-
Re: Baby in het vliegtuig
Bedankt allemaal voor de goede tips. Dat van die bekertjes met warme watten had ik wel eens gelezen. Maar je weet natuurlijk nooit of de steward(ess) wel tijd heeft voor dit soort zaken bij de start. Dus ik zorg gewoon dat ik klaar zit met een fles bij vertrek en ik heb een flesje met water voor tussendoor. Dat van die neusspray is ook wel handig!
Heb meteen een extra shirt voor mezelf in de handbagage gestopt. Je denkt inderdaad nooit aan dat soort dingen ;-)
Groetjes,
Joontje
-
Ik nam altijd een thermosfles met gekookt water mee. En nam baby voeding (melkpoeder) mee in die losse compartimenten die je op elkaar schroeft en waar je de maateenheden per voeding erin doet. Ook een extra fles en spenen.
-
Sinds nov. 2006 mag er geen vloeistof (meer dan 10 x 100ml p.p.) mee in de handbagage, geldt ook voor thermoskannen water om babyvoeding aan te lengen.;)
-
Water meenemen mag inderdaad niet meer, maar ready-to-feed melk wel. Ook vruchtensappen worden toegestaan. Wij zijn met onze dochter (nu bijna 16 maanden) reeds 3x naar Florida gevlogen (2.5 maand, 10 maanden en 14 maanden oud) en het is alle keren probleemloos verlopen. Alleen de allereerste keer opstijgen heeft ze 5 minuten gehuild, maar daarna nooit meer. Ze was zelfs sneller over haar jet-lag heen dan wij.
Het opwarmen van een fles in het vliegtuig gaat met een waterkoker. Als de stewardess niet oplet dan wordt dat veel te heet. Controleer de temperatuur dus altijd zelf. Opwarmen van een fles in een magnetron wordt in Amerika ten strengste afgeraden en de meeste restaurants (ook op het vliegveld) zullen dit ook niet voor je doen, naar verluid vanwege aansprakelijkheid. Wel kun je een beker heet water krijgen waar je de fles in kunt opwarmen. De baby care centers in DisneyWorld hebben wel magnetrons staan die je zelf mag bedienen. Daar gaat het dus probleemloos. Ook de restaurants in de hotels in DisneyWorld hebben magnetrons staan voor algemeen gebruik, die je zelf mag bedienen.
-
Dan hebben wij blijkbaar wel mazzel gehad, want vorig jaar september (vóór de nieuwe regels) en dit jaar mei zijn we naar Rhodos gegaan. Onze dochter was respectievelijk 4 en 12 maanden en we hebben allebei de keren gewoon een thermosfles van een halve liter mét heet water meegenomen zonder problemen. In mei is onze luiertas echt onderste boven gekeerd, en we hadden naast die thermosfles nog een rietjesbeker met aangelengde roosvicee én een klein flesje met onverdunde roosvicee mee. Aangegeven dat dit dus voor ons dochtertje was (voor tijdens de reis) en we mochten doorlopen.
Volgende week vliegen we naar Florida, maar zullen we toch echt wat drinken voor ons dochtertje meenemen (ook omdat je al zoveel uur van te voren op Schiphol moet zijn). We zullen wel zien wat ervan gezegd wordt.
-
Wij hadden ook drinken mee voor ons zoontje (9 jaar), want die lust alleen maar Yokidrink en vlogen afgelopen 19 oktober naar Florida. Bij de gate moet je dus inderdaad alles inleveren.... er gingen 5 pakjes fristi zo de vuilnisbak in. Wij moest om 12.00 uur boarden en zouden vertrekken om 13.40 uur. Pas als je weer in de lucht zit krijg je weer wat te drinken, dan ben je gauw 2,5 uur verder. Wat wij wel mensen zagen doen is; lege flesjes mee nemen en deze hier op het toilet vullen met water... Maar ik weet natuurlijk niet of jullie dochterje dat ook al drinkt. Succes Jolanda
-
Wij zijn dit jaar ook wezen vliegen met een kleintje.
Je kan je eigen kinderwagen gewoon meenemen. De wagen gaat onder het ruim of je geeft het pas bij de slurf af. De kinderwagens in Amerika zien er een beetje anders uit dan hier in Nederland. Je kan ook je maxicose meenemen, maar die kan je ook huren in Amerika of kopen bij de Walmart.
Je kan in wat flesjes gekookt water doen en dat in een ziploc (doorzichtig)zakje meenemen. En afgemeten poeder voor de baby. De stewardes kan de fles opwarmen. Je kan je baby gewoon verschonen op de wc. Het is wel krap, maar goed te doen.
Als je gaat stijgen en landen is het misschien handig je baby te laten drinken ivm de oren. Dat gedoe met zie plastic bekertjes vind ik:-k onzin.
DRaag je je baby in een draagzak? Is misschien handig als je geen kinderwagen meeneemt. Verder zou ik me niet zo druk maken, het komt allemaal goed. Het lijkt altijd zo'n geregel met zo'n baby, dat is het ook wel. Maar geniet straks lekker van de vakantie!!\\:D/
-
Ben het helemaal met Marije eens, wij hebben ook eens gevlogen toen onze zoon nog geen jaar was, stress en zorgen...de moraal van het verhaal....zoonlief had het prima naar zijn zin in het vliegtuig...ouders hebben zich voor niets druk gemaakt....komt allemaal goed....
-
Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen
Dag allemaal,
Al orienterend op de vakantie van volgend jaar viel ons oog op Florida. Na een paar jaar Europa met kleine kinderen denken we dat dit wel erg leuk kan zijn. Wat ons nog bezig houdt is het volgende.... Hoe is het klimaat in de maand juli en is Florida geschikt om met kindjes (4 en 6 jaar) te bekijken. We zaten zelf te denken aan bijvoorbeeld 4 stops, Kissimmee, St. Petersburg, Marco Island, Key West. En dat allemaal in 3 weken.
Ik zou het leuk vinden om wat reacties te ontvangen... gaan jullie me nog enthousiaster maken, of raden jullie me Terschelling aan?
Marco
-
Re: Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen
Hier kun je wat meer info over het weer vinden. Juli is wat warm en benauwd door de hoge luchtvochtigheid dus niet de meest ideale maand om naar Florida te gaan.
Waarschijnlijk zit je door de schoolvakanties aan deze maand vast en heb je niet veel keuze.
-
Hier nog veel meer weer: FAQ: het weer in Florida
-
Als je je goed voorbereid gaat et allemaal wel lukken. Onze zoon van zeven gaat al jaren mee, de laatste jaren in juli/augustus omdat we gebonden zijn aan het hoogseizoen.
Belangrijk:
1. Veel drinken. De warmte droogt je uit, dus je hebt veel vocht nodig. Bied je kinderen regelmatig wat aan.
2. Doe niet teveel. Plan niet je hele vakantie van voor tot achter. Neem regelmatig een rustdag en maak de dagen niet te lang.
-
Hoi Marco,
In 200 zijn wij 3 weken door Florida getrokken, een rondreis, zelf samengesteld. Onze kinderen waren net 3 en 6 geworden op de dag van vertrek. Wij waren daar van 24 juni tot 17 juli. Warm en vochtig, maar ik kan eerlijk zeggen dat de kinderen er veel minder (of geen) last van hadden dan wij.
Ook het rondreizen vonden ze leuk. Omdat mijn man niet rijdt heb ik de afstanden bepaald en ik vond slechts 1 stuk lang en nogal saai, maar dat is persoonlijk. We hebben veel gezien en gedaan met de kinderen en ze vonden alles even leuk. In februari gaan we terug, ze zijn nu 10 en 13. Helaas blijven we nu op 1 plek, maar ook dat zal de pret niet minder maken.
Er zijn echt heel veel leuke dingen te doen met kinderen van die leeftijd, dus geniet ervan en doe wat jullie allemaal leuk vinden.
-
Ook ik ga naar Florida met kleinere kinderen en vraag me af of het toegelaten is om drinken mee binnen te nemen in de pretparken (Disney, Sea World).
Of moet je alles achter laten en eenmaal binnen al onmiddellijk je portefeuille boven halen (we slapen niet in een Disney hotel, ook geen dining plan).
-
Meenemen!! Da's toegestaan. Wij nemen altijd een flesje of 6 (halve liters) mee om de eerste uren door te komen. Wij gaan altij in juli/augustus en dan is het nodig om heeeel veel te drinken, dus met een liter per persoon kom je dan niet uit.
De enige plek waar ik in Florida heb meegemaakt dat het niet was toegestaan was Tropicana Field, het honkbalstadium van de Tampa Bay Devil Rays. I.v.m. veelvuldig binnensmokkele van alcoholische drank is dat daar verboden, net als in meer sportstadions. Sinds 2007 is daar het wel weer toegestaan om waterflesjes mee te nemen, mits ongeopend. En er wordt streng op gecontroleerd (en terecht!).
-
Bedankt, fijn te horen dat je drinken mee naar binnen mag nemen.
Weet er iemand of in de parken zelf drinkfonteintjes zijn en/of het leidingwater in Orlando te drinken is (dan is een flesje snel gevuld en met wat poeder erbij smaakt het nog lekker ook - en is nog veel gezonder dan de frisdranken).
-
Als je de chloor smaak en geur kan weerstaan kun je uit de kraantjes drinken maar ik kan er absoluut niet tegen en neem daar ook alles zonder ijsklontjes. Wij kopen altijd grote canns en vullen de kleine flesjes. Voor onze dochter vulde we altijd een aantal flesjes met de limonade van daar (2.99 per can) die vond ze namelijk super lekker. Wij zelf namen ook wel cola in het park want dat lekker koel, je wat word namelijk op een gegeven moment wel wat warmer.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
LSL
Weet er iemand of in de parken zelf drinkfonteintjes zijn en/of het leidingwater in Orlando te drinken is (dan is een flesje snel gevuld en met wat poeder erbij smaakt het nog lekker ook - en is nog veel gezonder dan de frisdranken).
Leidingwater in Orlando drinken vergelijk ik altijd met het leegdrinken van een zwembad. Zoveel chloor. Je bent van binnen dan wel mooi gebleekt! Ook de frisdrank "uit de tap" wordt gemaakt met leidingwater, en is du over het algemeen niet te dinken, vind ik.
In Disney is het voor mijn gevoel iets minder chloorachtig. Maar nog steeds niet echt lekker, gewoon nog vies eigenlijk. Ik drink af en toe eens wat uit zo'n fonteintje (die zijn er overigens behoorlijk veel) en dank dan in eerste instantie dat 't wel meevalt, maar achteraf komt dan het chloor weer opboeren ... bah!
Maar ja, van anderen hoor ik weer dat ze het wel goed te drinken vinden ...! Ieder zijn smaak! En daarover valt nu eenmaal niet te twisten.
-
Nou we zijn weer terug, maar wilde de ervaringen toch even delen voor toekomstige reizigers met baby.
In principe ging alles prima. Ik had meerdere flessen bij me en kant-en-klare pakjes. Dat mocht zo door de douane, zowel heen- als terugweg. Verder had ik de maxi-cosi mee op een inklapbaar onderstel. Dat ging mee tot aan de gate en stond weer klaar bij het uitststappen. Aan boord maakten de stewardessen de flessen warm door ze in heet water te zetten, ging prima. En ze spoelden de flessen ook om met kokend water, dus meteen weer schoon als je dat wilt. Je moet wel een doek o.i.d. meenemen om de baby op te leggen als je wilt verschonen, dat kan alleen in het toilet op een harde plank.
Ik had een bassinet aangevraagd, maar er waren drie babies aan boord en maar 1 bassinet. Wel kregen we een extra stoel voor de maxi-cosi. Het was bulkhead, dus met extra beenruimte, maar de maxi-cosi paste niet tussen de stoelen. We hebben geruild met de personen achter ons, want daar paste de maxi-cosi wel.
Op de terugweg naar Amsterdam hadden we weer geen bassinet. Die was wel aan boord, maar we hadden geen bulkhead waar de bassinet kan hangen. En we hadden ook geen extra stoel. Uiteindelijk hebben we kunnen ruilen met degenen die op de bulkheadplaatsen zaten zodat de baby lekker kon slapen. Maar ik vond het wel vreemd. Zij hadden de bulkheadplaatsen een paar weken ervoor aangevraagd en wij de bassinet al een paar maanden geleden. Hoe plannen ze dat dan bij Delta????
Enfin, ik was allang blij dat ik niet al die uren met de baby op schoot moest zitten. En de stewardessen van Delta waren echt heel behulpzaam en vriendelijk.
In Florida zelf ging alles ook prima. Overal maken ze wel een flesje warm als je dat vraagt. Ik had een stroller gekocht, maar die kon niet helemaal plat. Voor een jonger babietje had het niet gekund, maar dit ging nog net. En inderdaad: geen parasolletje of schaduwkap te vinden. Dus we hebben hydrofiele doeken over de wagen gedrapeerd tegen de zon. Ging ook prima. Er was ook niet echt een brandende zon, omdat het al half november was.
Kortom, alles is goed verlopen. Ik zou het echter niet met een jonger babietje doen. En ik vond het vervelend dat je niet kunt rekenen op een bassinet als je die aanvraagt. Met een beetje pech zit je uren met een klein kindje op schoot. Vond het wel top zoals het ging met de kinderwagens aan de gate. Zowel op heen- als terugreis kwam alles er weer keurig netjes uit, ook de maxi-cosi.
Joontje
-
Tip voor Orlando bezoekers met (kleine) kinderen
Voor iedereen die met (kleine) kinderen naar Orlando gaat heb ik de volgende tip.
Bezoek eens de grootste McDonalds ter wereld in Orlando.
Hier vind je meer info (in het Engels):
http://www.vacationsmadeeasy.com/Orl...nOrlandoFL.cfm
:lol:
-
Re: Tip voor Orlando bezoekers met (kleine)kinderen.
Helaas, er zijn meerdere 'grootste Mac Donalds' ter wereld....
Ben er nu al 3 tegengekomen.
Zie ook deze .
Vorige week nog een vlak bij Pittsburgh !! Stond ook al dat het de grootste was.
Maar die in Orlando is inderdaad voor de kids wel leuk, met al die spelletjes.
Eric
-
Naar Florida met een kind van 3/4 jaar
Hallo,
Wij zijn nieuw op dit forum en gaan in september 2 weken naar Florida met onze zoon van nu 3 jaar. Mijn man en ik zijn reeds 2 keer in Florida geweest. Het is voor de eerste keer dat onze zoon een lange vlucht gaat maken, zijn langste vlucht tot nu toe was naar Alicante.
We vliegen met de combo United/Lufthansa op zowel de heen- als terugreis via Washington naar Orlando. We hebben er heel veel zin in alleen... we maken ons wel een beetje zorgen over hoe we ons kind moeten vermaken in het vliegtuig. Hoe hebben jullie dat ervaren met een jong kindje? Blijven ze de hele vlucht wakker of vallen ze als een blok in slaap? En hoe is de jetlag voor een kind na zo'n vlucht?
Zitten er in de vliegtuigen van United en Lufthansa van die schermpjes in de hoofdleuningen? Zijn ze kindvriendelijk?
Tevens willen we graag weten welke parken er goed te doen zijn met kleine kinderen. Ik las dat Seaworld erg leuk is voor kleintjes, maar wat nog meer? Animal Kingdom, iemand ervaring ermee?
Kortom, ervaringen met jonge kinderen gevraagd! Alvast dank!
Nada
-
Re: Naar Florida met een kind van 3/4 jaar
Hallo Nada,
Animal Kingdom is zeker ook leuk voor kleine kinderen.
Eigenlijk is in alle parken wel iets voor de kleintjes.
Ook Bush Gardens in Tampa op zo'n 1 a 1,5 uur rijden van Orlando is met kleintjes aan te raden.
Gr,
Stippie
-
United heeft schempjes in de rugleuning op intercontinentale vluchten. Lufthansa is dat nu aan het inbouwen maar dat gaat erg langzaam. De kans is groot dat dit niet het geval is.
Je kind kan je vermaken door om de zoveel tijd een klein kado te geven. Wellicht is een draagbare dvd speler ook een mogelijkheid.
Succes.
-
Ja, de dvdspeler is inderdaad een mogelijkheid, maar zo'n ding gaat niet 8 uur lang mee... Kadootjes geven om de zoveel tijd is een goede tip, dank je wel!
-
In okt. 2006 zijn wij op reis gegaan met onze dochters van (toen) 1 en 3 jaar oud. We hadden inderdaad ook een portable dvd speler bij, onze oudste heeft er misschien 1 - 2 uurtjes naar gekeken (dat redden de meesten toch wel dacht ik).
Verder is het aan te raden om kleurboeken, kleurpotloden, spelboekjes... van dat soort dingen mee te nemen (eventueel leuk in te pakken als cadeautjes).
Die van ons hebben zowel op de heen als de terugreis helaas eigenlijk niet geslapen. Ik moet zeggen dat ze op de heen weg niet zo´n last hadden van een jetlag, maar als je terug naar NL komt moet je er rekening mee houden dat ze 1 week wat van slag zijn, je moet rekenen op 1 uur per dag die ze van het tijdsverschil afsnoepen terug in NL (dus ongeveer een weekje van slag).
Ik vond Magic Kingdom, Animal Kingdom en natuurlijk ook Seaworld erg leuk voor de kids.
Groetjes Annette...
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
annette
Die van ons hebben zowel op de heen als de terugreis helaas eigenlijk niet geslapen. Ik moet zeggen dat ze op de heen weg niet zo´n last hadden van een jetlag, maar als je terug naar NL komt moet je er rekening mee houden dat ze 1 week wat van slag zijn, je moet rekenen op 1 uur per dag die ze van het tijdsverschil afsnoepen terug in NL (dus ongeveer een weekje van slag).
Dat klinkt me bekend in de oren.
Bij ons was de eerste nacht in onze villa het ergste.
We stonden allemaal al om 2 uur 's nachts langs ons bed.
We hadden allemaal honger maar hadden nog geen boodschappen gedaan.
Wel op de heenweg wat koekjes en wat te drinken gekocht bij een 7/11.
Toen we 's morgens boodschappen gingen doen bij Wal*mart kwamen we erachter dat hij 24 uur per dag open was.
Balen was dat.
Al die uren voor niets honger geleden :razz:.
Gelukkig voor ons ging het de 2e nacht een stuk beter.
Gr,
Mario
-
Bij ons ging die eerste nacht in de villa juist hartstikke goed. We kwamen toen om ongeving 20.00 uur in de villa aan. Natuurlijk snel even wat spulletjes uit de koffers trekken en dan de kids heeeel snel naar bed (ze waren echt helemaal kapot) en gingen echt helemaal k.o. Ze werden eigenlijk op een voor hun normale tijd wakker. En als je dan maar meteen in een ´normaal´ ritme doorgaat hadden wij er in ieder geval eigenlijk nergens last van.
-
Maak even een loopje zo nu en dan door het vliegtuig...deden wij met ons zoontje toen we naar Brazilie vlogen...kunnen ze even de benen strekken.......wij hebben toen inderdaad net als annette gedaan en ons zoontje (die toen ook drie was) had totaal geen last van Jetlag..wijzelf ook niet eigenlijk..ook op de terugweg niet.....
-
Hi onze dochter was de eerste keer 2.5 en de tweede keer 3.5 beide keren hebben we super goede vluchten gehad. Dvd speler meer (want de scherpjes zijn wel handig maar ja je vermaakt ze het meest met hun favo series) daarnaast hebben we beide keren vanalles isngepakt van snoepje tot kleurpotlood, speeltjes enz. Ook in de villa was de dvd speler zeer op zijn plek want na een lange ochtend disney was hangen opo de bank met een dvd'tje aan wel erg prettig. Wij vonden dat het Magic Kingdom en Animal Kingdom leuk waren voor haar (alle disneyfiguren enz). Een ontbijt met Winnie de Pooh is ook een hele mooie ervaring Seaworld heeft veel shows en een kind kun je moeilijk 45 min stil op een stoeltje laten zitten zo in een park. Universal was ook heel erg leuk vond ik. voor al het Seus kindergedeelte. Voor meer info en foto's verwijs ik je graag naar onze reisverslagn, de links voeg ik hierbij
http://delelystadamerikalijn.web-log...006/index.html
http://delelystadamerikalijn.web-log...007/index.html
Groetjes
Gwenda
-
Wist je trouwens dat er voor Disney een speciale service is waar ouders hun vragen kunnen stellen? www.disneyworldmoms.com
-
En niet te vergeten...de babyswitch..maken wij ook gretig gebruik van, bij achtbanen enzovoorts...waar Virgil (4) nog niet in mag......
-
Ja, die babyswitch heb ik ook al ontdekt, dat is superhandig!
Alvast dank voor de vele reacties, er zitten veel bruikbare tips tussen!
-
Ga naar de Zeeman, Wibra of een andere winkel waar ze van dat goedkope grabbelspul hebben? Wij kopen altijd voor zo'n 20 euro en dan heeft onze dochter genoeg cadeautjes voor de heen- en terugweg.
-
Wat wij altijd doen met autoreizen, is een kaart uitprinten van A naar B,
en dan mag onze dochter niet vragen "is het nog ver", maar "waar zijn we nu".
En dan geef ik telkens op de kaart aan waar we ongeveer zijn.
Zo ziet ze zelf dat we steeds dichterbij komen. Geeft hun een zichtbaar iets!
Maar dan zul je dus ff iets met google moeten vinden om uit te draaien
(ik ga het wel doen in iedergeval)
O, en nog een tip, draai er twee uit, heb je er ook eentje voor de terugreis!
Verder doen wij ook altijd paar kadootjes mee, en de dvdspeler, kleurpotloden. etc. En soms kunnen stomme spelletjes ook tijd doden, zoals ik zie, ik zie, wat jij niet ziet. (ook heel handig als je lang moet wachten in het ziekenhuis)
-
Met 2 kleine kids naar Florida
Beste Florida liefhebbers,
Wij gaan eind december met 2 kinderen naar Florida, vliegen naar Orlando waar we een week blijven en daarna naar de Key´s en Miami.
Omdat de kinderen 2 en 3 jaar zijn kunnen we niet te veel plannen.
Tussen Orlando en de Key´s willen we nog een tussenstop maken van enkele dagen op een centrale plek waar we de Everglades kunnen zien maar ook kunnen relaxen.
Heeft iemand een tip qua plaats en hotel-huis-appartement? Redelijk luxe en met minstens 2 slaapkamers.
Alvast bedant voor de moeite!
-
Re: Met 2 kleine kids naar Florida
Wij huren een townhouse van Storytime, huisjes met alles erop en eraan. www.storytimeorlandorental.com
Mag ik je vragen waarom je zo in de winter gaat?
Groetjes
Gwenda
www.delelystadamerikalijn.web-log.nl (voor floridaverslagen 2006-2007) en www.storytime2009.blogspot.com (onze voorbereidingen voor 2009)
-
Re: Met 2 kleine kids naar Florida
Onze kids zijn volgend jaar 5 en 6 dus iets groter maar ook wij hebben Storytime Orlandorental gehuurd!
-
Hallo,
Wij zijn sinds vandaag ook lid van het forum. Op onze huwelijksreis zijn we door Florida gereisd en sindsdien zijn we verliefd en hebben vreselijke heimwee.
We hebben een dochter van 2,5.
Volgend jaar, in maart of zo, willen we heel graag terug naar Florida.
We zijn een beetje huiverig omdat we niet weten hoe onze dochter zo'n lange reis ervaart en hoe de jetlag voor haar zal zijn.
Ook vragen we ons af of we beter in een villa kunnen blijven of in een hotel. Misschien heeft iemand advies?
Nada, als je bent geweest, als het goed is ga je bijna, wil je dan je ervaring delen. Niets beter als reacties van ervaringsdeskundigen. En een hele fijne vakantie, natuurlijk. (ben een héél klein beetje jaloers)
Bedankt voor de reacties, Natasja
-
Beste Natasja,
Een vila is zeker aan te raden.
Wanneer de kleine naar bed gaat kun jij nog lekker buiten zitten en eventueel zwemmen in je prive pool.
Je laat je kind niet aleen in zo'n hotelkamer dus wanneer de kleine moet slapen zit jij ook op je hotelkamer.
Is ons prima bevallen.
We zijn met mijn nichtje van 4 jaar oud geweest en na een dagje disneypark in de hitte was die kleine om 18.oo uur helemaal gesloopt. Dus hup lekker naar bed en wij buiten bij het zwembad, heerlijk.....
Wat je ook gaat doen je zal een heerlijke tijd hebben in dat geweldige Florida!
Nog ruim 5 weken daan gaan wij er weer heen.
Groetjes Disney fan