel eens op een normale boot geweest die vanuit Everglades city vertrekt dit is ook zeker aan te raden.
Kan ook geen prijzen vinden van de airboat rides, in de meeste hotels staan overigens bakken vol met airboat rides dus misschien dat je gewoon ter plaatse nog even moet kijken.
http://static.flickr.com/25/46043361_1e205ae0c0_m.jpg http://static.flickr.com/28/55703333_02057a9abe_m.jpg
Airboat ride_____________________Everglades City "Normale boot"
Hallo iedereen, iemand ervaring met "Coopertown" op de 41 ?
Heb van hun een mail gehad, een airboat ride kost 19 $ pp, toch heel wat minder als bvb bij Captain's Doug aan 34,95 $ pp.
Bijkbaar weinig mensen die al bij "Coopertown" een airboat ride gedaan hebben :-(
Om niet nodeloos ver te moeten rondrijden via de 41 (en Everglades City) als we van Miami naar Orlando rijden: zijn er op de rechtstreekse weg van Miami naar Orlando ook goede airboat rides te vinden ?
Ik heb ook enkele rides gevonden in de directe omgeving van Orlando zelf, o.a. de "Boggy Creek". Heeft daar iemand ervaring mee of kan er iemand zeggen of dat te vergelijken valt met de Everglades ervaring ?
Voila, nog wat beter gezocht en jawel hoor, ter hoogte van Fort Lauderdale zijn er enkele plaatsen waar je ook een airboat ride kunt doen en wat beestjes kijken.
Het betreft meer bepaald "Sawgrass Recreation Park" in Weston en "Everglades Holiday Park" in Fort Lauderdale.
Iemand ervaring met deze parken ?
In onze laatste vakantie in oktober 2007, hebben wij het noorden van Florida bezocht, wat ik ook bij iedereen kan aanraden. Van Orlando naar Kennedy Space Center, naar Daytona en dan van de oost naar de westkust. Waarbij we een bezoek hebben gebracht aan Spring River en Homosassa State Park. Vandaaruit naar Treasure Island en weer terug naar Orlando waar we begonnen waren. Omdat ons zoontje van 9 voor het eerst mee was en het te kort was om naar de Everglades te rijden, hebben wij er toen voor gekozen de airboattour te doen bij Boggy Creek, net buiten Orlando. Dit was net zo goed als de tour die we 12 jaar daarvoor hadden gemaakt in de Everglades. De Everglades is natuurlijk een andere ervaring. Maar mocht je er niet aan toekomen is dit een heel erg goed alternatief!!
Re: everglades boottour of shark valley
Hebben meer mensen ervaring met Shark Valley op de fiets? Het lijkt ons namelijk wel erg gaaf!
Re: Everglades boottour of shark valley
We hebben de Shark Valley Tour per fiets gedaan, 2 weken terug ongeveer. Het is echt goed georganiseerd; en leuk om te doen. Regelmatig zagen we een alligator aan de kant van de asfalt op de baan liggen; maar altijd met de snuit richting het water; om bij het minste ongevaar het water in te kunnen.
Alligatoren hebben schrik van mensen, zolang deze rechtop staan. Zodra je door je knieën gaat; om een mooie kikvors perspectief foto te nemen; heeft hij opeens geen schrik voor je; en kan hij wel aanvallen. Je gezond verstand gebruiken dus.
Wat je ook kan doen; is als je foto's wil maken; altijd ACHTER je fiets blijven. Dan hapt hij eerst daarin, als het dan toch echt mis zou moeten gaan.
TOt nu toe zijn er daar nog maar 2 incidenten geweest waar we weet van hebben.
1x heeft een kind zijn fiets gewoon de sloot ingereden.
en 1x heeft een domme Amerikaanse toerist zijn baby op de rug van een gator gezet; omdat hij dacht dat het een namaak was. Er is gelukkig niets gebeurd; man heeft wel het park een proces aangedaan; maar verloren. Ze moesten maar beter aangeven dat het echte beeste waren. Hij dacht dat het een namaak was...
Maar ik zou het zeker doen. We hebben er meer van genoten dan de airboat toer.
groet
Pascal
Re: Vraagjes over Everglades
Je betaald gewoon entree als je naar binnen gaat. En muggen - dat hangt af van de periode.
Re: Welk Everglades park?
wij zijn zomaar ergens gestopt en konden met ons 2 in de boot dat was super
Ben er ook nog niet helemaal uit. Vandaag een mail gestuurd naar Everglades Safari Parks, met de vraag wat de prijzen zijn voor de exclusieve tours.
Zelf denk ikl wel dat het Everglades Safari Parks gaat worden.
Grz
Ton
Voor de Everglades safari zijn er kortingsbonnen te downloaden vanaf dit forum
Welke weg door de Everglades?
Hallo
Even een vraag,wij zijn in november in florida de eerste week rijden wij van key west via Tampa naar Orlando nu is mijn vraag als ik van Key largo
naar Naples rij wat is dan de mooiste weg door de everglades de 41 of de 75 en zin die tolvrij.
Groeten Theo