Ik heb een connector gekocht op Ebay voor mijn Macbook.
Dingen komen uit Hong Kong, kosten een paar dollar.
Verzendkosten zijn hoger.
Al verschillende dingen gekocht, binnen 10 dagen in huis.
Afdrukvoorbeeld
Ik heb een connector gekocht op Ebay voor mijn Macbook.
Dingen komen uit Hong Kong, kosten een paar dollar.
Verzendkosten zijn hoger.
Al verschillende dingen gekocht, binnen 10 dagen in huis.
Wij zijn al een aantal keren met US Ariways gevlogen en geen probleem hoor. Met kleine kinderen mag je ook altijd als 1 van de eerste in heet vliegtuig stappen.
Hallo lyne,
Wat een leuke trip... en een troost misschien voor je afgelopen week, gingen beide vluchten erg optijd weg!! Ik werk op schiphol en hou het ook regelmatig in de gaten!
Een tip tegen pijn in de oren bij kinderen, kijk of je een flesje leeg mee naar binnen kan nemen en het dan met water kan vullen(na de security, want die gooien flesje met drinken weg, tenzij je kan aantonen dat het om babyvoeding gaat), en laat hun dit tijdens de opstijging drinken... dan doen de oren vaak niet zoveel pijn!!
gr. Chantal
Wij hebben afgelopen zomer met US Airways gevlogen. Op zich zijn wij tevreden. Vliegtuigen zijn alleen niet zo groot, stoelen zaten prima. Vriendelijk personeel, zowel op heen- als terugreis een Nederlandse stewardess aan boord.
Vertrokken op tijd. Op terugweg hadden wij een korte overstaptijd in Philadelphia. Volgens reisbureau kon dit wel. We waren bijtijds op vliegveld in Orlando en medewerkster US Airways vond overstaptijd ook kort. We werden op een eerdere vlucht gezet en kwamen tot onze verbazing (met 7 personen) in de business class.
Ik had ook voor het boeken de ervaringen van anderen gelezen maar wij hebben zelf bijv. een slechte ervaring met Martinair. Omdat wij met 7 personen gingen, gaf het voordelige tarief voor ons toch de doorslag en we hebben er geen spijt van.
Hopelijk stelt dit je gerust.
Haha das grappig, misschien ben ik wel degene die jullie gaat inchecken bij us airways, ik ben grondstewardess en doe dus de check in voor us airways ! Idd moet je even aangeven dat jullie rolstoel assistentie nodig hebben, hierna zullen we jullie doorsturen naar de axxicom balie (check in rij 21) waar je misschien Chantalm88 tegen komt hihi !!!
De check in rij van us is ook balie 21 check gaat open 7:55 !!
Have fun ...
Hoihoi,
Heel fijn zaken doen met usairways. Er staat op de site van usairways dat een 'kind zonder seat' 1 koffer van 23kg mag meenemen en elders staat er weer dat ze alleen handbaggage (luiertas) en een buggy mogen meenemen. Hinderlijke airline is dit zeg.
Maar goed, 10kg is het dus. Weet je ook hoeveel handbaggage mijn infant mee mag nemen?
Nou goed dat je het zegt! Wij gaan idd makkelijk over de 32kg heen hoor, dus daar zullen we op letten :-)!!
Hmmmm bij de meeste airlines heeft een infant 10 kilo en niet meer, voor handbagage geld een luiertas en een kinderwagen.
Heb net ook even op de site gekeken en het kan best dat een infant 23 kilo mee mag nemen, ik hou me altijd aan de 10 kilo, komen er toch niet vaak overheen.
Sommige mensen denken he, laat ik eens een troley van 18 kilo meenemen voor me infant, lekker krom een infant kan niks tillen. Maar als ik jou was zou ik gewoon dat stukje uitprinten wat op de site staat en dan 23 kilo mee nemen voor de infant!
Succes
Ik zou de titel van dit topic ook kunnen veranderen in "Zwemmen met US Airways".
http://img232.imageshack.us/img232/1793/53822099dm3.jpg
Zie nu.nl, tampabay.com.
Inderdaad zwemmen met US airways, ik vind dat de piloten wel een behoorlijke pluim verdienen met de landing vandaag op de Hudson River.
Dit had met menig piloot heel anders af kunnen lopen.
Een paar mensen onderkoeld en 1 gebroken been is wat ik tot nu toe heb gehoord.
Ongelofelijk dat alle mensen dit hebben overleefd, ook bewonderenswaardig hoe snel er van alle kanten hulp kwam. Iemand ooit gevlogen in dit toestel de N106US??
http://farm4.static.flickr.com/3433/...915315567a.jpg
Ik niet, ik begreep dat hij vanaf LaGuardia vloog, die wordt door 'buitenlanders' maar heel zelden gebruikt volgens mij ....
US Airways zet dit vliegtuig echter wel in bij vluchten richting Florida. Niet vaak, maar af en toe. Meestal zijn het de Boeing 737/757/767 of Airbus 319/321.
Volgens mij moet dit de 1e keer zijn dat een landing op water daadwerkelijk 'goed' is afgelopen ! Of er vielen meerdere slachtoffers of de constructie van het vliegtuig was grotendeels verwoest.
Dit is een zeer bijzondere gebeurtenis en ongekend.. !
Getuigenis van een passagier was ondermeer dat de captain keurig de tijd nam om het toestel volledig te controleren van achter naar voren, alle toiletten etc etc om er 200% zeker van te zijn dat er niemand was achtergebleven.
Extra mazzel is natuurlijk de druk vaarweg de Hudson.. in notime reddingsboten in alle vormen en maten aanwezig !
Over 3 weken vlieg ik met US Airways, via Philadelphia, naar MCO. Over de kwaliteit van de piloten maak ik me in ieder geval niet druk...
De drukte op de Hudson had ook tot een ramp kunnen leiden. Heel erg knap dat hij het toestel zo recht heeft kunnen houden en heeft voorkomen om tegen een boot aan te vlieg/varen. Als een van zijn vleugels het water als eerste had geraakt was de ravage enorm geweest vrees ik.
Hier een video-opname van de "landing".
Mazzel inderdaad dat het een winterdag is met relatief minder verkeer op de rivier het had zomaar heel anders uit kunnen pakken.
Overiges kan ik me het toestel niet herinneren evenals de piloot.
On Dec. 20, a Continental Airlines plane veered off a runway and slid into a snowy field at the Denver airport, injuring 38 people. That was the first major crash of a commercial airliner in the United States since Aug. 27, 2006, when 49 people were killed after a Comair jetliner mistakenly took off from the wrong runway in Lexington, Ky.
Bron:MSNBC.COM
http://www.msnbc.msn.com/id/28678669/
Ik vloog op 5 februari met US Airways naar Orlando, via Philly. Op de heenweg werden we welkom geheten namens "Captain Jean Luc Picard". Hilariteit alom uiteraard, met opmerkingen als: "waarom worden we niet gebeamd". Op de terugweg (op 9 februari) was de naam van de gezagvoerder: "Captain Kirk". Toen kreeg ik toch het vermoeden dat ze niet helemaal serieus waren...
Hoe waren jouw ervaringen met US Airways ?
Ik ben beetje huiverig .... Wij vliegen voor het eerst met ze in april ... Maar goed, het was ZOOOO goedkoop 8-[
Ook wij gaan in Oktober met US, maar hebben al eerder met ze gevlogen.
Vraag me niet wanneer, maar ik heb er i.i.g. geen klachten over en eigenlijk geen verschil ondervonden met enige andere US airline.
Wat me nog wel bijstaat is dat ik Philly airport een frisse (in schone zin) airport vond.
Leuk om te horen, wij gaan eind sept. voor het eerst met Us airways.
Inderdaad, dat ga ik volgen natuurlijk ;-) !
Het beviel me vrij goed. Geen noemenswaardige vertragingen. Alleen het eten was erg slecht. Slechter dan ik ooit heb meegemaakt bij welke maatschappij dan ook.
Philly airport heeft 1 levensgroot voordeel: échte Philly cheesesteaks!
Even een andere vraag (hoop dat het hier kan)
Ik land om 15.30 in philadelphia en vertrek naar orlando 18.10...heb ik genoeg tijdsruimte, dit ivm strenge controles?
Als blijkt dat ik door de strenge controles mijn vlucht niet haal, hoe lossen ze het dan op?
Miriam, dat moet tijd zát zijn.
Maar wat als je toch de verbinding niet redt? Geen zorgen. :-) Je gaat naar de balie van de airline waar je mee vliegt en zij zullen je omboeken naar hun volgende vlucht richting Orlando. Zijn hele simpele procedures, daar dealen ze echt dagelijks veelvuldig mee.
Enige punt zou hooguit zijn dat je wilt proberen jezelf zsm bij de airlinebalie te melden. Stel er zijn 20 mensen die diezelfde verbinding gemist hebben, dan vertelt logica ons dat de 1e passagier makkelijker om te boeken zal zijn dan een 20e plekje vinden naar dezelfde bestemming. Been there, done that. ;) Was de 1e bij de counter en werd op een zeer gunstige vlucht omgeboekt. Er waren echter twintigtal mensen die dezelfde vlucht gemist hebben, en alhoewel ze allemaal omgeboekt zijn konden ze niet alle 20 omgeboekt worden naar de meest gunstige verbinding.
Ja, in principe heb je dan wel genoeg tijd, ruim 2 uur. Mocht je het niet halen dan zetten ze je vast op een volgende vlucht. Maar op dit forum zijn wel een aantal 'ervaringsdeskundigen'.
Dank jullie wel, jullie hebben mij gerust gesteld, ik was er toch wel een beetje benauwd voor.
Hoe zit het eigenlijk met de voorzieningen, heb je bij de 752 toevallig ook allemaal een eigen scherm in de voorstoel?
Voor nu zijn de prijzen met Us het goedkoopste voor Juli/Aug, maar het zou toch wel erg lekker zijn als je je eigen filmpje kan kiezen
Kijk voor informatie over de toestellen op seatguru of seatexpert.
Ook wij reizen via US Airways in April. Ik hoop dus dat het goede vluchten zijn.
Op de heenweg hebben we dezelfde vlucht maar een wissel van vliegtuig (van een 757 naar een 737) ik neem aan dat ik daar niet bang hoef te zijn dat we het niet halen aangezien het vluchtnummer hetzelfde blijft.
Op de terugweg hebben we maar 1 1/2 de tijd om over te stappen, is dat niet te kort?
Evenals bij andere maatschappijen is ook bij US 1 1/2 uur voldoende voor de terugweg.
Ik neem aan dat je via Philladelphia vliegt ?
Yep, zowel heen als terug
Us Airways is wat ons betreft echt de laatste keus van de Amerikaanse maatschappijen en verdikkie, we zijn er al heel wat keren terechtgekomen. Steeds gevalletje van laat boeken en dan bleek alleen US Airways nog betaalbaar.
Het vliegtuigje dat de oceaan over gaat is echt aan de kleine kant voor zo'n lange reis (en dan vooral de voorzieningen aan boord). Eén gang in het midden met oude monitoren in het plafond waarvan de helft stuk was. Norse, humeurige stewardessen en het eten houdt niet over. Meermalen een rampzalig vluchtschema gehad met uren en uren wachten op Philadelphia.
Ander rotgeintje: mijn vrouw reisde alleen en op de terugreis zou ze volgens vluchtschema direct van Orlando naar Manchester vliegen en van daaruit met de KLM naar Schiphol. Mooi niet natuurlijk, gewoon toch een tussenstop op PHL. 'Om marketingtechnische redenen' heeft de vlucht MCO-PHL hetzelfde vluchtnummer als PHL-Manchester zo legde de grondstewardess me uit. Dat heet gewoon klanten bedotten, een reis met overstap verkopen als rechtstreekse vlucht.:evil:
Maar goed, het vliegt - en vliegen is nooit mijn favoriete bezigheid geweest en als je toch probeert een uiltje te knappen heb je geen boordentertainment nodig. En Philly is een prima airport om over te stappen. En nee ik neem dan geen cheesesteak - gatsie met die kaas [-(
Hmmm... Dat klinkt niet zo heel erg positief.
En dan hier weer een positieve reactie.....
Vorig jaar met US airways gevlogen. Alles op tijd, geen problemen.
Aardige stewardessen. Alleen geen schermpje voor in je stoel, maar gewoon in het midden hangt er een scherm.
Hier een zeer slechte ervaring. Kan eigenlijk aansluiten bij koenkamphuijs. Capaciteit vliegtuig te klein voor intercontinentale vlucht (toiletten "vol" halverwege), personeel slecht gehumeurd, vertragingen, non-communicatie, kapotte vliegtuigen, omwegen, en een superslechte afhandeling bij het ontbreken van onze 4 (vier!) koffers op de heenweg.
Wat een drama. Nooit meer US Airways voor ons.
O ja, ik kan één goed ding opgeven: Philadelphia. Op die luchthaven (de hub van US Airways aan de oostkust) ging alles qua afhandeling zeer goed. Immigrations, customs, kofferafhandeling .... alles snel en goed. Binnen een 30-40 minuten na de landing stonden we al bij de volgende vlucht.
En ik het er lekkere philly cheesesteaks gegeten. (ja Koen, met heel veel kaas, ik ben nou eenmaal een Gouwenaar!).