Re: Kerst in Florida, drukte parken dec-jan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
petrajessy
Corrus, als ik de laatste week zou gaan (tussen 2 en 9 jan.) is dat dan een goed keuze? Rustiger in het park maar nog wel de kerst versieringen en parades? Of halen ze dan alles al weg?
Eigenlijk niet...
Want dan is kerst en oud & nieuw voorbij...
Er gaat niets boven het oudejaars vuurwerk in EPCOT...
Zij die het gezien zullen het met me eens zijn.
Bovendien gaan ze dan héél langzaam de versieringen al verwijderen.
De gemiddelde amerikaan (Floridiaan) haalt uiterlijk op 3 januari de kerstversieringen van en rond z'n huis weg, de meeste zelfs 1 of 2 januari.
Rustig in de parken is het dan wel...
Maar het kan dan ook verrekte koud zijn, al 2 jaar lang hebben we in de eerste week van januari nachtvorst gehad... en overdag stond een behoorlijke koude snijdende wind.
Wijzelf hadden zelfs de kachel aan... :shock:
Nee... Ik vind als je met kerst en oud & nieuw wilt gaan, moet je ook écht met kerst en oud & nieuw gaan... niet daarna
Alleen zullen de meeste vliegtickets voor die periode behoorlijk opraken.
Hoi,
Leuk dat jullie in december misschien weer gaan! Jullie hebben de smaak te pakken, haha! Wij gaan van 15 december t/m 29 december. Dus als ik het goed begrijp, zouden de parken de eerste paar dagen van onze vakantie nog wel wat rustiger moeten zijn. Weet iemand of alleen Disney World in de kerstweek heel druk is of geldt dat voor alle parken?
Groetjes, Claudia
Twee jaar geleden zater wij in Orlando met oud en nieuw: idd vuurwerk in Epcot is prachtig.... nog mooier waren de Amerikanen met hoedjes en toeters ... heel leuk om mee te maken. Wij hadden gedácht dat het 2 januari rustig zou zijn [iedereen weer aan het werk] dus hadden we Magic Kingdom gepland. Het was echt beredruk en na de drukte van oud&nieuw in Epcot was dit wel een beetje jammer, want we hadden gehoopt op minder mensen.
Afgelpen kerst waren wij voor het eerst in deze periode gegaan. Het was zo leuk, dat wij komende kerst weer gaan. Tuurlijk, het is druk, maar die sfeer......onbetaalbaar :razz:
ook wij hadden afgelopen kerst nachtvorst. Volgens de media was het langgeleden dat die -temperaturen voor waren gekomen. ook waren er enkele koelere dagen, maar de meeste haalden de 28 graden wel, heerlijk.
Toen wij 6 januari naar Animal Kingdom en 7 januari naar MGM gingen was alles nog in kerstsfeer. Zelfs de parades. Het was overigens heerlijk rustig in beide parken. Magic Kingdom hadden wij al op 27 december gedaan, dus daar kan ik niets over zeggen.
Op de volgende link (en het kerstlog onderaan) krijg je een indruk hoe leuk de kerstdagen zijn in Florida. http://mkjvandijk.web-log.nl/mkjvand...ersiering.html
Wij zijn in 1999 met de Kerst/Nieuwjaarsperiode naar WDW geweest. Het is idd wel drukker, maar de Kerstsfeer is er wel uniek (lopen terwijl de kunstsneeuwvlokken op je vallen die net echt lijken, terwijl je daar loopt in T-shirt is écht wel maf!). Het is uiteraard wel het drukste seizoen, evenals de periode rond Pasen. Maar ben ook al met Pasen en in juli geweest en al bij al zijn de wachttijden wel vergelijkbaar vond ik (ga je echt buiten het seizoen zoals mei of september scheelt het wel). Maar even goed uitkienen wat je wanneer wil doen en idd veel gebruik maken van de Fastpass, en dan is het best te doen.
We hebben toen idd ook ondervonden dat je er met die speciale dagen VROEG moet bij zijn. Wij waren daar met de overgang van 1999 -> 2000, we vertrokken op 31 dec s morgens rond 10u naar Magic Kingdom. Toen we daar, na in een lange file te hebben gestaan, bijna waren, bleek het, iets voor 11 al zijn maximum capaciteit te hebben bereikt! Verder naar Epcot dan, zelfde liedje. In MGM konden we gelukkig wel nog binnen.
Wij hadden die periode geluk met het weer, overdag was het lekker warm (maar minder vochtig dan in de zomer: zalig! :-)), ´s avonds kon je een trui gebruiken, maar echt koud was het niet. Voordeel in de wintermaanden is dan ook wel dat het minder vaak regent en meestal stralend weer is.
Kort samengevat ;-): zeker aan te raden, die Kerstperiode, ik zou wel met Kerst zelf gaan en niet erna. (wij waren er toen al rond 10 dec en hebben de drukbezochtste attracties gedaan voor de drukste periode)
Dank je wel, Leentje! Ik ga idd het schema wat aanpassen, want wij gaan 15 dec. weg. Dan doen we in de eerste week gewoon vast een aantal parken, maken we daarna de rondrit van 4 dagen en het laatste park zullen we dan in de drukste periode moeten doen. Maar goed, wij zijn eigenlijk altijd wel vroeg wakker, dus vroeg er zijn zal voor ons geen probleem zijn. Dank je wel voor je tips!
Groetjes, Claudia
Wij gaan ook met de kerstvakantie en zouden graag een mooi vuuwerk zien. Met Pasen hebben we reeds het vuurwerk in Epcot gezien, is dit dan anders met Kerst, of zijn er in de andere parken ook mooie vuurwerken te zien ? Eventueel op kerst of oudejaarsavond ofwel Kerstdag of Nieuwjaarsdag.
Wij zijn ook op zoek naar een "zeer goed" gastronomisch ( French Cuisine ) restaurant voor Oudejaarsavond door te brengen. Heb al een beetje rondgezocht en wat restaurants gevonden, maar de meningen lopen hierover zo uiteen. Wat wij zoeken is geen grill of steakhouse maar meer gastronomie. Hier enkele adressen die ik reeds gevonden heb:
MANUELS ON THE 28
DOWNTOWN ORLANDO
CHEZ VINCENT (FRENCH CUISINE)
533 W. NEW ENGLAND AVENUE ORLANDO
LE COQ AU VIN (FRENCH CUISINE)
4800 S ORNAGE AVENUE ORLANDO
Is er iemand die al deze restaurants bezocht heeft en zijn ervaring wil delen ?
Re: Kerst 2008 in Orlando?
Wij gaan ook die periode. Kerst de 24 e gaan we hoogstwaarschijnlijk doorbrengen in Magic Kingdom met s'avonds het vuurwerk "Wishes", het restaurant voor s'avonds moeten we nog uitzoeken( ik heb de indruk dat er hier geen echt goede restaurants zijn, eerder snacks).
De dag daarop gaan we naar Disney Hollywood studios en eten we s'avonds in het Derby restaurant en dan terug vuurwerk met de show "Fantasmic".
Onze zoon is reeds 14, maar ik heb hier op het forum iets gelezen over Caracter Dining in Magic Kingdom, misschien is dat een leuk idee voor jullie ? En dan ook het vuurwerk erbij, dat moet een fantastische ervaring, en dan die kerstsfeer erbij... Ik kijk er in ieder geval naar uit.
In Epcot zijn er ook veel restaurants en een mooie vuurwerkshow, maar die hebben we de vorige keer gedaan.
Euhm.... Misschien vergis ik me, maar kerst is toch de 25e en niet de 24-ste???
Overigens kennen ze in Amerika maar alleen 1e kerstdag, 2e wordt niet gevierd zoals wij dat doen.
Kerstdiner zoals wij dat kennen, kennen ze niet in Amerika.
Verwacht daar dan ook niet teveel van, ga je gewoon voor lekker uit eten gaan dan zal je ook niet teleurgesteld worden.
Maar dan krijg je het volgende probleem, eten in Disney met kerst.
Nu nog niet geboekt?? Vergeet het dan maar.
Het is knetter maar dan ook echt knetterdruk in Disney met kerst (wil je een park in dan moet je er voor 10 uur zijn wil je zeker weten dat je het park in kunt, na 12.00 uur MK inkomen is gegarandeerd uitgesloten).
Alle restaurants die een beetje iets zijn, zijn al een ruime tijd geleden volgeboekt voor de kerst.
Mijn tip aan N@th@lie, wil je eten in een park, dan zul je genoegen moeten nemen met een counter service als kerstdiner, zeker in MK (in epcot heb je evt nog kans in China, Marokko en evt Mexico, maar dan moet je wel NU gaan bellen en reserveren).
brin: Heb je al geboekt voor kerst in Brown Derby??? Anders kun je ook deze plannen helaas vergeten.
Ook voor kerstavond zul je in MK geen restaurant meer vrij vinden....
Dan het character meal gebeuren, ook hier zul je helaas voor de kerstdagen geen plekje meer kunnen vinden.
Het reserveringssysteem heeft momenteel maar de mogelijkheid om 90 dagen van te voren je restaurants te reserveren maar voor de kerstperiode is dat nog 180 dagen geweest en iedereen belt dan ook 180 dagen van te vroen om restaurants vast te leggen, zeker voor de kerstperiode.
Dit klinkt allemaal reuze negatief, maar zo is het niet bedoeld. Het is gewoon de realiteit.
Mijn tip is bel nu naar Disney, maar dan ook echt nu direct niet langer wachten en vraag welk restaurant er nog een restaurant is die enige beschikbaarheid heeft op de hele dag en pas daar je schema op aan.
Wil je dit niet of is er idd echt nergens plek meer dan blijft er niets anders over dan een counter service meal te pakken.
Denk er ook aan te vragen naar plekken op de hele dag, mss kun je lunchen warm ipv avondeten, ook deze plekken zullen al wel vol zitten maar het is weer een extra optie.
Het tel nr dat je moet hebben is: 001 407 WDW-DINE
Tuurlijk is er ook de mogelijkheid om niet naar een park te gaan die dag en dan buiten het Disneyterrein te eten, of de ochtend en middag een park te doen en dan buiten Disney te eten.
Hier wel als opmerking bijgeplaatst, als je het park hebt evrlaten kom je er later op de dag niet meer in, geen vuurwerkshow dan met kerst.
Mochten jullie dit overwegen dan heb ik wel wat restauranttips voor jullie, maar ook hiervoor geld nu gaan boeken deze hebben wrs nog wel wat plekken maar dat zullen er ook niet veel zijn (overigens durf ik niet te beloven dat de restaurant ook open zijn met kerst, dat moet je echt zelf informeren).
Fondue restaurant, erg luxe eten.
http://www.meltingpot.com/locations.aspx?z=&n=167568
Hotel op Disney terrein (weet niet of ze in het Disney systeem zitten wat betreft de restaurant reserveringen, volgens mij niet).
http://www.swandolphin.com/home.html
Erg groot hotelcomplex dichtbij Disney met geweldig gave, mooi en supergrote lobby/atrium. Hier zijn verschillende restaurants die erg goed schijnen te zijn.
http://www.gaylordhotels.com/gaylord-palms/
Hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie, heel veel suc 6.
Bedankt voor de info Yvet. Ik heb meteen gebeld voor het Derby restaurant en er is nog plaats op 25 december !!! \\:D/\\:D/\\:D/
We kunnen aan tafel om 5u20, en dan naar Fantasmic om 8u.
De 24e is er ook nog plaats (ons geluk kan niet op :p) in het Crystal Palace om 4u. Ik heb eerst Cinderella's Royal Table gevraagd maar die was al voor de ganse dag vol. Er is een parade om 12u en om 3u dan gaan we om 9u naar Wishes en om 10u naar Spectromagic.
Ik zou zeggen aan N@th@lie, bel direct er liggen nog enkele mogelijkheden open ! Veel succes !
Geen dank, heb het erg graag gedaan.
WOUW dat is eigenlijk het enige dat ik uit kan brengen, gewoon WOUW dat er nog plek te krijgen is.....
Heel goed dat je direct gereageerd hebt en gebeld hebt.
Nu heb je toch wat je wilde en zeker niet op rare tijden, zelfs hele redelijke tijden!!!!!
Heel veel plezier en suc6 met kerst.
(Kerst)activiteiten rond de kerstperiode in Cape Coral-Fort Myers-Naples
Wij zijn met de kerstperiode van 20 december - 02 januari in Cape Coral. Weet er iemand enkele leuke activiteiten, kerstparades, vuurwerk enz. in de buurt Cape Coral-Fort Myers-Naples. Wij zijn met twee volwassenen en een zoon van 15 jaar.
Kortom alles wat rond kerst en oud- en nieuw draait. De boat- parade ( spijtig we komen net te laat aan die avond, dus we missen die sowieso)in Cape Coral heb ik al gevonden op het internet.
Toen we verleden jaar in Orlando verbleven was dit makkelijker om zo'n dingen op het internet terug te vinden. Hier in deze streek lukt dit mij moeilijker.
Misschien lezen er huiseigenaars van deze streek mee en hebben die ideetjes ?
Alvast bedankt !
Re: (Kerst)activiteiten rond de kerstperiode in Cape Coral-Fort Myers-Naples
Vorig jaar waren we met oud&nieuw in Fort Myers. We hebben toen eerst een bezoekje gebracht aan het historische centrum van Fort Myers, waar veel muziek en eten was te vinden. Het was er ook gezellig druk. Vuurwerk is er echter niet, maar wel een balldrop met balonnen en lampjes. Daarom zijn we tegen een uurtje of 11 naar de Cape Harbour Marina gegaan in Cape Coral, daar was namelijk wel vuurwerk en balldrop. Ik kan je dit echt aanraden, we hebben het super leuk gehad. Wat Kerst betreft heb ik geen tips, wij zaten vorig jaar op 1e kerstdag in het vliegtuig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
brin
Hier in deze streek lukt dit mij moeilijker. Misschien lezen er huiseigenaars van deze streek mee en hebben die ideetjes
Misschien komt het doordat er in deze omgeving beduidend minder activiteiten zijn dan in Orlando? Is het een idee om de lokale kranten een tijdje te volgen of doe je dat al? In the Orlando Sentinel vind je bijvoorbeeld ook veel Florida getaways en tips voor de hele staat. Een andere lokale informatiebron kan Floridaweekly misschien zijn?
@ Marco: De balldrop gaan we zeker doen, bedankt voor de tip !
@ Teleton: Goed idee van die kranten, had daar nog niet aan gedacht, zal ik zeker in de gaten houden. Bedankt !
The place to be met kerst en nieuwjaar
Wij zullen de kerst en nieuwjaar periode met z'n drietjes in Florida doorbrengen (omdat we sinds afgelopen zomer in noord Florida voor een periode van twee jaar wonen) en willen gedurende de kerst en nieuwjaarsperiode een rondreis gaan maken.
We zijn erg benieuwd of iemand ervaringen heeft met leuke plekken om te verblijven bij voorkeur waar iets bijzonders met de kerstdagen of op oudejaarsavond gebeurd.
Disney is voor de hand liggend dat ligt echter op twee uur afstand rijden van ons huis en willen we niet in deze drukke periode doen.
Wie heeft er goede tips ?