Ben het met je eens dat het gezeur kan voorkomen. Daarom doen we het zelf ook en raden we het ook andere mensen aan.
Afdrukvoorbeeld
Ben het met je eens dat het gezeur kan voorkomen. Daarom doen we het zelf ook en raden we het ook andere mensen aan.
Met Edge hier geen probleem.
Wij hebben ook een keer bij het inchecken/boarden van een cruise de uitgeprinte ESTA's moeten laten zien. De cruise ging van Barcelona naar New York en op de terminal werd het paspoort niet gescand, alleen gecontroleerd.
Kleine update hier: visum is in aanvraag. Ze hebben een achterstand waardoor het langer duurt. Vandaag hebben ze een mail gestuurd waarom ik een visum wil aanvragen. Ik hoop maar dat het allemaal goed komt.
ik blijf het gek vinden. Ben vorig jaar op de esta naar Amerika gereisd. Dezelfde esta was nog geldig voor dit jaar en ineens staat ie op not approved. Ik heb het ook gepost als reminder om het echt af en toe ff te checken. In al mijn jaren amerika heb ik dit nog nooit meegemaakt!
ga er vanuit dat het goedkomt met het visum maar wat een gedoe!
Ja, dat geeft stress...ik zou er zelf flink van in de stress schieten, en er ook zo bovenop zitten.
Ga duimen dat het goed komt!
Onze esta's verliepen in maart dus na jouw verhaal met knikkende knieën nieuwe aangevraagd. Kreeg gelukkig vrij snel approved binnen dus een pak van mijn hart.
Heeft iemand toevallig de afgelopen week ESTA aangevraagd ? En hoe lang heeft het geduurd voordat er toestemming gegeven werd ?
In voorgaande jaren kreeg ik binnen een paar uur de bevestiging, ik begrijp dat het nu wel meerdere dagen gaat duren.
Iemand ervaring mee ????
Wij hebben September ESTA aangevraagd, kregen geen bevestiging. Moet je zelf controleren door in te loggen.
Ja dat weet ik en doe ik ook, ben gewoon benieuwd of het bij iedereen nu zo lang duurt of geduurd heeft.
Wij hebben de volgende dag gekeken en toen was het voor elkaar.
Bij ons duurde het een paar uur. We kregen geen bevestiging per mail ofzo, maar keken zelf en zagen dat de ESTA was goedgekeurd.
In eerdere jaren ging het bij ons sneller (paar minuten).
Inmiddels de bevestiging dat ik mag reizen ook ontvangen.
Ik heb per abuis bij het invullen van mijn Esta, bij geboorteplaats mijn woonplaats ingevuld.
Mijn Esta is wel goedgekeurd!
Maar zou dit problemen op kunnen leveren bij het reizen? En zo ja. Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast dank voor jullie reactie.
Inderdaad zou je dit moeten kunnen wijzigen :https://help.cbp.gov/s/article/Artic...language=en_US
Met uitzondering van bepaalde rubrieken , maar wijzigen geboorteplaats zou dus mogelijk zijn , maar let op :
"..If an applicant made a mistake on their passport or biographical information, he or she will need to submit a new application. The associated fee will be charged for each new application submitted. Any other mistakes may be corrected or updated by clicking “Check Individual Status” under “Check ESTA Status..."
Het zou dus zomaar kunnen dat je de ESTA-aanvraag opnieuw moet gaan indienen, en dus opnieuw moet gaan betalen , dan moet je snel zijn want de prijs gaat m.i.v. de 26e mei omhoog van $14 naar $21
Ok, bedankt Penpe.
Ik ga er even naar kijken.
"Review and update your previously submitted application here. You may only make changes to information related to your Travel Information, but you may still review and print the entire application."
Ik kan mijn geboorteplaats dus niet meer aanpassen. 😒
Dan ga ik maar gewoon een nieuwe aanvragen. Ik wil natuurlijk geen gedoe op de Reisdag zelf.
Bijzonder dat je heel geconcentreerd de Esta invulde omdat je geen fouten wil maken en dat dan toch doet. Haha.
Klopt het dat eind deze maand de esta duurder wordt? Ik vertrek in augustus, dan kan ik hem toch nu al invullen? Alleen moeten we voor onze zoon een nieuw paspoort regelen. Kan hij later z’n aanvraag doen?
Vandaag onze Esta’s geregeld.
ik dacht dat ik m’n paspoort moest inscannen nadat ik mijn gegevens ingevuld had. Dus toen ik dat deed zag ik verder niks bijzonders. Maar toen ik die van mijn man deed zag ik dat veel gegevens ineens niet meer klopte. Bleek dat het niet nodig was om een paspoort foto te downloaden. Dus alle aanvragen ingevuld en inmiddels goedgekeurd.
Maar wat bleek door het uploaden van mijn paspoort heeft hij toch een letter veranderd. Mijn tweede naam was veranderd van JOHANNA naar JDHANNA….niet gezien natuurlijk. Maar wat nu? Een nieuwe aanvragen? Zo laten want hij is goedgekeurd….
Ik zou bij twijfel een nieuwe aanvragen. Als je ESTA gegevens en paspoort gegevens niet overeenkomen kun je problemen krijgen....
Voor die paar tientjes hoef je het niet te laten
zie ook het bericht van PENP, een paar berichten terug:
Met uitzondering van bepaalde rubrieken , maar wijzigen geboorteplaats zou dus mogelijk zijn , maar let op :
"..If an applicant made a mistake on their passport or biographical information, he or she will need to submit a new application. The associated fee will be charged for each new application submitted. Any other mistakes may be corrected or updated by clicking “Check Individual Status” under “Check ESTA Status..."
Het zou dus zomaar kunnen dat je de ESTA-aanvraag opnieuw moet gaan indienen, en dus opnieuw moet gaan betalen , dan moet je snel zijn want de prijs gaat m.i.v. de 26e mei omhoog van $14 naar $21
Ik heb contact gehad met het reisbureau en ook nog nagevraagd aan een oude vriendin met reisbureau en beide zeggen dat het geen problemen moet geven. Ik ga het nog even laten bezinken en kijken of mijn rot gevoel weg gaat ;)
Ik kan me voorstellen dat het je dwars zit, zouden wij ook hebben...
Ik wil je niets opdringen hoor maar als het maar om 1 Esta gaat zou ik een nieuwe aanvragen.
Ga je lekker gerust weg :)
Gister besloten om toch een nieuwe aan te gaan vragen, alleen de beslissing al gaf rust in mijn hoofd. Je hebt helemaal gelijk Elstars.
Hahahaha alleen al voor de rust zou ik dat ook gedaan hebben.. anders blijft dat toch spoken.
Zou misschien wel weer als een overwinning voelen als het gelukt zou zijn op de oude :-)
Vannochtend na het bericht maar gelijk gedaan :D en gelijk weer goedgekeurd, heel fijn!
Ik heb in mei 2022 ESTA's aangevraagd: $ 14 en 2 jaar geldig. Gisteren weer ESTA's aangevraagd $21 en slechts 1 jaar en 1,5 maand geldig! Dat scheelt wel aanzienlijk.
Ik weet niet beter nog steeds 2 jaar oj je zou een uitzondering moeten zijn..
How long is my ESTA valid for?
Unless revoked, travel authorizations are valid for two years from the date of authorization, or until your passport expires, whichever comes first.