Re: Vliegen met British Airways (BA)
Vandaag teruggekomen vanuit Florida (Miami) met British Airways, overstappen in London Heathrow. We gingen 3 kwartier te laat weg uit Miami, want er waren 3 koffers aan boord zonder bijbehorende passagiers. We moeten wachten op het uitladen van de koffers. (Op de heenweg gingen we overigens ook al bijna een uur te laat weg, omdat de passagierslijst niet klopte.) Onderweg werd de tijd helaas niet ingehaald; integendeel, we maakten nog een paar extra rondjes boven London, wel een half uur lang, omdat het erg druk was of iets dergelijks en 1 van de stewards mompelde iets over de sneeuw (die we niet zagen). Er werd al ruim voor de landing gezegd dat de passagiers met bestemming Kopenhagen opgewacht zouden worden en dat hun vlucht op hen zou wachten. Toen we vroegen hoe het met de vlucht naar Amsterdam stond ( 5 minuten na de Kopenhagenvlucht) wisten ze het niet. Ondertussen was onze overstap zo krap geworden (we hadden eigenlijk bijna 2 uur) dat we er niet gerust op waren. En ja hoor: toen wij uit het vliegtuig waren was de gate voor de volgende vlucht allang gesloten. Niemand stond de passagiers voor Amsterdam op te wachten en dat waren er toch heel wat.
Daar stonden we dan. Dit hadden we nog nooit meegemaakt. Velen uit ons vliegtuig gingen naar de klantenservice en wij sloten toen ook maar aan bij een zeer lange rij. Na een half uur wachten, waren wij aan de beurt. We konden gelukkig omgeboekt worden naar het vliegtuig van 2 uur later. Eind goed al goed. Verder prima gevlogen met BA. Wel een beetje een domper, want als je dan toch naar huis moet, dan maar liever zo snel mogelijk en liever niet met dit soort dingen erbij.
Wat vervelend zeg! Daar zit je niet op te wachten na al een lange reis achter de rug...en dan ook nog in de Hollandse kou terecht komen....
Dit is voor ons toch weer een extra reden om met (kleine) kinderen rechtstreeks te vliegen, ook al wordt op dit forum veel gezegd dat overstappen geen probleem is, maar wij hebben het zelf zonder kinderen al een paar keer mee gemaakt dat we moesten rennen met een overstap (ook bij BA en AA) met alle stress van dien en ik wil dat echt niet met kinderen. We hebben niet de goedkoopste tickets met Air Berlin vanaf Duesseldorf maar wel in een ruk door naar Miami en vv....
Inderdaad wel beetje jammer, gelukkig gaan er veel vluchten tussen Londen en Amsterdam; wij vliegen via Gatwick aankomende zomer, hopelijk levert dat minder problemen op (maar vliegen ook minder vaak naar Amsterdam). Daarom geef ik altijd iets meer voorkeur aan US maatschappij, of enkel overstap in de US. Als ik dan de vlucht mis, mag ik dagje extra in de US blijven, gratis ;) ! Maar ja, de aanbieding voor de zomer was zo geweldig, kon ik niet laten schieten ....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Esther2013
Wat vervelend zeg! Daar zit je niet op te wachten na al een lange reis achter de rug...en dan ook nog in de Hollandse kou terecht komen....
Dit is voor ons toch weer een extra reden om met (kleine) kinderen rechtstreeks te vliegen
Hoezo?? Denk niet dat je dan niet in een wachtrij kunt worden gezet door de luchtverkeersleiding...
Troost je... niet Amerikaanse maatschappijen vallen juist eerder aan deze dingen ten prooi... :p
Tuurlijk kun je dan ook vertraging hebben, maar ik heb geen stress over het missen van de aansluiting :)
is 55 min overstap tijd genoeg op gatwick wij vliegen eind september voor de eerste keer met ba
Wij kregen voor onze reis aankomende september naar Tampa een vluchtwijziging en hadden plotseling ook maar 55 minuten overstaptijd (eerst bijna 2 uur). Dit durven wij niet aan. We hebben BA gebeld en gevraagd om een omboeking naar Orlando. Dan hebben we meer tijd. BA snapte het probleem en heeft ons kosteloos omgeboekt. We gaan nu wel naar Orlando en niet naar Tampa, maar dat maakt ons niet zoveel uit.
Mmmm wij hebben ook " slechts" 55 minuten de tijd om in London naar de vlucht van Tampa over te stappen.. Leek bij t boeken mooi, daarna kwamen de twijfels... Navraag bij vliegwinkel.nl geeft de volgende reactie
" Er geld voor uw vluchten op Londen Gatwick een minimale overstaptijd van 45 minuten. De luchtvaartmaatschappijen geven dit aan ons door, als de minimale overstaptijd niet word gehaald dan mogen wij dit reisschema namelijk niet aan u aanbieden. Mocht u door omstandigheden, u heeft heen 55 minuten en terug ruim voldoendeoverstaptijd, dan dient de luchtvaarmaatschappij u om te boeken naar de eerst volgende vlucht daarna.
Zij hebben namelijk een vervoersplicht. " Hoe gaat dat omboeken in zijn werk? Ik lees hier toch ook berichten dat t wel, goed is gegaan.. Wat raden jullie aan? We vliegen 1/7 die vluchten zullen wel snel volzitten...
Omboeken kan door BA te bellen, eventueel kan vliegwinkel daarin faciliteren. Omdat je bewust voor de 55 min hebt gekozen, zullen hier denk ik kosten aan hangen. Je kunt het echter altijd proberen.
Bewust.. Dat is iets teveel van het goede, die combinatie werd door BA zo aangeboden... En dan denk je in eerste instantie, dat ze het aanbieden omdat het een goede aansluiting is...