-
Re: Vliegen met LTU / Air Berlin
Ben de 14de terug gekomen met Air Berlin en ben heen ook met Air Berlin gevlogen.
Rechtstreeks vliegen is prima, de service is prima. Zelf vond ik het eten ook goed te eten en je kreeg ook regelmatig drankjes.
Via Dusseldorf vliegen was erg goed te doen. Kortom ik ben een zeer tevreden klant.
-
Dit jaar in de meivakantie 2009 met Air Berlin gevlogen. Een goede ervaring, prima service aan boord. Wat ons wel tegen viel is dat we op de heenweg file hadden [komen vanuit omgeving Rotterdam] en hebben er toen zowat 3 uur over gedaan. Terug is na zo`n lange reis ook echt wel vermoeiend, zeker als je niet echt geslapen hebt in het vliegtuig. Wel erg tevreden over K parking op het vliegveld van Dusseldorf. We hadden dit geboekt via internet voor de luchthaven wordt je auto meegenomen en hoef je zelf niet te parkeren, toen we terug kwamen zouden we een nummer moeten bellen, maar toen we de glazen deuren uitkwamen, stond onze auto er al. Heerlijk als je moe bent en je toch zo kan instappen. Voor 2 weken was het 85 euro. [en natuurlijk wat fooi, want dat waren we nog gewend] Kan deze service aan iedereen aanbevelen.
Irene
-
hallo!
Ik vraag me af hoe ik eventueel een XL-Seat zou kunnen boeken, en zou je daar recht op hebben met een kindje van 4?
En... ik kan nergens terug vinden hoe lang je van type voren kan inchecken online, zal best ergens staan maar ik lees er standaard overheen... Weet iemand hierop het antwoord???
Groetjes Brenda
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
brendaendestin
Ik vraag me af hoe ik eventueel een XL-Seat zou kunnen boeken, en zou je daar recht op hebben met een kindje van 4?
Eerst maar de teleurstelling:
Op grond van veiligheidsvoorschriften van de overheid zijn de XL-seats voor de volgende groepen niet te reserveren:
- baby's en kinderen jonger dan 12 jaar;
- personen die samen met kinderen onder de 12 jaar, baby's of dieren in de cabine reizen;
- aanstaande moeders;
- lichamelijk en/of geestelijk gehandicapte personen;
- personen die door lichaamsmaat, ziekte of leeftijd beperkt beweeglijk zijn.
On line inchecken kan vanaf 30 uur voor vertrek. Zie voor alle info deze site
-
Dan zijn de XL seats de stoelen bij de nooduitgang want daar gelden deze regels voor.
-
Citaat:
Ebelix
Dan zijn de XL seats de stoelen bij de nooduitgang want daar gelden deze regels voor.
Klopt. We hebben er in mei gebruik van gemaakt en ze zitten idd. aan de nooduitgangen EN aan de toiletten.
Nou hebben wij daar totaal geen last van maar ik kan me indenken dat als er tijdens de hele vlucht mensen voor je neus en tv scherm staan je lichtelijk geïrriteerd kunt raken.
-
Inchecken voor vluchten naar amerika zijn bij air berlin alleen mogelijk aan de balie. Dit i.v.m. het esta formulier dat je moet laten zien en het extra formulier dat je ingevuld mee moet nemen bij check in. (deze zit als bijlage bij je e ticket)
-
We zijn 5 sept. terug gekomen van onze vakantie :(en we hebben vanuit Dusseldorf gevlogen. Kan niet anders zeggen dan dat de service van Air Berlin/LTU echt heel erg goed is. Je komt niets te kort en anders kun je er gewoon om vragen. Ook vrij nieuwe toestellen.
Onze dochter was jarig en na de landing mocht ze even de piloot bezoeken.
We zaten trouwens in het toestel achter Kol van het Forum, wat en kleine wereld is het toch, ook omdat we uit dezelfde stad komen. \\:D/
-
Citaat:
nbh
Inchecken voor vluchten naar amerika zijn bij air berlin alleen mogelijk aan de balie. Dit i.v.m. het esta formulier dat je moet laten zien en het extra formulier dat je ingevuld mee moet nemen bij check in. (deze zit als bijlage bij je e ticket)
Je kan geen ESTA formulier laten zien bij Check-In...
Ik denk dat je het APIS formulier bedoelt.
-
11 en 12 januari aanbieding air berlin
Hallo
Via de mail een aanbieding van air berlin gehad: voor ong 450 euro van dusseldorf naar fort mijers. [voor april/mei dit jaar] Alleen vandaag en morgen te boeken
-
Je kunt pas 30 uur van te voren inchecken.
Is het wel mogelijk eerder een stoel te reserveren?
-
Citaat:
Lindaa
Je kunt pas 30 uur van te voren inchecken.
Is het wel mogelijk eerder een stoel te reserveren?
Je kunt gewoon nu op dit moment even bellen en de stoelen opgeven die je wilt hebben.
Je kunt voor de vluchten naar Amerika geen web check in doen.
Web check-in wordt voor de volgende aankomstluchthavens aangeboden:
http://www.airberlin.com/site/affili...cki_ZFH_NL.gif
-
Hoe weet ik nu welke stoel ik wil, ik weet niet eens met wat voor type toestel ze vliegen, staat niet in de gegevens...
Weet iemand welk toestel ze voor DUS-RSW gebruiken?
-
Alle toestellen waar ze mee vliegen staan op hun site met stoelnummers. Nogmaals bel ze even en vraag welk toestel en bekijk dan even welke stoel je wilt. Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar :)
-
Ik las net dat je 15 euro pp en per enkele reis moet betalen om een stoel te mogen reserveren, dat is 60 euro voor de hele reis, vind ik een beetje belachelijk...
-
Citaat:
Lindaa
Weet iemand welk toestel ze voor DUS-RSW gebruiken?
Volgens hun site is de airbus 330 hun enige toestel dat zover( 9000 km) kan vliegen
-
@Lindaa;
Ik kan me hierin erg vergissen maar als je zou willen reserveren vraag dan eerst even of je ook bovenop die 15 Euro ook nog eens 25 Euro handelingskosten moet betalen.
Ik moest een kleinigheidje veranderen in mijn naam (spelfoutje) en dat kostte me 25 Euro. Het is maar een tip.
-
-
Als troost.......:mrgreen:
Ik heb net gebeld voor de "goumet menu".
Eendenborst met rode kool en Kaiserschmarrn met kersen en amandelen overgoten met vanillesaus leek me toch lekkerder dan het gewone menu.
Maar helaas pindakaas .Alleen als je minder dan 6 uur vliegt. :(
-
Als je boekt krijg je de mogelijkheid per sms in te checken; maar niet per computer?!
-
Dubai + Miami 2for1 via AirBerlin
uit de email:
A holiday for two is twice as much fun! Book your flight to Dubai and Miami from Berlin now and get two tickets for the price of one. Feeder flights are available from many cities. Book between 23rd and 28th June 2010 and fly between 1st November 2010 and 30th April 2011.
-
Re: Dubai + Miami 2for1 via AirBerlin
Goede actie!! Is ook vanaf dusseldorf. 550 euro voor 2 personen via berlijn tegel. Maar wel zeer kort dag om te boeken.
Julo
-
Zojuist geboekt. Inderdaad 2 voor de prijs van 1 vanaf Dusseldorf (via Berlijn) naar Miami. We zijn nog niet eens vertrokken :-\" voor de zomervakantie in augustus maar de volgende vlucht is al geboekt. We gaan in februari lekker samen genieten in Orlando, ben zo happy :smile:
-
Sjeemig het is wel heeeel verleidelijk. Goed gedaan hoor Anita!!
-
De schoolvakanties vallen helaas niet in de aanbieding...eigenlijk maar goed ook anders waren ook wij in de verleiding gekomen... op andere data was het met z'n viertjes maar 1159 euro!!
-
Domme he wij kunnen alleen in de vakanties gaan .
Paasvakantie vertrek zou nog gaan maar er zijn geen terugvluchten .
-
Je kunt ook gewoon de heenvlucht apart boeken.
Dan heb je dat voordeel alvast. De retourvluchten komen in oktober en dan kun je of gewoon boeken of misschien weer mazzel hebben.
Wij boeken altijd alvast de heenvluchten. Zij zijn al geboekt voor 28 april volgend jaar. We doen dit altijd en het gaat prima, nooit geen problemen gehad.
-
He, hoe boek ik de 2 voor 1 actie dan, ik zit te kijken op airberlin maar kan nergens wat vinden ?
Gr. Edo
-
Citaat:
Edo
ik zit te kijken op airberlin maar kan nergens wat vinden ?
Kijk even hier . Actie loopt tot 28 juni.
-
Hardstikke bedankt, ik ga mezelf vanavond even inlezen, zag al ff snel 630 euro voor 2 personen, en dubai 530 euro 2 personen. Ga vanavond even kijken, nogmaals bedankt :wink:
-
Heeft iemand al gevlogen met air berlin ? Mijn vriend wil namelijk enkel een groot vliegtuig hij heeft erg veel last van vliegangst en vorig jaar hebben we met aa gevlogen dit beviel hem erg maar hij heeft bang dat dit een charter is en wil daarom niet boeken :(
-
Wij twee keer. Maar eigenlijk begrijp ik je vraag niet erg goed.
Misschien kun je je vriend overhalen met de lekker warme nachtsokken die je bij de retourvlucht uitgereikt krijgt?:lol:
-
neen hij wil een echt groot vliegtuig (waar het geluid ook niet zo fel is van de motoren )niet zo eentje waar martinair mee vliegt vorige keer hadden we tv schermpjes in onze stoel bij american airlines dat wil hij dus perse dom dom maar hij wil liever 600 euro betalen en zeker zijn :(
Maar waren de vluchten eigenlijk goed en de service ?
-
Wij waren bijzonder tevreden maar ja we stellen ook niet zulke hoge eisen.
We willen snel en zeker naar de overkant zonder overstappen.
Privé schermpje of luidruchtigheid is iets wat we een bijkomende zaak vinden.
Wel boek ik altijd de stoelen aan de uitgang. Niemand voor je,lekker je benen uitstrekken,en als eerste het vliegtuig verlaten.
Misschien is het beter voor je vriend om business class te vliegen?
-
Vorig jaar hebben wij met AA gevlogen en dit beviel hem uitstekent hij had plaats genoeg een eigen schermpje en hij had geen last van reisziekte dit veranderde toen we moesten overstappen in een klein vliegtuig god wat is hij ziek geweest . Nu denkt hij dat hij dit in elk vliegtuig gaat hebben dat niet hetzelfde is als een boeing 747 (denk ik dat het was ).
-
Geen enkel vliegtuig dat intercontinentaal vliegt is 'klein'.
Ik denk niet dat je vriend vanuit z'n stoel veel verschil in de 747 of de Airbus a330 (waar air berlin mee vliegt) zal kunnen ontdekken.
Toch hebben ze nog geen monitortjes in elke zetel dus als dat een breekpunt is dit inderdaad niets voor jullie. Service aan boord is absoluut in orde.
-
Re: Vliegtickets 2011 (excl. juli/aug)
Gisteren ook geboekt \\:D/
In eerste instantie alle stoelen gereserveerd voor de heen-/terugreis. Aangezien het systeem voor de stoelbevestigingen niet werkte heb ik tel contact opgenomen met Airberlin.
Deze man gaf mij aan dat het verstandiger was om een Topbonuscard van Airberlin te kopen.
Stoelreserveringen kostten me namelijk € 195,-. Als ik echter deze card zou kopen (eenmalig € 59,- en 1 jaar geldig) zou ik alleen 1x voor de XL-seat moeten betalen. Normale stoelen reserveren is dan GRATIS, echter voor de XL-seat werd het dan €45,- in plaats van € 60,-.
De rest van de meereizenden kunnen dan GRATIS de plaatsen reserveren in plaats van € 15,- per stoel.
Al met al scheelde mij dit € 91,-.
-
Is dat weer veranderd dan? XL seat was ook 15 euro voor te reserveren?
-
Ik heb de rekening van Air Berlin voor mijn neus liggen en XL seats kosten ongeacht het aantal 75 Euro per vlucht.
150 Euro voor een retourtje dus.(zonder topbunus kaart natuurlijk)
-
Re: Vliegtickets 2011 (excl. juli/aug)
Citaat:
Chicco68
Gisteren ook geboekt \\:D/
Betaalde je toen ook al de €45,00 vliegtax die ik nu ineens zie toegevoegd?