Medicijnen mee naar Orlando
Mijn vrouw moet ivm gewrichtsreuma 2 injectie spuiten met toebehoren meenemen op onze vakantie naar Orlando. Deze medicijnen moeten in de handbagage omdat deze niet te koud bewaard mogen worden.
Wie weet de juiste manier hoe te handelen op schiphol en in de USA.
Natturlijk hebben we dit al gemeld bij de reisorganisatie en nemen we een medisch paspoort mee.
Re: Medicijnen mee naar Orlando
Indien men in bezit is van een doktersverklaring/medisch paspoort op naam, is het geen probleem en kan dit in de handbagage worden meegenomen.
Inderdaad effe langs de huisarts gaan om een dokters verklaring te halen en dan heb je nergens problemen. Zeker omdat je ook al je medisch paspoort hebt, moet het goed gaan!
De medicijnen zullen geen probleem zijn, gewoon in de handbagage (essentiële medicijnen nooit in de ruim-babage, die kan wel eens kwijtraken).
Maar wat betreft de injectienaalden .... daar kan ik nergens iet over terugvinden. Kun je m.i. het beste in de ruim-bagage doen. Mocht daar iets mee gebeuren dan kun je in de VS altijd nog nieuwe naalden halen bij elke willekeurige Pharmacy (Eckerd, WalMart, Publix etc).
Het is een kant en klare injectiespuit, je kan de naald niet zomaar verwijderen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Albert38
Het is een kant en klare injectiespuit, je kan de naald niet zomaar verwijderen.
Ik heb ze ook altijd bij me, geen probleem zolang je maar een medisch paspoort van de apotheek bij je hebt en een dokterverklaring van de behandeld arts, niet vergeten dat dit in het Engels opgesteld moet worden.
gr. Paula