Re: Vliegen met United en overstappen in Chicago
Ik sprak vandaag een piloot en die gaf ook aan dat het niets met de draaiing van de aarde te maken had. Want de wind 'draait' in dat geval ook 'mee', zoals Guus al zei vlieg je daarvoor te laag om gebruik te kunnen maken van de draaiing. Ook legde hij me het uit van die boog, het leek mij namelijk om, maar dat is het totaal niet, het is de kortste route. Raar, maar waar :)
Re: Overstappen in Chicago
Hey Astrid,
Overstappen in Chicago is goed te doen. Wij zijn meerdere malen via chicago gevlogen naar Orlando. Wat wij altijd doen, is de hele meute uit het vliegtuig in de lange gang richting Customs and Immigration voor laten gaan. Gedurende deze wandeling even rustig naar een toilet en dan vervolgens hoekje om aan te sluiten in de rij. De laatste 3 keer was er geen rij en konden wij meteen onze papieren inleveren, passen laten zien en foto´s maken.
Daarna pik je je koffers op v/d belt en enkele meters later lever je die weer in. Er zijn altijd genoeg medewerkers bij aanwezig om je een handje te helpen. Weer enkele meters verder kan je naar buiten om bijv. ff de 1e amerikaanse luchtjes op te snuiven en indien je rookt een sigaretje te roken. Voor kinderen leuk, zien meteen grote bussen en dikke limmo´s !
Daarna terug naar binnen, roltrap op en met metro (treintje) naar terminal 1. Daar moet je achter de incheckbalies weer de douane door, dus schoentjes uit, spullen in bakjes en even slikken en doorgaan. LET WEL OP je kinderen, aangezien vrijwel direct achter einde scanband en de bankjes om je schoenen aan te doen, de gang is die alle gates aan elkaar verbindt. Het is altijd super druk en dat kan de kinderen misschien een beetje in paniek brengen.
Dan lekkere hap scoren en rustig richting gates B11 tot B19. In 99% v/d reizen stapte wij hier in !
Heel veel plezier, geniet ervan
Erik
wij vliegen volgende week vrijdag de 20e via chicago naar MCO :-P. Ik was ook benieuwd hoe het daar aan toe ging.
Eric thnx for the info
Ook wij vliegen op de heenweg via Chicago. Als ik het goed heb begrepen lever je je koffers dus weer heel snel in nadat je van de band hebt gehaald. Dat was ook in Washington zo. Je hoeft de koffers dus niet mee te nemen in de monorail en in de volgende terminal weer inleveren?
groetjes Monique
De koffers van de band halen, stukkie sjouwe, weer inleveren, hand bagage controle, (soms nog fouilleren) en dan door naar de volgende vlucht.
Ik vond de Immigration in Chicago een stuk aardiger dan in Washington, maar misschien lag dat aan de dag/zon ofzo..
succes en veel plezier!
Ook wij vliegen via Chicago en ook wij zijn benieuwd.....of we de aansluiting halen binnen 2,5 uur
Wij hadden ook ongeveer 2 en een half uur tussen de vluchten en dat haalden we makkelijk ondanks de drukte bij Customs..
we deden het vrij rustig aan, uiteindelijk kwamen we nog 30min voor boarding time aan bij de gate.
veel plezier!