Ja maar toch geen spinnen en slangen op dat hotel hoop ik ?:roll::-k
ik pak toch de beste hotel hoor eekhoorentjes geen probleem salamanders ook geen probleem maar die rotte insecten neen hoor :mrgreen:
Afdrukvoorbeeld
Nou... vergeet ook niet de Gerritus Tatoeterus
Niet écht inheems maar geimporteerd...
Maakt vaak de omgevingen van Kissimmee en Daytona onveilig.
Wél iets om over na te denken.
Gedijt alleen bij niet al te warm, en helemaal niet bij te koud, weer.
Dus daar heb je alleen in voor- en najaar hinder van. Te bestrijden met een goed groot glas bier en Cheetos, Jack 'n Coke of een Srewdriver. Does not play well with others !
En, net als de kakkerlak, heel slecht weg te krijgen :lol:.
en wat dacht je van die hele grote enge muizen........
Nou, wij twijfelen momenteel hoor. Die aardbeving heeft de aardkorst in Florida opengescheurd en nu zijn er gigantisch veel (giftige) insecten uit het middelste van de aarde omhoog gekomen.
Heb je de vliegreis overleefd, sterf je door een giftig insect.
En als je dat allemaal gelukkig niet mee hebt gemaakt, moet je ook nog eens terugvliegen :roll:
Misschien slaan we een keer over en ga ik mee doen aan het Nationaal Dictee. Heb ik toch iets om naar uit te zien.
.............om van de alligators en de slangen nog maar te zwijgen...........
zeg mensen,
ben jullie met mijn voeten aan het spelen,
ik vraag gewoon tips he
Jaaa, Alligators en slangen! Die hebben wij overal gezien daar. Voor hetzelfde geld wordt je doodgebeten, brrrr
(opzolderzoekengaatnaartent)
Op dit forum zijn we altijd bloedserieus. :wink:
OK en dan nog een echte reactie. Lees dit topic eens door. Je vraag wordt daar voldoende mee beantwoord denk ik. Florida zit op de grens van subtropisch en tropisch. Daar horen alle beesten en beestjes bij die in dergelijke contreien voorkomen, zij het dat je in een geciviliseerde omgeving als een Amerikaanse stad niet alles in die mate en aantallen vindt als in, zeg bijvoorbeeld, een natuurgebied als de Everglades. En de malariamug hebben ze al ver in de vorige eeuw geleden uitgeroeid. Die kwam ook in grote aantallen voor - ooit.
Wel wordt er af en toe aan de ketting getrokken.
@ db2011
Twee jaar geleden kwam in terug van de wasserette in WDW. Op de trap van ons hotel lag een slang gezellig te zonnen.
Gelukkig had ons hotel ook een lift :mrgreen:
Dit is een filmpje van een alligator in WDW . http://www.youtube.com/watch?v=F1ZqrnJkQuQ
Als troost als de alligators te groot worden ,worden ze gevangen en uitgezet in de Everglades.
Ik heb ook al foto's gezien van slangen IN de hotel kamers.
Denk je dat vliegangst een probleem is? Florida is alleen voor de dapperen. :-\"
En nee ik ben niet "met je voeten" aan het spelen. Dit zijn gewoon ware feiten.
En dan die orkanen. Let wel op dat je de vluchtwegen goed kent. Gelukkig worden die daar overal goed aangegeven, maar toch. Whoesj en daar ga je.:-({|=
You go, girl :sun:
Beste hotel? Nou wij betalen gemiddeld 600 euro per nacht voor een kamer maar daar hebben deze beestjes echt lak aan hoor.:mrgreen:
Trouwens ken je de uitdrukking don't let the bed bugs bite you"?
Sommige hotels hebben Bed Bugs infection in hun kamers en dit zijn echt niet de goedkoopste hotels. :-k
Voor de liefhebbers: Ze zijn er weer! Op Wesh2News:
Toen wij vorige week vertrokken hebben we al een paar single-riders gezien, maar kennelijk zijn de eerste wolken nu gesignaleerd. Leuk als je een witte auto hebt! FilmpjeCitaat:
The love bug is back. The insects seemed to appear out of nowhere over the past few days, and that means plenty of people are heading to the car wash.
Riding solo :mrgreen:
Nooit geweten dat die beesten zo zuur waren dat je ze binnen 2 dagen van je auto moet halen omdat ze anders je lak aantasten. Ach, met een huurauto.. who cares. :)
Ah nee irritante beesten. :(
Hihi, vervelend als je niet tegen achter uit rijden kan;)
In dit topic heb ik eens bericht dat er een bobcat bij ons in Sebring rondliep... met nieuwe foto's hebben we vastgesteld dat het wel degelijk een panter is! En dat is sensationeel nieuws...
Deze foto's, helaas niet al te scherp, maakten we vanuit het huis. De kat liep in het strookje bos dat bij ons perceel hoort.
http://www.dumpyourphoto.com/files5/134038/glUQ4E6X.jpg
http://www.dumpyourphoto.com/files5/134039/g40rbq.jpg
lekker dan, ik ben toch al geen poezenliefhebber.....
Sylvia, je hoeft geen kattenliefhebber te zijn om te begrijpen dat dit iets heel bijzonders is. Er zijn nog tussen de 100 en 150 Floridapanters in het wild over en dat maakt de soort tot een van de meest bedreigde van Amerika. De populatie is als gevolg van inkrimping van het leefgebied teruggedrongen tot het gebied ten zuiden van de Caloosahatchee river (tussen Lake Okeechobee en Fort Meyers), in het bijzonder de Everglades. Panters ten noorden van die rivier zijn uiterst zeldzaam en onze waarneming heeft dan ook al voor enige beroering gezorgd, temeer omdat de kat kennelijk zijn 'home base' dichtbij ons heeft, want mijn zwager en wijzelf hebben hem al meer dan tien keer gezien in de afgelopen jaren.
Ik proef ook een beetje uit je reactie dat je het niets zou vinden, zo'n grote kat in de buurt. De kans dat een panter je zal aanvallen is absoluut nul. Het beest is enorm schuw en neemt direct de benen als hij mensen ziet.
Ik was altijd al onder de indruk van alle wildlife in de omgeving van ons huis (in de wijk behalve de overal voorkomende wasberen, eekhoorns, armadillo's, konijnen, opossums en kraanvogels ook wilde zwijnen en herten, en maar een paar mijl verderop beren), maar dit is zo bijzonder dat ik er nog niet over uit kan. Het maakt, dat ik het gebied dat wij uitgekozen hebben om ons huis te bouwen, nog veel meer ga waarderen als ik al deed. En voor de bescherming van de plaatselijke natuur zou het een enorme opsteker zijn als dit gebied tot panter habitat wordt verklaard.
Edit:
Ik kreeg juist dit berichtje van de journalist van Highlands Today die een en ander heeft laten verifiëren bij deskundigen. Hij schrijft:
Just wanted to let you know. Those were bobcats. I got that verified from two panther experts.
Dus toch een bobcat. Nou ja, toch nog best cool om dat in je achtertuin te hebben rondscharrelen. En Highlands today wijdt er toch een artikeltje aan, om in te gaan op de verschillen tussen de twee soorten katten.
Een goede vriend die regelmatig Florida wildlife schildert en daarom zei er verstand van te hebben had ons gezegd dat het een panter moest zijn. Zelf ben ik geen deskundige.
En voor deze handige Harry kun je maar beter ook uitkijken ...
http://img837.imageshack.us/img837/7...8059009128.jpg
Juniper Springs
Van de Florida Panters zijn er momenteel nog maar 160. Da's iets meer dan de 30 die er in 1995 nog maar waren. Maar uiteraard nog veel te weinig.
Dus let een beetje extra op als je met je SUV door Florida toert!
En kijk eens naar dit filmpje:
http://youtu.be/t-TiDWndD-4
http://img33.imageshack.us/img33/1389/2jv4.jpg