Re: Vlucht vertraagd; wie vertelt dat aan je accommodatie?
Wederom bedankt voor de uitgebreide info. Maar of het er makkelijker op wordt ... ;)
Soms lijkt het er op of bedrijven er van alles aan doen om de consument te laten verdwalen in een doolhof van juridische entiteiten.
Ik heb e.e.a. toch maar in een apart onderwerp gezet. Jullie hebben gelijk: het heeft niet meer direct met Arkefly te maken.
Re: Vlucht vertraagd; wie vertelt dat aan je accommodatie?
simpelste uitleg
TUI bestaat uit "Airlines" - "Touroperators" - "Hotelketens" - Reisburo's - (Wss nog wel meer)
TUI Airlines: ArkeFly (NL) TUIFly (DLd) JetAirFly (BE) CorsairFly (FR) ThomsonFly (UK) TuiFly Nordic (NW/SE)
Touroparators: Arke, Holland International, Kras (NL), Jetair, Sunjets (Be), Thomson, FirstChoice (UK), TUI (Dld) Fritidsresor (NW.SE) etc etc
Hotels: RIU, Robinson, Grecotel etc etc
Reisburo's: Arke en holland International vakantiewinkels. (Arke zijn filiaalbedrijven, holland International zelfstandig ondernemers)
Voor alle merken
http://www.tuitravelplc.com/brand-ex...all-our-brands
En alle merken hebben een eigen verlies/winstrekening.
In geval van vetraging van de AIRLINE (=ArkeFLy) worden de TOUROPERATORS gewaarschuwd die haar klanten vervolgens zelf dient te waarschuwen.
Klanten die rechtsreeks op internet geboekt hebben op de website van de AIRLINE worden geinformeerd door de AIRLINE...
Klanten die een vlucht geboekt hebben bij het reisburo worden geinformeerd door het REISBURO.
BTW, ik heb even moeten zoeken na het verplaatsen van dit topic. Wellicht handig een verwijzing te maken ik het oorspronkelijke topic.