... van de Wal-Mart of de Publix? En wat ben je dan kwijt voor een pondje?
Afdrukvoorbeeld
Ja nou... prima van smaak :roll: Sorry hoor, ieder het zijne maar het zou eigenlijk verboden moeten worden dit Goudse kaas te noemen, het is bijna een beledeging voor de Nederlandse kaasmakers...
Gewoon van huis meenemen, het is toegestaan en bovendien geweldig van smaak.
Veel gouda in de Nederlandse supermarkt is ook gemaakt in polen en consorten...
Gouda Holland dat is de echte en die is in diverse winkels in Florida te koop, wel iets duurder dan de nep Gouda maar erg lekker.
Koen, de kaas is zowel bij de Walmart als Publix te koop, ik betaalde in het voorjaar rond de 8 dollar voor een pond, dus wel duurder dan in Nederland, maar ja als je lange tijd, zoals wij, in Florida verblijven, kun je toch niet alles vanuit Nederland meenemen !
@ koenkamphuys.
Lekker uit Nederland meenemen, niet te grote en te schuine stukken vacuüm laten trekken,in de koelkast bewaren na aankomst en onze ervaring is dat tot plus minus 50 dagen de kwaliteit zeer goed blijft, wel kwaliteitskaas kopen.
Groetjes Henke.
Wij gaan over 2 maanden naar Orlando en vroegen ons af of er mensen zijn met ervaring met het meenemen van smeerkaas en mayonaise (tube)?
Ons zoontje is gek op een broodje smeerkaas (wel goudkuipje dan:-P) en ook mayonaise vind hij lekker en deze schijnt niet zo lekker te zijn in Amerika.
Gr. Jeffrey & Linda & Jayden
wij nemen juist hele grote potten mayonaise mee uit amerika voor thuis
dus zou niet weten waarom die daar niet lekker zou zijn
smeerkaas weet ik niet ,wij kopen bij de publix philadelphia voor op ons brood s`morgens
en onze zoon eet dan nutella ...
Ik kan via een kennis kleine kuipjes (uit een hotel) krijgen vandaar de vraag, hij eet wel andere dingen ook maar we vroegen ons af of we het mogen meenemen en zoja of we dit dienen aan te geven?
Jeffrey & Linda & Jayden
Bij post #3 van Dodkelder in dit topic is een link naar de formele site van de US customs and border protection, daar staat precies wat wel en niet is toegestaan.