Goedkoopste periode door het jaar heen
Aangezien we al een beetje verslaafd zijn geraakt aan de USA zijn we er over aan het denken om in 2010 weer naar de USA te gaan maar dan, in plaats van 5 dagen, tussen de 2 en 3 weken.
Echter gezien de kosten (we willen onze 3 kids dan ook meenemen) wil ik hierbij mensen vragen die ervaring hebben met de kosten (vliegtickets/hotel) door het jaar heen.
Is het in januari het goedkoopste, of juist in augustus etc.
Verder dienen we ook rekening te houden met de school van de kids (lagere school).
Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen met deze moeilijke vraag.... en ja, ik begrijp ook dat we niet echt veel keus hebben als we ook rekening moeten houden met de schoolvakanties van de kids.....
Gr,
Chicco
Re: Goedkoopste periode door het jaar heen?
Als je rekening houdt met de schoolvakanties en je wilt minstens 2 weken gaan, heb je drie opties:
1) zomervakantie
2) kerstvakantie
3) meivakantie (als je de mazzel hebt dat de school dan 2 weken dicht is)
Van deze drie periodes is duidelijk de meivakantie het goedkoopst. Het weer is dan ook het best en het is overal niet zo druk, omdat ze in de USA geen vakantie hebben.
Wij zijn twee keer in de meivakantie naar Florida geweest en dat is zeer goed bevallen.
De kogel is door de kerk, we gaan in de meivakantie 2010 voor ong. 2 weken (pfff wat duurt dat nog lang zeg nu ik het typ.......)
We hebben even geïnformeerd bij de school en de meivakantie 2010 valt bij ons van 30 april 2010 t/m 14 mei 2010 (ondanks het feit dat de landelijke sites iets anders aangeven).
Dus nu is het tijd om alles een beetje uit te gaan vogelen waar we precies heen willen, of we hotels pakken of toch gaan voor een huisje nabij Orlando en Naples.
En dan wachten tot het 330 dagen voor de vakantie is zodat we daadwerkelijk kunnen gaan boeken ;)
Landelijke sites geven alleen de verplichte vakanties weer, iedere school heeft dan nog een aantal dagen over om zelf in te plannen. De meeste scholen kiezen dan voor een week extra meivakantie!
Leuk dat de kogel door de kerk is en sterkte met het lange wachten ;)
Pfff dat lange wachten zou ik echt niet trekken.. nu nog een dikke 4 maanden voor ik naar Las Vegas ga en dat vind ik al erg lang. Al ben ik het gewend om een half jaar te moeten wachten... maar nog anderhalf jaar wachten? Zou gek worden!!!
Veel plezier alvast in 2010! :)
Zo hé ben ik even blij dat ik niet zo lang van te voren al bezig ben met het plannen van mijn vakanties.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
JKG
maar nog anderhalf jaar wachten? Zou gek worden!!!
Bij ons was het dit jaar 10 maanden en dat vond ik ook echt ontzettend lang... we moeten nog steeds vijfenhalve maand... :shock: Maar 18 maanden? Dat zou ik echt niet kunnen... véél te lang! :)
Ja hoor, maak het maar nog moeilijker voor mij, reken het maar om in maanden :p
Maar gelukkig gaan we volgend jaar nog ivm de communie naar Disneyland Paris en op vakantie naar Zuid Frankrijk richting Nice/Cannes.
Maar het klopt, als je eenmaal in de US of A bent geweest wil je gelijk weer terug :mrgreen::mrgreen:
Ach, tot die tijd kun je je hier op het forum prima vermaken toch? ;)