Dagtrip Orlando - Everglades (Miami)
Hallo, wij zijn van 14 t/m 28 september in Orlando :lol: en willen graag één (hele lange) dag naar de Everglades voor een airboat tour en wellicht een "ducktour" tour door Miami.
Nu vraag ik me af welke dag het best zou zijn om te rijden. Om de drukte in Orlando bij de parken te vermijden zou vrijdag de beste dag zijn om te gaan maar weet iemand hoe het dan met de files / het verkeer zit ?
Wat is de beste dag van de week om dit te doen ?
Groetjes
Kathy
Re: Dagtrip Orlando - Everglades (Miami)
Het klinkt misschien heel raar maar je eerste dag van je vakantie is de beste, waarom?? Omdat je door het tijdverschil heel vroeg wakker bent dus is dat je langste dag. Tenminste zo denk ik er over, anderen hebben weer een andere kijk op dit verhaal. Maar wij zijn altijd rond 6 uur klaar wakker de eerste dag, das 12 uur in NL.
En om zoiets te doen heb je wel een lange dag nodig, Miami is een uur of 4,5 rijden....
Wie weet komen we elkaar tegen, ik zit er van 9 tot 19 september ;-)
Greetz, Remco
goede tip!!! Heb ik niet aangedacht maar is zeker zo.
Misschien passen we toch nog het schema aan hahahaha
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
r.teeuwsen
Het klinkt misschien heel raar maar je eerste dag van je vakantie is de beste, waarom?? Omdat je door het tijdverschil heel vroeg wakker bent dus is dat je langste dag.
Het lijkt mij dat als je vatbaar bent voor tijdsverschillen je niet alleen 's ochtends eerder wakker bent maar ook 's avonds eerder moe wordt. Dat valt dan net samen met het moment dat je op die lange saaie monotone turnpike terug naar Orlando rijdt. Ik zou persoonlijk wachten totdat je jezelf fit genoeg voelt om zo'n lange dag aan te kunnen. En dat is voor de meeste mensen niet de eerste dag van de vakantie. Je praat al snel over 8 uur in de auto plus de tijd die je in de Everglades en eventueel Miami wilt spenderen. Ik zou persoonlijk een overnachting inplannen. Dat geeft je wat meer rust. Maar zoals je zelf al aangeeft, ieder heeft er zo zijn eigen kijk op.