Uiteindelijk wel, natuurlijk. Een koe is een geweldig stukkie vlees :lol:
Afdrukvoorbeeld
Het is niet per familie (party) maar per gezin, dus als je meerdere formulieren nodig hebt is het een prima methode om alle andere bagage al vast door de douane te loodsen.
Bovendien worden de koffers meestal gescant en wanneer er daarbij niets wordt gevonden is visuele controle ook niet nodig
Typisch Hollands zeker, kaas willen meenemen naar Amerika. Waar is dat nou goed voor ?
@ttubbie: Als je van Hollandse kaas houdt... daar zul je het niet vinden of het is er stervens duur. Bovendien moet ik ook altijd voor familie en kennissen kaas meenemen...
Kaas meenemen is misschien typisch Hollands, maar levensmiddelen meenemen in het algemeen niet. Mijn Surinaamse familie moet ook altijd van alles en nog wat meenemen uit Suriname, of dat nou naar Nederland is of naar Florida. In Nederland kun je nog heel wat hier vinden, maar Surinamers in Amerika maak je heel erg blij met dingen die ze soms jaren al niet hebben gegeten.
Hey Koen, je kunt bij de Walmart en Publix de Goudse jong belegen of aan een stuk of gesneden kopen ! Prijs valt ook wel mee, wij gaan in ieder geval geen kaas meer meenemen naart Florida de volgende reis.
Ik ga gewoon dit jaar ook kaas meenemen hoor ! En een pot Calve pindakaas :-) Dan ben ik maar "typisch Hollands" (stomme term overigens), maar de vorige keren is gebleken dat het Amerikaanse beleg bij onze kinderen minder lekker smaakt.
Wat maakt het trouwens uit ! Je neemt toch ook je koffers vol mee terug met Amerikaanse spullen ;D
... in de walmart nog nooit gezien. Er hangen wel ergens plakjes 'gouda cheese' maar die zijn van Amerikaanse makelij en ze smaken naar rubber en niet naar kaas - het lijkt nog niet in de verte op Goudse kaas. Bij de Publix wel eens een stukje Old Amsterdam gezien dat wel import is. 1/2 pond (225 gram) voor dik 14 dollar. Voor dergelijke prijzen laat ik het toch echt liggen. [-(
Koen, je moet het wel even vragen bij de vleeswaren-afdeling,(Goeda-cheese) dan halen ze een hele Goudse kaas tevoorschijn ...is echt prima van smaak, deze kaas wordt volgens Gouds recept in Wisconsin gemaakt.