Bellen kan ook:
0900-ARKEFLY
(0900-2753359, € 0,15 p.m.)
- Openingstijden:
- Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 23.00 uur
- Zaterdag: 09.00 - 23.00 uur
- Zondag: 11.00 - 23.00 uur
Afdrukvoorbeeld
Bellen kan ook:
0900-ARKEFLY
(0900-2753359, € 0,15 p.m.)
- Openingstijden:
- Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 23.00 uur
- Zaterdag: 09.00 - 23.00 uur
- Zondag: 11.00 - 23.00 uur
Weer bericht gehad ivm de prijzen voor april/mei:Tja ...Citaat:
In de reiswereld wordt met 2 seizoenen gewerkt, het zomerseizoen van april tm oktober en het winterseizoen november tm maart. Het kan zijn dat wij wel al eerder met onze prijzen komen, maar hiervoor zult u onze website in de gaten voor kunnen houden.
Nou dat is wel heel erg makkelijk..
Ik vind dat eigenlijk ook erg laat hoor..als wij in September gaan heb ik in Januari toch echt al mn tickets geboekt.. dus nee ongeduldig vind ik je niet :D
Je kan toch normaal 330 dagen van te voren boeken, iets in die koers tenminste?
Nou ik hoop in ieder geval dat je gauw je tickets kan gaan boeken, dat wordt dus elke dag de site checken ;)
Dit verschilt per maatschappij...
Het 330 dagen verhaal is ooit door iemand ongenuanceerd in de wereld gebracht.
En nu loopt iedereen het maar te roepen, terwijl dit beslist niet altijd zo is...
Het heeft ook een beetje te maken WANNEER de airlines hun tarieven willen laden. Het ene jaar is dat zlefs vóór de 330 dagen, maar het jaar daarna zomaar ineens 360 dagen. De UA groep is vaak vroeg, maar sinds de merger is het een puinhoop. Eerst staan er tarieven in, dan blijken ze weer niet goed geladen te zijn, en komen er een week later ineens weer nieuwe.
Het meest erge van het hele verhaal is dat de uiteindelijk schuldige de consument is. Zij WILLEN steeds vroeger boeken, vaak ook tegen alle redelijkheid in. Of dit nu is om sneller te zijn dan de buurman of weet ik veel. Het staan natuurlijk ontzettend stoer om te zeggen dat JIJ al tickets hebt tegen de dan sip kijkende buurman. Hierdoor zijn sommige maatschappijen aan de rem gaan trekken. Het is natuurlijk van de gekke dat je bij wijze van spreken nu al geen tickets kunt kopen voor de meivakantie... en dat alleen om hebberigheid.
Bij UA gaat dit straks ook veranderen, ze gaan gewoon minder beschikbaarheid geven, waarna ze dan uiteraand snel gevolgd zullen worden door KLM/AF/Delta. Misschien komt er dan weer een beetje rust in de markt.
Sta op het punt 2 tickets te boeken voor eind volgende maand.
ArkeFly vliegt op dit moment het goedkoopst naar FL voor 499,- p.p.
Het is erg prettig dat ze rechtstreeks naar Orlando vliegen en je de mogelijkheid hebt de terugreis via Miami te laten verlopen zodat het dus ook echt 2x rechtstreeks is.
Maar toch twijfel ik. Waarom? Geen idee. Iets houdt me tegen met Arkefly te vliegen.
Misschien de oude vloot? Weinig eten onderweg? Erg vroeg vertrekken? (zou om de vrijdag gaan, dan gaat ie 8:30) Of de standaard 1x 25kg bagage p.p. regel?
Maar het is wel goedkoop en dan kun je niet te veel verwachten, toch?
En er zijn voor dat bedrag weinig alternatieven.
Ik kom er niet uit, iemand een doorslaggevend advies?
Doen!
Goedkoop.!
Rechtstreeks!
Oude vloot? Ouder dan KLM, US, United? Valt wel mee dacht ik. Onderhoud is net als alle andere op de USA.
Weinig eten? Sowhat je hebt een vakantie om aan te komen en je kunt ook nog wat meenemen.
Erg vroeg vertrekken? Alleen een voordeel. Je komt ook vroeg aan.
Wat was het nadeel? :?:
Knaapje
Ik zou voor comfort class kiezen, voor een paar centen meer toch wel meer gemak en wat betreft bagage, je mag 35 kilo meenemen.....mooi toch ;-)
Het kan ook zijn dat mensen gespreid bepaalde dingen willen betalen en als 1e het vliegticket; dan ben je immers verzekerd van vervoer over de plas heen.
Twee maanden later regelt men bv de huurvilla of hotels en 1,5 maand daarna de huurauto.
Dus ja, als je in de mei-vakantie wilt gaan kan het handig zijn om stilaan te beginnen met oriënteren, vergelijken en boeken. Je hebt dan een overzicht van hoe of wat 't zo'n beetje gaat kosten, voor sommige mensen kan dat prettig zijn. (denk ik)
Hallo Corrus ,wij willen altijd zo vroeg mogelijk boeken en wel om de volgende reden, wij hebben een eigen bedrijfje(eenmanszaak) en dan moet je best wel van tevoren plannen. Dit gaat niet om tegen de buurman of wie dan ook te zeggen "wij hebben al tickets" maar is in ons geval gewoon noodzaak. Een pluspunt vinden wij trouwens ook dat je dan stoelen uit kunt zoeken en als we weten wanneer we gaan ook gelijk een huis bespreken.
mrloes.
Als je in april met AB wilt vliegen en in mei terug kun je de heenvlucht al boeken. De retourvlucht boek ik later.
Heb ik ook gedaan en we doen dit al jaren zo.
We zitten er gelijk bovenop zodra de vluchten vrij gegeven worden omdat we de xl seats willen reserveren.
We hebben de heen vlucht geboekt in mei de dag nadat we terug kwamen en juist die stoelen waren al bijna helemaal volgeboekt. Nu kunnen we zelf uitmaken wanneer we op vakantie gaan. Geen dwang van schoolvakantie of werkgever dus het maakt ons niet zoveel uit welke dag we vertrekken.
Ik zit er bovenop wanneer de terugvluchten beschikbaar komen geloof dat maar gerust. :mrgreen:
Is het dan zo erg om goedkope tickets te willen hebben? Met een gezin met 3 (bijna)pubers wil ik graag wat goedkoper vliegen. Wij zijn al afhankelijk van de schoolvakantie waardoor het duurder is dan wanneer je het hele jaar kan gaan. Dus ja, ik zoek en speur nu al het internet af om te kijken of kan boeken voor juli 2012 (overigens nog niet gevonden maar dat zal aan onze terugreisdatum liggen).
Vervelend dat ik nu al moet boeken? Ja, ik zou het liever op een later tijdstip doen. Met 2 eigen bedrijven en een nog verdere economische crisis wil ik liever even wachten. Het risico is dan wel dat ik het niet meer voor de prijs kan boeken die ik graag wil. Voor 5 tickets is 200 a 300 euro verschil per ticket een behoorlijk bedrag !
Ik heb gisteren geprobeerd telefonisch de 2 tickets te boeken. Dit zou gaan om tickets naar Miami, waarbij dus door Arkefly standaard op de heenreis een tussenstop plaatsvindt op Orlando, Sanford. Ik wil dan dus graag in Orlando uitstappen (eindbestemming heenreis) en op de terugreis gewoon in Miami opstappen. Dit zou volgens Melanie van het contactcenter (per mail) geen prijstechnische gevolgen hebben. Dit heeft het echter wel degelijk.
En niet te weinig ook!!
Ik kwam zelf, voor 2 personen met heenreis economy- en de terugreis comfortklasse, op een prijs van € 1067 totaal. Er werd telefonisch door ene Christiaan berekend dat er volgens hem een totaalprijs uitkwam van € 1241. En hier was geen speld tussen te krijgen... Volgens hem heeft dit te maken met de 2 lege stoelen in het toestel wanneer deze uiteindelijk doorvliegt naar Miami. Wat een raar verhaal ,ik heb dan toch gewoon betaald voor die 2 stoelen, of ik nu wel of niet uitstap in Orlando.
Dus, een verschil op de totaalprijs van 174 euro om uit te stappen op Orlando?! Hahaha eigenlijk gewoon grappig. Zo grappig zelfs, dat ik m'n langste vinger naar ze opsteek en verder ga shoppen ;)
Oh en trouwens, 42 minuten in de wachtrij hangen (a 0,15 cent per minuut) voor ik iemand aan de lijn had en vervolgens nog 10 minuten onzin aanhoren, maakte me ook niet echt vrolijk!! Bijna 8 euro voor niks, mag ik ff vangen?! (ff "going Dutch")
Zo dat is er ook uit :P
Norbert, houd er ook rekening mee dat tickets via Internet meestal goedkoper zijn dan als je deze probeert te boeken via de telefoon bij diezelfde maatschappij. Hoe raar het ook klinkt heb ik dit zelf al meermalen meegemaakt als ik voor tickets belde welke ik via internet wel vond maar niet kon boeken.
Jeroen, Arke is en blijft een vreemde eend in de bijt. Norbert is, zoals hij zijn reis heeft gepland, afhankelijk van het reisbureau of de telefoon. De site van Arkefly biedt nu eenmaal beperkte mogelijkheden, Of je kiest voor een retour Orlando, of je kiest voor een retour Miami. We kunnen Arkefly nu eenmaal niet vergelijken met de maatschappijen die een lijndienst onderhouden.
@ Norbert: je redenering over de stoelen gaat in deze industrie niet op. Soms kan je heel voordelige tickets kopen met vertrek vanaf Brussel, Dusseldorf of Parijs maar via Amsterdam. Clever Dickies denken dan dat ze wel gewoon in Amsterdam kunnen vertrekken. Die vlieger gaat ook niet op, hoe onlogisch we dat allemaal ook mogen vinden.
Verder vraag ik me af hoe je zelf je tarief van 1067 euro hebt berekend. De site biedt die mogelijkheid niet. Er zit een behoorlijk verschil in het tarief van en naar Orlando en van en naar Miami. Voorbeeld: vertrek 26/8 terug 16/9 naar Miami 499, naar Orlando 769 euro.
Het storende en verwarrende van Arkefly vind ik zelf dat ze propageren rechtstreekse vluchten te verzorgen. Uit het prijsverschil wat uit 'jouw' verhaal blijkt, volgt dat de vluchten helemaal niet zo rechtstreeks zijn, kennelijk kan je zelfs tickets kopen voor het traject Orlando- Miami.
Het genoemde bedrag van 1067 euro voor 2 personen is heel simpel berekend; Ik selecteer een vlucht naar Miami op 23 sep. en retour op 7 okt. voor 2 personen. Ik kies er vervolgens voor om bij de retourvlucht gebruik te maken van de "comfortklasse" dit uiteraard ook voor 2 personen.
Omdat bij deze vlucht een tussenstop wordt gemaakt in Orlando heb ik Arkefly gemaild met de vraag of ik er dan direct uit kan en dit dus de eindbestemming kan zijn voor de heenreis. Het antwoord van Arkefly was per mail ook heel simpel, dit kan en dit brengt geen extra kosten met zich mee.
Voila...
Maar dan heb je eiegenlijk de prijs van een retourtje Miami. Ik denk niet dat het zo werkt. Zoals ik al zei, er is nu eenmaal een verschil in de kosten van de vluchten naar Orlando en naar Miami.
Arkefly neemt waarschijnlijk de tarieven naar Orlando en Miami, telt die bij elkaar op en middelt die dan. Of ze berekenen het enkele tarief van en naar de verschillende bestemmingen en tellen dat bij elkaar op. Dan kom je hoger uit dan een simpel retourtje Miami. Zo kom je hoger in prijs uit, terwijl er feitelijk geen extra kosten worden berekend.
Ben je nog van plan om naar een Tui winkel te gaan? Mocht dat zo zijn, dan horen we graag de toverformule.......;).Het is gewoon veel simpeler: Jij zag de tickets op datum X en op tijd Y. Na de prijs gezien te hebben ben jij gaan mailen met ArkeFly. (het antwoord kennen we)
Toen heb je de telefoon gepakt en geprobeerd het zaakje te boeken
Echter... de stoel/boekingsklasse die jij gezien en berekend had was toen inmiddels volgeboekt, waarna je in een duurdere stoel/boekingsklasse terecht kwam, welke veel duurder was.
En die meneer van ArkeFly is in de regel iemand die in een Call-Center zit van Arke, en bijna voor 90% een student is die een centje bijverdient.
Ik begrijp alleen nooit dat dit soort mensen een L**verhaal ophangen.
Het stoelenverhaal is klinkklare onzin, ondanks dat het hier om een Charter gat en niet een Lijndienst.
De tarieven van ArkeFly worden door TUI inderdaad gemiddeld (o.b.v. halve retours). In de brochure staat dat combinaties alleen zijn toegestaan in de richting van Amsterdam - Orlando Sanford, Miami - Amsterdam.
Wij vliegen op 19 augustus vanaf Sanford terug via Miami. Nou las ik in het ,,voucher-boekje'' dat je de terugreis binnen 48 uur voor vertrek moet herbevestigen. Wij hebben dat nog nooit meegemaakt. Hoe hebben onze voorgangers die met ArkeFly hebben gevlogen dit gedaan. Op de bijlage in de voucher-boekje staat een Amerikaans telefoonnummer.
Herbevestigen .... ??? Da's toch al tien jaar geleden afgeschaft ...?!?
Je kunt het beste gewoon even bellen. Ik verwacht niet anders dan dat het alleen maar een bevestiging is dat/of de vlucht inderdaad op de aangekondigde tijd vertrekt.Op de website van Arkefly staat:En in de voorwaarden:Citaat:
Moet ik mijn terugvlucht herbevestigen?
Oplossing:
Indien u een losse vlucht heeft geboekt of een accommodatie die niet door de reisleiding wordt bezocht dan dient u uw terugvlucht altijd te herbevestigen. In uw reisbescheiden is hiervoor een coupon opgenomen met het betreffende telefoonnummer ter plaatse.
Het kan voorkomen dat tijdens uw verblijf op de bestemming de tijd van uw terugvlucht wijzigt. Indien de terugvlucht niet is herbevestigd, komen de eventuele gevolgen voor eigen rekening. Controleer de tijden van uw terugvlucht minimaal 24 uur voor vertrek.
Citaat:
Herbevestiging van de vlucht
5.2 Aan voortzetting van de heen- of terugreis kan de voorwaarde verbonden zijn dat de Passagier zijn vlucht binnen een bepaalde tijdslimiet dient te herbevestigen. Het niet voldoen aan deze voorwaarde geeft de Vervoerder de bevoegdheid om het recht van de Passagier om op de heen- of terugreis vervoerd te worden te annuleren zonder hierdoor schadeplichtig te worden.
@michael66
Dat dachten wij ook ja. Ik heb een online stoelreservering gemaakt en dan bevestig je je terugvlucht toch ook al. Waarschijnlijk heeft het alles te maken met vertrektijden e.d.. In ieder geval bedankt voor je moeite. Ben eigenlijk wel benieuwd of mensen dat gedaan hebben bij de eerdere vluchten. Dat horen we misschien nog....
Dat is vrij normaal met Charters...Niet voor Charters...Een e-ticket is zo-wie-zo helemaal niet nodig... en die voucher is voor de klant als geheugensteuntje... en bewijs dat deze betaald heeft... :D
Heb even mail gestuurd naar contactcentre en kreeg het volgende antwoord terug:Citaat:
Tegenwoordig is herbevestiging niet meer verplicht en wordt het nu nog gebruikt om de klant te informeren over eventuele vluchtwijzigingen. In uw geval staan de geplande tijden volgens originele planning vast. Uw vlucht vertrekt nog steeds 14.30 lokale tijd vanuit Orlando Sanford. Ik raad u aan 2 a 3 uur van tevoren aanwezig te zijn op de luchthaven.
ArkeFly: op 1 december boekbaar voor de periode april-oktober. Op 1 juni boekbaar voor de periode november-maart.
ArkeFly is een charter maatschappij en geen lijndienst. Vandaar het verschilZowel voor de losse player als de in seat dien je te betalen. De inseat is niet gratis bij ArkeFly. Dus van te voren reserveren is altijd handiger! (en goedkoper)
Kijk anders even hier, daar staat alles over entertainment, bagage etc. Gaat wel over caribisch gebied, maar geldt hetzelfde voor Orlando en Miami. Succes.
Verder vwb ArkeFly, de tickets zijn een stuk goedkoper als bij de major airlines, maar de service beduidend minder. Dat is een keuze die je zelf maakt tijdens het boeken. Je moet natuurlijk niet verwachten dat je voor 2 honderd euro minder precies hetzelfde krijgt.
Daarbij, vliegen is slechts 2x 9 uur van je vakantie, die kom je toch wel door? Snel verdiend!!
Om nog even een misverstand uit de weg te ruimen: Een Rechtstreekse vlucht is iets anders als een non-stop vlucht. Alle NON-STOP vluchten zijn rechtstreeks, niet alle rechtsreekse vluchten zijn non-stop. (Zelfde idee als alle koeien zijn dieren, maar niet alle dieren zijn...... Juist!)
Rechtsreeks: Je vliegt met hetzelfde toestel onder hetzelfde vluchtnummer van A naar B, met al dan niet een (technische)tussenstop op C of D
Non-Stop: je vliegt met hetzelfde toestel onder hetzelfde vluchtnummer van A naar B, zonder (technische) tussenstops.
MAW, rechtstreeks is zonder overstap, maar een tussenlanding kan er wel inzitten. Non Stop is zonder overstap zonder tussenlandingen
Een stuk goedkoper? Kom, kom, dat kan je zo niet stellen. Het eerste de beste steekproefje wijst al uit dat arkefly voor mij beslist niet goedkoper zou zijn. Als ik deze week voor de periode periode begin eind oktober/begin november een ticket bij Arkefly geboekt had, kostte me dat 629 euro. Met de flitskorting van 50 euro, komt het ticket op 594 euro.
Als ik voor de zelfde periode een ticket bij de major airlines geboekt had, blijf ik ruim onder de 500 euro en ik kan ook nog eens van mijn favoriete, dichtbij gelegen vliegveld vertrekken.
http://img823.imageshack.us/img823/4...erttickets.png
Uploaded with ImageShack.us
. De vergelijking die je maakt gaat niet op; het is immers voor iedereen volstrekt helder wat een koe/dier is..... Voor de aardigheid ook nog even in het woordenboek gekeken: Het bijvoegelijk naamwoord 'rechtstreeks' als in 'rechtstreekse vlucht' betekent direct. Synoniem: zonder hinder. Synoniem: zonder omwegen. Synoniem: zonder tussenstappen. Een'non-stopvlucht' komt niet voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie, wel vind ik: vliegtocht zonder tussenlanding.Citaat:
Alle NON-STOP vluchten zijn rechtstreeks, niet alle rechtsreekse vluchten zijn non-stop. (Zelfde idee als alle koeien zijn dieren, maar niet alle dieren zijn...... Juist!)
De marketingjongens in de luchtvaartindustrie bakken ze van eieren zodat er voor de gemiddelde consument geen touw aan vast te knopen is. De definitie die zij aan het woord rechtstreeks geven, vind ik in geen woordenboek of encyclopdie terug. Ter verduidelijking: als je met je zestienjarige dochter de afspraak maakt dat ze na school rechtstreeks naar huis komt, weet ze donders goed dat het niet de bedoeling is dat ze een tussenstop in de kroeg of in de koffieshop maakt. Tenzij ze de marketingdefinitie hanteert.........
En ook dat zijn geen vaste regels. Waarschijnlijk worden komende week alle nieuwe bestemmingen bekend gemaakt voor zomerseizoen 2012. ArkeFly vliegt dan met 10 eigen vliegtuigen. Ik kan je vertellen dat er verrassende nieuwe bestemmingen bij zullen komen. Op het moment dat de nieuwe bestemmingen definitief zijn, kan het gepuzzel met de schema's worden afgerond. Het een en ander zal waarschijnlijk wel enige tijd vóór 1 december boekbaar zijn.
Overigens kunnen er ook altijd weer uitzonderingen zijn, want Curaçao is al wel tot en met juni 2012 boekbaar gemaakt. Zo zie je maar weer dat er geen vaste regels voor zijn.
Hoe zit het eigenlijk het van te voren inchecken online? Ik heb begrepen dat dat bij Arkefly al vanaf drie weken van te voren kan, maar wij krijgen onze tickets pas tien dagen van te voren. Dan kun je het toch nog wel regelen, of gaat het dan niet meer?
Want ik zie dat je dan een reserveringsnummer e.d. in moet geven, maar die heb ik natuurlijk nog niet....
Sorry, laat maar, zie dat het niet geldt voor vluchten naar de Verenigde Staten. Dat wordt gewoon op Schiphol gedaan.
@Teleton;
Goed. Even ter verduidelijking van mijn punt.
In de (Nederlandse) reisbranche wordt gehandteerd wat ik hierboven vermeldde. Was alleen maar bedoeld als goedbedoelde uitleg, niet ter betweterigheid.
En vwb de prijzen, natuurlijk kan het goedkoper dan met ArkeFly. Hoeveel overstappen wil je? Vaak is het zo, hoe meer overstappen, hoe goedkoper de reis wordt. ArkeFly rechtstreeks heen, de voorbeelden die er staan die jij aangeeft zijn allen met overstap. Vergelijk KLM eens met ArkeFly, vliegen beide rechtsreeks naar MIA.
Wat ook vaak zo is, de goedkoopste ticketprijzen krijg je ongeveer 2 maanden voor vertrek.
Verder geen zin om een discussie op te gaan starten over een van mijn zijde goedbedoelde uitleg cq. advies.Bovenstaande data zijn richtlijnen zoals ArkeFly het graag zou willen.
Zoals jij al aangeeft is het vaak al eerder mogelijk om te boeken. Zie het als een soort uiterste data die TFL/OR hanteerd. AUA CUR en BON zijn inderdaad altijd erg vroeg boekbaar. Zo zijn de Canaren voor de meivakantie ook altijd al vroeg boekbaar.
Er komen zeker leuke bestemmingen bij. Back to topic : FloridaVoor vluchten naar de states kan je idd voor ArkeFly alleen op schiphol inchecken en niet online
Je kan inderdaad op andere bestemmingen 3 weken tevoor je stoelen reserveren. Daarvoor heb je geen ticket nodig. Enkel je reserveringsnummer wat staat op je boekingsbevestiging. Die krijg je dus al met boeken en niet als je je tickets krijgt.
@B767-300ER............En vwb de prijzen, natuurlijk kan het goedkoper dan met ArkeFly. Hoeveel overstappen wil je? Vaak is het zo, hoe meer overstappen, hoe goedkoper de reis wordt. ArkeFly rechtstreeks heen, de voorbeelden die er staan die jij aangeeft zijn allen met overstap..................
De laagste prijzen in het overzicht zijn met 1 overstap.
Zoals je ongetwijfeld weet is Arke de enige, die rechtstreeks vliegt.
Je opmerking snijdt dus geen hout, buiten Arke zal je altijd moeten overstappen en dat hoeft niet perse een nadeel te zijn. Je bent dan gelijk al door immigration en customs, zodat je bij aankomst op je eindpunt sneller weg bent. Ook kan je dan uit veel meer luchthavens dan het nou niet bepaald centrale Sanford kiezen.
Knaapje
Beste Knaapje
Naar mijn weten is ArkeFly niet de enige de rechtsreeks vliegt. Volgens mij vliegt KLM rechtreeks naar Miami MIA (KLM0627) Volgens mij vliegt United rechtstreeks naar Orlando MCO (UA0946) Ik kan me vergissen nartuurlijk. Ik heb enkelt even op de website van schiphol.nl gekeken.
KLM United
Maar goed, even los daarvan, ik probeerde enkelt de termen die in de luchtvaartwereld gebruikt worden omtrent rechtstreeks en non-stop te verduidelijken en hoe het werkt met de PEP van Arkefly. Was gewoon een goedbedoelde uitleg om aan te geven wat de vliegmaatschappijen bedoelen met/verstaan onder rechtstreeks en non-stop en waarom iemand wel of niet dient te betalen voor de PEP. No hard feelings, maar waarom wordt iedereen dan meteen zo fel?
Zal wel aan het weer leggen. Good luck!
Is dat bij Arke Fly ? Bij alle andere maatschappijen zijn de tickets meestal het goedkoopst als je ze net kan boeken, hierna worden ze alleen maar duurder tenzij er een actie komt bij een airline. Ik heb zelden gezien dat er een goedkoper ticket beschikbaar kwam nadat ik besloten had te boeken en ik kijk toch regelmatig hoe de prijzen voor die data dan zijn.
Dus zou ik graag willen weten waarmee je dit wil onderbouwen.
Het gaat er toch niet om dat je uitleg cq advies goedbedoeld is? Dat haalt je de koekoek...! Maar dat wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt of dat anderen het met je eens zijn. Het is hier een forum waar mensen informatie en meningen met elkaar uitwisselen. Als je dat als 'fel' ervaart, soit. Het ligt niet aan het weer en ook niet aan mijn humeur, maar misschien moet je er aan wennen dat er, naast jouw mening, ook andere zijn. En een forum vol beweringen van de 'goedkoopste' , de beste' etc. lijkt mij zinloos, zeker als de onderbouwing ontbreekt. Daarom zal ik altijd aandacht vragen voor alternatieven, wanneer er weer eens iemand de 'goedkoopste' aanbeveelt.
En gelukkig, daar zijn we het kennelijk bij nader inzien met elkaar eens:Citaat:
natuurlijk kan het goedkoper dan met ArkeFly
Volgens mij vliegt de UA0946 naar Washington IAD en is alleen het vluchtnummer naar MCO..
... en het zijn geen hard feelings, maar we proberen met z'n allen de juiste info op dit forum te krijgen. Kreten en verhalen geven alleen twijfels en verwarring.
Knaapje
P.S. Misschien kan je je ook even voorstellen, is wel zo netjes.
Vluchtnummer UA946 is in dit geval een gekoppeld nummer...
dit vluchtnummer vliegt van AMS naar MCO met een tussenstop op IAD
echter dit staat om diverse redenen niet vermeld in de timetables
De enige die wél rechtstreeks Amsterdam - Orlando vliegt is ArkeFly... maar dit geldt uitsluitend voor de heenreis.
Als de ticketprijzen bij ArkeFly net uit zijn zijn ze gemiddeld geprijst. De prijs loopt dan langzaam op en daalt vervolgens weer tot een maand of 2 voor vertrek. Dat zijn gemiddeld de laagste prijzen. Vervolgens loopt het weer iets op. Heeft te maken met verschillende prijsklassen in dezelfde reisklasse. Ik geloof (weet niet zeker) dat er bij TFL alleen al in de economy classe 8 verschillende prijsklassen zijn.
Toch grappig dat als je op Schiphol loopt er bij de kist die deze vlucht uitvoerd toch echt de 2 bestemmingen genoemd worden.
Waarmee ik overigens niet wil beweren dat je ongelijk hebt, ik neem aan dat de fout hierbij op schiphol.nl ligt.Voorstellen? Prima!
Naam: B767-300ER
Werkzaam: Amsterdam Airport Schiphol
Meeste van mijn info haal ik dus vanuit mijn werk op AAS, of van familie, werkzaam bij KLM (cockpit), TFL (Cabine en Kantoor) TUI (reisburo) en AAS.
Heel simpel.. niet geloven??
www.united.com
En ja... Ik ben heel grappig!!! :roll:
Bovendien snap ik niet dat als het het toch al beter weet, deze vragen überhaupt stelt...
Dus opgelost! :mrgreen:
www.schiphol.nl
Inderdaad grappig, die tegenstrijdigheid :smile: Weer wat geleerd!
BTW, nogmaals, ik heb geen vraag gesteld, slechts uitleg gegeven over de term Non_stop/Reschtsreeks zoals die in de nederlandse reisbranche gebruikt wordt en uitleg over de PEP's van TFL.
Mocht je ooit feitelijke informatie willen hebben over (vakantie)reizen naar het Caribisch gebied, kijk dan eens hier
www.grootjen.home.xs4all.nl
Wordt later uitgebreid met timetables naar de Antillen en Florida.
Verder gebruikt ArkeFly exact hetzelfde mechanisme als iedere ander airline... dus da's niets bijzonders...
En doordat ArkeFly een charter is kunnen dingen uithalen die alleen charters kan doen.
Ik houd het wel bij lijndiensten
Ach, was het leven maar zo simpel. Ik geloof, weet niet zeker, maar heb het ook maar van horen zeggen, dat de ontwikkeling van de ticketprijzen afhankelijk is van vraag en aanbod. In de luchtvaart is de bezettingsgraad een factor voor het prijsniveau van de tickets, verder spelen seizoenen, concurrentie, olieprijzen, landingsrechten en belastingen een rol.
Dan gaan ze toch niet zitten knoeien met voorspelbare tijdsfactoren zoals jij die beschrijft? Als ik er naast zit, hoor ik het wel, maar (mocht dit niet zo zijn) dan wacht iedereen voortaan toch lekker met boeken tot de prijzen (gemiddeld) twee maanden voor vertrek op het laagste niveau liggen?
Als je dingen uitlegt dien je dan wél de juiste info te verstrekken...
Dat doe je duidelijk niet, en als laatste redmiddel gebruik je dat het dan misschien wel verkeerd op Schiphol staat.
Wat een verhaal...
Om je verhalen kracht bi te zetten is het al beslist niet nodig om met dingen te gooien wat je allemaal voor werk je doet of niet doet...
Daar is al helemáál niemand van onder de indruk...
En als ervaringsdeskundige van deze vlucht kan ik je vertellen dat je inderdaad zoals Corrus zegt op IAD land en daarna met een heel ander vliegtuig verder vliegt naar MCO. Overigens is er binnen Amerika nog een vlucht met dit vluchtnummer. (Om het makkelijk te maken)
Verder gaat je verhaal misschien op voor Charter vluchten maar voor lijnvluchten heb ik het nog niet eerder gezien dat er 2 maanden voor de vlucht goedkopere prijzen zijn.
En met zoveel bronnen is het misschien toch eens zaak een familiefeestje te beleggen en dit eens daar te bespreken, ben erg benieuwd of iedereen het met jou eens is nml.
Toevoeging:
Meteen even gekeken op Arkefly, vluchten over precies 2 maanden komt het goedkoopst op Euro 549,- pp. en vluchten die over 3 maanden gaan komen uit op Euro 519,- pp. Verder gekeken kom ik zelfs voor een reis vertrek 26 aug. en terugkomst op 12 sept. uit op een bedrag van Euro 476,-.
Maar ga dit maar eens proberen bij Lijnvluchten, daar gaan de prijzen voornamelijk alleen omhoog naarmate de reisdatum dichterbij komt.