Met die bankkaart kun je dus enkel in Europa reizen lijkt mij. Voor de wereld heb je de papieren paspoort nodig.
Afdrukvoorbeeld
Met die bankkaart kun je dus enkel in Europa reizen lijkt mij. Voor de wereld heb je de papieren paspoort nodig.
Dacht het ook. Internationaal paspoort lijkt me het meest aangewezen.
Nog iemand problemen om een Esta te kunnen aanvragen?
vorige week wilde ik de Esta van onze oudste dochter verlengen.
Alles lukte prima, tot net na de betaling.
Ik kreeg geen sms waar ik mijn code diende te verifiëren en op de officiele website was ik al doorverwezen naar de beginpagina terug.
Zonder nummer van dossier of iets dergelijks.
Nu wil ik vandaag de procedure opnieuw doen maar krijg ik enkel een blanco pagina wanneer ik naar de officiële site surf...
Ik heb vorige week 3 nieuwe ESTA aangevraagd
geen probleem gehad.
Wat voor code per SMS? Al een paar keer ESTA's aangevraagd, maar nog nooit iets met een SMS hoeven te doen. Laatste keer (septembers 2019) was er overigens wel een storing in het betaalgedeelte, waardoor er niet afgerekend kon worden. Dit heeft de een hele dag geduurd voordat het was opgelost. Je ESTA status kun je toch ook opzoeken met alleen de paspoortgegevens (dus zonder het nummer van de ESTA)?
Las van de week op Alles Amerika forum dat er iets gewijzigd is m.b.t. aanvragen ESTA. Je krijgt nu idd een code per SMS. Maar er was op een bepaalde dag een storing, daarom wat reacties van mensen die het niet lukte om de ESTA aan te vragen. Dat zou inmiddels verholpen moeten zijn.
Vreemd ik heb in die zelfde week mijn nieuwe esta’s aangevraagd
niks geen sms, gewoon net als anders
ik heb een bevestiging per mail gehad van de aanvraag
en daar in een link om de status te controleren
binnen enkele minuten waren al onze esta goedgekeurd
betaald heb ik met mijn visa cc
De Esta is ondertussen aangevraagd en goedgekeurd.
De SMS met code is de verificatie van de MasterCard.
Is een beveiliging die op onze kaart zit (denk dat dat bij de meest (in België) van toepassing is)
Ik heb geen bevestiging van goedkeuring per mail gekregen.
wel een bevestiging van aanvraag en net zoals bij moonlight91 was het binnen enkele minuten al goedgekeurd.
Ik ben via een oude mail (bevestigingsmail van vorig jaar) op hun website geraakt.
Ik kreeg gedurende enkele dagen enkel een wit scherm.
Wanneer ik nu via google naar de website ga, werkt hij gewoon.
Dank allen voor jullie reactie.
Op welke site kan ik mijn ESTA aanpassen. Ik probeerde de link die hier staat maar die werkt niet. En ik zoek via Google maar ik wordt er geen wijs uit. Kan iemand mij helpen aub?
Dat kun je doen op : https://esta.cbp.dhs.gov dit is de officiele site maar het lijkt erop dat ze een storing hebben , als je de link in je browser plakt werkt ie wel. En rechtsboven in het scherm kun je dan de taal op NL zetten voor het gemak.
Dank je wel. IK ga kijken of het me lukt om mijn ESTA aan te passen. Gelukkig heb ik nog even de tijd. Ik ga pas begin mei richting Amerika. Ik weet niet of het belangrijk is om mijn 1e verblijf te wijzigen.
Hi allemaal,
(Op) nieuw aangemeld voor dit forum! In mei ga ik voor de 9e keer naar Florida. Vorig jaar zijn we voor het laatst geweest en de ESTA was nog geldig. We hebben een familie esta en deze stond op approved en betaald.
Ineens staat er sinds vandaag op de site dat ik geweigerd ben. Eerst stond er approved, maar sinds vandaag dus niet meer. Er is niets veranderd in de situatie; alles staat goed, geen reizen gemaakt of strafblad. Ik snap er helemaal niks van. Kan iemand me helpen?
Hikje in het systeem?
Misschien staat hij morgen weer op approved
Dat zou top zijn!!!
Ik kan me er ook helemaal niks bij voorstellen. De rest van de fam staat nog steeds op approved. We hebben nog een paar maanden maar t is toch een gek idee.
Gisteren besloten om een nieuwe esta aan te vragen maar ook deze is direct afgekeurd. Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan ligt! Jullie nog ideeen? Het lijkt me dat ik echt ergens op ben afgekeurd, maar waarop dan! Nederlandse achternaam, uiteraard geen contra’s. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik voor justitie werk maar dat lijkt me ook niet echt een contra. Ik zie geen andere oplossing dan een b2 visum aanvragen maar hoor graag of jullie nog ideeen hebben.
overigens heb ik beiden ‘not approved’ geen mail gekregen van esta terwijl ik bij aanvraag wel de mail kreeg. Nu ga ik toch twijfelen.
Ik heb werkelijk geen idee maar kan me de stress die dit geeft goed voorstellen! Waarom ga je morgen niet bellen, er staat toch een telefoonnummer op de site.
horen we nog hoe het is afgelopen? Hopelijk is het iets simpels en kunnen ze het zo herstellen.
Geen idee waarom de eerste esta is afgekeurd (misschien toch ergens ja op geantwoord of een verlopen paspoort?). Maar die tweede aanvraag wordt (wat ik heb begrepen) dan automatisch afgekeurd omdat die ander als afgekeurd staat. Dus opnieuw aanvragen heeft dan geen nut.
Nee niks verkeerd ingevuld. Hij was ook goedgekeurd. Het is een familie esta. Hij was gewoon prima, ben er vorig jaar ook mee naar Florida gereisd. Mijn man heeft het adres geprobeerd aan te passen en denkt dat het daar aan ligt.
Verder alles duizend keer gecheckt.
Super super vervelend maar gelukkig komen we er tijdig achter. Een visum aanvragen lijkt mij de enige optie, of hebben jullie nog andere ideeen?
Douane op Schiphol bellen en het daar voorleggen?
Wat heeft de douane op Schiphol hiermee te maken?
Zsm een visum aanvragen, een antwoord waarom je esta is ingetrokken ga je helaas nooit krijgen.
Hier ook zo’n verhaal https://www.telegraaf.nl/nieuws/4338...w-york-verpest
Op het allesamerika forum is er nog meer over te vinden.
Echt onwijs vervelend dat dit gebeurd, gelukkig ben je volgens mij nog wel op tijd voor het aanvragen van een visum.
Laat even weten hoe het afloopt.
Thanks! Visum is aangevraagd. 160 dollar lichter maar ik wil geen enkel risico lopen. We gaan pas in mei dus ik ben nog op tijd. Echter ook een waarschuwing om echt je esta te checken. Ik ga al jaren trouw naar Florida, ben echt een braverik en heb Een hollandse achternaam, en nog kan het gebeuren.
Nou wat balen zeg. Onze Esta is verlopen en wij gaan ook in mei. Maar ik ga morgen meteen de nieuwe esta aanvragen.
Ik hoop dat het goed komt met je visum.
De douane doet niks met grenscontrole. Doel van de douane is het handhaven van de Nederlandse en Europese wet en regelgeving die te maken heeft met de in-, uit- en doorvoer van goederen.
Wat jij bedoeld is de Koninklijke Marechaussee. Deze controleren je reisdocument.
Je kunt ook even contact opnemen met het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Misschien is het wel een kleinigheid en kan je je de rompslomp van het aanvragen van een visum besparen (en misschien wel een refund vragen). Want een visum is ook niet zomaar 1-2-3 geregeld.
Ontzettend balen als dit je overkomt. Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Dat verhaal waar Kevin dat linkje van plaatst toen ook gelezen, bizar gewoon!
Succes!
Vergeet ook niet een nieuw paspoort aan te vragen...
Da's gemakkelijker, omdat dan je visum ook nét zolang geldig is.. (10 jr.)
Hoe is het nu afgelopen met alles rondom de esta aanvraag Martine?
ik heb nog een ander vraagje. Als je de status hebt gecontroleerd en deze is ok krijg je een printoptie voor je aanvraag om deze mee te nemen op reis. Echter...ik krijg het niet geprint. Heel raar. Alle andere prints die ik maak gaan prima maar dit lukt niet, lijkt alsof het beveiligd is ofzo.
iemand ook zoiets gehad?
klopt ik had precies hetzelfde kreeg het ook niet uitgeprint .
Mijn man heeft het gekopieerd naar een word document en toen lukte het wel .
Toch staan op dit en het Amerika forum diverse meldingen, dat er wel om een print gevraagd werd bij een controle.
Ik moet zeggen, dat het mij ook nooit gevraagd is, maar ik heb altijd een printje bij me voor het geval dat....
Vorige week nog zonder problemen uitgeprint.
Ja, ik lees er ook over volgens mij berichten bij Air Europa waar ze in Madrid om het papiertje vragen.
Is mij ook nog nooit om gevraagd maar heb standaard de printjes mee
in de handbagage. Toevallig gisteren Esta ingevuld maar geen probleem met printen.
Bij het inchecken aan de balie voor een Lufthansa vlucht vanaf Dusseldorf kreeg ik zo’n waar ga je heen en wie heeft je koffer ingepakt interview van een onaardige Duitse mevrouw met een laptop op wieltjes.
Ze stónd erop dat ik mijn esta printje en mijn reisschema (met vluchtnummer enz.) aan haar liet zien, mijn commentaar dat ze dat zelf toch ook wel kon zien in de computer werd niet gewaardeerd
Bij Aer Lingus werd er bij ons ook een keer om gevraagd. Bij andere maatschappijen (in ieder geval KLM en Delta) is er nooit naar gevraagd. Ik zorg er altijd wel voor dat ik een printje bij me heb. Had ook eens ergens gelezen dat ze er bij iemand om vroegen dus sindsdien altijd bij me als ik naar Amerika vlieg.
Aangezien ik van zowel het reisschema als onze esta’s een printje bij me had kon ik het laten zien. Ik heb aangegeven dat het niet nodig was maar daar dacht zij toch anders over.
Omdat ik geen zin had in gezeur en vertraging bij het inchecken heb ik de gevraagde papieren gewoon maar laten zien.
Ook al is het niet wettelijk verplicht en is een afdruk van je esta status nietszeggend omdat ze blijkbaar je status op elk moment kunnen wijzigen, is het toch handig als je iets kan laten zien als je dat gevraagd wordt.