Kinderwagen mee naar vliegtuig?
hoi allemaal,
Mag je op het vliegveld je kinderwagen (met maxicosi erop) meenemen tot aan de slurf of moet je 'm al meteen inchecken?
We vliegen in mei met baby naar Orlando, maar hebben geen stoel voor de baby betaald (op schoot/in de bassinet). Vroeg me af of je op schiphol wel met je maxicosi rond kon lopen en bij het boarden deze kan afgeven.
groeten,
Suzie
Re: kinderwagen mee naar vliegtuig?
Je neemt de hele boel mee tot aan de voordeur van de kist, daar klap je 'm in en ga jij lekker zitten, het platform team brengt alle Strollers naar de kofferbak van de plane (bulk) en knallen/gooien/trappen daar (letterlijk) alle wagens in.
Ik weet het, omdat ik dat werk vroeger ook gedaan heb bij de KLM;
daarom nemen wij altijd de reistas van BugaBoo mee, dan valt de schade altijd wel mee...
heeft nog een voordeel; als je overbagage hebt op de weg terug, stop je de bugabooTas vol met je geshopte spul samen met de kar zelf ;)
Re: kinderwagen mee naar vliegtuig?
wij hebben ook de bugaboo en de tas :-) maar mag ik die tas dan ook meenemen achter de paspoortcontrole zeg maar? het is natuurlijk best een gevaarte. Nam jij dan geen autozitje mee?
We zitten te denken om m eventueel daar te kopen bij walmart ofzo. Is net zo duur als huren heb ik me laten vertellen en dan blijft de onze in ieder geval heel en schoon (hoeft er niet mee gegooid te worden ;-))
Re: Kinderwagen mee naar vliegtuig?
Ben je zeker dat je voor je baby geen stoel nodig hebt?
Ik dacht te weten dat op lange afstands vluchten het verplicht was dat elke passagier (ook baby's) een eigen stoel moesten hebben.
Verder wens ik je veel succes, 10 uur vliegen met een baby op je schoot...
Wij hebben afgelopen Sepember ook gevlogen met een baby van 1 jaar. Wij hadden ook geen eigen stoel maar we kregen bulkseat plekken. Dus we hadden voor ons veel ruimte waar onze Savannah kon spelen en als ze wilde slapen kon ze in zo'n mandje liggen die aan de muur geschroefd werd. We zaten in een rij van 3 en haden zowel heen en terug een lege stoel zodat we eigenlijk dus 3 stoelen hadden. We vlogen met Delta. Ik weet nou niet of we heel veel geluk hebben gehad met die plaatsen of dat ze dat altijd zo regelen met baby's. Want op zich maakten we ons wel zorgen want ze konden vantevoren geen plaatsen reserveren maar toen we incheckten kregen we toch de plaatsen die we wilden.:razz:
Onze kinderwagen hebben we overal op de vliegvelden gewoon kunnen gebruiken tot aan de vliegtuigen. De kinderstoel hadden we in laten checken omdat we geen eigen stoel hadden.(had achteraf dus wel gekund vanwege de lege stoel tussen ons in.)
De kinderstoel is trouwens gestolen onderweg ergens maar we hebben in Florida een vervanging gekregen en thuis een nieuwe stoel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
disney-golf
Ben je zeker dat je voor je baby geen stoel nodig hebt?
Ik dacht te weten dat op lange afstands vluchten het verplicht was dat elke passagier (ook baby's) een eigen stoel moesten hebben.
Verder wens ik je veel succes, 10 uur vliegen met een baby op je schoot...
Nee dat is blijkbaar niet verplicht, want wij hebben afgelopen oktober een vliegreis gehad met passagiers achter ons, die een baby op schoot hadden . De baby heeft ongeveer 10 uur tegen onze rugleuning zitten schoppen.