Inderdaad, arches met 40 graden helemaal niet leuk... vorig jaar zaten we daar met die temp in ons tentje en we hebben geen oog dicht gedaan...
Februari moet inderdaad beter te doen zijn om te kamperen!
Afdrukvoorbeeld
Inderdaad, arches met 40 graden helemaal niet leuk... vorig jaar zaten we daar met die temp in ons tentje en we hebben geen oog dicht gedaan...
Februari moet inderdaad beter te doen zijn om te kamperen!
Hallo,
Wij willen deze zomer een mooie tour door florida gaan maken, met de auto! Nu zagen we dat je kunt kamperen in de everglades, lijkt ons super gaaf, maar is er een mogelijkheid om ergens kampeerspullen te huren? of moeten we dit van huis meenemen.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Groetjes Vera en marc
Misschien heb je hier wat aan: http://www.evergladesadventures.com/rental.htm
(beetje naar beneden scrollen bij Equipment rental).
Marc als je je omdraait in je tent en je wilt je arm om Vera heen slaan, kijk dan eerst even of er geen alligator naast je ligt.
Camperen in de Everglades, of het is helemaal afgezet of....... , ik weet dus niet of jullie echt "in de Everglades" in een tentje gaan zitten, liever jij dan ik.
Velen kennen de 20 mile stretch van Florida City naar Key Largo, ga daar maar eens snachts om een uur of twee je rechter achterband vervangen, ik zou hem toch mooi links van de weg parkeren. Ja onder de lantaarn paal, of hebben we die niet hmmmm, (omdat we geen wegenbelasting betalen)
Ja, ik kreeg ook al de bibbers. Wij hebben het gehad over een kano tochtje maar ik geloof...............hmmmmmmmm, toch maar NIET!\\:D/
Als we naar USA gaan, nemen we altijd onze kampeerspullen mee. We wilden kamperen in de Everglades een keer. Dat was meen ik in januari. Het was volgens de barkeeper niet zo erg met de muggen. We zijn naar de kampground gereden, uit de auto gestapt en gesprint naar het gebouw. We hebben maar een hotelkamer aldaar gehuurd. En het was nog niet eens de ergste tijd met de muggen!!!!!
Het park was wel heel erg mooi!! Koop daar anti-muggenspul, als je ertegen kan met DEET erin. Kledingadvies: lange broeken, lange mouwen, pet op, eventueel muggennetje eroverheen.
We zijn er nog niet geweest in juli of juni, dus of het dan te warm is voor muggen e.a. steekbeesten weet ik niet.
Voor het park: kijk op de site van de national parks: http://www.nps.gov/
Veel plezier,
Anja
In juli????? Zelfmoord lijkt me.
weet iemand ook of elke koa een wasserette heeft?
Voor zover ik weet wel, maar voor een zekerheidje; check www.koa.com
Heb trouwens voor de liefhebbers nog wel een KOA Valuecard liggen voor dit jaar.
Hoi,
Wij (gezin met 2 kids, 14 & 11 jaar) zijn net terug uit Florida en hebben daar 3 weken rondgereden met een camper. Supergave vakantie gehad en met de camper rijden is prima bevallen. KOA vond ik eerlijk gezegd mindere campings. Relatief duur en 't barst er van de andere Nederlandse campers. Bij onze camper zat een gids 'Woodalls' en voordat we ergens naartoe reden keken we eerst daarin welke camper-plaatsen er in dat stadje zaten (met/zonder zwembad, wasmachines ... etc.) Gewoon naartoe rijden en ter plekke regelen want er is bijna overal plaats, zeker voor zo'n relatieve kleine camper. Internet is er vaak ook gratis. De goedkoopste was E20,- per nacht, de duurste E120,-per nacht maar die was dan ook supermooi en luxe.
We hebben onze ervaringen bijgehouden in een reisdagboek op www.oomens.waarbenjij.nu. Kijk maar eens, mocht je interesse hebben.
Veel plezier met je voorbereidingen ...