Voor de bonbons die je al hebt met alcoholische vulling heb ik wel een adresje......................\\:D/
groetjes Sylvia
Afdrukvoorbeeld
Hallo allemaal,
Ik hoorde pas dat er een beperking is op het meenemen van het aantal lithium batterijen naar Florida. Het gaat dan voornaemlijk om de extra batterijen van je fototoestel, camera etc.
Is iemand van jullie hiervan op de hoogte ??
Grz
Dr. Phlox
Hier wat artikelen:
http://tech.yahoo.com/blogs/null/62899
http://bits.blogs.nytimes.com/2007/1...ei=5087%0A
Wat ik er uit opmaak is dat het allemaal wel meevalt. Alleen als je met een grote camera-crew op stap gaat zou je boven de limiet kunnen komen..
Bedankt. Weer een geruststelling. Kan ik de koffer met batterijen gewoon meenemen :-D:-D
Hallo iedereen,
We vertrekken op 18 mei 2008 naar Orlando. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om chocolade mee te nemen voor een kennis. En zo ja, waar steek ik deze het best in de handbagage of in de gewone bagage? En hoe zit het met dat formulier dat je moet invullen in het vliegtuig?
Grtz Sterretje3!
Hier heb je denk ik wel wat aan: Moet Ik Me Zorgen Maken ??? (Belgische chocola meenemen)
Het forum heeft trouwens een handige zoekfunctie. Zie de bovenste balk.
Ik stop het altijd in mijn koffer, en ik heb het niet over een klein beetje, ik geef het ook gewoon aan op het witte customs formulier, ze vragen me wel eens of ze in de US geen chocolade verkopen, simpel antwoord is, "doen ze wel maar is niet zo lekker".
Het probleem naar de US is echt fruit, vlees etc
Chocolade, drop, koffie, specerijen, curry ketchup en borrelnootjes nemen 90% van mijn koffer in beslag als ik terug vlieg uit NL.
Mijn persoonlijke ervaring met chocola in de handbagage is dat het gaat smelten en het één grote smeerboel wordt zodra je het wilt eten (en het niet afgekoeld/gestold is). Ik weet niet of het in een koffer er uiteindelijk beter uit komt...
In het laadruim is het in het algemeen koel. Maar je weet niet hoe lang je koffers buiten in de zon staan. In ieder geval een zakje eromheen doen dus :)
Een zakje helpt ook niet tegen de warme zon... enkel voor als het gaat 'lekken', maar meestal is de verpakking wel zo goed dat ie alles bij elkaar houd. Maar ik had dus wat meegenomen voor in het vliegtuig en toen ik dat openmaakte halverwege de vlucht (van NL naar Amerika!) was het al lekker zacht. En zo warm was het verder niet in februari/maart...
Maargoed, de TS kan natuurlijk alsie de chocola geeft even aangeven dat het misschien even in de koelkast moet. De smaak wordt er niet minder om.
Ik heb nog nooit gesmolten choco gehad, vlieg zelfs met 1 of meerdere overstappen. (choco in de koffer)
Waarschijnlijk staan de koffers dus meestal niet lang buiten in de zon.
Het gaat hier wel de koelkast in, maar dat doen wij met bijna alles, dat is gewoon je beste bescherming tegen mieren en ander ongedierte.
Yes, Gelukkig:D!!! Ik mag voorverpakte jonge kaas meenemen. Ik kan dus echt niet zonder=P~ en met ons 5ven gaat er een kilo per week doorheen! Ik eet n.l. geen vlees en van zoetigheid op het brood hou ik al helemaal niet.
Ik ben een echte broodeter en het gewone lekkere bruine hollandse brood met beleg mis ik altijd het meeste op vakantie. En voor de kids gaat er ook een pot Calve pindakaas en hagelslag mee!!!
http://deschouwentjesopreis.blogspot.com/
15 december ga ik voor 2 weken naar mijn zusje in Florida. Nu vroeg ze net aan de telefoon of ik oliebollenmix mee wilde nemen ...... Nu vraag ik me af......mag ik dit meenemen in het vliegtuig of niet? (is natuurlijk wel een "verdacht wit poeder" (ik begreep trouwens wel van haar dat ze nu ook mensen uit Nederland over hadden die cakemix hadden meegenomen)
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik zou het durven riskeren maar dan wel in je koffer stoppen.
Het blijft voedsel en een graan derivaat...:-k
Wat ik wel in september gezien heb was poffertjes mix in de Publix, misschien hebben ze ook wel oliebollen mix?
Ik vermoed dat je zusje ook Nederlandse of Belgische is en dus ook kan koken in tegenstelling tot Amerikaanse vrouwen. Neem geen risico en koop gewoon de nodige ingredienten bij Publix of zo.
Hier vindt je een heerlijk recept, smullen maar en fijne vakantie.\\:D/\\:D/
http://www.kookjij.nl/recept-oliebollen
Wij hebben vorig jaar voor onze vrienden in Florida een poffertjespan in de check-in bagage meegenomen, met natuurlijk ook een paar pakken Koopmans Poffertjesmix. Of het daaraan gelegen heeft dat al onze 4 koffers niet samen met ons in Orlando zijn gearriveerd ... geen idee, maar het was wel erg vervelend.
Van mij daarom alleen een ervaring, geen advies.
Je kan de oliebollenmix gewoon meenemen in je ruim bagage. Is geen enkel probleem. Wij nemen altijd heel veel cakemix en andere bakspullen mee uit amerik. Geeft absoluut geen enkel probleem. En voor de beveiligingscanners zien een paar pakken oliebollenmix er absoluut niet verdacht uit. Dus gewoon meenemen naar florida......en tsja....als ze er vragen over hebben....je hebt toch niets te verbergen!!
En oliebollenmix valt ook niet onder de producten die je niet mag invoeren i(zoals kaas van rauwe melk etc......) in de USA
Grtz Henk
Toch ff opletten! Oliebollen mix is een graan derivaat!
Je hebt gelijk als je zegt dat je geen problemen hebt met cakemix mee te nemen vanuit de V.S.
Andersom is het wel een ander verhaal.[-X
Als je op de site kijk van de USDA (United States Departement of Agriculture) Dan zie je een lijst van producten die niet ingevoerd mogen worden.
Het is dus niet zo dat alle producten die op 1 of andere manier van planten zijn gemaakt niet ingevoerd mogen worden. Het enige meelproduct wat echt specifiek genoemd staat is een of andere soort mais/meel uit india.
Maar toen mijn vrouw in de states woonde heeft ze regelmatig koffie en bijv. appeltaartmix mee laten nemen/opsturen. Nooit een probleem geweest (zelfs niet tijdens een controle op het vliegveld door bovenstaande organisatie)
Grtz Henk
Het is inderdaad geen probleem om je pakje Koopmans mee te nemen. Maar je kunt je afvragen of je niet gewoon je oliebollen uit basisingrediënten kunt maken die je ter plekke kunt kopen. Bloem, gist, baksoda, melk en eieren hebben ze bij de Wal-Mart ook hoor.
Ook ik heb dit meegenomen (kant en klaar is nu eenmaal makkelijk en lekker) voor mijn nicht en mijn koffer is gecontroleerd, was geen probleem. De hagelslag was geopend en lag in het voorvak van de koffer, de mix zat nog netjes dicht. Ik kwam toen in Washington Dulles aan. Misschien is het ene vliegveld soepeler dan het andere dat weet ik niet. Ik weet dat het ook per postpakketjes is gestuurd naar mijn nicht dat ging ook goed.
gr, Ann
Heb het zelf ook al een paar keer meegenomen maar nooit problemen gehad ermee, en ze best lekker op oudejaarsavond, En weer eens wat nieuws voor die Amerikanen die dit dus niet echt kennen :-)
Gaat dit jaar ook weer een pak mee hoor!
Je mag oliebollenmix gewoon zonder problemen meenemen. Ik bestel het altijd van een bedrijf hier en inderdaad, zoals Calypso schreef, het is een groot succes bij de Amerikanen!
Wij hebben vrienden in Florida wonen en iedere keer dat we gaan, nemen we voor hen ook oliebollen mix mee.
Nooit geen problemen mee gehad. Als de verpakking gewoon gesloten is en je hebt het in je koffer zitten.
Als je niet wil dat de douane je oliebollenmix ziet ,dan koop je hier gewoon een koeltas.
In een koeltas zit aluminiumfolie verwerkt, daardoor kunnen ze er niet doorheen kijken.
Je stopt de oliebollenmix in de koeltas en dan samen in je koffer.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zo'n tas openen.
groetjes peer
Oeps! De beste tip die je kunt krijgen: Haal geen geintjes uit met de Amerikaanse instanties.
Voor de (toekomstige) leden die het Forum als naslagwerk gebruiken: Ik weet niet of de truc met de aluminiumfolie nu wel zo'n goede tip is. TSA opent juist koffers waar zich iets in bevindt wat ze niet lekker op het scherm kunnen onderscheiden. Je vindt dan keurig een briefje in je koffer dat deze gecontroleerd is. Verder zijn er 'random' inspecties bij vertrek en aankomst. Tot slot blijkt overigens uit dit topic dat je je om oliebollenmix geen zorgen hoeft te maken als je door de douane gaat.
Als je het leuk vind om een gesprek te voeren met de TSA over waarom je een pak 'Oilballs-mix' probeert te smokkelen dan zou ik dat vooral doen. Ga er alleen wel vanuit dat je je vlucht niet haalt.. Maar goed, je hebt wel een mooi verhaal om te vertellen aan je familie.
Mij lijkt het ook dat die aluminium folie je juist verdachter maakt. Ik zou het niet graag uitproberen. De kans dat je de vervolgvlucht niet haalt lijkt me wel groter. Of je moet er van houden om een vliegveldbank te slapen natuurlijk :wink:
Je hoeft het niet te smokkelen want het is gewoon toegestaan!
Waarom problemen op je hals halen als het helemaal niet nodig is??
Ik snap het niet helemaal...
Je gaat daar naar de supermarkt...
Koopt gewoon tarwebloem, gist, krenten, rozijnen en een flesje bier...
Zaakje mengen en en ongeveer 2 uur laten rijzen en bakken maar...
Zo doet de bakker het ook...
Dus waarom oliebollenmix...
Mjah.. waarom zijn er blikken erwtensoep als je ook gewoon erwten prei, uien, knolselderij etc etc in een pan kunt gooien? Zo deed men dat vroeger tenslotte ook...
Ja, vind ik ook! Met Oud en Nieuw maak ik al een heel buffet voor onze gasten, het is dan wel zo makkelijk om gewoon oliebollenmix uit pakken te gebruiken. Het smaakt net zo goed, althans, dat neem ik aan, want alles is altijd schoon op.
Gewoon meenemen hoor!
Wij zitten nu in Florida en hebben 2 pakken pannenkoekenmix meegenomen.
Mijn koffer is wel opengemaakt, er zat netjes een briefje in, maar de pannenkoekenmix hebben ze verder niets mee gedaan.
Allemaal bedankt voor jullie reacties....inmiddels is het niet meer nodig ....een collega van mijn zwager is pas geweest en had 2 pakken oliebollenmix meegenomen ...
Hallo Florida fan's
Wij willen graag naar Orlando vliegen maar dit is alleen met een tussen stop mogelijk.
Mogen wij dan voedsel, voor bij de tussen stop te nuttigen, meenemen daar onze zoon allergieen heeft en niet alles kan eten. of moet je dit ergens aanvragen of met verklaring huisarts.
Gr. John (wishes)
Op de website van Customs vind je alles hierover: http://www.customs.gov/xp/cgov/trave..._travelers.xml
En hier nog wat info: http://help.cbp.gov/cgi-bin/customs....i=&p_topview=1
Met name deze tweede link is zeer informatief. Bekijk even goed of de etenswaren die je mee wilt nemen toegestaan zijn.