Vanuit Orlando, het is vandaag bere koud geweest, hoger dan 12 gr. hebben we niet gehad. Hopenlijk wordt het snel beter want hier ben ik niet voor gekomen. Kost me heel veel geld wat ik nu uitgeef in de shoppingmalls.
Afdrukvoorbeeld
Vanuit Orlando, het is vandaag bere koud geweest, hoger dan 12 gr. hebben we niet gehad. Hopenlijk wordt het snel beter want hier ben ik niet voor gekomen. Kost me heel veel geld wat ik nu uitgeef in de shoppingmalls.
Ja hoor, daar kun je gerust van uit gaan. Kijk maar op weather.com - zipcode 34747.
Als wij de koffers in de auto gooien gaat het naar 20+ graden :-)
ik kijk altijd hierop, maar die minimum staat me toch nog niet erg aan:
www.zoover.nl/verenigde-staten-van-amerika/florida/orlando/weer
Het word zeker beter, we hebben nog enkele weken, het kan enkel nog verbeteren:smile:
Wij volgen het hier
http://www.wunderground.com/US/FL/Orlando.html
Ik kijk (zit in de taakbalk) of weather.com of aktueel en lokaal http://www.wftv.com/weather/index.html
En de minima zijn i.h.a. voor de nacht, en dan lig ik (meestal) onder de klamme lappen :-)
Ongebruikelijke winterkou wordt veel dieren in Florida fataal
http://dieren.blog.nl/files/2010/02/...ld-150x150.jpgOok Florida, in Amerika toch bekend als de Sunshine State, heeft al een paar weken te maken met ongebruikelijk lage temperaturen. En de lage stand van het kwik heeft een negatieve invloed op veel dieren. Vooral lamantijnen (zie foto), zeeschildpadden, Amerikaanse krokodillen en tropische vissen zijn zwaar getroffen door het ongebruikelijke winterweer. Alleen al in januari werden tweehonderd dode lamantijnen aangetroffen. Een zorgelijke ontwikkeling, want de serene waterzoogdieren zijn dun gezaaid in de Caribische wateren. “Water dat gedurende een lange periode kouder is dan 20 graden Celsius, kan bij lamantijnen een soort stresssyndroom veroorzaken, waardoor de dieren zwakker en vatbaarder voor allerlei ziektes worden”, verduidelijkt Carli Segelson van het Florida Fish and Wildlife Research Institute. Ook vissen zoals jonge barracuda’s, tarpons, papegaaivissen en grombaarzen leggen massaal het loodje. Voor zeeschildpadden is de situatie wat minder precair, maar ijskoud water kan deze dieren in een comateuze toestand doen belanden. Medewerkers van de Florida Fish & Wildlife Conservation Commission (FWC) hebben, samen met aantal toegewijde vrijwilligers, bovendien al veel zeeschildpadden uit ijskoude wateren gered en tijdelijk overgeheveld naar warmer, zout water. De kou brengt echter, althans puur vanuit ecologisch oogpunt, ook een voordeel met zich mee. Schadelijke exoten als pythons en leguanen sterven namelijk ook en masse. Deze reptielen horen eigenlijk niet thuis in de Everglades, maar hebben zich in de loop der jaren voorbeeldig voortgeplant. Ze zijn in de vrije natuur terechtgekomen doordat reptielenbezitters van hun (te groot geworden) slangen en hagedissen af wilden en de dieren vrijlieten. Vooral de grote tijger- en netpythons vormen een serieuze bedreiging voor veel inheemse diersoorten.
Bron: Discovery News
Wij zijn er in december 2011 geweest en het was er geen dag kouder dan 23 graden en 1 ochtend lichte regen. Gehele periode t-shirt, shorts en sandalen/slippers. We hadden in ons huisje zwembadverwarming geregeld; was volkomen overbodig die keer. Ik had het kouder verwacht gezien de klimaattabellen en weather sites. Ook daar kan de weerman er kennelijk naast zitten. Alhoewel onze eerste bezoek in oktober/november 2009 was het ook voortdurend rond de 30 graden. Wellicht mazzel........
Wij waren afgelopen jaar van 25 dec tot 4 jan in Kissimmee. En de eerste week was het idd ongeveer 23 graden maar de tweede week koelde het af naar 18 gr en daarna naar 9 graden.
Dus jij had idd mazzel!
Toen wij in december 2010 in Kissimmee waren toch een aantal keren nachtvorst gehad, was best een vreemde ervaring als je morgens in je korte broek naar buiten stapt.... :p
In februari 2010 stonden we in korte broek en teenslippers de ruiten van de auto te krabben (7:15 uur in de ochtend) en rond 10 uur was het heerlijk weer.
Dus in februari 2012 de ijskrabber meegenomen, maar deze hadden we niet nodig want het was bloedheet.
Wij waren er in april en ik had echt een trui nodig s avonds en smorgens en lachen was dat de lokale bevolking er rondliep met muts en sjaal en dat in april .
Wij hebben het eergisteren(ja in Juli) koud gehad. Het regende wel dat wel.
Wij gaan 8 okt weg,maar ik hoop ook dat het dan mooi weer is en niet alleen regen.
Op dit moment zie ik alleen maar regen in Florida als ik kijk op google.
De regen valt wel mee hoor! Wij zijn vandaag teruggekomen en lokaal zijn er inderdaad buien maar het regent bijna nooit de hele dag. Sowieso in de ochtend vaak zon, maar ook wel een aantal dagen de hele dag droog gehad. En ja, die tropische buien in juli horen er bij!
Wat er nu valt valt er in okt niet haha:cool:
Ja we waren er dit jaar van 16 tot 26 april we hebben redelijk wat regen gehad heel veel bewolking en op een avond zelfs te koud voor in je t shirt rond te lopen ....... De morgend erop stonden gans de disneycrew met muts en sjaal buiten de lobby . Enkel de laatste twee dagen waren zonder een wolkje te bespeuren .
Wij waren in Orlando Kissimmie in de tweede helft van maart dit jaar. Wel regelmatig bewolking maar behalve in de restaurants geen vestje nodig gehad. Soms was het 's ochtends nog wat frisjes maar zodra de zon weer doorkwam was de temperatuur weer prima. Die paar spatjes regen die we hebben gehad mogen eigenlijk geen naam hebben.
Momenteel is het hier aan het stort regenen.....en 21 graden.
Geweldig weer dus...
Die regen is gewoon nodig...
Zo is dat. Regen in Florida is mooi weer. Vooral een vette tropische stortbui met een knallend onweer.
Gemiddelde van midden september tot vandaag is het hier 30 graden. Dus helemaal niet slecht.
Wij gaan maandag over 1 week naar Florida en ik hou het weer in de gaten op google.En wat ik zie is echt veel bewolking en regen het is wel rond 30 gr.
Maar ik dacht dat Florida the sunshine state was,maar elke dag zie ik regen.Zitten er momenteel leden van het forum daar en hoe is het weer nu.
gr mar
Regen is plaatselijk en niet zoals bij ons voor een ganse dag of langer.Meestal hevige plensbui van korte duur voor ons meer verfrissing.Wij gaan altijd in september of later.Laatste jaren eind oktober.Dit jaar is mijn 10de bezoek aan Orlando en langste regenperiode was vorig jaar.
Toen hebben we een halve dag motregen gehad.
Je hoeft echt niet ongerust te zijn.
Heeft alles te maken met het daar heersende klimaat.
Een hevige plensbui op het einde van de dag is daar heel normaal.
Zijn gisteren terug gekomen van 3 weken Orlando 1 1/2 dag echt regen gehad, wel veel meer bewolking dan andere jaren, en regelmatig aan het eind van de dag een harde bui van hoog uit een half uur, maar wel constant boven de 30 graden, dus lekker om buiten te zijn !! en ach 30 gr.met bewolking in Florida is altijd beter dan de kou in Nederland :-).
Oh oke dit stelt mij toch gerust,want als je deze voorspelling voor Nederland zou zien betekend het vaak heel de dag regen.
Nou nog 9 dagen en we gaan,kan niet wachten.:cool:
Zou zo weer met je teruggaan :-), je ziet op de div. weersides vaak bv 50% kans op regen, alleen mijn ervaring is dat de regen kansen in Florida erg plaatselijk zijn je kan soms de regen op afstand zien vallen en op de paats waar je zelf bent het volledig droog houden, gewoon lekker genieten, dun regenjasje of poncho mee (zal je zien blijft het droog :-). Heel veel plezier in FLORIDA.
Ik meen, dat het 2 jaar terug in oktober was, dat ze bij het vliegveld letterlijk verzopen.
Ik wist niet wat ik zag 's avonds op TV.
Ik zat in de buurt van Kissimmee en heb geen druppel gezien.
Ik ga nu al wat jaren in oktober naar Florida en heb altijd prima weer gehad.
Best wel af en toe een bui(tje), maar boven zo'n 25 graden.
Ze hadden voor de voorbije week op CF13news iedere dag 50% kans opgegeven voor centraal Florida.
Ik kan zeggen we op een beetje regen donderdag late namiddag (en bijhorende knallende onweer) hier niet zoveel gehad hebben.
(We waren gisteren/vrijdag overdag wel niet thuis, dus weet niet wat het dan gedaan heeft).
Wij hebben de afgelopen 2 weken prima weer gehad in Kissimmee. De laatste week ook erg warm (30+). Regen is in Florida niets raars, soms regent het een aantal minuten en soms de hele dag. Koud wordt het er meestal niet van, wel als je nat de airco in gaat! Ik heb vakanties gehad met heel weinig regen en ook dagelijks maar dan heel even in de middag. Zelf vind ik het snel "te koud" van november t/m februari. Maar ik geloof dat de meeste mensen dat niet met mij eens zijn (maar ik vind 30 graden dan ook heerlijk en dat is misschien ook niet normaal). Ik heb in januari meerdere keren dagen gehad waarop het maar 14 graden was. Het voorjaar (april t/m juni) is het meest ideaal als je van warmte houdt en weinig regen (maar geen garanties!). Zoals eerder opgemerkt, het kan in WDW regenen en in Kissimmee droog zijn dus de regen is vaak erg plaatselijk en de voorspellingen daardoor niet altijd bruikbaar.
Wij zijn donderdag thuisgekomen na 17 heerlijke dagen in Florida. We hebben 1 x een middagje regen gehad en verder heel af en toe een buitje met onweer gehad in de namiddag of avond. Ik zou me niet zo veel zorgen maken het komt vast goed. Zou ook best met je willen ruilen ;-)
Alvast veel plezier en geniet ze!
Tijdens mijn bezoek aan Florida tijdens de laatste kerstdagen en jaarwisseling heb ik zomer als winter mogen meemaken (qua temperatuur) in de 2 weken dat ik daar was. De warmste dag was 1e kerstdag met zo'n 28 graden, volgend door oud en nieuwjaarsdag 26 graden. Maar de nacht van 2 op 3 en 3 op 4 januari waren "koud" te noemen. Sterker nog er was sprake van lichte vorst (-1 a -2) Op 3 januari was het ook niet warmer dan 9 graden buiten (overdag). Rond mijn vertrek (op 7 januari) was het weer opgewarmd en was het weer rond de 22 graden.
Ik dacht vorig jaar ook 'Ooh jee..' toen ik de weervoorspelling zag. Elke dag gewoon 't-storms' dus dacht dat onze vakantie letterlijk in het water ging vallen.
Maar niets was minder waar. We hebben zelden een regen gezien en als het regende was het een paar minuutjes motregen. Dat was toen in september.
Nu weer net 2 weken terug van Orlando en the Key's. Idem met de regenvoorspellingen (altijd bewolkt en regen) en uiteindelijk 1 dag zware buien gehad. Dus toen zijn we zwaar gaan shoppen in de Sawgrass Mill Mall in Miami :P
Af en toe wel wat meer bewolkt dag, maar eigenlijk fantastisch weer!
prima tijdverdrijf ;-) en je moet toch iets