Re: "Oplichting" Alamo Miami Airport
Goede relativering, Teleton. Ik heb ook al eens troubles bij Alamo Miami gehad maar daarna nog meerdere keren bij Alamo/National gehuurd zonder enkel probleem. Prima auto's, omruilen geen probleem, keurige behandeling aan de balie...dus gewoon doen en goed opletten. Met de informatie van dit forum kan het bijna 8-[ niet meer fout gaan....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Teleton
Inderdaad, het is even goed opletten. Volgens mij staat er op Alamo.com zelfs een voorbeeld van de overeenkomst die je moet tekenen, zodat je goed voorbereid aan de balie komt.
Ja, klopt op alamo.com staat onder het tabje Travel Tools, het kopje Rental Contract. Daar worden de verschillende onderdelen toegelicht. Er staat ook een afbeelding van het contract (denk ik) maar die deed het bij mij net weer niet ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Carlo
Goede relativering, Teleton. Ik heb ook al eens troubles bij Alamo Miami gehad maar daarna nog meerdere keren bij Alamo/National gehuurd zonder enkel probleem.
Alamo Miami is daar ook een beetje berucht om. Heeft ook te maken met de (grotendeels) spaanstalige bevolking daar. Men werkt daar op provisiebasis dus als ze jou iets extra's kunnen aansmeren dan zullen ze het niet laten.
Ik kreeg bij Alamo buiten mijn afgesproken contract het volgende aangeboden:
- een soort van wegenwacht service (no thanks)
- een navigatiesysteem (no thanks)
Verder wilde de vriendelijke man mij een driedeurs auto zonder stuurbekrachtiging meegeven :-k Toch maar even mijn contract laten zien...
Hij stelde mij daarna maar voor een grotere auto te nemen voor 30 dollar per dag meer :???: Toen ik net deed of ik geïnteresseerd was maar zei dat ik de verhoging teveel vond, liep hij even naar achteren om met zijn "meerdere" te overleggen. Hij kon daarna het verschil terugbrengen tot 11 dollar \\:D/
Hij keek niet blij toen ik zei dat ik dat toch ook nog teveel vond ...
Oh ja, de auto die ik meekreeg was een spiksplinternieuwe Chevrolet met alles erop en eraan :p
Edit: dit was overigens Alamo op Orlando Int. Airport
Alamo Miami Airport, posititief
Op 2 september geland en met de Shuttlebus naar Alamo gebracht. Het is een drukste van jewelste op Miami Airport, dus even goed kijken of de bus aankomt en waar die stopt. Anders je hand opsteken en je koffers worden netjes ingeladen.
Weinig wachtenden voor ons, dus binnen 5 minuten aan de beurt. We stonden wat ongeïnteresseerd te praten en ons te verwonderen over de Hummers die op een rijtje stonden. Voor de baliemedewerker natuurlijk een mooie reden om over een upgrade te beginnen. We hadden via Usareisen een Equinox-klasse gereserveerd en vriendelijk gezegd dat we niets anders hoefden. Er werd ons verder helemaal niets aangeboden. De papieren goed doorgekeken (neem daar ajb de tijd voor) of alles klopte wat we hadden geboekt en of er geen gekke bedragen stonden. Alles was correct en we mochten een wagen uit gaan kiezen.
Echter hadden wij lekker de tijd genomen om van vliegveld naar Alamo te gaan dus onze klasse was OP. Nog even bij zo'n mannetje wat rondliep gevraagd: "Wat nu?". Pak maar zo'n grote minivan was het antwoord.
Wij een mooie uitgezocht, goed gekeken of er deuken en krassen op zaten. Bij de uitgang duidelijk gezegd dat onze klasse op was en deze mochten meenemen "No problem Sir, I know" Ook de beschadigingen doorgegeven en hier wederom ook de tijd voor genomen.
Heerlijk 2 weken lang gereden in een Dodge Minivan, maar met al onze aankopen was het maar goed dat we zo'n grote wagen hadden! Haha.
Bij het inleveren waren we binnen 3 minuten klaar. Auto parkeren, koffers eruit, mannetje kwam kijken en vroeg of we het fijn gehad hadden. Ik nog gezegd dat ik de oneffenheden door had gegeven en dat bevestigde hij want het stond in zijn computertje. Ik kreeg een mooie uitdraai dat het allemaal prima was en we konden met de shuttlebus weer naar vliegveld.
De zware koffers werden netjes in en uitgeladen en hier hebben we ook een fooi voor gegeven. Waren maar al te blij dat we dat zelf niet hoefden te doen.
Kortom: alleen maar een hele positieve ervaring met de betreffende Alamo vestiging van Miami Airport.
Ik denk dat het belangrijk is dat je de tijd neemt, kijkt wat je tekent en doorgeeft als er problemen zijn. Dus zelf het voortouw nemen, dat kan een hoop verrassingen schelen denk ik.
Re: Alamo Miami Airport, posititief
Goed nieuws is zeker ook welkom over Alamo Miami.
Met de nuance dat je als "nietswetende" toerist toch wel heel attent bent geweest om alles te dubbelchecken.
Prima dat alles goed liep; het bewijs dat het ook anders kan dan wat wij hebben meegemaakt!