Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moonlight91
dus hoef ik voor 2011 geen aanvraag te doen toch.....
......tenzij je paspoort in die periode is vernieuwd.
Moet ik m'n aanvraag nog aanpassen? Ben begin dit jaar in NYC geweest en heb daarom nog een ESTA geldig.
Ik ga volgende week 3 weken naar New England. Ik heb mijn Esta wel opnieuw aangevraagd want je verblijfadres is ook anders en met die rare Amerikanen ;)
Dat hoef je niet opnieuw aan te vragen. Verblijfgegevens kunnen nu eenmaal wijzigen in twee jaar tijd (de periode dat een ESTA goedkeuring geldig is).
Je hoeft alleen maar een nieuwe aanvraag binnen 2 jaar in te dienen als je bijv. een nieuw paspoort hebt (ander paspoortnummer=nieuwe aanvraag doen).
Nou ja ik heb het zekere maar voor het onzekere genomen. Zoveel tijd kost het ook niet en het is gratis ;)
Citaat:
Michael66
Dat hoef je niet opnieuw aan te vragen. Verblijfgegevens kunnen nu eenmaal wijzigen in twee jaar tijd (de periode dat een ESTA goedkeuring geldig is).
Je hoeft alleen maar een nieuwe aanvraag binnen 2 jaar in te dienen als je bijv. een nieuw paspoort hebt (ander paspoortnummer=nieuwe aanvraag doen).
Dus ik hoef ook geen verblijfswijziging door te geven?
Citaat:
Gunner
Dus ik hoef ook geen verblijfswijziging door te geven?
Uit de instructie:
Citaat:
Het invullen van adreslijn 1 is niet verplicht voor de verwerking van uw aanvraag
Kijk ook op de FAQ site van het Department of Homeland Security voor alle info over ESTA.
Citaat:
Teleton
Ok, maar enige tijd geleden zei je nog dat je de gegevens overeenkomstig zou maken met de situatie ;)
http://www.floridaforum.nl/showthrea...2&postcount=73
Ik denk dat ik dat ook voor de zekerheid ga doen.
Citaat:
Gunner
Ok, maar enige tijd geleden zei je nog dat je de gegevens overeenkomstig zou maken met de situatie ;)
Klopt helemaal, persoonlijk vul ik die variabele gegevens voor iedere reis wel in. Maar je vraag was niet wat ik zou doen; je vroeg of je een verblijfswijziging hoeft door te geven. En daarop is het antwoord Neen.....;).
Ik snap overigens de verwarring wel hoor. Daar waar de Amerikanen meestal zeer strikte regels hanteren, laten ze dit nu ineens aan je eigen beleefdheid over. Ben benieuwd hoe dat verder gaat als ooit het groene I-94 wordt afgeschaft. Dat is de belangrijkste reden waarom ik de variabele gegevens nu steeds aanpas. Als ze dan toch gegevens van me hebben, laten ze dan consistent zijn.
Citaat:
Teleton
Ben benieuwd hoe dat verder gaat als ooit het groene I-94 wordt afgeschaft. Dat is de belangrijkste reden waarom ik de variabele gegevens nu steeds aanpas. Als ze dan toch gegevens van me hebben, laten ze dan consistent zijn.
Ik had uit het reisverslag van Mattrob begrepen dat het groene I-94 passé was.
Maar verder heb ik er nog niemand over gehoord. Volgende week maar even afwachten 8-)