Das wel erg Amerikaans, he? ;)
Afschuwelijk natuurlijk wat er gebeurd is, maar zoals velen al zeggen: Het blijven wilde dieren. Oppassen dus, maar daar heeft de familie van deze trainster natuurlijk niets aan. :(
Afdrukvoorbeeld
De orcashow is voorlopig en tot nader order gesloten. De rest van het park blijft gewoon open.
Bij het incident waren wel toeristen aanwezig, hoewel niet veel. De orca was, volgens collega trainers al wel wat geirriteerd, maar niet opvallend anders.
De zeer ervaren trainer aaide de orca over het hoofd toen de laatste plotseling de trainer greep en onder water trok, waarna ze verdronken is.
Bron: WESH2 news, 10 minuten geleden.
Tragedy hits SeaWorld Orlando after a trainer is killed after a killer whale pulls her in during a noontime show.
http://www.cfnews13.com/
So much for 'uitgegleden'........
Sommige zeggen dat de orka de vrouw in de mond nam . Ook vind ik het erg vreemd dat je geen filmpjes ervan ziet er moetten toch genoeg opnames zijn van dit .
Nou, ik geloof het ook wel zonder filmpje...waarom zou je daar nu nieuwsgierig naar zijn? Bovendien is het ongeluk gebeurd in het bassin bij Dining with Shamu waar op dat moment kennelijk nauwelijks bezoekers waren. In de ruimte daaronder (underwaterview) waren ook wel wat mensen maar die zijn onmiddelijk nadat de trainer in het water viel, met klem verzocht om te vertrekken. Deze bezoekers hebben gemeld dat ze wel de trainer in het water hebben gezien, maar niet de orca.
Wat een verschrikkelijk nieuws! Je zult het maar zien gebeuren.
Van de Seaworld site:
Over de trieste gebeurtenis in SeaWorld heb ik inmiddels ook een column op mijn doorgaans zo vrolijke vakantieblog geschreven.Citaat:
Believe shows at all SeaWorld locations are scheduled to resume starting Saturday, February 27. Dine with Shamu experiences have been suspended until further notice.
Zielig stukje Ton..
Wel mooi geschreven Ton.
Grz
Ton