-
Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
masch
Hebben jullie nog gouden tips? Zit er bijvoorbeeld een patroon in?
Er is geen chocola van te maken. Wij boeken altijd zo vroeg als kan, en dat heeft tot nu toe meestal goed uitgepakt. Maar zo af en toe zijn er van die uitschieters/aanbiedingen die dan nog weer gunstiger zijn. Wanneer ?? Wist ik het maar ;)
Prijsen zijn zowiezo de afgelopen paar jaar ernstig gestegen. Brandstofprijs, crisis, alles helpt daar dapper aan mee.
De enige die nog wel eens structureel met een aanbieding komt is Connections uit België, meestal net na de jaarwisseling, maar ook dat is geen garantie.
Op het moment dat het verlof bekend is een ticket boeken waarvan de prijs je aanstaat, en niet weer om kijken.
-
Ik denk inderdaad dat dat de beste optie is ;) We hebben nog even voordat we kunnen gaan boeken, kan ook wel zijn dat we toch alles via een reisbureau doen, die kunnen volgens mij ook soms betere prijzen bieden. In de voorbeeld offertes welke ik heb opgevraagd was dit in elk geval wel zo :)
-
Helaas geen tip. was dat wel het geval geweest dan waren we nu een stuk rijker. Een patroon zit er ook niet in.
Een vliegtuig wordt opgedeelt in een enorm aantal klassen die wij als gebruiker niet herkennen. Voor ons is er alleen business, economy comfort en economy. Die enorm aantal verschillende klassen krijgen allemaal een letter en aan die letter wordt een prijs gekoppeld. Die prijs is weer afhankelijk van wat je allemaal wil kunnen met het ticket. De goedkoopste tickets zijn niet wijzigbaar en niet refundable. De duurste tickets in zowel economy als business class zijn wel wijzigbaar en refundable.
Wanneer een bepaalde letter is uitverkocht dan wordt er een hogere letter aangeboden die duurder is. Dit gaat zo door totdat het vliegtuig vol is. Blijft de vraag achter voor een bepaalde vlucht of dagen dan kan de luchtvaartmaatschappij besluiten om meer stoelen in de goedkopere klasses aan te bieden.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Wat veel mensen doen is dat ze voor zichzelf een prijs vaststellen wat men wil uitgeven voor een ticket. Zodra die prijs voorbij komt dan koop je het ticket en kijk je niet meer verder.
Succes.
-
Zojuist geboekt via D-reizen!
April/mei 2013 14 dgn.
British Airways / American Airlines
BRU - JFK (stop-over 3 dgn.)
JFK - MIA
MIA - BRU
€655 p.p.
Helemaal in mijn nopjes!
-
Vliegen in December/Januari... Welke luchthaven is betaalbaar?
Hallo iedereen!
Ik en mijn vriendin zijn einde mei/begin juni voor 19 dagen naar Orlando getrokken.
Meer bepaald: Walt Disney World.
Sinds we terug zijn kan ze er niet over ophouden... Het was zo indrukwekkend dat ik wel genoodzaakt ben om bepaalde regelingen te treffen om terug te gaan...
Nu is het idee om in een appartement/huis te verblijven, met huurauto.
Aangezien vrienden van ons mee willen, is dit financieel gerust haalbaar.
Enkel zitten we met 1 nadeel...
Eén van de vriendinnen werkt voor een bouwbedrijf, en is verplicht om in het bouwverlof op vakantie te gaan.
Dwz: de laatste week van december, en de eerste week van januari. Voor België valt dit normaal gezien altijd samen met de kerstvakantie.
Nu heb ik al wat rondgekeken naar vluchten voor december 2012 (aangezien de vluchten voor december 2013 nog lang niet beschikbaar zullen zijn), en viel zo wat van m'n stoel van de hoge prijzen.
We zouden een 12 tot 15 dagen willen gaan.
De huidige planning staat van 21 december 2013 tot 4 januari 2014.
Als ik bereken van 22 december 2012 tot 5 januari 2013, kom ik op prijzen van 1.500euro en meer.
Dat is meer dan het dubbele van wat ik betaald heb in mei!
Dat MOET toch goedkoper kunnen?
Dit is voor vluchten uitgerekend van Amsterdam, overstap in Dublin, doorvliegen tot Orlando (MCO).
Geen overnachting, 9.30 vertrekken in Amsterdam, 17u aankomen in MCO.
Aangezien we in Antwerpen wonen zijn volgende luchthavens voor ons relatief makkelijk bereikbaar:
1) Brussel (auto)
2) Amsterdam (auto)
3) Eindhoven (auto)
4) Charleroi (auto)
5) Dusseldorf (auto)
6) Parijs (TGV/Thalys)
7) Frankfurt (ICE)
8) Keulen (auto)
9) Londen Heathrow/Londen Gatwick (eurostar)
De 4 luchthavens die volgens ons nog doenbaar zijn in Florida zijn:
1) Orlando International
2) Sanford
3) Tampa
4) Miami
Nu komt dus onze vraag naar jullie toe:
Wie heeft er ervaring met vertrekken vanop andere luchthavens dan Brussel/Amsterdam?
Zo heb ik voor afgelopen keer gevonden dat Aer Lingus enkel vliegt op Dinsdag en Zaterdag, en heb hier dus ook rekening mee kunnen houden.A
angezien er hier véél te veel mogelijkheden zijn, had ik graag van jullie wat ervaringen gehad, en bij voorkeur ook prijzen in vergelijk met andere maatschappijen...
-
Re: Vliegen in December/Januari... Welke luchthaven is betaalbaar?
Een snelle zoekopdracht op vergelijkingssite www.kayak.com geeft als goedkoopste : Brussel-Miami met American Airlines 22-12 heen en 05-01 terug voor €721 per persoon.
met een huurauto ben je in 3 uurtjes in Orlando.
Is natuurlijk wel hoogseizoen dus logisch dat de prijzen wat hoger ligger..
Heb nog niet gekeken naar alternatieve luchthavens (behalve Orlando maar die was inderdaad een stuk duurder)
Gewoon even een paar uurtjes gaan zitten en goed zoeken..
-
Met alle permissie, maar jullie hebben blijkbaar niet veel ervaring met verre vluchten. Ik zal je maar gelijk met twee voeten op de grond zetten : de kerstvakantie valt bijna overal op hetzelfde ogenblik, gewoon omdat Kerstmis en Nieuwjaar uiteraard overal gelijk zijn ! Dus goedkope tarieven in die maand, vergeet het maar. Jullie vorige reisperiode mei/juni is laagseizoen en de kerstperiode behoort tot de duurste van het jaar. Je kan wel andere luchthavens proberen, maar naar Londen bijvoorbeeld moet je er wel de kostprijs van de Eurostar bijtellen ! Vanuit Charleroi of Eindhoven naar Amerika, da's een goeie, dat zal al helemaal niet lukken want die bieden enkel vluchten binnen Europa aan. Ik kan je alleen maar de raad geven om veel op het net te zoeken en zodra je een aanvaarbare prijs vindt, kan je toehappen, maar het prijsniveau van jullie vorige reis, daar hoef je niet op te rekenen.
-
Air berlin vliegt van dusseldorf naar ft meyers.
Vlieg op 1e kerstdag 25 dec. en/of terug op 1-1
prijzen vanaf €632
-
Citaat:
Bryce2011
Een snelle zoekopdracht op vergelijkingssite
www.kayak.com geeft als goedkoopste : Brussel-Miami met American Airlines 22-12 heen en 05-01 terug voor €721 per persoon.
met een huurauto ben je in 3 uurtjes in Orlando.
Moet je wél een een hele snelle Ferrari huren... en een goede laser detector... (een Viper ofzo)
Via de Florida's Turnpike is het nog altijd minimaal 4 uur rijden...
Kortom... vanaf landing kost het je ongeveer 7 uur om in Orlando in je accommodatie te komen.
-
Wij hadden vorige week onze tickets geboekt. Dit keer niet naar Florida maar het Westen van Amerika.
Wij hebben geboekt via Lufthansa, de site zelf was goedkoper dan alle aanbieders zoals cheaptickets enz enz.
Dusseldorf/Newark/Las Vegas ( 2:50 overstaptijd)
Las Vegas/Newark/Dusseldorf. ( wel vroeg s'morgens weg, maar dat vinden we niet zo erg )
628 PP vonden we geen slechte prijs voor Mei 2013.
-
Wie heeft er ervaring om vanaf Brussel met de trein naar Parijs te gaan en van Parijs naar Miami te vliegen, ik vond vandaag wel een hele leuke prijs hiervoor!
Vertrek op 15 juni 2013 en terug op 4 juli 2013, 510 euro p.p. op de site van connections.be
-
Dat is een koopje in vergelijking met de prijzen die je op dit moment ziet. Vergeet niet dat je op de terugweg dus ook wer eerst met de trein van Parijs naar Brusel moet en dan nog met de auto naar huis.
Heb hiermee zelf geen ervaring. De enige ervaring die ik heb is dat ik na de landing zo snel mogelijk naar huis wil.
-
Voor 40 euro (547) meer kun je ook met het vliegtuig op die data, al vind ik de vlieg- en aankomsttijden dan wel minder gunstig dan met die treinreis
za 15/06 11:30 - 15:20 Brussel (BRU) - Atlanta (ATL)
za 15/06 17:35 - 19:43 Atlanta (ATL) - Miami (MIA)
do 04/07 10:15 - 12:08 Miami (MIA) - Atlanta (ATL)
do 04/07 17:35 - 08:30 Atlanta - Brussel (BRU)
-
De treinreis Brussel-Charles de Gaulle is kort (1u15) en comfortabel. Het is wel nog een heel eind stappen van het TGV-station naar de terminal, maar dat is natuurlijk niet onoverkomelijk. Wij vlogen vorig jaar met Air France naar NY omdat we absoluut een keer met de A380 wilden vliegen. Wat ons wel weer opviel, is de slecht georganiseerde check-in en pascontrole in de luchthaven. Bij onze terugkeer moesten we bovendien anderhalf uur wachten op onze bagage, waardoor we onze trein naar Brussel misten. We werden wel prompt op de volgende geboekt. Air France is een heerlijke maatschappij om mee te vliegen, hun thuisbasis is echter veel minder fraai !
-
Wij hebben zojuist geboekt voor 450€pp
vertrek 1/2 terug 12/2 ZYR-CDG-MIA MIA-CDG-ZYR
-
Uitstekende deal zou ik zeggen !
-
Citaat:
Emily
Wie heeft er ervaring om vanaf Brussel met de trein naar Parijs te gaan en van Parijs naar Miami te vliegen, ik vond vandaag wel een hele leuke prijs hiervoor!
Vertrek op 15 juni 2013 en terug op 4 juli 2013, 510 euro p.p. op de site van connections.be
Dit is een zeer goede verbinding. We hebben dit vorig jaar met de kids gedaan. Je krijgt op de TGV gratis drank en chips of ontbijt dacht ik. Het voordeel is dat je eigenlijk al in checkt voor de vlucht in Bru bij de balie van Air france. Maw vanaf dan is het hun verantwoordelijkheid. Ik herinner me nog de vlucht vrij snel aansloot op de tgv verbinding en dat we uiteindelijk beter af waren dat 3 u op voorhand op zaventem aanwezig te zijn.
Ik zou ook voor volgend jaar paasvakantie deze connectie maar voorlopig niet te vinden.
-
Citaat:
georgesken
Geweldig mooie deal !
-
Citaat:
georgesken
Mooie prijs, waar heb je dit geboekt?
-
Zal wel bij Connections zijn ,daar hebben wij hem ook geboekt maar dan naar L.A
-
Vandaag geboekt bij connections.be:
Antwerpen - Amsterdam - Miami - Amsterdam - Antwerpen
Heen 04-03 / terug 12-03
Tickets voor 4 volwassenen: ticketprijs/persoon: 416,1 euro
dossierkosten: 20 euro
annulatieverzekering: 74,9 euro
Totaalprijs: 1759,3 euro.
Vluchtschema:
ma 04/03 08:31 - 09:28 Antwerpen (ZWE) - Amsterdam (AMS)
ma 04/03 11:00 - 13:30 Amsterdam (AMS) - New York (JFK)
ma 04/03 16:00 - 19:22 New York (JFK) - Miami (MIA)
di 12/03 13:30 - 16:25 Miami (MIA) - Minneapolis/St Paul (MSP)
di 12/03 20:35 - 10:50 Minneapolis/St Paul (MSP) - Amsterdam (AMS)
wo 13/03 13:31 - 14:28 Amsterdam (AMS) - Antwerpen (ZWE
-
Bizar, wat een lage prijs ....
-
Het gaat gelijk kriebbelen om te boeken. Wat een scherpe prijzen.
-
Deze prijzen vanaf 418€ zijn overal te boeken hoor, zowel op de site van klm.be, airfrance, connections, expedia,... Alleen met je vertrekken vanuit antwerpen of brussel station.
418€ heb je vanuit antwerpen via ams en dan nog een tussenstop in usa
450€ heb je vanuit brussel via parijs en dan rechtstreeks naar miami
deze prijzen heb je tot eind maart
later liggen de prijzen rond de 500€ (oa vok tijdens de paasvakantie)
-
Echter wél op basis van beschikbaarheid... HAHAHA
-
Citaat:
georgesken
Deze prijzen vanaf 418€ zijn overal te boeken hoor, zowel op de site van klm.be, airfrance, connections, expedia,... Alleen met je vertrekken vanuit antwerpen of brussel station.
418€ heb je vanuit antwerpen via ams en dan nog een tussenstop in usa
450€ heb je vanuit brussel via parijs en dan rechtstreeks naar miami
deze prijzen heb je tot eind maart
later liggen de prijzen rond de 500€ (oa vok tijdens de paasvakantie)
Zijn wel mooie prijzen, heb natuurlijk verder niks vergeleken, er zijn ook echter nog geen plannen :)
-
zojuist geboekt bij expedia:
van 9 mei tot 1 juni naar Tampa met United, Lufthansa voor € 581, p.p., vind ik een mooi prijsje
-
13 jan. met 3 personen (2 volwassenen en 1 kind jonger dan 11) Lufthansa. AMS/FRA/ORL (A340) terug MIA/FRA/AMS (A380) Prijs:2050 Euro. We kozen voor Lufthansa vanwege het zeer uitgebreidde inflight entertainment. We hebben met eerdere vluchten ervaren dat ons kind zich de lange vlucht zeer goed vermaakt met filmpjes ed. (wij ook) Goeie pakketreis. Mooie villa en auto. 20 jan stappen we op de Carnival Valor voor een 7 daagse cruise. geboekt via Amerikaanse site. Nou al zin in!!
-
goed vooruitzicht!!!!!!!!!
-
Gisteren geboekt:
Vier volwassene economy tickets Brussel-Orlando via Chicago met United. Totaalprijs 2208 euro. Kon goedkoper maar dan moest ik via Miami of starten op station Brussel en dan via Parijs. Wordt de totale reistijd langer. Nu vertrek ik laat in de ochtend (dus niet midden in de nacht opstaan thuis!) vanaf Zaventem. Ook overwogen een keer met Virgin Atlantic te vliegen maar dan zat er een overnachting in Londen bij. Ook hadden we goede eerdere ervaringen met United in 2009 en 2011. Verder hebben we nu voldoende overstaptijd in Chicago (2,5 uur en da's wel handig gezien de grootte van het vliegveld) en wilde ik niet met een 757 vliegen vanwege de wat beperkte ruimte. Ook het feit dat we om 19.43 landen in Orlando i.p.v. 2300 uur speelde mee.
Kortom niet het goedkoopste ticket maar wel tevreden.
-
Je bent alleen een beete onduidelijk voor welke datums je deze hebt geboekt. :D
-
Het is het handigst als je dit schemaatje invult:
Geboekt bij:
d.d.:
Periode:
Route:
Airline/Maatschappij:
Aantal Personen:
Totaalprijs:
-
Vandaag ook geboekt voor mijn ouders!
Geboekt bij: D-reizen
d.d.: 26-8-2012
Periode: 27-4-2013 t/m 12-5-2013 (16 dagen)
Route: BRU - JFK (3 dagen stop-over in New York)
JFK - MIA
MIA - BRU
Airline/Maatschappij: BA/AA
Aantal Personen: 2
Totaalprijs: €1356 inclusief ticketverzekering en bemiddelingskosten
-
Citaat:
rogzwanenburg
goed vooruitzicht!!!!!!!!!
Thanks.....dacht ik ook :))
-
Geboekt bij: Vliegtickets.nl
d.d.: 27-08
Periode: 09-02-2013/20-02-2013
Route: BRU-ORD-MCO
Airline/Maatschappij: United
Aantal Personen: 4
Totaalprijs: €2208,=
-
Geboekt bij: Travelocity.com
d.d.: 26/08/2012
Periode: 27/04/2013-11/05/2013
Route: bru-jfk-mco vice versa
Airline/Maatschappij: klm/delta
Aantal Personen: 4
Totaalprijs: usd: 2955 (ca 2362 euro)
-
wij hebben ook geboekt
airfrance 8/1/2013 parijs /miami
29/1/2013 orlando parijs. 970euro voor 2 pers inclusief de tgv tot parijs
Ik vind dit een goede prijs 2 jaar geleden 30 euro meer betaald zelfde periode en zelfde traject :up: :)
-
was even aan het kijken voor Miami voor eind januari en zie nu tickets van Delta/KLM voor €599 pp via D-reizen. Is dit een goede prijs of moet ik toch even wachten op de KLM werelddeals? deze komen toch meestal in september?
-
Als je via klm.be tickets boekt uit Antwerpen naar miami betaal je in die periode (januari - februari) 418€pp.
-
Citaat:
georgesken
Als je via klm.be tickets boekt uit Antwerpen naar miami betaal je in die periode (januari - februari) 418€pp.
Om het compleet te maken; je moet dan wel naar Antwerpen, daar op de trein stappen naar Schiphol, en van daar uit vliegen.
Het eerste deel overslaan (Antwerpen) is geen optie, dat is (raar maar waar) verplicht.