Wij hebben een auto gehuurd bij sunny cars, en er stond inderdaad in de voorwaarden dat je vooraf een tank benzine moet betalen, en leeg weer inleveren. slimme mensen die Amerikanen.
:roll:
Afdrukvoorbeeld
Wij hebben een auto gehuurd bij sunny cars, en er stond inderdaad in de voorwaarden dat je vooraf een tank benzine moet betalen, en leeg weer inleveren. slimme mensen die Amerikanen.
:roll:
Gold-pakket nemen, ben je van alle gezeur af. :o
Hallo allemaal.
Ik ben sinds gister avond in florida/orlando.
Ik vind het wachten op koffers bij vliegveld orlando wel erg lang duren. Dik 2 uur.
Over de auto ben ik wel heel erg positief. De man achter de balie vroeg nog aan mij of ik een grotere auto wilde. Als ik voor een midsize zou betalen , zou ik een full size krijgen. Ik ging daar niet op in en nam gewoon de auto die we gereserveerd hadden ( compact ).
Eigenlijk had ik een oud klein brak autotje verwacht, maar we kregen gewoon een hele mooie chervrolet auto. En ook helemaal niet klein! ( dat noemen ze hier compact )
wat nou als ik de fullsize had genomen..
echt lache hier :D
Ben je rechtstreeks met Martinair gevlogen? Dan is dat redelijk gebruikelijk. Zeker als er een aantal rechtstreekse vluchten vanuit Europa tegelijk aankomen is het vaak lang wachten. Voor mij een reden om voor een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij te kiezen met een tussenstop.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willie
Dat vragen ze standaard aan iedereen, aan die extra verkoop verdienen ze extra. Goed dat je daar niet op in bent gegaan, dat is namelijk een aanzienlijke extra kostenpost. Alleen de autohuur valt wel mee, maar de extra verzekeringen en zo maken het een kostbare aangelegenheid. Tenzij je dat er voor over hebt natuurlijk, er zijn altijd mensen die niets liever hebben dan een gigantisch grote auto en hun oorspronkelijke boeking laten upgraden. Mijn mening: je hebt in NL een weloverwogen keuze gemaakt, laat je daar in na een lange vermoeiende reis dan ook niet vanaf brengen (je bent door de moeheid vaak niet meer in staat om de gevolgen te overzien).Citaat:
De midsize klasse is te vergelijken met een middenklasse-auto hier. Alleen is de kofferruimte vaak wat kleiner. Als je met 2-3 personen bent is dat goed te doen, voor meerder personen en/of meer bagage is het lastiger. De Chevrolet in die klasse is de Cavalier of Cobalt. Leuke wagens en inderdaad zeker niet al te klein.Citaat:
Tja, dan had je nog een grotere auto gehad. :) En: That's the American way!! Alles groot! Je zult nog wel voor andere "grote" verrassingen komen te staan.Citaat:
Dat lachen zal je de komende tijd niet vergaan. Bij mij houd de BIG SMILE altijd nog enkele weken aan nadat we alweer terug in NL zijn.Citaat:
Enjoy!!
Wij verblijven in augustus op het Disney resort ( Port orleans riverside) en we hebben de laatste 5 dagen van ons verblijf een auto gehuurd bij bovenstaand adres. Nu is zijn mijn vragen als volgd; - Waar is dat precies en hoe komen we daar?
Alvast bedankt voor het meedenken! :!:
Uit de Disneyworld FAQ:
Alamo® Rent A Car, the Official Rental Car of the Walt Disney World® Resort, is conveniently located at the Orlando International Airport and at the Car Care Center near the parking exit of the Magic Kingdom® Park. For Emerald Club customers, National Car Rental® is also located at the Car Care Center. Shuttle service to and from your location is provided seven days a week, Monday through Friday from 6:00 a.m. - 8:00 p.m. and Saturday and Sunday from 8:00 a.m. - 6:00 p.m. (Holiday hours may vary.) Shuttle service should be scheduled at least one hour in advance. Call (407) 824-3470† for shuttle service and reservations.
Link
Hoi Willie ,
Wij hebben normaliter altijd een fullsize van Alamo , maar dit keer hebben we gebruik gemaakt vd gratis upgrade naar een 4x4 SUV , dus dat wordt vast lekker 'cruisen' in september...
Groetjes ,
Pieter & Petra
Pieter of Petra, waar hadden jullie dat gevonden, ik moet namelijk nog boeken voor mijn trip van 20-07 t/m 10-08 naar Miami
gr.edwin
Ik heb mijn auto gehuurd bij USA Reisen (http://www.usareisen.de) en die is erg scherp met zijn prijzen.
Eric
Hoi Edwin ,
Wijzelf hebben geboekt bij (voor 1x maak ik reclame ) bij www.americanestates.nl , maar ook her en der heb ik op internet al gezien dat Alamo dit seizoen gratis upgrades heeft..
Groetjes ,
Pieter & Petra
Je kunt ook verzoeken of je de auto in het Dolphin-hotel kunt ophalen. Daar zit ook een Alamo-balie en dan kun je zelf bepalen wanneer je ophaalt, want dan neem je (bijvoorbeeld) gewoon de boot vanuit MGM.
Wij vragen gewoon aan de balie van het hotel hoe we er geraken .... en behulpzaam als iedereen in Disney is ... bellen ze naar Alamo en een busje van Alamo komt je ophalen en brengt je naar het center.
Dat lukt ons telkens opnieuw, probeer ook maar.
Even terugkomend op bovenstaand stukje:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric
Vanmorgen om 9 uur werd ik gebeld door Karin Arnoux van Alamo NL. dat zij een mailtje had ontvangen van Alamo worldwide dat het volledige bedrag per ommegaande op mijn Amex rekening wordt teruggestort.
Hulde voor Alamo NL, die heel veel moeite voor mij heeft genomen om deze onverkwikkelijke zaak op te lossen.
Ik ben de hele periode keurig steeds telefonisch op de hoogte gehouden, hoefde er niet zelf achteraan te gaan en men heeft er veel aandacht aan besteed !!!!!!
Volgende keer dus zeker weer: ALAMO.
Eric
wie kan mij helpen met volgende kwestie,
wij willen volgend jaar april een auto huren voor 7 personen (waaronder 2 kinderen van 7 en 5 jaar). Graag willen wij de cat. Luxury minivan willen huren. Weet iemand hoe deze auto van binnen eruit ziet en dan bedoel ik de zittingen. Voorin twee stoelen en daar achter twee banken?
Getint glas, heb je dan ook ander daglicht als je in de auto zit en je naar buiten kijkt?
Graag jullie hulp
Op Alamo.com zie ik alleen een Luxory of een Minivan. Geen Luxury Minivan.
http://www.alamo.com/fleet.do
Voor Minivan staat de volgende auto: Chrevolet Uplander.
Let wel, dit is een categorie. Het kan best zijn dat je een andere auto meekrijgt.
Dit is het interieur van de Uplander: http://www.chevrolet.com/uplander/ph...ry/#interior01
Getint glas geeft meestal wel iets ander zicht naar buiten ja. Vaak heb je alleen achterin getint glas. Het voordeel is dan dat je minder makkelijk kunt zien wat er achterin ligt.
Edit: op Exit-Reizen geven ze idd de LX klasse aan als Luxury Minivan. Maar dit is dus inderdaad de Chevrolet Uplander..
Wij hadden afgelopen vakantie ook een minivan gehuurd, maar als je de 7 zitplaatsen gebruikt, heb je volstrekt geen plaats meer voor bagage.
Twee koffers, en dan houd het wel op.
Er zijn twee oplossingen:
1 Als je op één plek blijft, neem je een taxi erbij vanaf het vliegveld, en voor de rest van de vakantie laat je de bagage in het hotel,
2 Als je een rondreis hebt, neem je een upgrade, oftewel een van (zat ruimte, maar het is echt een busje), oftewel een full size SUV, die hadden wij genomen (ook bij Alamo) en we kregen een Suburban met als je inschikt 7 zitplaatsen maar meer bagageruimte.
Eric
voor mij heb ik het overzicht liggen van de cat. van Alamo
de cat. Luxury Minivan chevrolet Uplander or similar geeft ook een 8 zitter aan waarbij staat 3 grote koffers en twee kleine koffers.
De minivan chevrolet express or similar lijkt mij weer erg overdreven, maar daar passen er 12 in.
Het valt te proberen, maar alle verhuurmaatschappijen geven alleen voorbeelden aan, ze garanderen nooit welke auto je krijgt.
Maar als het alleen airport ----> hotel is, valt het allemaal wel mee, maar als je echt een rondrit gaat maken..... mijn ervaring is dat je veel troep om je heen verzamelt, en dat moet allemaal een plekje hebben.
Maar ja, als jullie bv. 4 kids meehebben, dat maakt al een heel verschil.
Met 7 volwassenen moet ik het jullie toch echt afraden.
Eric
we gaan met 5 volwassenen en 2 kinderen 5 en 7 jaar oud.
Dus dan gaan we toch maar voor een minivan of dan toch maar twee auto cat.cc
We gaan nl. zo'n 5000 km rijden en dan wil je toch wat comfort hebben.
Bedankt, tegen de tijd van augustus komen de reisgidsen uit voor april en dan kijken we wat goedkoper is.
bedankt allen
Hallo,
wie kan mij hiermee helpen, had al eerder oproep geplaatst voor advies welk formaat auto voor 7 personen.
Toen adviseerde men mij een grote mini van. Opzich perfekt, maar wat blijkt, in Nederland mag je zoiets niet rijden met een nederlands rijbewijs B. Je mag niet meer dan 8 personen vervoeren en een auto met meer dan 8 zitplaatsen mag ook niet. Wie herkent dit en heeft hier ervaring mee.
Nu moeten we dus twee auto's dus balen.
Geen idee of ze ernaar kijken in de USA. Ze rijden daar allemaal met grote auto's..
Welke auto had je trouwens in gedachte? Een SubUrban heeft 8 zitplaatsen. Dit zou je dus gewoon mogen rijden. Auto's met meer zitplaatsen hebben ze volgens mij niet..
Zoiets geen optie?
http://img64.imageshack.us/img64/7343/shortbusmz4.jpg
de minivan chevrolet express of soortgelijke, 12 zitter, wij willen geen risico's nemen daar ter plaatse of als er een ongeluk gebeurd zitten wij met de gebakken peren en zeker in de USA
ja op www.alamo.com, geef dan maar eens de datum van vandaag in en voor het gemak afhalen en inleveren miami, dan krijg je alle types te zien en helemaal onderaan kan je een knop indrukken voor de minivan voor 15 pax.
Misschien een idee om Alamo.nl te bellen om te vragen of je hier met een Europees rijbewijs in mag rijden.
Met hoeveel mensen gaan jullie dan?
je mag zo'n minivan best rijden, zolang je niet meer dan 8+1 passagiers meeneeemt.
Eric
dat blijkt dus niet zo te zijn, als je auto meer dan 8 zitplaatsen kan bieden dan is het al in Nederland verboden. Zelfs al zou je er maar 4 personen er in hebben. Maar nogmaals ik ga het vandaag navragen bij Alamo dus ik kom erop terug.
alamo net gesproken en die is het nu aan het uitzoeken. Daar zeiden ze o dat is geen probleem met een klein rijbewijs, maar ik wil het voor 100% zeker weten dat het in inderdaad goed is.
Ik huur altijd bij Alamo in Nederland. Ik neem dan het Gold pakket. Alle verzekeringen inbegrepen en je hoeft hem niet met een volle tank in tte leveren.
Vorige week een Economy gehuurd. Die hebben ze niet eens op Orlando airport.
Kreeg nu een Chevrolet HRH of zoiets mee. Een PT cruiserachtig ding.
500 mijl gereden en $10 brandstofkosten.
Bij de rates in USA komyt nog verzekering, tax, toeslag voor meerdere bestuurders etc. Volgens mij ben je dan altjd duurder uit.
Voor 14 dagen in mei 2007 kom ik bij Alamo USA, Dollar en Thrifty rond de 700-800 dollar uit voor een intermediate/compact klasse. Bij de Hertz aanbieding kom ik rond de 500 Euro uit.
Bij www.alamo.nl (zie post FM hierboven) kom ik voor een Compact 4-deurs uit op 338 Euro inclusief verzekering exclusief Gold pakket (ik kan niet vinden wat dit kost).
Ik vind deze verschillen wel heel erg groot, klopt dit of doe ik iets niet goed? Alamo is duidelijk de laagste, is dit volgens jullie ook een goede prijs?
Ik kan niet echt addertjes onder het gras vinden. Het enige wat je bij Gold extra krijgt is een tank benzine en extra bestuurders. Mocht je met z'n tweetjes willen rijden dan is het verstandig om te informeren wat Gold kost.
Overigens, als je via de link bovenaan de pagina naar Alamo.nl gaat krijg je nog 10 euro korting.
Ok na het lezen van diverse reis verslagen hier is toch weer een vraag opgekomen bij mij over de auto huur.
Sorry maar aangezien ik nog niet in Orlando geland ben (ben normaal vanuit Atlanta naar Orlando gereden) en dus niet weet hoe het hier aan toe gaat.
Ik las op diverse verslagen dat je de auto bij Alamo kunt afhalen door een busje te nemen naar de Alamo vestiging, maar op Orlando airport info staat dat er een desk is op het airport. Dus nu ben ik een beetje door de war.
Wat klopt nu eigenlijk??
Kun je de auto op het airport afhalen of moet je via een shuttle dienst naar Alamo rijden??
Ik denk dat een van de recent Orlando gangers dit wel kan beantwoorden voor me :-)
Ja hoor, dat kan ik.Citaat:
Ik denk dat een van de recent Orlando gangers dit wel kan beantwoorden voor me
Op Orlando zitten de twee Alamo kantoren in het terminalgebouw zelf.
Één zit er aan de oostkant, de andere aan de westkant, het kan niet missen.
Na de onvermijdelijke papierwinkel (néé, néé en nogmaals néé) steek je de straat over naar de parkeergarage waar de auto staat.
Dus niets wachten op een shuttle of zo.
Bij het inleveren volg je de borden Carrental return oost of west (zelfde meestal als ophalen) en volgt de aanwijzingen. Hij wordt kort gechecked en je loopt zo weer naar de vertrekhal (via de lift).
Eric
Dat met die shuttle klopt(te ooit), want tot enkele jaren geleden moest je enkele mijlen oostwaarts naar Alamo. Maar da's gelukkig niet meer zo. Je kunt je gewoon melden bij de balie in de vliegveldtermimal en je auto gaan uitkiezen in de parkeergarage aan de overkant. Perfect geregeld.
Ik las net een stukje op het orlandoforum en daar had iemand ook de Enquinx gehuurd bij USAreisen.de en hij schreef het volgende:
Auto ophalen bij Alamo. We hadden SUV's gehuurd via usareisen.de. Natuurlijk stond de Equinox er niet maar we hebben gekozen voor de Toyota's RAV 4 Sport. Ik moet zeggen geen verkeerde keus. Ondanks dat we het alles inclusief pakket hadden gekozen werd verteld dat sinds kort de Road Servive uit het pakket was gehaald. Dus lekke band ( $125), lege accu en wegslepen ( $ 500) komt allemaal voor eigen rekening. Dit kan je tp voor $ 4.99 per dag bijverzekeren. Dit hebben we maar gedaan maar ik ga dat nog wel even uitzoeken.
Nu vraag ik me af of dat zomaar kan? Wij wilden één dezer dagen ook de auto boeken maar als ik dit lees vind ik het wel weer vreemd. Als je $4,99 per dag bij moet betalen komt er nog een aardig bedragje bij.
Kunnen ze dit nu zomaar veranderen en hebben de mensen hier op het forum, die de auto inmiddels al geboekt hebben, hier een wijziging van gehad??
Ik heb er niets specifieks over gelezen.
Ik heb een keer de road service nodig gehad (jaar geleden, sleutel kwijt) en dat was allemaal gratis !! Wel geregeld via het lokale Alamo kantoor.
Eric
Vlg's mij kunnen ze de polisvoorwaarden veranderen.
Maar lijkt mij sterk dat reeds eerder gemaakte boekingen, niet meer voldoen aan de voorwaarden die op het moment van boeken van toepasing zijn.
lijkt mij dan ook sterk dat je je moet bijverzekeren.
Maar ik begrijp het wel, je staat daar aan de balie en je wilt natuurlijk geen risico's lopen.
Een lekke band heb ik ook al eens gehad, heb ik laten plakken en weer verder gereden. Ik weet dat Eric deze al eerder gehad heeft.
Wanneer zou deze wijziging zijn in gegaan.
Groet,
Pascal
Volgens mij zit dit er niet standaard bij, heb dit op Alamo gevonden;Hier staat dus nergens vermeld dat de Road service erbij zit.Citaat:
Inclusive Rates
An inclusive rate is a rental rate which includes basic time and mileage, and CDW (features and benefits can change).
Alamo offers an All in One rate that includes: unlimited free mileage, a tank of gas, additional driver fees, baby seats or ski racks, Alamo Express Service, frequent flyer miles, Collision Damage Waiver (above $500), airport taxes or fees, state and local surcharges, and sales tax.
Within the European Union, an inclusive rate is any rate that includes more than time and mileage. It usually consists of Collision Damage Waiver (CDW), Theft Protection and VAT. Alamo does not offer this option on the Internet.
Blijft de vraag of je het er bij zou willen hebben. Komt op mij over als bangmakerij. Van die hoge bedragen noemen en dan zeggen dat je het kan afkopen voor $5 / dag.
Volgens mij zit Roadside Assistance nog gewoon in de service die je "gratis" krijgt. Alamo garandeert namelijk dat je altijd een goede auto hebt en zonder problemen op weg kunt.
Mogelijk is het snelle Engels van de verkopers daar een barriere geweest. Het lijkt misschien op PersPro (CPP), dat kost ook $ 4,99 per dag .... Klik.
Of is het "Road Service Plan"? Klik. Maar dat zit gewoon nog in de standaard huurprijs!!
Als je een boeking wilt maken via de website van Alamo geeft die in ieder geval geen extra optie voor een dergelijke (betaalde) service.
Citaat:
Alamo customers in need of 24-Hour Emergency Roadside Assistance in the United States and Canada should call 1-800-803-4444 for help. The call is automatically routed to the nearest open Alamo office.
Citaat:
We are committed to getting all of our customers to their destinations in a safe and efficient manner.
Citaat:
It is important to us here at Alamo Rent A Car to provide you with the best possible service. Whether traveling for business or pleasure, we are here to make your car rental experience easy and hassle-free.
Citaat:
Emergency roadside assistance
If your Alamo car develops a mechanical problem in the United States, call Alamo's roadside assistance desk 1-800-803-4444, 24 hours a day.
Probleem is dat ze verschillende namen gebruiken voor deze service;
1. Road Assistance
2. Road Service plan
Oja vraag me trouwens wel af hoe dit dan op het huurcontract was gezet want normaal moet dat dan toch ook vermeld zijn?? Zie dit nergens staan als aparte service op de standaard contracts.
Dan zou dit dus ook als Road Service op zijn huur contract moeten hebben staan, met dat zou die toch naar Alamo kunnen bellen/faxen om dit op te lossen.