Re: Verhuizing en upgrade geslaagd!
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd: onze browser is Chrome. Ik heb zowel in Chrome als in configuratiescherm alles verwijderd: cookies, cachegeheugen, browsegeschiedenis, en nee ik heb de site niet gebookmarked, maar staat wel in het tabblad met meest bezochte websites. Daar staat het floridaforum mét www ervoor.
En toch moet ik elke keer opnieuw inloggen.
Nog suggesties iemand??
Ik durf het haast niet te zeggen, maar nu lijkt het te werken......:confused:
Hier ook een die na tientallen pogingen nu eindelijk een werkend forum op de laptop heeft. Niks anders gedaan dan de instellingen van de afgelopen dagen steeds maar weer ingesteld volgens de methode Gerrit....Wat maakt het uit? Het doet ut........!
Need more emoticons :p, please ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
Need more emoticons :p, please ;)
En conversie van de oude :mrgreen: en :sun: en waarschijnlijk nog meer smileys...
Citaat:
Ta2 Gerrit
Het moet toch niet zo zijn dat een website alleen functioneert als je instellingen in je browser wijzigt. Ga je dat ook aan alle nieuwe forumleden uitleggen? Zelf word ik er een beetje ibbel van dat ik iedere keer als ik een van de overzichtspagina's wil zien, op CTRL-F5 (gedwongen vernieuwen) moet drukken omdat ik anders de inhoud van gisteren te zien krijg. Omdat dit alleen bij het floridaforum is, moet er iets aan de kant van de site niet kloppen. Ik heb de HTML van de pagina's al nagevlooid, ik zie niets dat de browser stuurt om de pagina niet op te halen maar altijd uit de cache te halen. Is er misschien iets met server-side caching gedaan?
Citaat:
Teleton
Niks anders gedaan dan de instellingen van de afgelopen dagen steeds maar weer ingesteld volgens de methode Gerrit....Wat maakt het uit? Het doet ut........!
Wat het uitmaakt is dat je instellingen die je hebt gezet voor deze site, voor alle sites geldt die je bezoekt. Daarbij mag je afwijkend gedrag verwachten, omdat de instelling niet standaard is. De standaardinstelling is ontwikkeld om een optimum te vinden tussen gebruiksgemak en netwerkbelasting/performance.
Je ziet zelf erboven staan wat de internet explorer onder browsegeschiedenis verstaat en wat er wordt gewist. Met name door het steeds wissen van je cookies zullen sites anders gaan reageren.
Koen,
Naar de smilies moet ik nog gaan kijken. Komt eraan, nog even geduld. Wat betreft het verhaal van de cookies: tijdens het migreren naar de nieuwe server heb ik het cookie path en domein moeten resetten. Vandaar dat je je cookies moet verwijderen. Als het goed is kun je volstaan met het verwijderen van alleen de www.floridaforum.nl en floridaforum.nl cookies en het legen van de cache. Je overige sites die ook gebruik maken van cookies zullen dan gewoon blijven functioneren.
Citaat:
koenkamphuys
Het moet toch niet zo zijn dat een website alleen functioneert als je instellingen in je browser wijzigt.
Het betrof, bij mij, een eenmalige actie, het vinkje is daarna weer uitgevinkt, en het werkt nu allemaal perfect, dus heeft het nut gehad :)
Moest wel weer wat nieuwe aanmeldingen doen (FB, AA), maar dat was de moeite wel waard.
bij mij doet de zoekfunctie het niet ....:(
'Doet het niet' is wel een erg algemene omschrijving. Kun je iets specifieker zijn? Krijg je een foutmelding?
Afgelopen donderdag heb ik voor het eerst ingelogd op het nieuwe forum, ik hoefde geen cookies te verwijderen, alles deed het gewoon. Zag wel een paar vreemde dingen maar die zijn inmiddels opgelost. Ben dus heel tevreden, complimenten!:D
kreeg steeds een foutmelding heb het bij `geavanceerd zoeken` geprobeerd en daar ging het wel
daarnet heb ik het geprobeerd en kreeg ik het overzicht waar ik op zocht ook gewoon via de gewone zoekoptie ook
en nu krijg ik weer deze melding
vBulletin Bericht
Jouw indiening kon niet worden voltooid omdat je ingelogd bent sinds de vorige pagina geladen was.
Gelieve de knop Vorige in te drukken de het vorige venster te vernieuwen.
Florida Forum
Ik kom erachter dat ik sinds de verhuizing geen mail meer krijg van topics waar ik ooit op heb gereageerd en waar ik een abonnement op heb. Is die feature vervallen?
Hier moet Daniel even naar kijken ben ik bang.
Het laatste bericht in een topic is tegenwoordig voor de helft gevuld met reclame, wat op zich geen probleem is, want het forum moet wel betaald worden. Bij mij valt op dat tekst daardoor nogal verbasterd in beeld komt. Soms heb ik een bericht dat bestaat uit een lange verticale regel of soms heel korte horizontale regels van 2 of 3 woorden. Ik weet niet of andere forummers daar ook last van hebben en het een probleem vinden. Misschien dat hier wat aan kan worden veranderd. Reclame iets kleiner bijvoorbeeld?
Ik heb het persoonlijk nog nooit gezien, en er ook niks over gehoord. De enige reclame die ik (en mijn vrouw op de Ipad) zie is de banner boven aan de pagina. Ben benieuwd of hier meer mensen "last" van hebben.
2 Bijlage(n)
Ik ben er al uit. De advertentie in de laatste post verschijnt alleen als je niet bent ingelogd. Dan ziet het er dus uit zoals op onderstaand plaatje. Als je wel bent ingelogd krijg je geen advertentie in de laatste post.
Bijlage 53
Als we het dan toch over reclame hebben.. Elke keer als je over de Arke reclame heen gaat met je muis schreeuwt iemand dat die naar Amerika wil. Logisch, dat willen we allemaal, maar als je de boxen van je PC nog hard hebt is dat best irritant ;-) Tijd voor nieuwe sponsor? ;-)
Was er bij het "oude" forum ook niet een optie om bij berichten bovenaan de balk te kiezen voor "mijn berichten"?
Nu kun je kiezen voor nieuwe berichten en snelle links, of kijk ik er overheen?
Die staat inderdaad niet meer op dezelfde plek. Als je bovenin de balk voor Mijn Profiel kiest dan kun je daarna Alle berichten en Alle gestarte berichten vinden. Je kan hier ook een favoriet van maken in je eigen Browser.
Dank je wel voor je antwoord, mooi zo.
Ik zag die lange verticale regel die jastsali noemt ook al voorbij zien komen, maar inderdaad: als je ingelogd bent is het wel goed. Ik zag die verticale regel trouwens alleen op de iPad, niet op de PC.