Re: Disney cruise line bus
Dank voor en antwoord mushu... Leuk om te horen.
echter wij verblijven in art of animation ( disney hotel ) en daar worden wij opgepikt. Nou heb ik nog niet gehoord of gelezen ergens hoe laat wij daar opgehaald worden en maak me een beetje zorgen want als de bus te laat is of in een lange file terecht komt missen we de gehele cruise !!
Bij aankomst op MCO kun je jezelf melden bij de balie van Disney's Magical Express. (Disney's gratis bus transferservice naar je Disney hotel).
@corrus.
dat is een andere shuttle dan de cruise line shuttle.
We hebben het hier over the disney cruise line shuttle die geen mensen op luchthavens ophaalt maar mensen ophalen bij disney hotels die alleen gaan cruisen
Maak je geen zorgen Ferry. Het maakt niet zo'n verschil vanaf welk resort in Disney je met de cruise bus gaat, ze vertrekken over het algemeen allemaal wat laat. Wij vertrokken toen vanaf Pop Century en er konden twee bussen gevuld worden met cruise passagiers! Ik dacht dat je een dag er voor te horen krijgt hoe laat de bus bij jouw resort is en wanneer en waar je je moet melden die dag. De koffers komen ze in de ochtend al ophalen bij je kamer dus daar hoef je zelf niet mee te zeulen, je ziet ze pas op het schip weer. Aangezien het Disney bussen zijn, zal het schip nooit vertrekken zonder jullie. Ze wachten op alle Disney bussen (dat geldt ook voor de via Disney zelf geboekte excursie tijdens de cruise). Alleen als je op eigen gelegenheid komt en te laat bent, kan het schip al vertrokken zijn.
Het is ook niet zo dat de bussen echt heel laat vanaf de resorts vertrekken maar veel mensen willen zo vroeg mogelijk in Port Canaveral zijn (voor 12 uur) en dan is 13 uur vertrekken best laat. Het schip verlaat de haven ip om 16 uur dus tijd zat.
De andere mogelijkheid is om zelf vervoer te regelen. Dat is als je met meer mensen bent ook een stuk goedkoper dan de Disney bus. Vorig jaar hebben wij dat gedaan omdat we met 7 personen waren. We hebben een taxi geboekt bij FL tours (op aanraden van dreams unlimited) en dat was ook goed geregeld. We zijn toen om 11 uur vanaf Art of Animation vertrokken omdat ik niet te vroeg in Port Canaveral wilde zijn vanwege de goede ervaringen van de keer in 2011 met de korte rijen en geen wachttijd om het schip in te gaan (:D). Zie: http://cruizindisney.blogspot.nl/2013/05/cruizin.html
Hey wat een super antwoord muschu !! Dat wist ik allemaal niet.
wij wilde eerst een taxi nemen maar toch via het reisbureau deze bus geregeld.
ook ideaal van die koffers !!
Bedankt voor je duidelijke uitleg