-
Daytona bikeweek
Hoi,
Wij gaan van 21 februarie tot/met 21 maart weer naar Florida. In deze periode is er ook weer de Daytona bikeweek. Als motorrijder wil ik daar dan ook erg graag een keer naar toe. Is er al een keertje iemand hiernaartoe geweest en wat zijn je ervaringen met de bikeweek???
-
Wij gaan al 10+ jaar naar de Bike Week en vinden het nog steeds super.
Er is ook al veel over gesproken hierover op dit forum en via de zoekfunctie ben je zo een avondje zoet.
Begin maar met deze; http://www.floridaforum.nl/viewtopic...tona+bike+week
Ook op onze reissite ( www.dilligaf.nl ) staan foto´s en verslagen van Daytona (en Sturgis en Biketoberfest).
En als je dan nog wat wilt weten, hoor ik het wel, have fun 8) .
-
Ook ik ben meer dan 10 jaar tijdens de Bikeweek in Daytona geweest, een must voor elke motorrijder, ja moet ook wel een beetje van Harley,s houden anders ben je snel uitgekeken,
Mensen en bike,s kijken op Mainestreet is super, Mainestreet is voor de Bikeweek omgetoverd tot bikersheaven, als je in de buurt bent moet je daar naar toe.
-
Motorfeest Daytona
Weet iemand wanneer het grote bike feest is in de herfst van 2007? (2x per jaar in Daytona)
ik heb gekeken op de site, maar daar staat alleen de datum van het evenement in het voorjaar.
Ik ben er 1x geweest, het is heel erg gezellig!
omdat ik aan het plannen ben om rond die tijd weer naar FL te gaan wil ik het graag weten
vriendelijke groetjes
Sylvia
-
Re: motorfeest Daytona
Daytona Bike Week 18 - 21 oktober 2007.
Kijk o.a. HIER
Eric
-
Bedankt!!
groetjes Sylvia
-
Ben ik even een weekje weg en dan wordt er zo'n vraag gesteld ](*,)
Maar gelukkig heeft Eric waargenomen en zegt de naam van het evenement al genoeg, Biketoberfest. Altijd gepland eind Oktober in Daytona Beach.
De kleine Bike Week wordt hij ook wel genoemd, met ongeveer een vijfde aantal bezoekers van de "grote", dus altijd nog een honderdduizend bikers op een kluitje, maar wel behoorlijk gezellig.
Ook qua standhouders is het behoorlijk rustiger dan de eerste week Maart. Met name North Beach (rondom de DB HD dealer) is het beduidend tammer, maar rondom de Speedway is het wel volop druk.
En bij Destination Daytona, de supervestiging van Bruce Rossmeyer's HD dealerschap is ook van alles te doen evenals bij Miller's Custom Store en in New Smyrna Beach.
Maar wij gaan liever naar de "grote" in Maart, die is tenslotte 5x groter, duurt langer (10 i.pv. 5 dagen) en de temperatuur/ cq het weer is wat aangenamer. Minder vochtig en minder kans op hurricane's ("Wilma" was onze laatste keer erg vervelend).
Maar het is erg leuk, veel plezier.
-
Hee wat leuk, nog een biker:)
wij zijn vorig jaar ook geweest, en ik vond het heel erg leuk!!!!!
en inderdaad....Wilma was wat lastig toen, maar voor ons viel dat verder wel mee.
helaas gaan wij dus niet in oktober 2007, maar in November....dus geen biketoberfest
Groetjes Sylvia
-
Wij gaan in maart naar Florida en willen naar de Superbike race op daytona. Heeft er iemand een overnachtings tip. Wij dachten zelf aan kamperen met een tentje maar we weten niet of er een campground is. Zijn er ook betaalbare hotels in de omgeving?
Wie heeft er een tip?
-
In Florida zijn alleen maar betaalbare hotels cq motels ;-). Van erg goedkoop tot wat prijziger, het is maar net hoe luxe je wilt. Maar tijdens de Bike Week (de race in het laatste weekend hiervan) is in Daytona alles duurder. Je kunt dan beter uitwijken naar Orlando (100 KM verderop), goedkoper en veel meer keus. Of met de tent op de KOA of een van de Bike Week campings. Kijk hiervoor maar eens bij www.officialbikeweek.com